error 300
Geplaatst: 18 aug 2011, 17:50
Hallo allemaal.
Als ik een torrent aan het downloaden ben valt de tv uit en heeft de code 300 of 301 of soms 330, slaat de modem af en toe uit of valt de verbinding weg. ik heb al verschillende chat gesprekken gehad met scarlet, technieker langs geweest, modem vervangen, kabels vervangen maar het probleem blijft bestaan. de snelheid is goed zolang ik niet download dan zakt de snelheid behoorlijk. volgens scarlet is er niks aan de hand en moet ik mijn torrents beperken. vroeger had ik dit probleem niet en was alles in orde,zelfs als ik 10 torrents tezamen downloadde. nu heb ik in de modem ( sagem VDSL2 ) alle poorten open gezet en moet zeggen dat er nog geen tv uitval heeft voorgedaan. wat zou hier eigenlijk de oorzaak van zijn.
even posten van het laatste gesprek>
U chat nu met Scarlet
Scarlet: Goedendag, hoe kan ik je helpen?
g, dag. er zijn nog altijd problemen met de verbinding, als ik een bestand download valt de tv uit, error 300
Scarlet: Ok.. ogenblikje aub...
Scarlet: Ok... heb even de voorgaande chat gelezen....
Scarlet: U heeft onlangs een nieuw modem gekregen???
j
ja
het helpt ook niet, zie geen verandering
Scarlet: Kan u even het volgende uitvoeren aub???
zegt u maar
Scarlet: U mag surfen naar http://192.168.1.1. Volg daarna onderstaande stappen.
1. Ga naar "Advanced Settings"
2. Klik in de menu op "Lan Servers"
3. Onderaan de pagina zet u "Authorized Access" op "YES"
4. "Public port" zet u op 1000
5. Klik op "Apply"
oke, is gebeurt
Scarlet: Ok.. ogenblikje..
Scarlet: Merk op dat u met torrentfile's werkt : BitComet TCP
dat klopt
Scarlet: Heeft u al eens geprobeert de lijn te limiteren????
Scarlet: In elk toorent-prog kan u dat...
nee, hoe doe je dit
Scarlet: Wat dat gaat waarschijnlijk de oorzaak zijn...
Scarlet: Heb de lijn ondertussen uitgemeten....
Scarlet: de waarden zijn ok...
bdoel je de upload en de download?
Scarlet: en het modem is oor reeds gewisseld....
Scarlet: ja , dat bedoel ik....
j, dat doe ik steeds
Scarlet: U kan daar een snelheids limiet instellen...
Scarlet: Als u de volledige bandbreedte gebruikt gaat het modem spontaan rebooten...
vroeger had ik dit niet, zelfs als ik 10 downloads tesamen binnenhaalde, geen probleem, nu met 1 is het al prijs
Scarlet: Ok... maar het is niet de hoeveelheid dat telt.... maar de bandbreedte die u gebruikt...
oke, ik ga even op een forum wat hulp vragen hoe ik dit best kan instellen.
mag de port op 1000 blijven staan?
Scarlet: Ja.. dat mag....
in orde, bedankt voor de hulp
Scarlet: Graag gedaan.. nog een prettige dag verder...
Als ik een torrent aan het downloaden ben valt de tv uit en heeft de code 300 of 301 of soms 330, slaat de modem af en toe uit of valt de verbinding weg. ik heb al verschillende chat gesprekken gehad met scarlet, technieker langs geweest, modem vervangen, kabels vervangen maar het probleem blijft bestaan. de snelheid is goed zolang ik niet download dan zakt de snelheid behoorlijk. volgens scarlet is er niks aan de hand en moet ik mijn torrents beperken. vroeger had ik dit probleem niet en was alles in orde,zelfs als ik 10 torrents tezamen downloadde. nu heb ik in de modem ( sagem VDSL2 ) alle poorten open gezet en moet zeggen dat er nog geen tv uitval heeft voorgedaan. wat zou hier eigenlijk de oorzaak van zijn.
even posten van het laatste gesprek>
U chat nu met Scarlet
Scarlet: Goedendag, hoe kan ik je helpen?
g, dag. er zijn nog altijd problemen met de verbinding, als ik een bestand download valt de tv uit, error 300
Scarlet: Ok.. ogenblikje aub...
Scarlet: Ok... heb even de voorgaande chat gelezen....
Scarlet: U heeft onlangs een nieuw modem gekregen???
j
ja
het helpt ook niet, zie geen verandering
Scarlet: Kan u even het volgende uitvoeren aub???
zegt u maar
Scarlet: U mag surfen naar http://192.168.1.1. Volg daarna onderstaande stappen.
1. Ga naar "Advanced Settings"
2. Klik in de menu op "Lan Servers"
3. Onderaan de pagina zet u "Authorized Access" op "YES"
4. "Public port" zet u op 1000
5. Klik op "Apply"
oke, is gebeurt
Scarlet: Ok.. ogenblikje..
Scarlet: Merk op dat u met torrentfile's werkt : BitComet TCP
dat klopt
Scarlet: Heeft u al eens geprobeert de lijn te limiteren????
Scarlet: In elk toorent-prog kan u dat...
nee, hoe doe je dit
Scarlet: Wat dat gaat waarschijnlijk de oorzaak zijn...
Scarlet: Heb de lijn ondertussen uitgemeten....
Scarlet: de waarden zijn ok...
bdoel je de upload en de download?
Scarlet: en het modem is oor reeds gewisseld....
Scarlet: ja , dat bedoel ik....
j, dat doe ik steeds
Scarlet: U kan daar een snelheids limiet instellen...
Scarlet: Als u de volledige bandbreedte gebruikt gaat het modem spontaan rebooten...
vroeger had ik dit niet, zelfs als ik 10 downloads tesamen binnenhaalde, geen probleem, nu met 1 is het al prijs
Scarlet: Ok... maar het is niet de hoeveelheid dat telt.... maar de bandbreedte die u gebruikt...
oke, ik ga even op een forum wat hulp vragen hoe ik dit best kan instellen.
mag de port op 1000 blijven staan?
Scarlet: Ja.. dat mag....
in orde, bedankt voor de hulp
Scarlet: Graag gedaan.. nog een prettige dag verder...