Pagina 1 van 1

betwisting factuur

Geplaatst: 20 sep 2011, 13:34
door liesje111
Tot vorige maand was ik een tevreden proximus klant met een pay&go kaart.

Vorige maand kocht ik een smartphone en wou ik overstappen naar een abonnement met mobiel internet.
Ik koos voor de formule "TV Generation 15", gecombineerd met "Mobile Internet Comfort" en bestelde dit online op vrijdag 26 augustus in de voormiddag. Vrijwel onmiddelijk kreeg ik een bevestigsmail van mijn bestelling.
Zowel op de website als op de bevestigingsmail staat vermeld dat indien je besteld op een werkdag voor 15u het nieuwe tariefplan actief zou zijn vanaf de volgende dag.
Maar zoals je al kan raden, volgende dag (een zaterdag) geen activatie. Aangezien het weekend was vond ik dit nog normaal. Maar maandag middag nog altijd niet actief. Ik ben even naar de klantendienst (6000), men kan mij niet helpen de online verkoop is een ander 'kanaal', men kon mij ook niet doorverbinden of een nr geven waar ik mij dan wel tot kon wenden.
Na veel zoeken dan toch het nr van de online helpdesk gevonden. En daar vertelden ze me doodleuk dat ze wat achterstand hadden en dat de activatie in de loop van de week nadien in orde zou komen (dus 2 weken na de bestelling !!).
Tot daar aan toe, afgezien van een beetje wrevel niets ergs aan de hand. De volgende zaterdag (03/09) was dan toch eindelijk de activatie in orde. Ik kreeg een SMS met de boodschap "Uw nieuw tariefplan is geactiveerd".

Dus ik blij, ik kan bellen, sms'en en mobiel internetten allemaal inbegrepen in mijn maandelijks bedrag van 25€ (15€ bellen & sms + 10€ mobiel internet).
Maandag 05/09 log ik in op e-services en zie daar bij huidige rekeningstand een bedrag van meer dan 100€ staan voor mobiel internet verbruik.
Je kan het al raden natuurlijk, mijn MTV generation was geactiveer, maar mijn mobiel internet nog niet. Wat dus wil zeggen dat ik mijn data verbruik betaalde per sessie. Zo lopen de kosten natuurlijk vlug op.
Ik zag ook dat mijn volgende factuur 10/09 gemaakt zou worden.
Ik bel dus eerst naar de online helpdesk, daar weten ze van niets, maar ze gaan het navragen en mij terug bellen. Ik krijg telefoon terug dat er inderdaad een probleem is maar dat ze dat gaan rechtzetten binnen de 24u.
Volgende dag nog niet in orde, dus ik bel opnieuw, moet mijn verhaal weer helemaal op nieuw doen, die persoon gaat het ook navragen en belt mij terug. Tot op vandaag (20/09) nog altijd niets van gehoord natuurlijk.
De daaropvolgende dagen heb ik uren aan de telefoon gehangen met zowel de online helpdesk als de klantendienst (6000).
Wanneer de actievatie in orde kwam kon mij allang niet meer schelen, ik had ondertussen 3G op mijn smartphone al uitgeschakeld. Maar die 100e voor dataverbruik ga ik niet betalen. Iedere persoon die ik aan de lijn kreeg vertelde mij weer wat anders.
Maar niemand kon dat verbruik rechttrekken voor de factuur gemaakt werd. Als de factuur gemaakt is moet ik terug bellen en dan wordt er eventueel een CN gemaakt. Maar ik zou wel eerst het volledige factuurbedrag moeten betalen en pas nadien krijg ik dat terug.

Stel je dus voor, ik moet door allerlei promo's maar 10€ per maand betalen de eerste 10 maanden, ik heb nog 50€ belkrediet van pay&go dat van mijn facturen afgetrokken wordt. Daar zit ik dus na 5 maanden pas aan. Vanaf begin zouden ze dan die 100€ iedere keer kunnen aftrekken van mijn factuurbedrag, zo zal ik tegen volgende zomer mijn 100€ wel terug hebben.
Ligt het nu aan mij dat ik dit weerzinwekkend vind ??

Ik heb al meermaals de vraag gesteld waarom ze mijn factuur niet kunnen opschorten en dan een CN maken, zodat ik die 100€ niet moet voorschieten. Maar ik krijg hier geen antwoord op. Ik moet de factuur eerst betalen anders zal mijn nr afgesloten worden en nog extra administratie kosten ed. aangerekend worden.


Nu kreeg ik gisteren mijn factuur in de bus en weet niet goed wat te doen, want ik wil natuurlijk mijn nummer niet kwijt.

