Pagina 1 van 1

Telenet aan de top qua rendable bedrijfsstructuur

Geplaatst: 09 jun 2011, 19:32
door lucdec
Telenet aan de top qua rendable bedrijfsstructuur dankzij de bekwaamste managers...

citaat uit telenet blog

Duco Sickinghe en Renaat Berckmoes zijn door de internationale beleggergemeenschap uitgeroepen tot de beste managers van beursgenoteerd België. Dat blijkt uit een enquête van Thomson Reuters Extel waarbij 9.200 vermogensbeheerders en 2.400 bankiers ondervraagd werden. In de jaarlijkse ranglijst van het onderzoeksbureau eindigen Duco en Renaat bovenaan. Ook voor Investor Relations krijgen we de meeste punten: Vincent Bruyneel en Rob Goyens bezetten de top twee in de lijst.

Beste CEO
1. Duco Sickinghe, Telenet
2. Christian Jourquin, Solvay
3. Carlos Brito, AB InBev

Beste CFO
1. Renaat Berckmoes, Telenet
2. Felipe Dutra, AB InBev
3. Bernard de Laguiche, Solvay

Investor Relations
1. Vincent Bruyneel, Telenet
2. Rob Goyens, Telenet
3. Patrick Vereist, Solvay

Re: Telenet aan de top qua rendable bedrijfsstructuur

Geplaatst: 09 jun 2011, 20:25
door TiTanium
Moest de rest naar de klant toe ook rendabel zijn ...

Re: Telenet aan de top qua rendable bedrijfsstructuur

Geplaatst: 09 jun 2011, 20:36
door ubremoved_539
Het zou me verbazen dat als duopolist je geen goede cijfers zou halen.

In diezelfde context verbaast het me dat Electrabel niet op nummer één staat (of valt die onder Frankrijk ?).

Re: Telenet aan de top qua rendable bedrijfsstructuur

Geplaatst: 09 jun 2011, 21:05
door Trojan
Electrabel heeft zijn hoofdkantoor nog steeds in belgie, dus in principe kunnen ze meedingen naar de titel.

De enigste titel die ze zullen winnen is "hoe kan ik de prijzen zo hoog mogelijk houden en toch zo weinig mogelijk belastingen betalen." Die prijs winnen ze met glans, net als AB Inbev.

Re: Telenet aan de top qua rendable bedrijfsstructuur

Geplaatst: 09 jun 2011, 21:16
door Gray
Als beleggers de beste managers verkiezen wilt dat zeggen "Dank u dat ge zoveel geld uit de klanten hun zakken hebt gehaald, op zoveel hadden we echt niet gehoopt!" :angel:

Re: Telenet aan de top qua rendable bedrijfsstructuur

Geplaatst: 09 jun 2011, 23:28
door MacE501
Ach ja, als ex-Telenet klant betaal ik nu met mijn jaarlijks TN-dividend een gans jaar m'n Scarlet One abonnement. 8)

Re: Telenet aan de top qua rendable bedrijfsstructuur

Geplaatst: 09 jun 2011, 23:57
door raf1
En dat plaatsen ze dan onder de noemer "klantentevredenheid".

Nu weten we wie de échte klanten van Telenet zijn: de aandeelhouders die elke jaar een vet dividend uitgekeerd krijgen

http://blog.telenet.be/tag/klantentevredenheid/

Re: Telenet aan de top qua rendable bedrijfsstructuur

Geplaatst: 10 jun 2011, 00:23
door philippe_d
Ik kan jullie negatieve reacties niet zo goed volgen.
De primaire doelstelling van een bedrijf is winst maken.
Als jullie dit gelijk stellen met "geld uit de klanten hun zakken halen", dan is er maar één schuldige: de klant die teveel betaalt ?
Niemand is toch verplicht om TN te nemen ?
De prijs die iemand krijgt voor een product is de prijs die de klant wil betalen, toch ?

Re: Telenet aan de top qua rendable bedrijfsstructuur

Geplaatst: 10 jun 2011, 01:09
door Abusimbal
@philippe_d
Veel komt ook omdat veel mensen kudde dieren zijn en niet op de hoogte. Via slimme marketing, waarin Telenet kampioen is, winnen ze veel klanten.
Natuurlijk kiezen mensen zelf voor Telenet, maar vaak omdat de buurman het ook heeft, zelfde verhaal voor Apple. Iedereen is jaloers op de buurman.

Vind de prijs terecht, immers heeft Telenet gouden zaken gedaan door een monopolie te bekomen op de Vlaamse markt en goedgekeurde misleidende reclame.

