Wanneer kun je je contract opzeggen
Geplaatst: 08 aug 2011, 08:55
Hoi,
Sinds 4 december vorig jaar ben ik klant bij Belgacom (ervoor zat ik bij Dommel).
Nu zou ik graag vanaf 4 december naar Scarlet overstappen (reden zelfde abbo, maar goedkoper)
Ik dien minimum één jaar klant bij Belgacom te blijven. Ondertussen mag ik geen up of downgrades uitvoeren. Want dan verschuift mijn opzegdatum.
Op mijn factuur staat (nog steeds) vermeld:
U heeft een contract dat afloopt op 03/12/2011 voor Internet Favorite zonder vaste lijn. Indien u een contract van bepaalde duur verbreekt voor de opgegeven vervaldag dient u een verbrekingsvergoeding te betalen die gelijk is aan de som van de nog tot de normale afloop van het contract verschuldigde vergoedingen. Indien u uw contract niet voor de vervaldag opzegt, zal uw contract van bepaalde duur automatisch voor een onbepaalde duur worden verlengd. U kunt het dan eender wanneer en zonder vergoeding opzeggen mits het naleven van een opzegtermijn van minstens één maand. De opzegging dient te gebeuren met een aangetekende brief.
Ervan uitgaande, dat de aanpassing van Belgacom op 1 september (Internet Favorite wordt onbeperkt aan 43.46 euro / maand) geen invloed zal hebben op de einddatum van mijn contract van bepaalde duur, zou ik graag op 4/12/2011 mijn contract opzeggen. En dit meedelen minstens 6 weken ervoor. Dus ergens half oktober mijn opzegbrief versturen.
Maar is die redenering juist ?
Ik kan op 4/12/2011 mijn contract opzeggen (met de maand vooropzeg ervoor).
Of kan ik mijn contract pas op 4/1/2012 opzeggen (de maand vooropzeg, volgt NA 3/12/2011).
Ik zou niet graag terug een maand voor niets betalen.
En vermoed zo een beetje, dat die maand vooropzeg, volgt na het einde van je contract.
M.a.w. je contract heeft altijd een minimum looptijd van 1 jaar en 1 maand. Of niet ?
Ik kan dit eens navragen bij de helpdesk van Belgacom.
Maar hoor alvast graag wat opmerkingen hier.
Gent32m
Sinds 4 december vorig jaar ben ik klant bij Belgacom (ervoor zat ik bij Dommel).
Nu zou ik graag vanaf 4 december naar Scarlet overstappen (reden zelfde abbo, maar goedkoper)
Ik dien minimum één jaar klant bij Belgacom te blijven. Ondertussen mag ik geen up of downgrades uitvoeren. Want dan verschuift mijn opzegdatum.
Op mijn factuur staat (nog steeds) vermeld:
U heeft een contract dat afloopt op 03/12/2011 voor Internet Favorite zonder vaste lijn. Indien u een contract van bepaalde duur verbreekt voor de opgegeven vervaldag dient u een verbrekingsvergoeding te betalen die gelijk is aan de som van de nog tot de normale afloop van het contract verschuldigde vergoedingen. Indien u uw contract niet voor de vervaldag opzegt, zal uw contract van bepaalde duur automatisch voor een onbepaalde duur worden verlengd. U kunt het dan eender wanneer en zonder vergoeding opzeggen mits het naleven van een opzegtermijn van minstens één maand. De opzegging dient te gebeuren met een aangetekende brief.
Ervan uitgaande, dat de aanpassing van Belgacom op 1 september (Internet Favorite wordt onbeperkt aan 43.46 euro / maand) geen invloed zal hebben op de einddatum van mijn contract van bepaalde duur, zou ik graag op 4/12/2011 mijn contract opzeggen. En dit meedelen minstens 6 weken ervoor. Dus ergens half oktober mijn opzegbrief versturen.
Maar is die redenering juist ?
Ik kan op 4/12/2011 mijn contract opzeggen (met de maand vooropzeg ervoor).
Of kan ik mijn contract pas op 4/1/2012 opzeggen (de maand vooropzeg, volgt NA 3/12/2011).
Ik zou niet graag terug een maand voor niets betalen.
En vermoed zo een beetje, dat die maand vooropzeg, volgt na het einde van je contract.
M.a.w. je contract heeft altijd een minimum looptijd van 1 jaar en 1 maand. Of niet ?
Ik kan dit eens navragen bij de helpdesk van Belgacom.
Maar hoor alvast graag wat opmerkingen hier.
Gent32m