Pagina 1 van 12
ADSL2FIT: Samen pakken we de netwerkproblemen aan
Geplaatst: 24 maa 2004, 18:27
door A2F
Zouden alle ADSL2FIT klanten die problemen hebben (packet loss, snelheid,...) mij een privé-bericht kunnen sturen met login en lijnnummer waarop het ADSL signaal geïnstalleerd is alsook een omschrijving van het probleem?
We gaan de problemen op het netwerk samen aanpakken. Door zoveel mogelijk gegevens te verzamelen gaan we de problemen beter kunnen lokaliseren en efficiënter oplossen.
Jullie feedback is van belang. Omdat we zo een volledig beeld kunnen krijgen van wat er juist aan problemen is.
Alvast bedankt,
Paul Broothaers
ADSL2FIT
Geplaatst: 24 maa 2004, 18:34
door Tae
Ik wil u wel mijn gegevens doorgeven indien u echt een stafmedewerker bent van het Adsl2fit team ben
Wat bedoelt u met lijn nummer ? Telefoon nr zker ofzoiets?
Kan UB misschien bevestigen dat we hier niet met iemand te maken hebben die ffe op onze accounts gaat downloaden??
Ook wat ik graag wil weten is dat Adsl2fit daar op de hoogte van is of doe je het op je eentje ofzo??
Tja je weet nooit he dus beter ffe mij informeren voor ik mijn gegevens zomaar vrijgeef he
Geplaatst: 24 maa 2004, 18:35
door Sub Zero
Ik bevestig hier en nu dat dit de echte Paul van A2F is
De account was al langer dan vandaag actief, dus we zijn zeker.
Er is trouwens nog een bericht op de portal van een Scarletmedewerker (ook gecontroleerd) met dezelfde vraag. Ze gaan samen de problemen te lijf...
Cheers
Geplaatst: 24 maa 2004, 18:37
door Tae
Oke no problem dan
Het lijnnummer wat bedoelt die daarmee telefoon nummer toch he
?
Geplaatst: 24 maa 2004, 18:38
door Sub Zero
Dat denk ik wel... Allez, iets anders dan een telefoonnummer kan jij niet weten he (denk ik toch). Normaal hebben ze genoeg aan telefoonnummer en login.
Cheers
Geplaatst: 24 maa 2004, 18:46
door Sensei Zeon
even duidelijk stellen dat ze niet je password vragen, je moet/mag dit dus ook niet geven
Geplaatst: 24 maa 2004, 18:53
door Tae
Die login gegevens voor in mijn status of voor te internetten ?
Done
Geplaatst: 24 maa 2004, 18:55
door Sensei Zeon
voor te internetten
Geplaatst: 24 maa 2004, 19:06
door rtl
done
Geplaatst: 24 maa 2004, 19:15
door Gast
how could you fix the problems with users log + phonenumbers ?
i don't understand how you want to proceed...
i'm currious to know how it should help.
Geplaatst: 24 maa 2004, 19:17
door Gast
sorry but i also wanted to underline that the problems are not recent...so why didn't you ask for our id's before ?
Geplaatst: 24 maa 2004, 19:23
door Fr3aK
Maybe because they were still looking for the answer to their problems and they've come to a point were they realised that with info from the users themselves it would be easier to solve these problems.
Greetz
Geplaatst: 24 maa 2004, 19:31
door byter
waarom kan men niet gebruik maken van de trouble tickets ?
imo handiger & overzichtelijker :>
Geplaatst: 24 maa 2004, 19:40
door Styno
Luister nu eens goed...
Waarom zou ik hier mijn gegevens moeten posten (ook al is dat een privé bericht) terwijl ik dat nu al een HALF JAAR in troubletickets aan het doen ben.... Dat lijkt me enkel nadelig voor mij, niet dat ik iets te verbergen heb maar plotsklaps is geen enkele post meer (pseudo)anoniem.
Werkt het ticketingsysteem dan mischien niet naar behoren?
Styno (I am sick of this kind of supportive attitude!)
Geplaatst: 24 maa 2004, 20:13
door Kerberos
Heb mijn gegevens doorgestuurd in afwachting van een gunstig resultaat.
Je moet je niet te veel zorgen maken wat betreft de persoon die ons dit vraagt(volgens mij 100% te vertrouwen) en wat levert het op om te zitten vitten op deze persoon, stuur die gegevens door en hoop dat alles opgelost geraakt!
Geplaatst: 24 maa 2004, 20:38
door Raindog
mja wel grappig dat een isp via deze weg zijn problemen wil oplossen...
Geplaatst: 24 maa 2004, 20:46
door Limburg
Packetloss ontstaat rond 194-119-224-141.KPNBelgium.be . Afgelopen vrijdag/zaterdag tot 40%, is wat beter geweest maar is er nog steeds.
Zie plaatje van 17:00 uur vanmiddag (8%):
Geplaatst: 24 maa 2004, 20:57
door Seal
Even tussendoor;
Waren er hier nu geen mensen die gekant waren tegen het feit dat A2F hun nick zou te weten komen???
