Nieuwe lijn op 2de paar gezet?
Geplaatst: 25 jun 2011, 12:29
Goeiemiddag iedereen,
Wij zijn voor internet & telefoon overgeschakeld van Belgacom naar EDPnet.
Afgelopen maandag is de internetverbinding in gebruik genomen en donderdag zou ik informatie ontvangen over de telefoonlijn.
Gisteren heb ik gezien dat de status van de telefoonlijn in 'Overzicht aonnementen' gewijzigd is naar 'Afwachten oplevering' en als ik het pdf document open dat erbij hoort, staan de voip account gegevens er ook in.
In de details voor Telephony staat RawCopper opgeleverd maar bij 'VoIP : <telnr>' staat 'Waiting for fulfillment completion'
Op die 'VoIP : <telnr>' kan ik klikken en daarin staat dat ik nog geen actieve nummers heb.
Daarnet heb ik de gegevens in de Fritzbox - ouder model: ADSL VoIP PBX, 2000 1673 en staat achter een Lancom modem/router - ingegeven op de volgende manier:
Internet number: telnr
User name: telnr
juiste wachtwoord
Registrar, Proxy server en STUN server: voip.edpnet.be
Use Internet number for registration aangevinkt
Er is geen normale kiestoon maar een snelle bezettoon, dus ofwel doe ik iets fout of is er nog iets niet in orde.
Voor het internet heb ik niets gewijzigd aan de aansluitingen, enkel gegevens in de modem in gegeven.
Is het normaal dat op de gewone lijn ook nog een kiestoon zit?
Daarom vroeg ik me af of ze evt niet het 2de paar hebben gebruikt, moet ik nog iets anders doen of moeten zij nog iets doen?
Van Belgacom is er een schrijven gekomen dat het het internet al is opgezegd sinds maandag maar niets ivm de telefoonlijn.
Weet er iemand van jullie hier iets meer over?
EDPnet is telefonisch/via chat niet bereikbaar, zijn die nu wel of niet 's zaterdags te bereiken?
Bedankt voor jullie hulp.
Wij zijn voor internet & telefoon overgeschakeld van Belgacom naar EDPnet.
Afgelopen maandag is de internetverbinding in gebruik genomen en donderdag zou ik informatie ontvangen over de telefoonlijn.
Gisteren heb ik gezien dat de status van de telefoonlijn in 'Overzicht aonnementen' gewijzigd is naar 'Afwachten oplevering' en als ik het pdf document open dat erbij hoort, staan de voip account gegevens er ook in.
In de details voor Telephony staat RawCopper opgeleverd maar bij 'VoIP : <telnr>' staat 'Waiting for fulfillment completion'
Op die 'VoIP : <telnr>' kan ik klikken en daarin staat dat ik nog geen actieve nummers heb.
Daarnet heb ik de gegevens in de Fritzbox - ouder model: ADSL VoIP PBX, 2000 1673 en staat achter een Lancom modem/router - ingegeven op de volgende manier:
Internet number: telnr
User name: telnr
juiste wachtwoord
Registrar, Proxy server en STUN server: voip.edpnet.be
Use Internet number for registration aangevinkt
Er is geen normale kiestoon maar een snelle bezettoon, dus ofwel doe ik iets fout of is er nog iets niet in orde.
Voor het internet heb ik niets gewijzigd aan de aansluitingen, enkel gegevens in de modem in gegeven.
Is het normaal dat op de gewone lijn ook nog een kiestoon zit?
Daarom vroeg ik me af of ze evt niet het 2de paar hebben gebruikt, moet ik nog iets anders doen of moeten zij nog iets doen?
Van Belgacom is er een schrijven gekomen dat het het internet al is opgezegd sinds maandag maar niets ivm de telefoonlijn.
Weet er iemand van jullie hier iets meer over?
EDPnet is telefonisch/via chat niet bereikbaar, zijn die nu wel of niet 's zaterdags te bereiken?
Bedankt voor jullie hulp.