Pagina 1 van 2

Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 06 apr 2011, 21:43
door tekuro
Ik heb 2 maanden geleden bij dommel een overschakeling gevraagd naar vdsl. Het is ook al 2 maanden dat ik een vdsl modem van ze gekocht heb ( 99 € ). Ik heb ze al gecontacteerd maar echt veel wijzer ben ik er niet van geworden. Is dit normaal dat dit zo lang duurt ?

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 06 apr 2011, 22:02
door rmag

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 02 jun 2011, 09:54
door tekuro
We zijn nu 4 maand verder. Ik ben nog steeds niet aangesloten. En telketens hebben ze hetzelfde antwoord: we zijn er mee bezig.


Enfin, wat ik wil weten. Is er een manier om die 99 euro te recupereren ?

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 02 jun 2011, 10:00
door Goztow
Welkom bij Dommel :(. Ik vrees dat je een beetje gevangen zit. Langs de ene kant kun je zeggen dat ze de boom in kunnen omdat ze hun dienst niet leveren. Maar je hebt voor die 99 € wel degelijk een modem ontvangen, dus die ga je nooit kunnen terug krijgen. Ik neem aan dat je nu op adsl bij Dommel zit?

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 02 jun 2011, 10:22
door tekuro
IK zit op adsl bij dommel ja.

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 02 jun 2011, 10:38
door krisken
Tip van mij uit : ga naar belgacom, scarlet of edpnet...en hergebruik die modem :s 4 maand is te zot voor woorden! :s

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 02 jun 2011, 11:50
door AnD
Toch eigenlijk schandalig die praktijken van Dommel, hier op Userbase kunnen ze beter een waarschuwingsbericht zetten voor Dommel zodat niet nog meer mensen "opgelicht" worden.

Als ik jou was dan ging ik ook naar een andere provider zoals Krisken aangaf.

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 03 jun 2011, 18:32
door bc547
tekuro schreef:Enfin, wat ik wil weten. Is er een manier om die 99 euro te recupereren ?
Via hun CRM systeem kan je hen in gebreke stellen als je niet wordt omgeschakeld binnen een redelijke termijn (10 werkdagen is in dat geval redelijk). Wettelijk sta je dan in je recht om het volledige bedrag terug te eisen. Enkel zal dit veel moeite en tijd kosten...

In praktijk zal dommel die 99 euro als een credit geven waarmee je dan je adsl factuur kan betalen voor een aantal maanden. Je zal dan ook de modem moeten terugsturen in originele staat (6.9 euro via taxipost als ik me niet vergis). Van zodra je credit op is, schakel je om naar een provider die wel hoe die met klanten moet omgaan :-) Op deze manier kan je toch nog een deel 'terugkrijgen' zonder al te veel moeite. Moest je dit uiteindelijk toch nog voor een rechtbank krijgen, kan je op deze manier in elk geval wel aantonen dat jij ter goeder trouw bent en hebt geprobeerd om dit in der minne te regelen.

Hier heb je echter enkel iets aan als je nog een werkende internetverbinding hebt en je nog wat kan wachten voor VDSL...

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 03 jun 2011, 19:23
door Trojan
Ik vind het schandalig dat ze credits geven ipv het geld integraal terug te storten. Dit is geen winkel en zulke praktijken zijn gewoon diefstal.

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 03 jun 2011, 19:44
door q-tec
Terug krijgen zou ik zelfs niet aan beginnen! Verkoop die modem en je hebt dan nog een deel terug.
Ga bij een andere vdsl provider en je zal wel aangesloten geraken.

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 03 jun 2011, 20:44
door Ken
Trojan schreef:Ik vind het schandalig dat ze credits geven ipv het geld integraal terug te storten. Dit is geen winkel en zulke praktijken zijn gewoon diefstal.
Inderdaad. Ik wacht ook nog steeds... 't Loopt precies mis als de kat(ten) weg van huis is!

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 03 jun 2011, 21:44
door bc547
Trojan schreef:Ik vind het schandalig dat ze credits geven ipv het geld integraal terug te storten. Dit is geen winkel en zulke praktijken zijn gewoon diefstal.
Volledig akkoord... wettelijk moet dommel je geld integraal terugstorten als zij in gebreke blijven.
Hun systeem met pro-forma facturen is trouwens boekhoudkundig ook niet correct.