Of ben ik hier helemaal fout?
Vergeet niet : PB sturen is login en telefoon geven + nick die je hier gebruikt.
Verder kan ik dit alleen maar aanmoedigen
Geplaatst: 24 maa 2004, 21:24
door inter
Seal schreef:Even tussendoor;
Waren er hier nu geen mensen die gekant waren tegen het feit dat A2F hun nick zou te weten komen???
Of ben ik hier helemaal fout?
Vergeet niet : PB sturen is login en telefoon geven + nick die je hier gebruikt.
Verder kan ik dit alleen maar aanmoedigen
maak dan nieuwe account aan met ander ip, doe je ding, log uit en verander terug van ip
Geplaatst: 24 maa 2004, 22:23
door Tae
Ik heb niks te verbergen zij wel
Nee serieus ik ben blij dat er nu eens reactie komt van Webvisie zelf om deze problemen eens op te lossen voor nu en altijd
en dan ga ik zker niet tegenwerken maar meewerken voor zo ver ik kan om het opgelost te zien geraken.
Geplaatst: 24 maa 2004, 22:54
door Gast
voila juist even pb gestuurd.
ben benieuwd of we er ook resultaat van mogen verwachten.
ik hoop het want sinds men aansluiting een maand geleden ben ik nog niet boven de 40kB/sec geweest.
toen ik op 1.1Mbit zat bij skynet haalde ik zelfs 114kB/sec.
Geplaatst: 24 maa 2004, 23:40
door Davy_117
Ik heb op TT als antwoord gekregen dat ik problemen heb met men connectie omdat scarlet met een ondergedimensioneerd netwerk zit.
En dit zou binnen MAX 2weken opgelost zijn.
Ik hoop uit de grond van men hart dat dit waar is.
Geplaatst: 25 maa 2004, 00:48
door Junni
Ik ben sinds deze week overgeschakeld van Skynet adsl (via isdn lijn) naar Adsl2fit (via pstn lijn). Resultaat:
download: max 150 kb/s
upload: max 52 kb/s
Upload valt dus heel goed mee....download is iets anders. Via mijn Skynet isdn lijn ging alles perfect: 340 kb/s down en 12 kb/s up. Ik ga morgen toch ook eens naar Belgacom bellen om te horen of zij mijn lijn kunnen testen. Adsl2fit helpdesk doet dit blijkbaar enkel als de snelheden extreem traag zijn
In ieder geval: PM sturen naar A2F is de volgende stap
Ik heb er ook niets op tegen dat ze via dit forum extra info vragen van de klanten...
Geplaatst: 25 maa 2004, 07:38
door skitzo
Op zijn minst vreemd dat het via een forum gebeurd.
Alle klanten hebben toch recht op een oplossing,
ook zei die niets over het echte probleem weten en elke keer een smoesje te horen krijgen op de helpdesk.
Alles moet gewoon zo stil mogelijk gebeuren en zo veel mogelijk klanten en klanten in spe in het gewisse houden.
Jammer...
Geplaatst: 25 maa 2004, 08:24
door Gast
Helemaal op uw kop gevallen zeker?
Proberen ze nu een voorbeeld te stellen van hoe het echt niet moet?
dat ze hun trouble tickets is bekijken hebben ze meteen al de info
done
Geplaatst: 25 maa 2004, 08:37
door unicomplex
login en tel nr in pm doorgestuurd
Geplaatst: 25 maa 2004, 08:59
door Herman verschooten
UB-ers,
Mag ik de mensen die er zo van genieten om alles wat er gebeurt in een slecht daglicht te stellen, eens even vragen om na te denken.
Naar aanleiding van het initiatief van Scarlet om via alle forums (intern en extern, Vlaams en Waals) informatie op te vragen bij hun gebruikers over de problemen die zij ervaren met het ADSL-netwerk, hebben wij besloten ons hierbij aan te sluiten. Op deze wijze kunnen de gegevens die wij verzamelen met de gegevens die door Scarlet zelf verzameld worden, gebruikt worden om de verantwoordelijken bij Scarlet een 'duidelijk' inzicht te geven in de door de gebruiker-ervaren-problemen. Dit geeft een heel ander beeld dan het door de netwerk-techniekers voorgespiegelde.
Voor de mensen die terecht melden dat dit via ons eigen ticketing-systeem kan verlopen... U mag deze informatie via het systeem posten, maar laat dan het onderwerp voorafgaan door "PB:", zo kunnen wij uit de lijst deze tickets selecteren.
