Pagina 1 van 1

repair profile?

Geplaatst: 30 mei 2011, 13:29
door Menik
Onlangs begon ik toch te merken dat men internet trager ging en na paar speedtests bleek dat toch het geval

van 28mb/s naar 8mb/s :/

dus heb ik vdsl2 tool is geprobeerd en die zei dat ik op een repair profile zat.

Nu ligt dat aan mij of aan belgacom?

En wat zou ik moeten doen?

(heb wel onlangs nieuwe bbox2 aangeschaft omdat de oude altijd rebootte maar laatste dagen zit ik op repair profile.. in het begin haalde ik 28mb/s zoals voorheen)

alvast bedankt

Re: repair profile?

Geplaatst: 30 mei 2011, 13:41
door tomw
Best eens bellen naar de technische dienst: 0800 22 700. Enkel zij weten wat er gaande is.

Re: repair profile?

Geplaatst: 30 mei 2011, 13:45
door Goztow
Je modem is toch aangesloten op het eerste punt waar de BGC kabel binnen komt? Geen aftakkingen?

Re: repair profile?

Geplaatst: 30 mei 2011, 13:54
door Menik
weet ik niet goed.

Maar heb nooit een probleem gehad sinds enkele dagen geleden en binnenbekabeling is helemaal niets veranderd

Re: repair profile?

Geplaatst: 30 mei 2011, 13:58
door xenne
eventueel eens bellen naar 0800 22 424, dat kan je profiel al dan niet tijdelijk verhogen

en zeker je binneninstallie checken, want als ze technieker sturen en fout ligt bij jou is het op jouw kosten

Re: repair profile?

Geplaatst: 30 mei 2011, 14:07
door Menik
ik heb gebeld. Moet ik na 20min de modem ook een keer herstarten?

Re: repair profile?

Geplaatst: 30 mei 2011, 14:17
door xenne
neen, hij zal zijn eigen resetten, en dan kan het zijn dat je profiel hoger is.... indien het zo is, kan het tijdelijk zijn

Re: repair profile?

Geplaatst: 30 mei 2011, 14:48
door Menik
hij staart kort op profiel 17A maar na paar trainings staat het terug op 8D

Er is helemaal niets veranderd qua kabels.

Bbox is op defaultinstellingen zetten of toch maar technieker laten komen?

Re: repair profile?

Geplaatst: 30 mei 2011, 15:02
door xenne
bel eens naar de 0800 22 700 voor een lijntest, misschien dat ze zien dat er iets fout zit.... maar het zou evenwel aan de eigen bekabeling kunnen liggen ook

een factory reset van de bbox2 zal er weinig aan veranderen vrees ik

Re: repair profile?

Geplaatst: 30 mei 2011, 17:33
door krisken
Mij mag je anders wel een PM sturen met je telefoonnummer, dan doe ik wel wat tests...

Re: repair profile?

Geplaatst: 30 mei 2011, 18:57
door redman
Een repair profiel gaat bijna altijd aan een foute binneninstallatie zitten.
Waarschijnlijk heeft de test niet gerund toen je je vdsl2 installatie hebt gedaan, omdat zoveel tijd wordt die opnieuw gerund, waardoor je nu op een repair profiel staat.

Er is genoeg informatie op het forum om een repair profiel op te lossen en hoe je de binneninstallatie moet aanpassen.

Anders laat je een technieker komen maar dat gaat zo goed als altijd betalend zijn.

Re: repair profile?

Geplaatst: 31 mei 2011, 13:08
door Menik
een belgacom technieker heeft vdsl2 komen installeren en heb dit sinds september(altijd aan volle snelheid) maar sinds afgelopen week sta ik op repair profile

en nogmaals binnenbekabeling is niets veranderd .. het enige is dat ik nieuwe bbox2 heb sinds 2 weken wat de eerste week mij wel volle snelheid gaf en sindsdien op repair

Re: repair profile?

Geplaatst: 31 mei 2011, 14:16
door Trojan
BEL NAAR DE HELPDESK!

Re: repair profile?

Geplaatst: 01 jun 2011, 14:56
door Bjorn_
Hoe lang kan iemand verwachten om op een repair profiel te blijven?
Ik zit sinds november op het 16,5 profiel en heb enkel met hulp van Olitox VDSL2 kunnen krijgen.
Momenteel zit ik op Comfort, maar ik zou naar Favorite willen gaan.
Daarvoor heb ik het 25 mb profiel nodig.

I las onlangs dat een repair profiel meestal komt door een slechte binnen-installatie. Ik heb enkel een Blauw-Wit paar aangesloten. Internet en digitale TV werkt met VDSL. Hebben de andere draden die niet aangesloten zijn enige invloed op de kwaliteit van mijn lijn?

Mvg,

- Bjorn

Re: repair profile?

Geplaatst: 01 jun 2011, 14:58
door xenne
het 16,5 profiel is GEEN repairprofiel, je krijgt het als je tussen de 701 tot 1000 meter van de ROP zit in combinatie met verzwakking < 1,0 dB

Re: repair profile?