Re: betwisting factuur

Geplaatst: 20 sep 2011, 13:44
door xenne
ik heb geen ervaring met betwistingen bij proximus, maar wel ervaringen met betwistingen facturen belgacom

ik heb 2 zaken meegemaakt:
telefonisch klacht ingediend---> er werd mij stante pede een credit nota aangemaakt
telefonisch klacht ingediend---> er werd een dossier geopend, de factuur werd geblokkeerd, achteraf ben ik terug gebeld en werd er credit nota aangemaakt

dus in beide gevallen heb ik de veel te hoge factuur niet eerst moeten betalen, dus ik hoop dat jou dit ook lukt. evt nog eens bellen nu je de factuur in handen hebt

Re: betwisting factuur

Geplaatst: 20 sep 2011, 13:53
door Goztow
Die e-services zou ik toch mee oppassen: dat gaat daar niet snel worden gecorrigeerd. Misschien toch best een beetje wachten tot je de factuur krijgt en dan met factuurnummer terugbellen?

Re: betwisting factuur

Geplaatst: 20 sep 2011, 14:04
door fredo66
Ik heb bij het afsluiten van een gsm contract bij proximus ongeveer hetzelfde meegemaakt. Steeds verkeerde facturen omdat niet het juiste tariefplan toegepast werd.
Gelukkig ging het bij mij steeds om heel kleine bedragen (enkel gsm gesprekken en sms). Ik diende ook steeds eerst te betalen en slechts de maand later werd een eventueel teveel in mindering gebracht op de volgende factuur. Na 4 (!) maand was de factuur eindelijk correct, allé toch voor zover je dat kan nagaan.

Bellen en mailen gaf ook bij mij niet de minste oplossing ... Veel sterkte zou ik zeggen :-(

Re: betwisting factuur

Geplaatst: 20 sep 2011, 15:49
door Ramaht
Je zal best wachten tot je je factuur hebt. Bel dan naar de servicedesk, en betwist het dan, want nu hebben ze nog tijd om de boel aan te passen he...

Als dat niks oplevert, stap een belgacomshop binnen met uw factuur in de hand en een uitprint van uw bestelling.

Als je dan nog geen succes hebt, mail naar de ombudsdienst telecom.
Doe dit wel allemaal voor je betaald hebt, en wacht uiteraard geen 2 maand he ;)

Re: betwisting factuur

Geplaatst: 20 sep 2011, 16:38
door proximusboyke
zols op tk gezegd stuur me eens een pb

Re: betwisting factuur

Geplaatst: 20 sep 2011, 17:30
door TiTanium
Zoals Thamar al aangeeft zal je effectief moeten wachten tot u factuur. Voor het zelfde geld wordt het al zelf gecorrigeerd.

Re: betwisting factuur

Geplaatst: 20 sep 2011, 18:29
door xenne
hij heeft gisteren zijn factuur ontvangen, staat er

Re: betwisting factuur

Geplaatst: 20 sep 2011, 19:40
door TiTanium
Oei inderdaad, had ik gemist (excuses). Hetgeen je eventueel ook kan doen (heb ik gedaan), is met het bewuste document (bestelling) naar een BGC center gaan en daar u verhaal eens doen. Het is wel zo als ze het gaan crediteren, dan doen ze dit effectief op de volgende factuur. Dus men raad probeer eens via een BGC center. Met de nodige documenten (bewijzen) kunnen ze dit moeilijker weerleggen.

Re: betwisting factuur

Geplaatst: 21 sep 2011, 09:23
door Ofloo
Als je recht in je schoenen staat zou ik alleszins zeker niet betalen en het geld voorschieten om het dan later terug te krijgen, als je een factuur betaalt ga je ermee akkoord. Betalen == handtekening.

Dus nu je de factuur in handen gekregen hebt zou ik, ze betwisten, .. hou die bevestiging van je tariefplan goed bij.

Re: betwisting factuur

Geplaatst: 21 sep 2011, 14:31
door Proximus
Beste Liesje111,

Kan u via prvé-bericht uw gegevens (gsmnr, klantennr, naam) even doorsturen?
Ik stuur dit dan door naar proximus die u terug zal contacteren.

Met vriendelijke groeten,
Eva

Re: betwisting factuur

Geplaatst: 21 sep 2011, 15:59
door liesje111
Ik had inderdaad mijn factuur al gekregen. Het bedrag van 111€ is aangerekend.
Ik heb al naar de klantendienst gebeld en er zal een credit nota aangemaakt worden, maar zal pas op de volgende factuur in rekening gebracht worden. Maar feit blijft dat ik de huidige factuur van 111€ eerst moet betalen. En dit ben ik niet van plan.
Er moet een mogelijkheid zijn om mijn huidige factuur even op te schorten tot de credit note in rekening gebracht wordt, zodat ik dat onterechte bedrag niet moet betalen.

Eva, ik heb je mijn gegevens via pb gestuurd (via tik)

Re: betwisting factuur

Geplaatst: 26 sep 2011, 08:30
door liesje111
Ondertussen heb ik betalingsuitstel gekregen tot de factuur van volgende maand toekomt. Hierin zit dan ook de credit nota in.

Alleen spijtig dat ik dit enkel heb kunnen bekomen omdat ik zelf als contractor bij Belgaocm werk en dus intern via via iemand heb kunnen contacteren.
Als gewone klant kan je dit niet bekomen via de helpdesk, omdat het zogezegd "niet mogelijk" is.
Wat een klantvriendelijkheid!