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 16 jul 2011, 14:45
door bobsys1
Hier van t'zelfde. Aanvraag VDSL2 op 18 april. Betaald 20 april. Modem een week later ontvangen. Vandaag zijn ze er "nog steeds mee bezig".
Ik begin sterk te vrezen dat ze financiele problemen met Belgacom hebben zodat deze niks meer voor hun kan/wil doen.

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 16 jul 2011, 18:42
door silencer
Die financiële problemen met BGC waren er al eerder (persbericht). Heb hier ook een (2ehandse?) VDSL2 modem gekregen die defect is, doe zelfs geen moeite om die op te sturen (nu ook al even geen klant meer).

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 16 jul 2011, 23:21
door xenne
dat persbericht heb ik blijkbaar gemist, kan je de link nog eens posten?

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 17 jul 2011, 21:06
door Ken
Ik wou van Cityconnect naar Speedconnect gaan en moest ook maanden wachten, maar ik heb in de plaats daarvan m'n opzegbrief verstuurd voor Cityconnect en genoteerd dat ze de 99 EUR activatiekosten dienden te crediteren en dat de modem ter beschikking staat om opgehaald te worden door hen of koerierdienst. Ik heb nog 2 andere Cityconnect abonnementen lopen bij hen, uiteraard wel tevreden.

Tot op heden nog geen creditnota ontvangen voor die activatiekosten.

Zal dan ook maar zien om die 2 abonnementen op te zeggen en dan eventueel EDPnet te nemen, is uiteindelijk maar +/- 1,00 EUR duurder.
Of een Telenet BasicNet...

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 18 jul 2011, 03:51
door Limburg
silencer schreef:Die financiële problemen met BGC waren er al eerder (persbericht).
Niets gelezen over financiële problemen met BGC, graag bronvermelding van persbericht.

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 18 jul 2011, 10:19
door ldw
AnD schreef:Toch eigenlijk schandalig die praktijken van Dommel, hier op Userbase kunnen ze beter een waarschuwingsbericht zetten voor Dommel zodat niet nog meer mensen "opgelicht" worden.

Als ik jou was dan ging ik ook naar een andere provider zoals Krisken aangaf.
+1

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 18 jul 2011, 19:13
door Devilzown
Het geduld van sommige mensen verbaast mij toch. :P

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 19 jul 2011, 00:50
door bf62
silencer schreef:Die financiële problemen met BGC waren er al eerder (persbericht). Heb hier ook een (2ehandse?) VDSL2 modem gekregen die defect is, doe zelfs geen moeite om die op te sturen (nu ook al even geen klant meer).
Heb nooit ergens gelezen dat ze financiële problemen hebben met BGC. Graag de bron van deze post. Heb zo het gevoel dat sommige mensen dommel zo haten dat ze leugens aan het verspreiden zijn.

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 19 jul 2011, 09:03
door bobsys1
bf62 schreef:Graag de bron van deze post. Heb zo het gevoel dat sommige mensen dommel zo haten dat ze leugens aan het verspreiden zijn.
Ja, ik zou die bron ook wel eens graag zien.
Anderzijds.... in de veronderstelling dat ze geen financiele problemen hebben en Belgacom netjes op tijd betalen hoe kan je dan uitleggen dat ze na vier maanden en talloze telefoontjes nog steeds "er mee bezig" zijn ??? Niet voor een geisoleerd geval dus maar telkens wanneer er iets moet gebeuren waar Belgacom's tussenkomst voor nodig is t.tz verhuis, nieuwe aansluitingen en overstappen naar een andere technologie zoals bvb ADSL -> VDSL2 ????? Ik kan moeilijk aannemen dat het aan Belgacom ligt.

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 19 jul 2011, 09:10
door bobsys1
Devilzown schreef:Het geduld van sommige mensen verbaast mij toch. :P
Inderdaad, voor mezelf zou ik voor minder naar een andere provider overstappen maar ik neem aan dat het voor sommigen niet zo eenvoudig is. Jan met de pet heeft geen eigen domein en ziet het wijzigen van zijn email adres alleen al als een onoverkomelijk probleem. Raar maar waar. Belgen (vlamingen) en dan vooral ouderen, veranderen zelden van huisdokter, bankier of internet provider.

