opnames technomate

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frodo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 08 mar 2007, 14:48
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

De opnames van mijn technomate satellietontvanger gebeuren in het trp formaat. Kent er iemand een mediaspeler om trp af te spelen op de computer. Of nog beter om deze bestanden naar een meer voorkomend formaat om te zetten.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Geen idee wat het waard is, maar eerste google hit lijkt me wat je zou kunnen nodig hebben: http://www.trpconverter.com/
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
frodo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 08 mar 2007, 14:48
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

Ik heb heus wel al gezocht via google. Je hoeft er niet bij te zetten dat je eerste link al een succes was. Ik wou gewoon weten of er mensen op dit forum waren die ervaring hadden met dit formaat. Ik weet niet waar een forum anders voor dient.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Misschien volgende keer in je post bijzetten wat je al geprobeerd hebt?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik heb een flauw vermoeden dat de .trp extensie staat voor "Transport stream". Op mijn Dreambox eindigen die bestanden gewoon op .ts. Wat je kan proberen: VLC player downloaden en installeren en in eerste instantie het .trp bestand openen vanuit VLC player. Een alternatief is "mpeg streamclip". Downloaden en proberen om het bestand vanuit mpeg streamclip te openen. mpeg streamclip kan je originele bestand ook demuxen zodat je het in een leesbaar DVD formaat op een schijfje kan wegschrijven. Mochten beide programma's niet in staat zijn om de .trp bestanden te openen dan zou ik eens proberen om de .trp extensie te wijzigen in .ts en dan opnieuw proberen de files te openen vanuit bovenvermelde programma's. Houd ons op de hoogte van je ervaringen als je wil.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
frodo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 08 mar 2007, 14:48
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

Ik gebruik vlc al een aantal jaren. Je kan er zowat alles mee afspelen. Het trp bestand echter niet. Ik heb eens de extensie naar ts veranderd maar nog
geen succes. IK heb daarnet Mpegstreamclip eens geprobeerd. Lijkt het bestand te herkennen maar vraagt om quicktime volledig te verwijderen en een alternatief te installeren. Of om de quicktime mpeg plugin te kopen in de apple shop. De opnames van mijn m-vison zijn ook ts en daar geen problemen. Bij een opname staan er ook nog volgende bestanden : vb opname.trp;opname.001;opname.idx en opname.ifo. Bedankt voor u antwoord.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

trp is inderdaad een gewone transport stream (.ts)

Met de juiste codecs speelt deze wel af bij mij.
TsRemux.exe kan je wel verderhelpen :wink:
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Pedro37
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2011, 17:52

Opnames in .trp kun je overzetten naar DVD, .AVI of andere formaten met "AVS-Video converter".
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”