Repeater na Sagem 3464

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
DenDries
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Hallo,

Onlangs heb ik een Android tablet gekocht, echter is het Wifi bereik ervan een beetje om te huilen.

Ik heb echter nog een US Robotics 5462 liggen die beschikt over de mogelijkheid om als "Repeater" te functioneren. Zo gezegd, zo gedaan, heb ik het MAC adres van de Sagem ingegeven in de Us Robotics en de DHCP ervan uitgeschakeld.

Nu, moet ik ergens in de Sagem 3464 nog iets instellen? Is er ergens een mogelijkheid voor WDS?

Heb ook al geprobeerd om een vast ip toe te kennen aan de tablet met 192.168.1.1 als gateway (Sagem), maar dat lijkt niet te werken...
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Toen ik de repeater hier een paar dagen geinstalleerd heb (wel 2 dlink produkten), diende ik op de repeater (eigenlijk een AP met repeater functie) enkel aan te geven welk netwerk hij moest gebruiken, de encryptie standaard en de sleutel. Verder DHCP uitgezet.
Op de router moest niks ingesteld worden.

Ding tegen de muur gehangen in de gang, werkt perfect.
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 89 keer
Provider
Te Koop forum

Mijn SMC router (omgebouwde Phillips router) ondersteund WDS. Daar moet ik in de router het MAC-adres van de repeater(s) ingeven. En in de repeater (ook SMC) moet ik dan het MAC adres van de router ingeven.
Je weet wel dat als je een repeater gebruikt, je doorvoersnelheid halveert?
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
DenDries
Plus Member
Plus Member

Ja, maar aangezien het om een tablet gaat heb ik niet zo'n nood aan hoge bandbreedte...

In de US Robotics (Repeater) heb ik al het MAC adres van de router (Sagem) ingegeven. Probleem is dat ik nergens die mogelijkheid vind in de Sagem om het MAC van de US Robotics in te geven...
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Wie zegt dat je Sagem dit ondersteunt.
Verder heb je ook nog het feit dat repeaters/bridges dikwijls nogal eens merkgebonden zijn :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
DenDries
Plus Member
Plus Member

Damn, spijtig om te horen. (Hoewel ik wist dat die Sagem's redelijk kreupel gemaakt zijn door BGC)
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Misschien beter jouw US Robotics gewoon als een wireless access point (bedraad) verbinden met je BBox2 ?
Wellicht nog altijd beter dan powerplugs ?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
DenDries
Plus Member
Plus Member

Ik vrees dat de sterkte er dan nog altijd niet op vooruit gaat. Heb dat een tijdje geleden al eens geprobeerd.
(Een UTP kabel is niet echt een mogelijkheid hier om de US Robotics verder te plaatsen.)

Heb een paar goedkope netgear powerplugs gevonden:
http://www.pixmania.be/be/nl/1244978/ar ... -2-et.html

Voor dat geld kan ik niet echt sukkelen denk ik :) 't is dan ook enkel om met een tablet te kunnen surfen. Laptops hebben genoeg ontvangst.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”