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 19 jul 2011, 09:15
door xenne
bijkomend probleem is natuurlijk dat er al €99 geïnvesteerd werd in een nieuwe modem, als je vertrekt zie je dat geld natuurlijk niet meer terug

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 19 jul 2011, 13:10
door bf62
bobsys1 schreef:
bf62 schreef:Graag de bron van deze post. Heb zo het gevoel dat sommige mensen dommel zo haten dat ze leugens aan het verspreiden zijn.
Ja, ik zou die bron ook wel eens graag zien.
Anderzijds.... in de veronderstelling dat ze geen financiele problemen hebben en Belgacom netjes op tijd betalen hoe kan je dan uitleggen dat ze na vier maanden en talloze telefoontjes nog steeds "er mee bezig" zijn ??? Niet voor een geisoleerd geval dus maar telkens wanneer er iets moet gebeuren waar Belgacom's tussenkomst voor nodig is t.tz verhuis, nieuwe aansluitingen en overstappen naar een andere technologie zoals bvb ADSL -> VDSL2 ????? Ik kan moeilijk aannemen dat het aan Belgacom ligt.
Vaag verhaal, geen enkele provider is heilig, maar ik kan dommel niet beschuldigen van slechte wil. Vier maanden en talloze telefoontjes en de klant weet nog altijd niet waarom het zolang duurt? Is het in dommel zijn voordeel dat ze de verkoop van een produkt niet kunnen verzilveren?
Zoveel onbeantwoorde vragen en dat gegeven is voor sommige mensen hier een reden om leugens uit hun mouw te schudden. Best zielig, zeker als je de geschiedenis kent. Dommel en Edpnet waren in het verleden degene die de belachelijke downloadlimiet van Telenet en Belgacom ander vuur namen. Een klein beetje dankbaarheid zou niet slecht zijn. Of is het zo plezant om overgeleverd te zijn aan de grillen van Belgacom en Telenet?

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 19 jul 2011, 13:16
door ldw
Na wat ik bij Dommel heb meegemaakt, betaal ik veel liever wat meer voor Belgacom of Telenet hoor...

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 19 jul 2011, 13:33
door bf62
Ik weet niet welke negatieve ervaringen jij gehad hebt. Maar als iedereen zo zou redeneren betalen we achtereen allemaal veel meer aan Belgacom en Telenet.

De kleine providers hebben het niet gemakkelijk in een landschap met Belgacom/Telenet als zwaargewichten. Ik ga dommel niet vrijpleiten van alle zonden. Ze hadden groeipijnen. Ze hadden op een bepaald moment zoveel succes dat ze niet in staat waren om die grote toename van klanten deftig op te vangen. Ook hun product homeline hebben ze veel te vroeg op de markt gebracht.

Ondertussen hebben we netline dat wel naar behoren werkt en is hun klantendienst niet meer overbelast.

Dommel moet werk maken van speedline en in 2012 moeten ze speedline aanvullen met Belgacom TV. Die stappen zijn noodzakelijk om te overleven.

Kleine providers zijn nodig om de 2 grote duivels in toom te houden.

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 19 jul 2011, 13:59
door bobsys1
bf62 schreef:..... Of is het zo plezant om overgeleverd te zijn aan de grillen van Belgacom en Telenet?
Mogen wij hier uit besluiten dat jij absoluut overtuigd bent van het feit dat Dommel gebukt gaat onder de grillen van Belgacom in die mate dat dezelfde Belgacom wetens en willens (tot hiertoe) al vier maanden lang de opdrachten van Dommel niet uitvoert ?

en verder dat we dit maar uit dankbaarheid moeten pikken omdat ze in het begin wél goed waren ???

Nogmaals ik zou ook graag die bron zien waaruit zou blijken dat er weer recente betalingsproblemen waren tussen Belgacom en Dommel. De enige bron die ik ooit zag over dat onderwerp dateert intussen namelijk van 2010. Toen waren er heel erg gelijkende problemen van maanden lange vertragingen met nieuwe aansluitingen, verhuis en upgrades en toen bleek even later dat Dommel meer dan 90 dagen achter stond met hun betalingen aan Belgacom. Het verbaasd me daarom niet dat her en der een aantal mensen beginnen te geloven dat het nu weer zo is . t'Zou kunnen dat het iets heel anders is en ze er naast zitten zoals de Italianen zeggen.....
Se un gatto viene morso da un serpente, poi diffiderà anche di una corda!!!!!!!
Als een kat door een slang gebeten is heeft ze daarna ook schrik van een stukje touw.
Ik persoonlijk heb geen weet van recente financiele problemen maar ik heb persoonlijk wel weet van maandenlange vertragingen en van het feit dat Dommel daar geen enkele verklaring voor kan geven. Ze zeggen aan de telefoon ook niet dat het de schuld van Belgacom is, ze zeggen (en blijven zeggen) "dat ze er mee bezig zijn".

