betwisting factuur
Geplaatst: 20 sep 2011, 13:34
Tot vorige maand was ik een tevreden proximus klant met een pay&go kaart.
Vorige maand kocht ik een smartphone en wou ik overstappen naar een abonnement met mobiel internet.
Ik koos voor de formule "TV Generation 15", gecombineerd met "Mobile Internet Comfort" en bestelde dit online op vrijdag 26 augustus in de voormiddag. Vrijwel onmiddelijk kreeg ik een bevestigsmail van mijn bestelling.
Zowel op de website als op de bevestigingsmail staat vermeld dat indien je besteld op een werkdag voor 15u het nieuwe tariefplan actief zou zijn vanaf de volgende dag.
Maar zoals je al kan raden, volgende dag (een zaterdag) geen activatie. Aangezien het weekend was vond ik dit nog normaal. Maar maandag middag nog altijd niet actief. Ik ben even naar de klantendienst (6000), men kan mij niet helpen de online verkoop is een ander 'kanaal', men kon mij ook niet doorverbinden of een nr geven waar ik mij dan wel tot kon wenden.
Na veel zoeken dan toch het nr van de online helpdesk gevonden. En daar vertelden ze me doodleuk dat ze wat achterstand hadden en dat de activatie in de loop van de week nadien in orde zou komen (dus 2 weken na de bestelling !!).
Tot daar aan toe, afgezien van een beetje wrevel niets ergs aan de hand. De volgende zaterdag (03/09) was dan toch eindelijk de activatie in orde. Ik kreeg een SMS met de boodschap "Uw nieuw tariefplan is geactiveerd".
Dus ik blij, ik kan bellen, sms'en en mobiel internetten allemaal inbegrepen in mijn maandelijks bedrag van 25€ (15€ bellen & sms + 10€ mobiel internet).
Maandag 05/09 log ik in op e-services en zie daar bij huidige rekeningstand een bedrag van meer dan 100€ staan voor mobiel internet verbruik.
Je kan het al raden natuurlijk, mijn MTV generation was geactiveer, maar mijn mobiel internet nog niet. Wat dus wil zeggen dat ik mijn data verbruik betaalde per sessie. Zo lopen de kosten natuurlijk vlug op.
Ik zag ook dat mijn volgende factuur 10/09 gemaakt zou worden.
Ik bel dus eerst naar de online helpdesk, daar weten ze van niets, maar ze gaan het navragen en mij terug bellen. Ik krijg telefoon terug dat er inderdaad een probleem is maar dat ze dat gaan rechtzetten binnen de 24u.
Volgende dag nog niet in orde, dus ik bel opnieuw, moet mijn verhaal weer helemaal op nieuw doen, die persoon gaat het ook navragen en belt mij terug. Tot op vandaag (20/09) nog altijd niets van gehoord natuurlijk.
De daaropvolgende dagen heb ik uren aan de telefoon gehangen met zowel de online helpdesk als de klantendienst (6000).
Wanneer de actievatie in orde kwam kon mij allang niet meer schelen, ik had ondertussen 3G op mijn smartphone al uitgeschakeld. Maar die 100e voor dataverbruik ga ik niet betalen. Iedere persoon die ik aan de lijn kreeg vertelde mij weer wat anders.
Maar niemand kon dat verbruik rechttrekken voor de factuur gemaakt werd. Als de factuur gemaakt is moet ik terug bellen en dan wordt er eventueel een CN gemaakt. Maar ik zou wel eerst het volledige factuurbedrag moeten betalen en pas nadien krijg ik dat terug.
Stel je dus voor, ik moet door allerlei promo's maar 10€ per maand betalen de eerste 10 maanden, ik heb nog 50€ belkrediet van pay&go dat van mijn facturen afgetrokken wordt. Daar zit ik dus na 5 maanden pas aan. Vanaf begin zouden ze dan die 100€ iedere keer kunnen aftrekken van mijn factuurbedrag, zo zal ik tegen volgende zomer mijn 100€ wel terug hebben.
Ligt het nu aan mij dat ik dit weerzinwekkend vind ??
Ik heb al meermaals de vraag gesteld waarom ze mijn factuur niet kunnen opschorten en dan een CN maken, zodat ik die 100€ niet moet voorschieten. Maar ik krijg hier geen antwoord op. Ik moet de factuur eerst betalen anders zal mijn nr afgesloten worden en nog extra administratie kosten ed. aangerekend worden.
