Pagina 1 van 1
Proximus probleem buitenland?
Geplaatst: 16 jul 2011, 21:13
door BasicQ
Weet er iemand iets meer over problemen met Proximus in het buitenland?
Vandaag door Duitsland gereden en kregen (met verschillende gsm's) enkel "alleeen noodoproepen". Vanuit België konden we wel weer smssen sturen, maar ze komen slechts beperkt aan in het buitenland (Slovenië). Mensen daar kunnen niet of zeer beperkt antwoorden. Bellen niet getest.
Iemand meer info?
Re: Proximus probleem buitenland?
Geplaatst: 16 jul 2011, 21:16
door axs
Re: Proximus probleem buitenland?
Geplaatst: 16 jul 2011, 21:17
door Opus
Ik zit hier op dit ogenblik in Polen en heb sinds deze voormiddag ook geen connectie meer.
De laatste 5 dagen was het in orde maar nu is er geen enkele verbinding meer mogelijk met geen enkel netwerk.
Mijn vrouw die bij mobistar zit heeft wel verbinding op haar gsm trouwens hier.
Dus het is enkel proximus dat problemen ondervind.
Re: Proximus probleem buitenland?
Geplaatst: 16 jul 2011, 21:22
door BasicQ
Ze zullen toch wel met een goede uitleg mogen komen. Zo'n problemen zijn toch niet meer van deze tijd...
Re: Proximus probleem buitenland?
Geplaatst: 16 jul 2011, 21:37
door Opus
21.36u nu en nog steeds kan ik geen verbinding maken met eender welk netwerk hier in het buitenland.
Dit loopt de spuigaten uit en ik wil een compensatie.
En ook ik zal wss overstappen naar de concurrent als dit nog lang blijft aanslepen.
Vorig jaar hadden ze in het midden van de zomer ook al problemen in het buitenland.
Re: Proximus probleem buitenland?
Geplaatst: 16 jul 2011, 22:25
door Opus
22.25 ondertussen en nog steeds geen verbinding te maken.
Re: Proximus probleem buitenland?
Geplaatst: 16 jul 2011, 22:33
door Lord Utopia
We zijn op de hoogte van de roaming problemen. Onze technici werken aan een oplossing. Excuses voor het ongemak.
Twitter van @Belgacom_eva_nl
Re: Proximus probleem buitenland?
Geplaatst: 16 jul 2011, 23:14
door driesve
Het werd zonet in het talkprogramma Tour 2011 (Vive le velo) ook bevestigd.
Er zijn/waren roamingproblemen bij klanten van Proximus.
Re: Proximus probleem buitenland?
Geplaatst: 16 jul 2011, 23:24
door Opus
23.22u ik heb nu net weer een verbinding kunnen maken.
Hopelijk is dit nu opgelost en gebeurt dit niet weer net zoals vorig jaar toen regelmatig hier in het buitenland de connectie wegviel en uren later pas weer verbinding kon maken.
Re: Proximus probleem buitenland?
Geplaatst: 17 jul 2011, 00:11
door blidi
Was gisteren in Nederland om de eerste Zeeuwse mosselen te proeven en ook alleen noodoproepen.
De klantendienst wist mij te vertellen dat ik Pay&Go World moest activeren. Maar die stond reeds aktief.
Ben dus blijkbaar niet de enige die problemen had.
Re: Proximus probleem buitenland?
Geplaatst: 17 jul 2011, 06:10
door Muziekbos
Lord Utopia schreef:We zijn op de hoogte van de roaming problemen. Onze technici werken aan een oplossing. Excuses voor het ongemak.
Twitter van @Belgacom_eva_nl
En is er ook een mededeling verschenen op hun website? Zodat mensen die geen verbindingen kunnen maken in het buitenland op de hoogte gehouden kunnen worden via het internet? Hun website als communicatie middel.
Want ja als hun netwerk plat ligt heeft Twitter geen enkele nut.
Een communicatie bedrijf die niet weet wat communiceren is
Re: Proximus probleem buitenland?
Geplaatst: 17 jul 2011, 16:56
door Lord Utopia
hun website dan ook niet he...
Re: Proximus probleem buitenland?
