Pagina 1 van 1
Proximus blokkeert Fortis Mobile Banking
Geplaatst: 01 apr 2011, 10:04
door bulbanos
hey,
ik was bij MV een tevreden gebruiker van de Fortis Mobile Banking. Om je in te loggen, moest je een SMS code intikken die je ontving van het nummer 2211.
Nu ben ik bij PX (onvrijwillig, veranderd van werk) en komen deze smsen niet meer toe. Na wat uitzoeken, blijkt dat PX dat aanziet als reclame smsen en dus blokkeert.
Dat is niet onlogisch, maar men wist me droog te zeggen dat ze dat ook niet willen/kunnen veranderen...
We leven toch in een vrij land? Als ik reclame wil lezen, dan doe ik dat toch? Als ik Timboektoe wil bellen, ook?
Er is ongetwijfeld een bevolkingsgroep die tegen zichzelf beschermd moet worden, maar ik wens me te ontdoen van deze bescherming en te vertrouwen op mijn eigen gekregen verstand.
Kortom, wat kan ik daar aan doen? Kan ik dat gaan eisen via een klacht of zo? Dat lijkt me al zo drastich.
Re: Proximus blokkeert Fortis Mobile Banking
Geplaatst: 01 apr 2011, 10:16
door Goztow
Probeer misschien eens opnieuw te bellen, om een wat gewilligere helpdeskmedewerker aan de lijn te krijgen. Misschien is het een kwestie van willen, eerder dan kunnen.
Re: Proximus blokkeert Fortis Mobile Banking
Geplaatst: 01 apr 2011, 10:45
door bulbanos
Het is zo dat de helpdeskmedewerkers zien dat het via het bedrijf is. Dan is er blijkbaar een afspraak dat enkel de GSM-verantwoordelijke van bij ons zo'n acties mag aanvragen bij haar contactpersoon bij PX. En net die contactpersoon weigert dus.
Re: Proximus blokkeert Fortis Mobile Banking
Geplaatst: 01 apr 2011, 12:17
door driesve
Ik zou het probleem eens voorleggen aan Fortis BNP. Misschien hebben ze verschillende klachten gekregen en kunnen zij die aankaarten bij Proximus.
Re: Proximus blokkeert Fortis Mobile Banking
Geplaatst: 01 apr 2011, 13:00
door LPS
Ik denk dat het weinig gaat uithalen om te gaan horen bij BNPF of Proximus. Zolang het bedrijf (werkgever) blijft weigeren om dit actief te zetten kan je er weinig aan doen...
Ik heb hetzelfde voor: sommige diensten zijn op companyniveau geblokkeerd hoewel ze activeerbaar zijn (en gratis), en toch bepalen ze dat alle gsmgebruikers er geen gebruik van mogen maken hoewel het kan van Proximus uit.
Re: Proximus blokkeert Fortis Mobile Banking
Geplaatst: 04 apr 2011, 14:22
door Proximus
Beste bulbanos,
Het is de bedrijfsklant (uw werkgever) die zogenaamde 'premium sms'en' moet toelaten.
Proximus blokkeert in elk geval niet automatisch de sms'en komende van BNP Paribas Fortis Mobile Banking.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Re: Proximus blokkeert Fortis Mobile Banking
Geplaatst: 04 apr 2011, 15:06
door Belgamus
Zoals Eva hierboven al aanhaalde, is het de klant (in dit geval het bedrijf) die de premium services moet toelaten.
Onder premium services vallen de belspelletjes, ringtone/picture downloads, ... maar ook services zoals parking via SMS en de lijn ticketing.
Gezien het vele misbruik van dergelijke aanbieders in deze eerste categorie (belspelletjes, ...) is het aannemelijk dat deze is
geblokkeerd voor bedrijfsgsm's.
Voor deze laatste (parking, De Lijn) komt er in de nabije toekomst een oplossing.
Vanaf dan zal de klant ervoor kunnen kiezen om enkel deze services toe te laten voor hun personeel.
Hoogst waarschijnlijk zal een service zoals Fortis banking ook wel tot dezelfde categorie worden ingedeeld en alsdus
mogelijk zijn vanaf dan.
Re: Proximus blokkeert Fortis Mobile Banking
Geplaatst: 04 apr 2011, 16:22
door JustBe74
Kan me vergissen maar moest je bij het aanmaken ervan je simkaartnummer niet ingeven?
Re: Proximus blokkeert Fortis Mobile Banking
Geplaatst: 04 apr 2011, 17:44
door ikhlaske
ik ben proximus en ik krijg direct sms van 2211 aan.
Geen probleem hier
Re: Proximus blokkeert Fortis Mobile Banking
Geplaatst: 12 apr 2011, 10:13
door MClaeys
Dat probleem heb ik hier niet, dus dat zal niet aan Proximus liggen denk ik
Re: Proximus blokkeert Fortis Mobile Banking
Geplaatst: 12 apr 2011, 12:53
door philippe_d
ikhlaske schreef:ik ben proximus en ik krijg direct sms van 2211 aan. Geen probleem hier
MClaeys schreef:Dat probleem heb ik hier niet, dus dat zal niet aan Proximus liggen denk ik
Lezen jullie wel de vorige treads voor dat je hier niets zeggende antwoorden plaatst ?
Zoals je hierboven al hebt kunnen lezen heeft dit inderdaad niets met Proximus te maken, noch met BNP/Paribas/Fortis Mobile Banking, maar een blokkering
door de klant (werkgever) aangevraagd ...
Als de TS een (gratis) GSM krijgt van zijn werkgever moet hij zich gewoon neerlegen bij de beperkingen die zijn werkgever hem oplegt ... anders moet je maar voor jouw persoonlijke behoeftes een eigen GSM/SIM kaart gebruiken. Is toch normaal of niet ?