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 19 jul 2011, 18:33
door krisken
Een vriendin van mij haar vriend is voor VDSL2 op zoek gegaan naar het goedkoopste abonnement. Het feit dat de nieuwsgroepen erbij gratis waren heeft hem eigenlijk overtuigd om Dommel te nemen. Nadat de inleiding was gebeurd en alles betaald was, heb ik gevraagd om het werkorder bij mijn naam te plaatsen (zodat ik als bgc technicus de installatie kon doen). Toen ik hiervoor contact opnam met BGC bleek dat deze install "on hold" stond. Wat dit concreet betekent weet ik niet maar de installatie van EDPnet bij hun ging meteen...

Waar rook is...is vuur?

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 19 jul 2011, 19:58
door bf62
bobsys1 schreef:Mogen wij hier uit besluiten dat jij absoluut overtuigd bent van het feit dat Dommel gebukt gaat onder de grillen van Belgacom in die mate dat dezelfde Belgacom wetens en willens (tot hiertoe) al vier maanden lang de opdrachten van Dommel niet uitvoert ?
Zeg ik niet ....
bobsys1 schreef:en verder dat we dit maar uit dankbaarheid moeten pikken omdat ze in het begin wél goed waren ???
Zeg ik ook niet ....

Wat ik wel zeg: als je dommel gaat aanvallen moet je het onderbouwen. Een zware beschuldiging, zoals " dommel heeft geen geld meer om belgacom te betalen" onderbouw je met de nodige bewijzen, anders is het marginale laster.
bobsys1 schreef:Nogmaals ik zou ook graag die bron zien waaruit zou blijken dat er weer recente betalingsproblemen waren tussen Belgacom en Dommel. De enige bron die ik ooit zag over dat onderwerp dateert intussen namelijk van 2010. Toen waren er heel erg gelijkende problemen van maanden lange vertragingen met nieuwe aansluitingen, verhuis en upgrades en toen bleek even later dat Dommel meer dan 90 dagen achter stond met hun betalingen aan Belgacom. Het verbaasd me daarom niet dat her en der een aantal mensen beginnen te geloven dat het nu weer zo is . t'Zou kunnen dat het iets heel anders is en ze er naast zitten zoals de Italianen zeggen.....
Se un gatto viene morso da un serpente, poi diffiderà anche di una corda!!!!!!!
Heb je daar een bewijs van? Linkje?

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 19 jul 2011, 20:04
door bf62
krisken schreef:Een vriendin van mij haar vriend is voor VDSL2 op zoek gegaan naar het goedkoopste abonnement. Het feit dat de nieuwsgroepen erbij gratis waren heeft hem eigenlijk overtuigd om Dommel te nemen. Nadat de inleiding was gebeurd en alles betaald was, heb ik gevraagd om het werkorder bij mijn naam te plaatsen (zodat ik als bgc technicus de installatie kon doen). Toen ik hiervoor contact opnam met BGC bleek dat deze install "on hold" stond. Wat dit concreet betekend weet ik niet maar de installatie van EDPnet bij hun ging meteen...

Waar rook is...is vuur?
Als bgc technicus zou je toch moeten weten dat er meerdere redenen kunnen zijn voor een "on hold".

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 19 jul 2011, 20:23
door krisken
wel bf62 zeg ze mij eens dan? Lees eens opnieuw : ik zei zojuist dat één van de mensen van IDC zelf niet wisten wat "on hold" allemaal KON zijn. Dus als jij mij kan inlichten...graag!!! En toevallig dan dat dit altijd dommelklanten zijn?

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 19 jul 2011, 20:35
door bobsys1
bf62 schreef:Als bgc technicus zou je toch moeten weten dat er meerdere redenen kunnen zijn voor een "on hold".
Wat Belgacom allemaal als reden voor "on hold" heeft weet ik niet.

Wat Dommel daarmee bedoeld weet ik wel namelijk : "we zijn er mee bezig!!"

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 19 jul 2011, 20:39
door bf62
krisken schreef:wel bf62 zeg ze mij eens dan? Lees eens opnieuw : ik zei zojuist dat één van de mensen van IDC zelf niet wisten wat "on hold" allemaal KON zijn. Dus als jij mij kan inlichten...graag!!! En toevallig dan dat dit altijd dommelklanten zijn?
Daarjuist zeg je dat 1 dommelklant een "on hold" gekregen heeft. En nu zeg je dat er meerdere zijn, allemaal dommelklanten.

