Pagina 1 van 1

Opzeg Scarlet

Geplaatst: 28 apr 2011, 16:54
door patjesomers
Allen,

Ik had een Scarletabonnement lopen aan 19.95 'actie'. Deze is nu afgelopen en mijn abonnementsgeld sprong naar 29.95. Ik heb dit nog een 2-tal maanden betaald, en in de loop van fabruari een aangetekend schrijven gestuurd naar scarlet om mijn abonnement te stoppen.
Mijn facturatieperiode loopt van de 25e van de maand t.e.m. de 24e van de maand erop.
Op 24 februari heb ik ze een aangetekend schrijven gestuurd. Volgens heb is deze pas de 8e maart aangekomen en kon het abonnement pas op 24 april worden stopgezet.
Terwil volgens mij (rekening houdend met het feit dat de brief effectief de 8e maart is aangekomen), zou de verbinding moeten worden afgesloten op 8 april. Hun overeenkomst is de volgende:
"De Overeenkomst wordt gesloten voor een duur van 1 jaar vanaf de Activatie en wordt
behoudens opzegging door één van de partijen, ten laatste één maand voor het verstrijken van de
initiële duur van één jaar, verlengd voor onbepaalde duur. Na het verstrijken van de initiële duur
van één jaar heeft elke partij het recht de Overeenkomst te beëindigen mits naleving van een
opzeggingstermijn van één maand
. De opzegging dient te geschieden via een schrijven, in geval
van beëindiging door de Klant, gericht aan Scarlet, Dienst Administratie, Belgicastraat 5 gebouw
504 1930 Zaventem, België. De Klant dient de Scarlet Internet Dienst voor minimum één jaar te
betalen ook indien hij de Scarlet Internet Dienst vroegtijdig opzegt"

Er is sprake van een maand , nergens van 1 facturatiemaand. Dus brief komt aan op 8 maat, tel er een maand bij en de afsluitdatum zou 8 april moeten zijn. Jullie mening aub.

Re: Opzeg Scarlet

Geplaatst: 28 apr 2011, 17:03
door Ramaht
In mijn ogen heeft Scarlet gelijk.

Uw brief moest maar vroeger gepost zijn.

En er wordt dikwijls gerekend vanaf het aangaan van het abonnement.
Dit om al dat gezever met abonnement a rato tegen te gaan. Daar is toch altijd discussie rond.

Re: Opzeg Scarlet

Geplaatst: 28 apr 2011, 18:17
door driesve
Zonder de algemene voorwaarden van Scarlet te lezen ben ik van mening dat je abonnement moet eindigen op 8 april, anders moeten ze vermelden "tot de volgende facturatiedatum".

Als je een abonnement aangaat, zijn ze wel in staat om in dagen te rekenen, dan moeten ze dat ook maar doen bij een opzeg.

Re: Opzeg Scarlet

Geplaatst: 28 apr 2011, 21:12
door patjesomers
Wat stel je dan voor?

Gewoon niet betalen, of in verhouding betalen?

Re: Opzeg Scarlet

Geplaatst: 28 apr 2011, 21:23
door johcla
Het gedeelte tot 8 april moet je sowieso betalen, dat betaal je dan ook best. Zo toon je je goede wil.

Als je verstuurt op 24 feb, lijkt het me ook sterk dat het pas op 8 maart ontvangen wordt. Als je je bewijs van de aangetekende zending nog hebt, kan je op de website van De Post kijken wanneer het afgeleverd is.

Zowel bij mijn opzeggingen bij Belgacom als bij Base, was het 1 maand na opzegdatum, niet na de eerstvolgende facturatiedatum.

Re: Opzeg Scarlet

Geplaatst: 29 apr 2011, 00:03
door patjesomers
En hoe moet ik dat dan aanpakken?
Gewoon zelf berekenen op hoeveel het komt, of een brief sturen naar scarlet?

Groet

Re: Opzeg Scarlet

Geplaatst: 29 apr 2011, 00:16
door blondie2001
Contacteer ombudsman telecom ... het is bijna niet te geloven hoe inschikkelijk scarlet wordt (ik spreek uit ervaring).

Re: Opzeg Scarlet

Geplaatst: 29 apr 2011, 10:32
door tonym
In zakelijk recht (contracten, aangetekende brieven, ed...) geldt, tenzij het uitdrukkelijk
anders bepaald is, dat de datum van verzending vermeerderd met één werkdag van toepassing is.
In dat vegal heb je wel het verzendingsbewijs van de post nodig.

Ik zou toch eerst contact nemen met Scarlet (is trouwens een vereiste voor de ombudsdienst)

Re: Opzeg Scarlet

Geplaatst: 29 apr 2011, 11:50
door rpr
Heb al 6 maanden dat ik nog steeds facturen krijg van Scarlet.
Na zowel aangetekend opgezegd en telefonisch gebeld na een maand.

Ik negeer ze gewoon. Wettelijk mag je niet factureren voor een niet geleverde dienst.