David wint van Goliath: Belgacom moet schadevergoeding betal
Geplaatst: 15 jul 2011, 10:09
Belgacom heeft duizend euro schadevergoeding en alle gerechtskosten moeten betalen aan Leo Storms uit Zoersel.
De man schakelde eind 2009 van Belgacom/Proximus over naar Base toen hij einde contract was bij Belgacom. Met de hulp van zijn advocaat kon hij bewijzen dat Belgacom hem nadien op slinkse wijze toch nog een contractverbrekingsvergoeding van 400 euro wou doen betalen. Zo beweerde de operator dat Storms telefonisch een nieuw contract had aanvaard, terwijl de man naar eigen zeggen nooit dergelijk telefoontje had ontvangen.
De vrederechter gaf de Zoerselnaar na anderhalf jaar strijd nu gelijk. Belgacom werd veroordeeld voor het aanbrengen van "niet te schatten leed" en "tergend en lasterlijk geding", wat inhoudt dat er kwaadwilligheid van de telecomoperator in het spel was.
De vrederechter betoogde eveneens dat de heer Storms wel betere dingen te doen had als kinesist dan voortdurend gedagvaard te worden voor een gsm-contractbreuk die hij nooit had gepleegd.
"Niets verkeerds gedaan"
Belgacom gaat niet in beroep, maar laat weten dat het niet akkoord gaat met de vrederechter en er bij blijft niets verkeerds te hebben gedaan. "De klant is altijd koning bij ons", aldus Belgacom-woordvoerder Jan Margot.
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/ai ... len-2.aspx
De man schakelde eind 2009 van Belgacom/Proximus over naar Base toen hij einde contract was bij Belgacom. Met de hulp van zijn advocaat kon hij bewijzen dat Belgacom hem nadien op slinkse wijze toch nog een contractverbrekingsvergoeding van 400 euro wou doen betalen. Zo beweerde de operator dat Storms telefonisch een nieuw contract had aanvaard, terwijl de man naar eigen zeggen nooit dergelijk telefoontje had ontvangen.
De vrederechter gaf de Zoerselnaar na anderhalf jaar strijd nu gelijk. Belgacom werd veroordeeld voor het aanbrengen van "niet te schatten leed" en "tergend en lasterlijk geding", wat inhoudt dat er kwaadwilligheid van de telecomoperator in het spel was.
De vrederechter betoogde eveneens dat de heer Storms wel betere dingen te doen had als kinesist dan voortdurend gedagvaard te worden voor een gsm-contractbreuk die hij nooit had gepleegd.
"Niets verkeerds gedaan"
Belgacom gaat niet in beroep, maar laat weten dat het niet akkoord gaat met de vrederechter en er bij blijft niets verkeerds te hebben gedaan. "De klant is altijd koning bij ons", aldus Belgacom-woordvoerder Jan Margot.
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/ai ... len-2.aspx