Met dank voor uw begrip,
Herman verschooten
Zaakvoerder
WebVisie bvba
Geplaatst: 25 maa 2004, 09:59
door Vampier
Ok ook ff een een pm gestuurd
ging wel traag hehe
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 14 kbit/s or 2 kbyte/s
- Upload speed : 412 kbit/s or 52 kbyte/s
Thu Mar 25 2004 at 09:43:17 UTC+0100
Word er duizelig van van die snelheid
Geplaatst: 25 maa 2004, 11:11
door spacekiek
CHECK IT OUT !!!!!!! WHOOOTT
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2571 kbit/s or 321 kbyte/s
- Upload speed : 427 kbit/s or 53 kbyte/s
Thu Mar 25 2004 at 11:06:23 UTC+0100
Geplaatst: 25 maa 2004, 11:36
door Terro
Inderdaad, snelheid is momenteel terug "normaal", maar de vraag is hoe lang dit zo blijft, dit is niet de eerste opstoot de laatste weken hé
Bekijk lijstje maar eens :
Snelheid vanaf aansluiting tot 27 februari was 250KB/s
Snelheid op 27;28 en 29 februari was snelheid 60KB/s
Snelheid van 1 maart tot 4 maart nog maar 25KB/s
Snelheid van 5 maart tot 7 maart terug 100KB/S
Snelheid van 8 maart tot 18 maart terug 30KB/s
Snelheid van 19 maart tot en met 21 maart terug 120KB/s
Snelheid vanaf 22 maart tot ............. terug 25KB/s
Geplaatst: 25 maa 2004, 12:56
door Cyborg
Enkelen van ons hadden zelf getelefoneerd gisteren,
de lijn werd door een vriendelijke A2F medewerker gereset
en dit is het resultaat
»» Total Bandwith Used by 3 Torrents «» Down: 257.4 KB/s «» Up: 16.4 KB/s ««
Dus men heeft een oplossing, maar jullie hoeven helemaal jullie gegevens niet door te geven hoor... meer bw voor mij !!!
Geplaatst: 25 maa 2004, 14:56
door Gast
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 204 kbit/s or 26 kbyte/s
- Upload speed : 312 kbit/s or 39 kbyte/s
Thu Mar 25 2004 at 14:51:45 UTC+0100
gvd had ff het gedacht dat het goed ging komen
halfuurtje aan 330kbyte/s kunnen downloaden
nu ist weer de zelfde miserie als gewoonlijk.
WANEER GAAT DAT NU IS EINDELIJK OPGELOST RAKEN ????[/code]
Geplaatst: 25 maa 2004, 15:04
door rtl
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 22 kbit/s or 3 kbyte/s
- Upload speed : 427 kbit/s or 53 kbyte/s
Thu Mar 25 2004 at 15:02:29 UTC+0100
snelheid is overduidelijk terug normaal
Geplaatst: 25 maa 2004, 17:14
door metal
effe een vraagske over da netwerk. Waarom is de ping naar zweedse servers zo slecht en downloaden dan FTP servers over het algemeen (wel legaal) traag of bijna onmogelijk met adsl2fit en met andere providers wel?
Geplaatst: 25 maa 2004, 17:18
door ubremoved_983
slechte routing / peering ?
Geplaatst: 25 maa 2004, 17:22
door saxgod
da ligt prolly aan bbb.se ook
oi ditCh btw
speedtestje na line reset
Geplaatst: 25 maa 2004, 17:27
door unicomplex
Your current download speed:
595kbit/s
or
74kbyte/s
Your current upload speed:
417kbit/s
or
52kbyte/s
das nu nog nie direct om te zeggen super, hoeland moet gewacht worden na de reset?
uni
Geplaatst: 25 maa 2004, 17:37
door inter
verloop van mijn dag :
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 82 kbit/s or 10 kbyte/s
- Upload speed : 85 kbit/s or 11 kbyte/s
Thu Mar 25 2004 at 08:43:34 UTC+0100
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2556 kbit/s or 320 kbyte/s
- Upload speed : 258 kbit/s or 32 kbyte/s
Thu Mar 25 2004 at 12:14:18 UTC+0100
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 429 kbit/s or 54 kbyte/s
- Upload speed : 245 kbit/s or 31 kbyte/s
Thu Mar 25 2004 at 17:36:28 UTC+0100
Geplaatst: 25 maa 2004, 18:34
door metal
saxgod schreef:da ligt prolly aan bbb.se ook
oi ditCh btw
Maarja waarom is da niet als ge skynet hebt? want dan gaat het vlot en met scarlet gaan ook zo'n dingen vlotjes (volgens ik weet) maar alleen met A2F. en dat van die FTPkes. daar downloade van de meeste tegen bytes en das ook nie fijn. en alleen weer met a2f en andere provider gaat dat weer vlot tegen de 300 KB/sec. toch wel raar he
Geplaatst: 26 maa 2004, 03:32
door Davy_117
Ik heb sinds dezenacht terug veel lagere pings waardoor ik terug kan online game.ik heb nog altijd wel lag als ik join,maar mensen joinen men server weer terug nu hun ping lager dan 300 is
Dus nu hopen dat men download stabiel is en wat hoger is,zodat ik terug kan joinen,en ik ben weer content.