Scarlet (FullADSL) onbereikbaar via GMail ?
Geplaatst: 15 jul 2011, 23:14
Hoi, ik heb een probleem met FullADSL, en dus mail ik hun helpdesk om mijn ervaringen uit te leggen.
Ik stuur dus een mail van mijn GMail-adres naar [email protected] (zoals op hun contactpagina staat aangegeven)
Ik krijg een antwoord van de support afdeling, en ik reageer daar weer op. Vanaf hier gaat het fout.
FullADSL gebruikt het adres [email protected] om hun reply te sturen, en als ik daarop reageer krijg ik deze foutmelding van GMail:
De reacties waren toen achtereenvolgens:
Nadat ik hen daar vandaag opnieuw op attent heb gemaakt is de reactie:
Over die SMTP server kreeg ik nog de volgende reactie:
Weet iemand hoe het met die 550 5.5.1 zit?
Ligt de oorzaak bij FullTelecom/Scarlet, bij GMail, of bij mij?
Heeft het iets te maken met het feit dat ze dat @scarlet.biz adres gebruiken? Ik vind het sowieso gek dat ze niet hun eigen @FullADSL.be gebruiken...
Ik stuur dus een mail van mijn GMail-adres naar [email protected] (zoals op hun contactpagina staat aangegeven)
Ik krijg een antwoord van de support afdeling, en ik reageer daar weer op. Vanaf hier gaat het fout.
FullADSL gebruikt het adres [email protected] om hun reply te sturen, en als ik daarop reageer krijg ik deze foutmelding van GMail:
Hetzelfde deed zich reeds voor in februari/maar van dit jaar, en ik heb hen daar toen van op de hoogte gebracht.From: Mail Delivery Subsystem <[email protected]>
Date: Fri, Jul 15, 2011 at 12:42 PM
Subject: Delivery Status Notification (Failure)
To: <mijn gmail adres>
Delivery to the following recipient failed permanently:
[email protected]
Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 5.1.1 <[email protected]>... User unknown (state 14).
----- Original message -----
De reacties waren toen achtereenvolgens:
en enkele dagen laterBeste,
In onderzoek van deze situatie doen we het nodige dit correct te verklaren aan onze dienst systems en trachten te voorzien deze restrictie te kunnen vermijden voor Gmail gebruikers.
Alvast bedankt voor dit mee te delen en Uw geduld in afwachting tot de resolutie van dit probleem.
Met vriendelijke groeten,
Full Telecom helpdesk
Ik ging ervan uit dat ze het probleem erkenden en dus gingen oplossen. Blijkbaar niet.Beste,
In onderzoek naar de bereikbaarheid van het [email protected] moeten we U bevestigen dat deze extern niet bereikbaar is.
Met vriendelijke groeten,
Full Telecom Helpdesk
Nadat ik hen daar vandaag opnieuw op attent heb gemaakt is de reactie:
Die onbereikbaarheid van [email protected] stelt zich - voor mij - zowel via de GMail webmail als via mijn mail client als ik smtp.gmail.com als SMTP server gebruik (standaard) maar *niet* als ik smtp.scarlet.be gebruik (vandaag, bij wijze van test)Beste,
Verder hebben we hiervan geen meldingen van problemen meer ontvangen, en aangezien ik van mijn eigen gmail adres een mail kan sturen, moet u het probleem elders zoeken of het bestemmelingsadres aanpassen.
Mvg,
FullTelecom
Over die SMTP server kreeg ik nog de volgende reactie:
Ik gebruik voor AL mijn mailaccounts die dat ondersteunen de SMTP server van de mail service, en dat werkt wel.Beste,
Als het met de SMTP van gmail niet lukt is dit normaal, onze belgische verbindingen laten enkel toe om de SMTP van de verbinding zelf te gebruiken. Dus een fulladsl klant kan in principe met zijn scarlet/gmail/hotmail mail niet sturen vanuit een andere smtp dan smtp.fulladsl.be of smtp.scarlet.be (aangezien dit over dezelfde server loopt).
Mvg,
FullTelecom
Weet iemand hoe het met die 550 5.5.1 zit?
Ligt de oorzaak bij FullTelecom/Scarlet, bij GMail, of bij mij?
Heeft het iets te maken met het feit dat ze dat @scarlet.biz adres gebruiken? Ik vind het sowieso gek dat ze niet hun eigen @FullADSL.be gebruiken...