opzegtermijn
Geplaatst: 01 jun 2011, 00:37
Hallo,
Ik heb enige tijd geleden dommel opgezegd. Ik heb daar netjes een ontvangstbevestiging van gekregen dus ik dacht "alles is in orde". Maar nu krijg ik al enige tijd rappels voor een factuur en begin ik toch te twijfelen wie er verkeerd is: dommel of ik. Graag jullie mening.
Hier de details:
op 24/3/11 (factuurdatum) krijg ik een factuur voor de netconnect van de periode 2/4-2/5;
begin april stuur ik aangetekend een opzeg, met 1 maand vooropzeg aangezien ik al meer dan 1 jaar klant ben;
op 8/4 krijg ik zelfs volgende bevestiging van mijn brief via e-mail:
"Het spijt ons te vernemen dat u besloten heeft uw abonnement bij dommel.com te willen opzeggen met inachtneming van de vooropgestelde opzegtermijn van 1 maand.
Uiteraard respecteren we uw beslissing. We hebben hiertoe dan ook het nodige ondernomen in ons klantenbestand. Uw abonnement zal op vervaldatum worden stopgezet."
Halverwege april doe ik mijn laatste betaling en op 22/4 komt de bijhorende factuur, nl. voor de netconnect van de periode 2/5-2/6. Ik stop voor de zekerheid de domiciliëring.
Ik dacht dat het verhaal hiermee ten einde was.
5/5 nieuw bericht: "Uw proforma faktuur 432605 werd aangemaakt op 2011/05/05.
...
Indien deze faktuur een verlengingsfaktuur betreft, gelieve deze zeker te voldoen voor 2011/05/26 teneinde afsluiting van uw diensten en verwijdering van de account-gegevens te voorkomen."
LOL, ik wil juist dat ze mij afsluiten! Ik stuur een reply via e-mail:
"Gelieve de proforma factuur 432605 waarvan sprake in uw bericht (zie hieronder) te annuleren.
De ADSL van dommel werd opgezegd begin april, zie jullie ontvangstbevestiging in bijlage.
De factuur 400033 van 22/4/11 (van de periode 2/5-2/6) dewelke reeds betaald werd, was de laatste."
Behalve een automatische ontvangstbevestiging geen reactie.
26/5: 1st reminder: invoice #432605.
Ik stuur weer een reply via e-mail:
geen reactie.
Vandaag 31/5 weer een e-mail van dommel: 2nd reminder: invoice #432605.
Volgens mij als ik een opzeg doe in april dan loopt 1 maand opzeg van 1 tot 31 mei. Aangezien ik voor de periode 2/5-2/6 betaald heb, moet ik nu toch niets meer betalen? Of zie ik dat fout?
mvg
Ik heb enige tijd geleden dommel opgezegd. Ik heb daar netjes een ontvangstbevestiging van gekregen dus ik dacht "alles is in orde". Maar nu krijg ik al enige tijd rappels voor een factuur en begin ik toch te twijfelen wie er verkeerd is: dommel of ik. Graag jullie mening.
Hier de details:
op 24/3/11 (factuurdatum) krijg ik een factuur voor de netconnect van de periode 2/4-2/5;
begin april stuur ik aangetekend een opzeg, met 1 maand vooropzeg aangezien ik al meer dan 1 jaar klant ben;
op 8/4 krijg ik zelfs volgende bevestiging van mijn brief via e-mail:
"Het spijt ons te vernemen dat u besloten heeft uw abonnement bij dommel.com te willen opzeggen met inachtneming van de vooropgestelde opzegtermijn van 1 maand.
Uiteraard respecteren we uw beslissing. We hebben hiertoe dan ook het nodige ondernomen in ons klantenbestand. Uw abonnement zal op vervaldatum worden stopgezet."
Halverwege april doe ik mijn laatste betaling en op 22/4 komt de bijhorende factuur, nl. voor de netconnect van de periode 2/5-2/6. Ik stop voor de zekerheid de domiciliëring.
Ik dacht dat het verhaal hiermee ten einde was.
5/5 nieuw bericht: "Uw proforma faktuur 432605 werd aangemaakt op 2011/05/05.
...
Indien deze faktuur een verlengingsfaktuur betreft, gelieve deze zeker te voldoen voor 2011/05/26 teneinde afsluiting van uw diensten en verwijdering van de account-gegevens te voorkomen."
LOL, ik wil juist dat ze mij afsluiten! Ik stuur een reply via e-mail:
"Gelieve de proforma factuur 432605 waarvan sprake in uw bericht (zie hieronder) te annuleren.
De ADSL van dommel werd opgezegd begin april, zie jullie ontvangstbevestiging in bijlage.
De factuur 400033 van 22/4/11 (van de periode 2/5-2/6) dewelke reeds betaald werd, was de laatste."
Behalve een automatische ontvangstbevestiging geen reactie.
26/5: 1st reminder: invoice #432605.
Ik stuur weer een reply via e-mail:
geen reactie.
Vandaag 31/5 weer een e-mail van dommel: 2nd reminder: invoice #432605.
Volgens mij als ik een opzeg doe in april dan loopt 1 maand opzeg van 1 tot 31 mei. Aangezien ik voor de periode 2/5-2/6 betaald heb, moet ik nu toch niets meer betalen? Of zie ik dat fout?
mvg