Pagina 1 van 1

opzegtermijn

Geplaatst: 01 jun 2011, 00:37
door gunny
Hallo,

Ik heb enige tijd geleden dommel opgezegd. Ik heb daar netjes een ontvangstbevestiging van gekregen dus ik dacht "alles is in orde". Maar nu krijg ik al enige tijd rappels voor een factuur en begin ik toch te twijfelen wie er verkeerd is: dommel of ik. Graag jullie mening.

Hier de details:
op 24/3/11 (factuurdatum) krijg ik een factuur voor de netconnect van de periode 2/4-2/5;
begin april stuur ik aangetekend een opzeg, met 1 maand vooropzeg aangezien ik al meer dan 1 jaar klant ben;
op 8/4 krijg ik zelfs volgende bevestiging van mijn brief via e-mail:
"Het spijt ons te vernemen dat u besloten heeft uw abonnement bij dommel.com te willen opzeggen met inachtneming van de vooropgestelde opzegtermijn van 1 maand.
Uiteraard respecteren we uw beslissing. We hebben hiertoe dan ook het nodige ondernomen in ons klantenbestand. Uw abonnement zal op vervaldatum worden stopgezet."
Halverwege april doe ik mijn laatste betaling en op 22/4 komt de bijhorende factuur, nl. voor de netconnect van de periode 2/5-2/6. Ik stop voor de zekerheid de domiciliëring.
Ik dacht dat het verhaal hiermee ten einde was.
5/5 nieuw bericht: "Uw proforma faktuur 432605 werd aangemaakt op 2011/05/05.
...
Indien deze faktuur een verlengingsfaktuur betreft, gelieve deze zeker te voldoen voor 2011/05/26 teneinde afsluiting van uw diensten en verwijdering van de account-gegevens te voorkomen."
LOL, ik wil juist dat ze mij afsluiten! Ik stuur een reply via e-mail:
"Gelieve de proforma factuur 432605 waarvan sprake in uw bericht (zie hieronder) te annuleren.
De ADSL van dommel werd opgezegd begin april, zie jullie ontvangstbevestiging in bijlage.
De factuur 400033 van 22/4/11 (van de periode 2/5-2/6) dewelke reeds betaald werd, was de laatste."
Behalve een automatische ontvangstbevestiging geen reactie.
26/5: 1st reminder: invoice #432605.
Ik stuur weer een reply via e-mail:
geen reactie.
Vandaag 31/5 weer een e-mail van dommel: 2nd reminder: invoice #432605.

Volgens mij als ik een opzeg doe in april dan loopt 1 maand opzeg van 1 tot 31 mei. Aangezien ik voor de periode 2/5-2/6 betaald heb, moet ik nu toch niets meer betalen? Of zie ik dat fout?

mvg

Re: opzegtermijn

Geplaatst: 01 jun 2011, 01:24
door xenne
normaal moet u afgesloten worden op 2 juni, dus morgen....

dommel blijft facturen sturen zolang je actief staat in hun systeem, enfin zo was het toch een jaar geleden. ik heb die facturen genegeerd en het is goed afgelopen

Re: opzegtermijn

Geplaatst: 01 jun 2011, 07:53
door AnD
Hier hetzelfde voorgehad, ik had dommel opgezegd en toch kreeg ik nog facturen van hun, ik heb die niet betaald (genegeerd) en nooit iets van gehoord.

Re: opzegtermijn

Geplaatst: 01 jun 2011, 17:12
door PumbaaH
Je mag de proforma's negeren. Het is NIET ALTIJD zo dat er nog proforma's volgen ook al sta je in het crm nog op actief.

Dus lig er vooral niet wakker van :).

Re: opzegtermijn

Geplaatst: 04 jun 2011, 12:46
door gunny
LOL, vandaag weer een nieuwe proforma:
uw proforma faktuur 441331.
Ben ik toch wel blij dat ik de domiciliëring heb stopgezet!

Re: opzegtermijn

Geplaatst: 04 jun 2011, 13:09
door philippe_d
gunny schreef:Ben ik toch wel blij dat ik de domiciliëring heb stopgezet!
Ik vraag me af wanneer de banken alle bestaande domiciliëringen zullen migreren naar de "Europese" (SEPA) domiciliëring.
Bij een "Europese" domiciliëring kan de klant (betaler) tot 8 weken na de transactie de inning betwisten, en de bank betaalt u onmiddellijk terug (zonder opgave van reden).
Er zal dus géén enkel risico meer zijn als je een domiciliëring vergeet "op te zeggen".
Een SEPA domiciliëring kan je in feite niet meer opzeggen bij de bank, gezien je het mandaat niet meer aan de bank geeft, maar direct aan de schuldeiser.

Re: opzegtermijn

Geplaatst: 04 jun 2011, 18:34
door xenne
gunny schreef:LOL, vandaag weer een nieuwe proforma:
uw proforma faktuur 441331.
en is het dommel signaal nog altijd actief?

Re: opzegtermijn

Geplaatst: 04 jun 2011, 18:57
door bartd
philippe_d schreef:
gunny schreef:Ben ik toch wel blij dat ik de domiciliëring heb stopgezet!
Ik vraag me af wanneer de banken alle bestaande domiciliëringen zullen migreren naar de "Europese" (SEPA) domiciliëring.
Bij een "Europese" domiciliëring kan de klant (betaler) tot 8 weken na de transactie de inning betwisten, en de bank betaalt u onmiddellijk terug (zonder opgave van reden).
Er zal dus géén enkel risico meer zijn als je een domiciliëring vergeet "op te zeggen".
Een SEPA domiciliëring kan je in feite niet meer opzeggen bij de bank, gezien je het mandaat niet meer aan de bank geeft, maar direct aan de schuldeiser.
De huidige Belgische domiciliëring blijft bestaan tot en met 31 december 2011

Re: opzegtermijn

Geplaatst: 05 jun 2011, 02:12
door gunny
xenne schreef:en is het dommel signaal nog altijd actief?
geen idee, al maanden niet meer gebruikt

Re: opzegtermijn

Geplaatst: 08 jun 2011, 01:37
door gunny
Vandaag weer een e-mail, onderwerp: deletion warning: invoice #432605.
Een stukje uit de inhoud:
Aangezien we nog geen betaling mochten ontvangen voor deze fakuur, zullen alle diensten die hierin opgenomen werden binnen 24 uur van onze servers en databases worden verwijderd.

LOL