Pagina 1 van 1

business klanten blijven in de steek

Geplaatst: 27 jun 2011, 11:02
door proximusboyke
Het lijkt er sterk op dat de business klanten alles mogen betalen wat het kost voor de gewone klanten
Neem nu een FN100
kost 130 + 27.3% btw = 157.3€

vroeger 157.3 - 99 verschil van 58.3€
nu 157.3 - 79.95 berschil 77.35€

FN60 is nu FN 70 gekomen zelfde prijs juich :evil:

Re: business klanten blijven in de steek

Geplaatst: 27 jun 2011, 12:38
door speciall
Ik begrijp je punt niet goed :-)

Ben zelf Business Fibernet L klant en onze snelheid werd verhoogd van 50/3.5 naar 70 / 5.Ik weet niet welke impac tdat gaat geven op de Fibernet XL klanten, ik had dit nog overwogen wegens de 5Mbit upload, maar dit is nu hetzelfde als de goedkopere formule...


FN 100 is toch maar 69€ incl TW en Business FN XL (100) = 120 ex BTW?

Re: business klanten blijven in de steek

Geplaatst: 27 jun 2011, 12:41
door proximusboyke
dat de mensen voor 5€ extra een FN 100 hebben
willen wij surfen aan 100 moeten we meer dan 70€ extra betalen !!!!!

Re: business klanten blijven in de steek

Geplaatst: 27 jun 2011, 14:30
door Sasuke
Er is wel een serieus verschil tussen de "consumer" versie van Fibernet en de Business versie hé ... ik snap je punt ook niet hoor. Ben je nu boos omdat een bedrijf meer moet betalen ? Zoja, dan is dat zever, dat kies je zelf. Bij een business moeten ze die 100Mbit beter kunnen garanderen dan bij een consumer, dus ja .. dat kost meer.

*sigh* ... sommige mensen willen ook echt altijd alles uit het onderste van de kan kunnen halen hé ...

Grtz,
Sasuke

Re: business klanten blijven in de steek

Geplaatst: 27 jun 2011, 14:50
door Lord Utopia
Ik begrijp de woede ook niet. De Business abo's gaan er juist wél op vooruit.

Re: business klanten blijven in de steek

Geplaatst: 27 jun 2011, 15:00
door ubremoved_2964
Sasuke schreef:Er is wel een serieus verschil tussen de "consumer" versie van Fibernet en de Business versie hé ... ik snap je punt ook niet hoor. Ben je nu boos omdat een bedrijf meer moet betalen ? Zoja, dan is dat zever, dat kies je zelf. Bij een business moeten ze die 100Mbit beter kunnen garanderen dan bij een consumer, dus ja .. dat kost meer.

*sigh* ... sommige mensen willen ook echt altijd alles uit het onderste van de kan kunnen halen hé ...

Grtz,
Sasuke
Ook Fibernet Business L klant.

Ok ik geniet van een dikke 60 mbps (ergens tussen de 65 en 70mbps) down via een speedtest, en +- 4.6 mbps up, maar dan enkel met de protocollen die telenet's shaper prefereert. Dus HTTP, SMTP, ... de klassiekers.

Al de rest gaat veel trager, dus wat is dan de waarde van zo'n fantastische specificatie ? Zo gaat mijn IMAPS op bepaalde momenten met 200kbps vooruit, dat is toch niet normaal meer in deze tijden. Omdat IMAPS nu eenmaal encrypted is en TN er niet kan in kijken en het maar bij de rest van de onbekende traffiek gooit.

http://www.zdnet.be/news/128972/-telene ... -verkeer-/

Dus ja, Business klanten blijven in de steek, ondanks de mooie theoretische waarden.

Re: business klanten blijven in de steek

Geplaatst: 27 jun 2011, 15:01
door selder
Sasuke schreef:... Bij een business moeten ze die 100Mbit beter kunnen garanderen dan bij een consumer, dus ja .. dat kost meer...
Dat is juist, maar Telenet garandeert wel niet de volle 100mbit ... eerder iets van 5mbit hoor...

Re: business klanten blijven in de steek

Geplaatst: 27 jun 2011, 15:28
door Dima_2005
Lord Utopia schreef:Ik begrijp de woede ook niet. De Business abo's gaan er juist wél op vooruit.
Ja, maar niet even veel als consumer. 100Mbit wordt goedkoper bij consumer met 30€, bij business geen cent..

Re: business klanten blijven in de steek

Geplaatst: 27 jun 2011, 15:30
door Lord Utopia
Dan stappen ze over op een FiberNet 70: zelfde uploadsnelheid, maar 30 Mbps trager voor 70 euro excl btw. Bij de Business abo's zijn idd extra diensten inbegrepen die de hogere kostprijs rechtvaardigen.

Re: business klanten blijven in de steek

Geplaatst: 27 jun 2011, 18:22
door Dave_S
Ik ben het daar niet helemaal mee eens. De verhoging in volume van 1 TB naar 2 TB bij Xl is beneden mijn verwachtingen.
Ik had gehoopt op een verhoging van de uploadsnelheid.
Heb daarom al onze Fibernet Business Xl's naar L's laten omzetten.

Re: business klanten blijven in de steek

Geplaatst: 27 jun 2011, 19:03
door proximusboyke
is gewoon als je kijk krijgt de gewone klant een upgrade van 60 naar 100 voor 5€ extra wil je als businessklant een uprgrade dan betaal je 79€ extra daar zit het hem.
Waarom kan voor de res klanten het tarief naar beneden en niet bij een bus klant.
Soms moet je een bus nemen wil je comfortabel surfen in de rode uren en wil je een vast ip adres

Re: business klanten blijven in de steek

Geplaatst: 27 jun 2011, 19:19
door Dima_2005
En dan nog ontloop je nog eens niet aan de traffic shaping. ONGELOOFELIJK
Het is nu duidelijk, ze willen enkel domme klanten die enkel mailen.