Pagina 1 van 1

Blokkeert Telenet VNC?

Geplaatst: 21 mei 2011, 19:45
door bbyte
Ik heb een TightVNC Server ingesteld op een Belgacom verbinding, de poorten correct geforward enzovoort en ik kan er extern verbinding mee maken.
Wanneer ik echter een verbinding tracht te maken (via VNCViewer) op een Telenet lijn, dan krijg ik steeds een time-out. Op Dommel internet en op m'n Mobile Vikings mobiele verbinding heb ik hier echter geen last van, ik krijg onmiddellijk een handshake en een stabiele verbinding, vandaar dat ik dus vermoed dat het probleem bij Telenet ligt.

Iemand anders dit ook al voorgehad of weet waar het aan ligt? Persoonlijk denk ik dat Telenet de verbinding met een VNC server blokkeert en dat ik dus best eens contact opneem met Telenet om deze blokkering op te heffen.

Re: Blokkeert Telenet VNC?

Geplaatst: 21 mei 2011, 19:47
door remus
Telenet blokt alle inkomende poorten onder 1024, geen idee op welke poort vnc draait

Re: Blokkeert Telenet VNC?

Geplaatst: 21 mei 2011, 19:49
door bbyte
Inkomende? Hmm, ik dacht enkel de uitgaande onder 1024. Dit is normaal gezien sowieso geen probleem, aangezien de VNC server draait op een poort > 1024.

Re: Blokkeert Telenet VNC?

Geplaatst: 21 mei 2011, 20:14
door Trojan
Kijk eens of port forwarding deftig geconfigureerd is op uw router, en desnoods gebruik je een andere poort.

VNC draait trouwens standaard op poort 5900.

Re: Blokkeert Telenet VNC?

Geplaatst: 21 mei 2011, 20:23
door honda4life
@Trojan:

Server draait op een BC-lijn, het gaat hier om de client :wink:

Ik weet er zelf geen antwoord op btw :wink:

Re: Blokkeert Telenet VNC?

Geplaatst: 21 mei 2011, 20:42
door Trojan
Als de host en guest niet tegelijk het scherm moeten kunnen zien kan je overstappen op rdp ipv vnc. Rdp bv is een pak beter met het weergeven van een vloeiend scherm en media zoals geluid.

En anders zijn er nog opties zoals teamviewer of logmein (hamachi).

Als je toch perse bij vnc wil blijven moet je eens proberen om eerst een vpn verbinding op te zetten met de host (server) en daarover uw vnc verbinding te tunnelen. Dan is je verbinding meteen beveiligd tegen pottekijkers.

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison ... p_software

Re: Blokkeert Telenet VNC?

Geplaatst: 21 mei 2011, 21:14
door honda4life
Trojan, je hebt absoluut gelijk, maar laten we maar niet te veel afdwalen :p
Zelf ben ik ook geswitcht van VNC naar Teamviewer (en moest het gaan op windows home RDP server uiteraard)

Re: Blokkeert Telenet VNC?

Geplaatst: 21 mei 2011, 23:18
door selder
Kan je de host waar VNC op draait op andere manieren bereiken vanop een Telenet internet verbinding? Verander je poort in de VNC Server eens naar een minder courante?

Re: Blokkeert Telenet VNC?

Geplaatst: 22 mei 2011, 18:45
door bbyte
Ik denk dat het een poort is die Telenet blockt omdat ze door een virus/trojan ook wel eens gebruikt wordt (poort was 4444). Nu eens geprobeerd op een andere poort, hopen dat het nu morgen wel gaat werken :)

Re: Blokkeert Telenet VNC?

Geplaatst: 23 mei 2011, 00:19
door philippe_d
Waarom heb je dat niet vermeld in jouw eerste post ?
Je geeft geen volledige informatie, en laat iedereen maar raden om jouw probleem te helpen oplossen ...

Een goede raad (aan iedereen die hulp zoekt op het Forum): als je bij een applicatie niet de standard poorten of instellingen gebruikt, vermeldt dit dan a.u.b. bij het probleem ... zo verliezen bereidwillige mensen, die hier in hun vrije tijd problemen proberen op te lossen, minder van hun kostbare tijd !!!

Re: Blokkeert Telenet VNC?

Geplaatst: 27 mei 2011, 08:35
door bbyte
Nooit gedacht dat het echt lag aan de specifieke poort, daarom dat ik gewoon zei dat het een poort was die hoger lag dan 1024, omdat dit wel informatie genoeg leek. Na wat googlen bleek dat de poort soms wel eens gebruikt wordt door een trojan, vandaar dat Telenet ze waarschijnlijk geblokkeerd had. Na veranderen naar een willekeurige poort is alles terug in orde :)