Scarlet (VDSL2) vrijdag besteld, maandag geannuleerd
Geplaatst: 04 jul 2011, 18:16
Na lang twijfelen en dit forum uit te pluizen dan toch maar voor scarlet gegaan. Naar ik begreep zou alles wel goed komen, zolang je de helpdesk maar niet nodig hebt. Op hoop van zege, dacht ik, voor VDSL2 leken de problemen nogal mee te vallen. En ik weet ook, er komt niemand naar een forum om te verkondigen hoe geweldig goed hun product werkt. Dat doe je pas als er zich problemen voor doen, en die heb je bij elke provider wel.
Vrijdagavond telefonisch besteld, naam, adres, etc minimum 4 keer moeten herhalen en telkens 2 keer moeten spellen. Maar goed, geen probleem. We hebben namelijk tijd zat (echt waar, geen sarcasme, alle tijd van de wereld).
Ik zou nog een bevestiging krijgen via de post en per email.
So far, so good.
Deze ochtend krijg ik een sms dat ik moet bellen voor afspraak met de technieker. Dat vind ik al heel raar (wel verdomd snel, dat gaf me goede moed). Ik word klant bij hen, dan sturen zij mij een bericht dat ik hen moet terugbellen om een afspraak vast te leggen? Naar een betalend nummer dan nog wel! De wereld op z'n kop lijkt me.
Maar goed, geen probleem. Deze voormiddag, zo gauw ik een gaatje vrij had, proberen te bellen naar scarlet.
Daar krijg ik een dame aan de lijn die vraagt naar mijn klantnummer.
Klant nummer? Nog niet ontvangen.
Pub nummer? Wat is een een Pubnummer?
Adres? Ok adres gegeven, geen bestellingen op dat adres.
Naam? Geen bestellingen op uw naam.
Telefoon? Ja, gevonden. Blijkbaar is haar voorganger er in geslaagd alles, maar dan ook alles behalve het telefoonnr zo gruwelijk fout te schrijven dat deze arme dame het niet eens kon uitspreken.
Na bijna tien minuten aan de lijn te hangen deel ik de dame mee dat ik later zal terugbellen, dat ik aan het werk was en dacht dat een eenvoudige afspraak maken iets sneller gedaan zou zijn. Ze excuseert zich en we wensen elkaar nog een prettige dag.
Nu juist probeer ik terug te bellen. Na 4m21s naar gekraak te luisteren (wachtmuziek veronderstel ik) word de verbinding gewoon verbroken.
Ik probeer nogmaals, na een 5-tal minuten krijg ik iemand aan de lijn. tenminste dat vermoed ik want het gekraak is verdwenen.
Ik zeg een aantal keer "hallo" en plots hoor ik in de verte weer een vrouwenstem.
Klantnummer? heb ik nog niet
pub nummer? ook nog niet, en alle andere gegevens staan bij jullie verkeerd in de database. kunt u zoeken op nr?
Ik meende te verstaan dat dat kon en deel haar het nummer mee.
Dan heeft de vrouw nog een aantal onverstaanbare dingen gemompeld. Uiteindelijk kon ik eruit opmaken dat ze eind juli een afspraak wou maken (ongeveer 3 weken van nu).
Het hele verhaal in rekenschap gehouden heb ik vriendelijk bedankt en gevraagd alles te annuleren en dat ik dan wel eens bij EDPnet zou proberen. Ze heeft dan nog een en ander gemompeld, ik heb telkens gevraagd wat, maar al vrij snel besloot ze om gewoon neer te leggen.
Zou ik nu nog een aangetekend schrijven moeten sturen om het contract te annuleren? Of op z'n minst een email?
Zolang er geen dienst geleverd wordt/kan worden, en zolang ik niets ondertekend heb of anderzijds schriftelijk bevestigd heb kan er nog geen contract zijn, of wel?
Een aantal eigenaardigheden waren toch wel opvallend:
- de gesprekskwaliteit van gratis nummer (om te bestellen) was onberispelijk
- de gesprekskwaliteit van het betalend nummer (helpdesk/afspraken/...) was werkelijk absoluut waardeloos en dat is nog positief uitgedrukt. Ik ben niet geneigd om telefonie bij hen te nemen.
