Pagina 1 van 1

Scarlet (FullADSL) onbereikbaar via GMail ?

Geplaatst: 15 jul 2011, 23:14
door gert.jansen
Hoi, ik heb een probleem met FullADSL, en dus mail ik hun helpdesk om mijn ervaringen uit te leggen.
Ik stuur dus een mail van mijn GMail-adres naar [email protected] (zoals op hun contactpagina staat aangegeven)

Ik krijg een antwoord van de support afdeling, en ik reageer daar weer op. Vanaf hier gaat het fout.

FullADSL gebruikt het adres [email protected] om hun reply te sturen, en als ik daarop reageer krijg ik deze foutmelding van GMail:
From: Mail Delivery Subsystem <[email protected]>
Date: Fri, Jul 15, 2011 at 12:42 PM
Subject: Delivery Status Notification (Failure)
To: <mijn gmail adres>

Delivery to the following recipient failed permanently:

[email protected]

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 5.1.1 <[email protected]>... User unknown (state 14).
----- Original message -----
Hetzelfde deed zich reeds voor in februari/maar van dit jaar, en ik heb hen daar toen van op de hoogte gebracht.
De reacties waren toen achtereenvolgens:
Beste,

In onderzoek van deze situatie doen we het nodige dit correct te verklaren aan onze dienst systems en trachten te voorzien deze restrictie te kunnen vermijden voor Gmail gebruikers.

Alvast bedankt voor dit mee te delen en Uw geduld in afwachting tot de resolutie van dit probleem.

Met vriendelijke groeten,
Full Telecom helpdesk
en enkele dagen later
Beste,

In onderzoek naar de bereikbaarheid van het [email protected] moeten we U bevestigen dat deze extern niet bereikbaar is.

Met vriendelijke groeten,
Full Telecom Helpdesk
Ik ging ervan uit dat ze het probleem erkenden en dus gingen oplossen. Blijkbaar niet.

Nadat ik hen daar vandaag opnieuw op attent heb gemaakt is de reactie:
Beste,

Verder hebben we hiervan geen meldingen van problemen meer ontvangen, en aangezien ik van mijn eigen gmail adres een mail kan sturen, moet u het probleem elders zoeken of het bestemmelingsadres aanpassen.

Mvg,

FullTelecom
Die onbereikbaarheid van [email protected] stelt zich - voor mij - zowel via de GMail webmail als via mijn mail client als ik smtp.gmail.com als SMTP server gebruik (standaard) maar *niet* als ik smtp.scarlet.be gebruik (vandaag, bij wijze van test)

Over die SMTP server kreeg ik nog de volgende reactie:
Beste,

Als het met de SMTP van gmail niet lukt is dit normaal, onze belgische verbindingen laten enkel toe om de SMTP van de verbinding zelf te gebruiken. Dus een fulladsl klant kan in principe met zijn scarlet/gmail/hotmail mail niet sturen vanuit een andere smtp dan smtp.fulladsl.be of smtp.scarlet.be (aangezien dit over dezelfde server loopt).

Mvg,

FullTelecom
Ik gebruik voor AL mijn mailaccounts die dat ondersteunen de SMTP server van de mail service, en dat werkt wel.


Weet iemand hoe het met die 550 5.5.1 zit?
Ligt de oorzaak bij FullTelecom/Scarlet, bij GMail, of bij mij?
Heeft het iets te maken met het feit dat ze dat @scarlet.biz adres gebruiken? Ik vind het sowieso gek dat ze niet hun eigen @FullADSL.be gebruiken...

Re: Scarlet (FullADSL) onbereikbaar via GMail ?

Geplaatst: 15 jul 2011, 23:40
door philippe_d
gert.jansen schreef:Ligt de oorzaak bij FullTelecom/Scarlet, bij GMail, of bij mij?
Het ziet er naar uit dat het adres "[email protected]" niet bereikbaar is van extern, en dus alleen vanuit het Scarlet netwerk. De oorzaak ligt dus inderdaad bij FullTelecom/Scarlet.

Veel kan je er niet aan doen ...
  • - ofwel de Scarlet SMTP gebruiken
    - ofwel je reply sturen naar "[email protected]" in plaats van naar het afzenderadres.
Het is natuurlijk wel een dwaasheid van FullTelecom een een afzenderadres te gebruiken wat niet bereikbaar is.

Re: Scarlet (FullADSL) onbereikbaar via GMail ?

Geplaatst: 15 jul 2011, 23:51
door gert.jansen
Hoi Philippe, bedankt voor je reactie.

dat de fout bij hen lag was ook mijn idee maar nadat die medewerker beweerde dat het met zijn Gmail wel werkte, heb ik wel even getwijfeld.
Scarlet SMTP gebruiken is niet echt een optie. Ik gebruik net GMail (webmail) omdat ik dan op het werk kan reageren op hun mails -- enkel tijdens de pauzes uiteraard ;)

Re: Scarlet (FullADSL) onbereikbaar via GMail ?

Geplaatst: 19 jul 2011, 09:41
door MaartenH
Ik heb het even nagekeken en [email protected] is wel degelijk van buitenaf bereikbaar. FullTelecom.[email protected] is dat echter niet.

Een mailtje naar [email protected] beantwoorden we op dit moment via [email protected] en een gewone reply zou dus moeten werken, misschien dat iemand het ondertussen, na het lezen van deze post, heeft aangepast buiten mijn weten om.

Ik volg het in ieder geval verder wat op... als het bij iemand toch nog niet werkt hoor ik het graag...

Mvg

Maarten

Re: Scarlet (FullADSL) onbereikbaar via GMail ?

Geplaatst: 19 jul 2011, 12:07
door gert.jansen
Gisteren kreeg ik de reactie:
Wat betreft uw mailprobleem hebben we besloten om het [email protected] niet meer te gebruiken en te sturen vanuit [email protected]. Aangezien u dit kan bereiken stelt dit geen probleem meer hoop ik.

Mvg,
FullTelecom
Hun verdere reacties kwamen inderdaad van [email protected] en niet van 1 van de @scarlet.biz adressen (*).
Als ze dit aanhouden is dat prima.

Ik vind het sowieso vreemd dat ze hun eigen adres niet zouden gebruiken voor hun uitgaande mails.