Geplaatst: 01 jun 2011, 16:41
door Bjorn_
Dus zelfs als er ooit een verhoging tot 50mbits komt, zal ik op 16,5 blijven totdat Belgacom een ROP dichter bij de deur plaatst?

Re: repair profile?

Geplaatst: 01 jun 2011, 16:43
door krisken
Dat klopt inderdaad.

Re: repair profile?

Geplaatst: 01 jun 2011, 16:52
door philippe_d
... tenzij Belgacom de criteria iets versoepelt met tijd.

VDSL voorbeelden in het buitenland bewijzen dat er veel hogere snelheden haalbaar zijn in functie van de afstand/verzwakking, maar Belgacom speelt op zeker. Misschien worden de criteria nog aangepast in functie van de ervaringen die ze opdoen ...

Re: repair profile?

Geplaatst: 01 jun 2011, 16:55
door Bjorn_
Bedankt voor je antwoord Krisken en Philippe.

Is er een procedure om een aanvraag in te dienen voor een plaatsing?
Aan het aantal Belgacom WiFi SSID's dat ik in men buurt zie zijn er waarschijnlijk wel voldoende Belgacom TV gebruikers die graag HD kanalen en vluggere upload willen.

Re: repair profile?

Geplaatst: 01 jun 2011, 16:59
door krisken
Je kan dit niet aanvragen. En denk niet dat Belgacom de regels snel zal versoepelen. En das maar best ook!

Re: repair profile?

Geplaatst: 01 jun 2011, 20:38
door philippe_d
krisken schreef:En das maar best ook ???
Krisken
Ik begrijp jouw laatste opmerking niet goed, waarom jij dat ook niet goed zou vinden.
Ik vraag het onmogelijke niet, en ik wil ook niet zover gaan dat er technische problemen van komen.

Ik hoop alleen dat Belgacom, indien - na de ervaringen die ze nu opdoen bij de uitrol van VDSL2 - blijkt dat ze de regels wat kunnen versoepelen, de profielen zullen verhogen.
Indien dit zou kunnen zonder problemen, zie ik niet in waarom jij dat ook niet zou toejuichen !!!

Ik zie in verschillende ons omringende landen, dat ISP's veel hogere profielen geven op langere lijnen dan bij ons.
In Duitsland is een 50/10 profiel de norm (op 17a), in Nederland wordt het max gegegven dat de lijn aankan: de modem synct automatisch aan de hoogst mogelijke snelheid waarbij nog een stabiele verbinding mogelijk is.

Vandaar mijn suggestie dat er technisch gezien waarschijnlijk nog ruimte is om dezelfde afstanden nog hogere snelheden te geven ...

Re: repair profile?

Geplaatst: 01 jun 2011, 20:44
door Trojan
Geven ze in deze landen ook TV aan over VDSL2? Is hun kopernetwerk van even slechte kwaliteit als de onze?

Re: repair profile?

Geplaatst: 01 jun 2011, 21:14
door krisken
En Trojan zegt meteen mijn idee :-)

Re: repair profile?

Geplaatst: 01 jun 2011, 21:31
door Abusimbal
KPN en Xs4all hebben HD IPTV over VDSL2 in Nederland.

Re: repair profile?

Geplaatst: 01 jun 2011, 21:33
door Trojan
Awel, Belgacom is KPN of Xs4all niet.

Re: repair profile?

Geplaatst: 01 jun 2011, 21:46
door krisken
Ja maar zij doen geen vdsl2 vanuit straatkasten!

Re: repair profile?

Geplaatst: 01 jun 2011, 21:50
door philippe_d
Trojan/Krisken
Geen idee waarom jullie zo "defensief" reageren, ik heb toch niets verkeerd gezegd ?
Zeg toch eens eerlijk: Als Belgacom de snelheden wat zou verhogen, door de profiel regels iets te versoepelen, zouden jullie dat niet toejuichen ?
Voor de rest heeft het niet veel zin deze discussie verder te zetten, Belgacom bepaalt de regels (en zal hiervoor zijn goede reden hebben neem ik aan).

Re: repair profile?

Geplaatst: 01 jun 2011, 21:59
door Trojan
Als klant zou ik dat met alle plezier toejuichen, ik zou niets liever hebben.

Maar als technieker is het een hel. Het is nu al zo moeilijk om storingen te localiseren, en een snelheidsverhoging zal het enkel maar moeilijker maken om elke klant een goede lijn te garanderen.

Re: repair profile?

Geplaatst: 01 jun 2011, 22:09
door krisken
Voila, meer heb ik er niet aan toe te voegen. Wij kennen de technische achtergrond waarom juist belgacom zich strikt houd aan deze regels. En heb er alle waardering voor ook. Ikzelf heb het geluk dat ik 2x 30mbit heb. Maar tjah het zijn dan ook allemaal nieuwe kabels die er liggen tot bij mij...