- de vrouw aan wie ik had besteld was er in geslaagd om zo goed als al mijn gegevens onherkenbaar fout neer te typen. nochthans, toen ik dit weekend op mijn.scarlet.be ging kijken met de gebruikersnaam en wachtwoord dat ik bij bestelling had gekregen, stonden daar al mijn gegevens volledig juist?! Ik vraag me af hoe DAT mogelijk is...
Als hier mensen van Scarlet op het forum zitten graag meer uitleg...
Vrijdagavond telefonisch besteld, naam, adres, etc minimum 4 keer moeten herhalen en telkens 2 keer moeten spellen. Maar goed, geen probleem. We hebben namelijk tijd zat (echt waar, geen sarcasme, alle tijd van de wereld).
Ik zou nog een bevestiging krijgen via de post en per email.
So far, so good.
Deze ochtend krijg ik een sms dat ik moet bellen voor afspraak met de technieker. Dat vind ik al heel raar (wel verdomd snel, dat gaf me goede moed). Ik word klant bij hen, dan sturen zij mij een bericht dat ik hen moet terugbellen om een afspraak vast te leggen? Naar een betalend nummer dan nog wel! De wereld op z'n kop lijkt me.
Maar goed, geen probleem. Deze voormiddag, zo gauw ik een gaatje vrij had, proberen te bellen naar scarlet.
Daar krijg ik een dame aan de lijn die vraagt naar mijn klantnummer.
Klant nummer? Nog niet ontvangen.
Pub nummer? Wat is een een Pubnummer?
Adres? Ok adres gegeven, geen bestellingen op dat adres.
Naam? Geen bestellingen op uw naam.
Telefoon? Ja, gevonden. Blijkbaar is haar voorganger er in geslaagd alles, maar dan ook alles behalve het telefoonnr zo gruwelijk fout te schrijven dat deze arme dame het niet eens kon uitspreken.
Na bijna tien minuten aan de lijn te hangen deel ik de dame mee dat ik later zal terugbellen, dat ik aan het werk was en dacht dat een eenvoudige afspraak maken iets sneller gedaan zou zijn. Ze excuseert zich en we wensen elkaar nog een prettige dag.
Nu juist probeer ik terug te bellen. Na 4m21s naar gekraak te luisteren (wachtmuziek veronderstel ik) word de verbinding gewoon verbroken.
Ik probeer nogmaals, na een 5-tal minuten krijg ik iemand aan de lijn. tenminste dat vermoed ik want het gekraak is verdwenen.
Ik zeg een aantal keer "hallo" en plots hoor ik in de verte weer een vrouwenstem.
Klantnummer? heb ik nog niet
pub nummer? ook nog niet, en alle andere gegevens staan bij jullie verkeerd in de database. kunt u zoeken op nr?
Ik meende te verstaan dat dat kon en deel haar het nummer mee.
Dan heeft de vrouw nog een aantal onverstaanbare dingen gemompeld. Uiteindelijk kon ik eruit opmaken dat ze eind juli een afspraak wou maken (ongeveer 3 weken van nu).
Het hele verhaal in rekenschap gehouden heb ik vriendelijk bedankt en gevraagd alles te annuleren en dat ik dan wel eens bij EDPnet zou proberen. Ze heeft dan nog een en ander gemompeld, ik heb telkens gevraagd wat, maar al vrij snel besloot ze om gewoon neer te leggen.
Zou ik nu nog een aangetekend schrijven moeten sturen om het contract te annuleren? Of op z'n minst een email?
Zolang er geen dienst geleverd wordt/kan worden, en zolang ik niets ondertekend heb of anderzijds schriftelijk bevestigd heb kan er nog geen contract zijn, of wel?
Een aantal eigenaardigheden waren toch wel opvallend:
- de gesprekskwaliteit van gratis nummer (om te bestellen) was onberispelijk
- de gesprekskwaliteit van het betalend nummer (helpdesk/afspraken/...) was werkelijk absoluut waardeloos en dat is nog positief uitgedrukt. Ik ben niet geneigd om telefonie bij hen te nemen.
- de vrouw aan wie ik had besteld was er in geslaagd om zo goed als al mijn gegevens onherkenbaar fout neer te typen. nochthans, toen ik dit weekend op mijn.scarlet.be ging kijken met de gebruikersnaam en wachtwoord dat ik bij bestelling had gekregen, stonden daar al mijn gegevens volledig juist?! Ik vraag me af hoe DAT mogelijk is...
Als hier mensen van Scarlet op het forum zitten graag meer uitleg...