Nu kreeg ik gisteren mijn factuur in de bus en weet niet goed wat te doen, want ik wil natuurlijk mijn nummer niet kwijt.
Vorige maand kocht ik een smartphone en wou ik overstappen naar een abonnement met mobiel internet.
Ik koos voor de formule "TV Generation 15", gecombineerd met "Mobile Internet Comfort" en bestelde dit online op vrijdag 26 augustus in de voormiddag. Vrijwel onmiddelijk kreeg ik een bevestigsmail van mijn bestelling.
Zowel op de website als op de bevestigingsmail staat vermeld dat indien je besteld op een werkdag voor 15u het nieuwe tariefplan actief zou zijn vanaf de volgende dag.
Maar zoals je al kan raden, volgende dag (een zaterdag) geen activatie. Aangezien het weekend was vond ik dit nog normaal. Maar maandag middag nog altijd niet actief. Ik ben even naar de klantendienst (6000), men kan mij niet helpen de online verkoop is een ander 'kanaal', men kon mij ook niet doorverbinden of een nr geven waar ik mij dan wel tot kon wenden.
Na veel zoeken dan toch het nr van de online helpdesk gevonden. En daar vertelden ze me doodleuk dat ze wat achterstand hadden en dat de activatie in de loop van de week nadien in orde zou komen (dus 2 weken na de bestelling !!).
Tot daar aan toe, afgezien van een beetje wrevel niets ergs aan de hand. De volgende zaterdag (03/09) was dan toch eindelijk de activatie in orde. Ik kreeg een SMS met de boodschap "Uw nieuw tariefplan is geactiveerd".
Dus ik blij, ik kan bellen, sms'en en mobiel internetten allemaal inbegrepen in mijn maandelijks bedrag van 25€ (15€ bellen & sms + 10€ mobiel internet).
Maandag 05/09 log ik in op e-services en zie daar bij huidige rekeningstand een bedrag van meer dan 100€ staan voor mobiel internet verbruik.
Je kan het al raden natuurlijk, mijn MTV generation was geactiveer, maar mijn mobiel internet nog niet. Wat dus wil zeggen dat ik mijn data verbruik betaalde per sessie. Zo lopen de kosten natuurlijk vlug op.
Ik zag ook dat mijn volgende factuur 10/09 gemaakt zou worden.
Ik bel dus eerst naar de online helpdesk, daar weten ze van niets, maar ze gaan het navragen en mij terug bellen. Ik krijg telefoon terug dat er inderdaad een probleem is maar dat ze dat gaan rechtzetten binnen de 24u.
Volgende dag nog niet in orde, dus ik bel opnieuw, moet mijn verhaal weer helemaal op nieuw doen, die persoon gaat het ook navragen en belt mij terug. Tot op vandaag (20/09) nog altijd niets van gehoord natuurlijk.
De daaropvolgende dagen heb ik uren aan de telefoon gehangen met zowel de online helpdesk als de klantendienst (6000).
Wanneer de actievatie in orde kwam kon mij allang niet meer schelen, ik had ondertussen 3G op mijn smartphone al uitgeschakeld. Maar die 100e voor dataverbruik ga ik niet betalen. Iedere persoon die ik aan de lijn kreeg vertelde mij weer wat anders.
Maar niemand kon dat verbruik rechttrekken voor de factuur gemaakt werd. Als de factuur gemaakt is moet ik terug bellen en dan wordt er eventueel een CN gemaakt. Maar ik zou wel eerst het volledige factuurbedrag moeten betalen en pas nadien krijg ik dat terug.
Stel je dus voor, ik moet door allerlei promo's maar 10€ per maand betalen de eerste 10 maanden, ik heb nog 50€ belkrediet van pay&go dat van mijn facturen afgetrokken wordt. Daar zit ik dus na 5 maanden pas aan. Vanaf begin zouden ze dan die 100€ iedere keer kunnen aftrekken van mijn factuurbedrag, zo zal ik tegen volgende zomer mijn 100€ wel terug hebben.
Ligt het nu aan mij dat ik dit weerzinwekkend vind ??
Ik heb al meermaals de vraag gesteld waarom ze mijn factuur niet kunnen opschorten en dan een CN maken, zodat ik die 100€ niet moet voorschieten. Maar ik krijg hier geen antwoord op. Ik moet de factuur eerst betalen anders zal mijn nr afgesloten worden en nog extra administratie kosten ed. aangerekend worden.
Nu kreeg ik gisteren mijn factuur in de bus en weet niet goed wat te doen, want ik wil natuurlijk mijn nummer niet kwijt.