"on hold" = een aanvraag van een dommelklant, die sukkelaars hebben geen geld, dus laat die maar even wachten

:?

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 19 jul 2011, 20:42
door bf62
bobsys1 schreef:
bf62 schreef:Als bgc technicus zou je toch moeten weten dat er meerdere redenen kunnen zijn voor een "on hold".
Wat Belgacom allemaal als reden voor "on hold" heeft weet ik niet.

Wat Dommel daarmee bedoeld weet ik wel namelijk : "we zijn er mee bezig!!"
Ik wacht nog steeds op je linkje/bewijs van de "vorige betalingsproblemen" van dommel naar belgacom.

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 19 jul 2011, 21:30
door bobsys1
bf62 schreef: Ik wacht nog steeds op je linkje/bewijs van de "vorige betalingsproblemen" van dommel naar belgacom.
We zijn ermee bezig.......

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 19 jul 2011, 23:25
door Ken
bobsys1 schreef:
bf62 schreef: Ik wacht nog steeds op je linkje/bewijs van de "vorige betalingsproblemen" van dommel naar belgacom.
We zijn ermee bezig.......
Dat komt van een user op dit forum die dit kon ontfutselen van een medewerker van de Dommel klantendienst.
Wie of wat, de zoekfunctie van userbase.be kan helpen, maar er zijn hier al zoveel berichten over... Dat het moeilijk te vinden is.

Het feit dat ik voor m'n bedrijf 2-3 maand mocht wachten voor een aansluiting bij Dommel, en dat ik op een dinsdag een aanvraag doe bij EDPnet en dezelfde week op vrijdag al aangesloten word op EDPnet zegt voor me veel. Jammer dat het zo is.
Op m'n vraag om die 99 EUR activatiekosten terug te krijgen nog steeds geen antwoord. Dus ik staak dan ook de betalingen voor de 2 andere abonnementen die ik heb, ze moeten dat maar van die 99 EUR activatiekosten halen van een VDSL signaal die ze na 3 maand nog niet kunnen leveren...

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 20 jul 2011, 13:39
door bf62
Dat komt van een user op dit forum die dit kon ontfutselen van een medewerker van de Dommel klantendienst.
Wie of wat, de zoekfunctie van userbase.be kan helpen, maar er zijn hier al zoveel berichten over... Dat het moeilijk te vinden is.
Dus 1 user post bepaalde info en het wordt klakkeloos als waarheid aangenomen? Geloofwaardig is het verhaal van die user niet. Een medewerker van de Dommel klantendienst maakt zijn eigen bedrijf slecht ... Volgens mij is die user iemand met slechte ervaringen met dommel en de zoveelste in rij die niets beter weet dan het failliet van dommel aan te kondigen. Al 5 jaar lees ik zo'n verhaaltjes op forums. Ze doen me denken aan Jehova's getuigenen. Die kondigen ook constant het einde van de wereld aan en schuiven een nieuwe datum naar voor als het niet uitkomt. Uiteindelijk gaan ze vroeg of laat gelijk hebben. De wereld blijft niet bestaan. Bedrijven ook niet.
Het feit dat ik voor m'n bedrijf 2-3 maand mocht wachten voor een aansluiting bij Dommel, en dat ik op een dinsdag een aanvraag doe bij EDPnet en dezelfde week op vrijdag al aangesloten word op EDPnet zegt voor me veel. Jammer dat het zo is.
De eerste wachttijd (dommel) is lang (maar het valt voor bij problemen of te hoge werkdruk), de tweede wachttijd bij edpnet ( 3 dagen?) is ongezien kort. Denk niet dat iemand op dit forum/land al zo snel aangesloten is. Heb zo het gevoel dat je met iets meer geduld nu een VDSL aansluiting had bij dommel. Je stond al in de wachtrij en ze hebben je niet meer achteraan gezet bij belgacom toen je van provider veranderde.

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 20 jul 2011, 14:15
door krisken
3 dagen is perfect mogelijk...Heb zelfs tijdens een kalme periode nog geweten de dag erna. Was klant die van Belgacom (enkel pstn)/Telenet (digi tv en internet) ging naar Scarlet met alles. Was rond april/mei van dit jaar.

