Pagina 1 van 1

Dommel Opzeggen, hoe?

Geplaatst: 26 mei 2011, 23:07
door mitchke
Hoi,

Hoe kan ik het beste dommel opzeggen zonder al teveel gezever te hebben? Wij verhuizen 1juli. En ons contract gaat van 27 t.e.m 27.
Dus als ik gewoon in juni opzeg moet ik in principe voor juli niet meer betalen.

Maar hoe kan ik dit het beste regelen? Aangetekend, mail of telefoneren?

Re: Dommel Opzeggen, hoe?

Geplaatst: 26 mei 2011, 23:12
door iceke
Beste aangetekend, ruim of voorhand +1 maand dus, en zet er de juiste opzegdatum in... normaal gezien krijg je van dommel een mail dat ze je opzegbrief goed ontvangen hebben en dat ze op jouw gekozen opzegdatum afsluiten...
Hou er wel rekening mee dat ze niet crediten, wat je betaald hebt ben je kwijt, ook als is dat nog 1 maand/1kwartaal/1 jaar.

Re: Dommel Opzeggen, hoe?

Geplaatst: 27 mei 2011, 07:23
door bc547
Zoals in de algemene voorwaarden staat, is een email naar [email protected] voldoende. Je krijgt zowiezo een mailtje terug van hun ticketsysteem als je mail is aangekomen.

Het gemakkelijkste is inloggen op hun crm systeem ('Login' op de dommel website) en dan de kiezen voor 'support desk'. Je melding komt dan direct in hun ticketsysteem.

Re: Dommel Opzeggen, hoe?

Geplaatst: 30 mei 2011, 15:20
door ldw
Mailtje voldoende? Ik zou dat toch maar is nakijken in je contract...

ps: ik heb nooit een bevestiging ontvangen van mijn opzegging... (Heb ook nooit een oplossing ontvangen voor allerlei problemen dat ik met dommel had.)

Re: Dommel Opzeggen, hoe?

Geplaatst: 30 mei 2011, 15:22
door xenne
ik heb destijds dommel overeenkomstig met hun algemene voorwaarden via mail naar [email protected] opgezegd, zie ook viewtopic.php?p=318733#p318480
normaal zal je dan een mail terug krijgen met de bevestiging van ontvangst van je opzeg

als je dit laatste niet zou krijgen of als je gewoon zeker wil spelen kan je ook aangetekende brief sturen natuurlijk

zorg wel dat je opzeg voor de renew date toekomt, één maand opzeg is er altijd, maar als je mail één dag na de renew date zou toekomen, dan is dat een volledige maand extra te betalen. dommel doet niet mee pro rata terugbetalen

Re: Dommel Opzeggen, hoe?

Geplaatst: 30 mei 2011, 15:56
door bc547
ldw schreef:Mailtje voldoende? Ik zou dat toch maar is nakijken in je contract...


Als jij jouw contract effectief had nagelezen, had je dat ook tegengekomen :wink:

Kaderovereenkomst dommel kan je ook online vinden op http://www.dommel.com/nl/contracten/contract.pdf

En meer specifiek kan je in Artikel 13 (Duur, einde en opzegging van het abonnement) vinden dat:

13.3. De opzegging van het abonnement door de Klant dient in het eerste
contractjaar ten laatste 3 maanden voor vervaldatum schriftelijk gericht
te worden aan SCHEDOM VOF. Indien de Klant wenst op te zeggen in de
hieropvolgende periode, dient een opzeggingstermijn van 1 maand in
acht te worden genomen. Een opzegging kan via e-mail bekend gemaakt
worden op [email protected], via een ondertekende fax op het nummer
+32 70 224 305 of via reguliere post.

Opzeggingen via e-mail worden enkel aangenomen indien deze ons
bereiken vanop het contact e-mail adres in de database van SCHEDOM
VOF
.
Indien de Klant een rechtspersoon is, worden opzeggingen enkel
aanvaard indien deze zijn opgemaakt op briefhoofding van de
rechtspersoon en ondertekend zijn door een persoon die de
rechtspersoon wettelijk mag vertegenwoordigen.


Verder is Artikel 14 (Bewijsvoering) ook interessant:

14.1. SCHEDOM VOF en de Klant komen overeen dat elke communicatie
tussen hen via e-mail naar het contact e-mail adres in de database van
SCHEDOM VOF dezelfde waarde zal bezitten als een geschreven en
ondertekende brief.



Omdat bij het opzeggen via e-mail het From adres ook van belang is, kan je dat best via het CRM systeem van dommel zelf doen. In dat geval is aan alle voorwaarden voldaan om op een geldige manier je contract op te zeggen.