Ik ben zeker niet Telenet minded omdat ze vaak zeer arrogant zijn, daarom wil ik geen Telenet hebben, maar moet toegeven dat ze qua marketing en bedrijfsbeleid, veel klanten binnen halen, dit ten nadelen van vooral Belgacom, die de afgelopen 12 maanden toch veel inspanningen gedaan hebben om hun arrogante imago positiever te maken.

Mensen gaan pas klagen als er iets voorvalt, bijvoorbeeld Youtube is traag, probleem met nodes, profiel is lager dan max. aangegeven snelheid, internet is trager als ik surf.
Dit komt omdat mensen zich niet laten informeren of de "kleine lettertjes" niet lezen.

Kortom:
Een bedrijf wil zoveel mogelijk winst maken door goede marketing waar men zijn goede punten vergroot en de kleine in kleine lettertjes zet of er alles aan doet om problemen af te wimpelen en niets bekend te maken.

Ook een leuke 0800 nummers om je aan te sluiten, betaalnummers als je problemen hebt.

Re: Telenet aan de top qua rendable bedrijfsstructuur

Geplaatst: 12 jun 2011, 15:11
door Fireblade
philippe_d schreef:Ik kan jullie negatieve reacties niet zo goed volgen.
De primaire doelstelling van een bedrijf is winst maken.
Als jullie dit gelijk stellen met "geld uit de klanten hun zakken halen", dan is er maar één schuldige: de klant die teveel betaalt ?
Niemand is toch verplicht om TN te nemen ?
De prijs die iemand krijgt voor een product is de prijs die de klant wil betalen, toch ?
Groot gelijk, maar ik denk dat het probleem hier vooral ligt bij het feit dat de klant 'verplicht' is om te veel te betalen omdat er praktisch geen alternatief bestaat. Akkoord, als Telenet iemand niet aanstaat, dat die iemand dan overschakelt naar een DSL-implementatie.. maar wat als er geen DSL-implementatie beschikbaar is? Of wat als ze niet dezelfde kwaliteit en kwantiteit biedt als Telenet?

Dat maakt mensen ook niet blij. De gedachte is dan: laten we een stabiel en veilig product nemen, want wij willen zoveel meer dit en zoveel meer dat. (nuja, denken zij, wij weten wel beter..) En als ze dan de factuur krijgen, komen ze klagen dat ze teveel moeten betalen.

Zal wel veel te maken hebben door invloed van de media (de bevolking wordt teveel 'gemanipuleerd' door reclame en nieuws),en door de 'natuur' van ons, Belgen: iedereen klaagt maar gauw eens graag over vanalles en nog wat en het is nooit goed. (En ook al is er hier niet veel positief in dit landje, we mogen niet altijd klagen naar mijn mening..)

Dus: de prijs die iemand krijgt voor een product is inderdaad de prijs die de klant wil betalen, maar er is teveel invloed van buitenaf dat ons zegt dat we algemeen te veel betalen, en de natuur van de bevolking is nu eenmaal dat alles wordt nageaapt dat iemand zegt die we maar al te graag willen geloven.. kortom: manipulatie is een directe oorzaak van protest.. da's mijn gedachte.

Re: Telenet aan de top qua rendable bedrijfsstructuur

Geplaatst: 12 jun 2011, 15:28
door iceke
Fireblade schreef: Akkoord, als Telenet iemand niet aanstaat, dat die iemand dan overschakelt naar een DSL-implementatie.. maar wat als er geen DSL-implementatie beschikbaar is? Of wat als ze niet dezelfde kwaliteit en kwantiteit biedt als Telenet?
Zegt dat niet meer over de "kwaliteit" van de concurrentie dan over de kwaliteit van TN ?

Trouwens, de marketing van TN is gewoon goed, overal reclame hoe snel je wel kan dowloaden op hun netwerk, de gebreken zwijgen ze altijd en overal wel dood.
En wat doet de concurrentie ? Die probeert achter de kwaliteiten van TN te hollen terwijl ze dat nooit kunnen waarmaken ipv reclame te maken met hun pluspunten. Dan moet je daarna niet gaan klagen .
Enfin, we weten weer waar we ons geld (blijven) moeten investeren...

Re: Telenet aan de top qua rendable bedrijfsstructuur

Geplaatst: 12 jun 2011, 15:48
door Fireblade
Ach ja, het komt er gewoon op neer dat de gemiddelde Belgische consument vrij 'onwetend' is, en dat Telenet en Belgacom de consument net om die reden maar al te graag misleidt en pronken met wat ze hebben, maar zwijgen over wat ze niet hebben.

Ik trek daaruit mijn conclusie dat beide partijen hier schuld treffen.. ik heb in elk geval last van geen van beide. ik heb niet te klagen. :-D