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 20 jul 2011, 14:27
door bobsys1
bf62 schreef: Dus 1 user post bepaalde info en het wordt klakkeloos als waarheid aangenomen? Geloofwaardig is het verhaal van die user niet.
Man toch. Het gaat niet over 1 posting. Het barst hier van de postings van mensen die maanden lang wachten bij Dommel terwijl je van andere providers helemaal geen postings ziet over dergelijk waanzinnige wachttijden. Er is intussen zelfs een Facebook group opgericht waar enkele tientallen mensen zich gegroepeerd hebben met de bedoeling gezamelijk klacht in te dienen.
De eerste wachttijd (dommel) is lang (maar het valt voor bij problemen of te hoge werkdruk) ............
en ze hebben je niet meer achteraan gezet bij belgacom toen je van provider veranderde
Onzin.

En a propos, je wilde toch een link. Deze geeft u zelfs cijfers die niet afkomstig zijn van "een Dommel medewerker" maar van Graydon. Daar kun je zelf zien wat ik hier vroeger schreef over midden 2010 en waar je ook niks van geloofde. Maar goed ik zie je nog best in staat om ook Graydon niet te geloven.

http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... on#p374183

Re: Aanvraag vdsl duurt lang

Geplaatst: 20 jul 2011, 15:02
door Gent32m
Toch een paar feiten op een rij:

1) De aansluitingen bij Dommel laten op zich wachten. Getuige de ervaringen van de mensen hier.
Oorzaak ? Onbekend (maar komt waarschijnlijk doordat Dommel Belgacom niet op tijd betaalt of op pad stuurt).

2) Dommel blijft achter met zijn investeringen. Begin 2010 hebben ze mij (toen ik nog een HomeConnect klant was bij hen) beloofd dat ze met Speedline begin 2010 (later midden 2010) gingen uitkomen. Ondertussen zijn we al midden 2011 en er is nog steeds geen sprake van een SpeedLine (= VDSL + VOIP telefonie) product. Hoe komt dit ? Waarom blijven die investeringen uit ? En waarom maakt Dommel dit wijs aan zijn klanten (houd ze aan het lijntje). Oorzaak onbekend, maar ik vermoed dat dit ook met geldproblemen te maken heeft. Waarom blijven die investeringen anders uit ? Iedere andere ISP biedt ondertussen al bijna meer dan 2 jaar VDSL met VOIP aan (Scarlet, EdpNet, Belgacom, etc). Maar bij Dommel blijft dit dus uit.

3) Dommel zijn VDSL product (SpeedConnect) is pokke duur. Voor wat je er maar voor in de plaats krijgt. Immers moet je de kost van je vaste lijn hier nog bijrekenen. Je bent goedkoper bij elke andere ISP af. Dommel prijs zichzelf hier volledig uit de markt. Waarom ? Waarom blijft die prijs zo hoog ? Wederom. Waarschijnlijk omdat ze financieel in slechte papieren zitten. En zoveel mogelijk geld voor hun product willen krijgen. Ze kunnen hun prijs waarschijnlijk niet meer verlagen (ook al zouden ze wel willen)

4) Dommel biedt sinds eind vorig jaar ferme kortingen aan, als je hen jaarlijks betaalt. Ik vind dit maar een raar iets (is overigens één van de redenen dat ik ben weggegaan). Het lijkt wel alsof ze dringend nood hebben aan geld (cashflow).

5) In de jaarrekeningen kun je zien dat Dommel redelijk wat schulden heeft. Toen ik met mijn klacht naar testaankoop belde, vertelde die man me ook (aan de telefoon) dat Dommel financieel in slechte papieren zit. Pure feiten (cijfers) hebben we niet. Maar waar rook is, komt meestal ook vuur tevoorschijn...

Voor de rest klopt het dat we niet exact alle feiten weten. Maar dat doet er voor mij ook niet toe. Ze bieden geen innovatieve producten (bv SpeedLine) en hun VDSL veel te duur aan. Zodoende ben ik ex-klant van hen geworden.

Wat ben je overigens met die gratis nieuwsgroepen van Dommel ? Voor 4 euro in de maand kun je bij Lightning Usenet een abbo nemen. De retentie hiervan is heel goed. Onlangs nog een post binnengehaald die 500 dagen oud was. Had ik niet gedacht, want hun retentie gaat maar tot +- 300 dagen (officieel). Snelheid is ruim voldoende (50 mbps) en download onbeperkt. Als je voor een langere periode betaalt, krijg je zelfs een paar maanden gratis. En wat is 4 euro/maand ? Verwaarloosbaar toch...

Nee Dommel is (naar mijn mening) de slechtste leerling van zijn klas geworden.

Helaas.

Gent32m