Geplaatst: 17 jul 2011, 21:08
door THRene
Lord Utopia schreef:hun website dan ook niet he...
Ik zat op hotel in Parijs. Op de GSM: "No Service" maar het hotelinternet werkte wel. Een mededeling op hun website had echt wel verhelderend gewerkt. Nu heb ik een uurtje alle mogelijke instellingen nagegaan
Re: Proximus probleem buitenland?
Geplaatst: 17 jul 2011, 21:24
door Muziekbos
Lord Utopia schreef:hun website dan ook niet he...
Toch wel hé, als je in het buitenland bent kan je toch via het vast internet van het hotel, bedrijf, internet café, buren ... een kijkje nemen op de website van Proximus / Belgacom !!!! Kijk maar even naar de reacties bij de kranten, daar kom je constant tegen dat ze naar de website van Proximus / Belgacom gesurft hebben om te zien of er iets aan de hand was. Dat is communicatie / communiceren met je klanten.
Twitter is op zo'n momenten waardeloos, dat is nu net wat Proximus / Belgacom gedaan heeft.
Gelukkig communiceren onze media wel nog voldoende waar Proximus / Belgacom in gebreke zijn gebleven.
Re: Proximus probleem buitenland?
Geplaatst: 17 jul 2011, 22:03
door Lord Utopia
Dan kun je even goed op twitter kijken, niet? Volg de providers en indien er problemen zijn, ben je de eerste die ervan hoort, of je er nu onder lijdt of niet.
Re: Proximus probleem buitenland?
Geplaatst: 17 jul 2011, 22:16
door THRene
Lord Utopia schreef:Dan kun je even goed op twitter kijken, niet? Volg de providers en indien er problemen zijn, ben je de eerste die ervan hoort, of je er nu onder lijdt of niet.
Ik ben lekker ouderwets: als ik een probleem met Proximus heb ga ik op de Proximus website kijken. Twitter is een overbodige stap.
Re: Proximus probleem buitenland?
Geplaatst: 17 jul 2011, 22:45
door rowan
Eventjes onbereikbaar zijn is toch geen probleem. De wereld zal ondertussen niet vergaan hoor. Noodoproepen gingen nog. Als ik op reis ga laat ik gsm thuis. ). Z
[ Post made via mobile device ]
Re: Proximus probleem buitenland?
Geplaatst: 17 jul 2011, 22:57
door Muziekbos
Lord Utopia schreef:Dan kun je even goed op twitter kijken, niet? Volg de providers en indien er problemen zijn, ben je de eerste die ervan hoort, of je er nu onder lijdt of niet.
Toch handig op de website zelf, waarvoor dient die anders? Toch om te communiceren met hun klanten??
Als ze het op twitter kunnen zetten kunnen ze het evengoed op hun website zetten. Zou getuigen van respect voor de klant.
Re: Proximus probleem buitenland?
Geplaatst: 18 jul 2011, 10:02
door Joe de Mannen
Inderdaad, je moet al een twitteraccount hebben om ze te kunnen volgen.
Je mag wel je centen elke maand afgeven, maar als ze dan iets moeten meedelen, how maar.
J.
Re: Proximus probleem buitenland?
Geplaatst: 18 jul 2011, 10:29
door skynetbbs
je hoeft geen twitter account aan te maken om "proximus" te volgen... enige dat je dan hebt is nog meer "spam" en "reklame"?
het lost wel op om alle interessante tweets onder je "twitter account" te bundelen...
gewoon surfen naar de belgacom tweet zonder te registreren?
http://twitter.com/#!/belgacom
en nog anderen :
http://twitter.com/#!/telenet
http://twitter.com/#!/mobilevikings
http://twitter.com/#!/weepeetelecom
....
de "website"? en dan? particulier/prive? en dan ergens zoeken naar helpdesk/meldingen?
... niet onder klantenzone...
... niets onder help...
... niets via proximus...telefonie
... leuke site om klant te worden... maar niet om als klant de status van het netwerk te zien...
misschien moeten ze nog iets leren van
http://status.mobilevikings.com
Re: Proximus probleem buitenland?
Geplaatst: 18 jul 2011, 13:39
door Muziekbos
Van Quickenborne en Proximus botsen over problemen buitenlandnetwerk
maandag 18 juli 2011,
Minister van Telecommunicatie Vincent Van Quickenborne vindt dat gsm-operator Proximus zijn klanten moet vergoeden voor "de povere service" rond de problemen met het buitenlandnetwerk zaterdag. Dat zegt de minister maandag in Het Laatste Nieuws. Moedermaatschappij Belgacom vindt dat een straat te ver.
Proximus had zaterdag problemen met het buitenlandnetwerk. "Wat mij zo heeft geërgerd, is dat Proximus nauwelijks heeft gecommuniceerd over de problemen", stelt Van Quickenborne (Open Vld).
Volgens de minister heeft Proximus het nagelaten om zijn klanten op de hoogte te houden: niet via de homepage, niet via Twitter of via Facebook. Bellen naar de klantendienst vanuit het buitenland was evenmin mogelijk.
Van Quickenborne vindt dat Proximus met een vergoeding over de brug moet komen. "Niet alleen omwille van de gebrekkige communicatie, maar ook omdat de klant betaalt voor die dure service".
Belgacom heeft geen oren naar het verzoek van de minister. "Wij hebben wel genoeg gecommuniceerd", zo reageert woordvoerder Jan Margot. Volgens hem is Belgacom "hier het enige slachtoffer".
Bron:
www.nieuwsblad.be of
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 110718_009
Re: Proximus probleem buitenland?
Geplaatst: 18 jul 2011, 22:26
door THRene
rowan schreef:Eventjes onbereikbaar zijn is toch geen probleem. De wereld zal ondertussen niet vergaan hoor. Noodoproepen gingen nog. Als ik op reis ga laat ik gsm thuis. ). Z
[ Post made via mobile device ]
Ik ga even persoonlijk worden: je verwacht niet dat je in een grootstad geen bereik hebt en wij hebben thuis een 80-jarige schoonmoeder die in een rusthuis zit. Wij bellen haar elke dag klokvast om te vertellen of alles nog ok is. Neem van mij aan dat er op het thuisfront al minstens rekening werd gehouden met het feit dat er een metrotrein een verkeerde pijp had genomen of zo.
Ik weet dat alles kan stuk gaan maar toch... En verder heb ik ontdekt dat proximus geen email adres heeft om naar te communiceren
.
Re: Proximus probleem buitenland?
Geplaatst: 23 jul 2011, 11:10
door xenne
Proximus-klanten krijgen vijf euro belkrediet als schadevergoeding
De klanten van gsm-operator Proximus krijgen vijf euro belkrediet als schadevergoeding voor de problemen op het netwerk van vorige zaterdag. Dat schrijft Le Soir.
Het buitenlandnetwerk van Proximus was vorige zaterdag bijna een hele dag zwaar verstoord. Veel vakantiegangers probeerden tevergeefs het thuisfront te bereiken.
Minister van Ondernemen Vincent Van Quickenborne (Open Vld) ergerde zich aan de communicatie van Proximus en drong aan op een vergoeding voor de klanten. De operator komt nu over de brug met vijf euro belkrediet voor zijn klanten. (belga/mvl)
bron: HLN
Re: Proximus probleem buitenland?
Geplaatst: 23 jul 2011, 11:20
door TiTanium
Vind ik niet meer als normaal dat je compenseert, alleen hadden ze dit direct moeten doen en niet onder druk van een minister. Alleen heb ik het gevoel dat niet alleen aan proximus ligt. Maken die internationaal geen gebruik van de Vodafone groep?
Re: Proximus probleem buitenland?
Geplaatst: 23 jul 2011, 13:47
door rowan
Nee die maken gebruik van het netwerk van BICS.
http://bics.com
Re: Proximus probleem buitenland?
Geplaatst: 26 jul 2011, 10:42
door LPS
Heeft iemand de compensatie al ontvangen? En is het ook voor abonnementen, is het dan in de vorm van korting op de factuur?
Re: Proximus probleem buitenland?
Geplaatst: 26 jul 2011, 23:53
door Berd
Krijg je de 5 euro automatisch of moet je er wat voor doen ?