X-lite 4 en nummer invoeren tijdens gesprek (Opgelost)

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

Volgende wat werkt bij de softphone van o.a. Poivy wil ik graag ook met X-lite voor elkaar krijgen:

Je belt naar een nummer en er je krijgt een keuzelijst met verschillende doorverwijzingen. ('Druk 1 voor nederlands')
Bij de softphone van Poivy ga je dan gewoon naar het vak waar je je nummer hebt ingedrukt en drukt op 1

Hoe kan je bij X-lite, terwijl je dus al in gesprek bent dit doen? Het enige wat ik zelf kon vinden is het automatiseren hiervan door

011 12 34 56PPPPP1; te bellen. Dan bel je naar 011123456, wacht 5 seconden en drukt dan '1".

Wellicht dat de oplossing heel eenvoudig is en dat ik er overkijk :oops:

Alvast bedankt!

Zie http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 83#p373537
Laatst gewijzigd door jorgo 14 maa 2011, 16:22, in totaal 2 gewijzigd.
Koerskemel
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer

Tijdens een gesprek moet je ergens op klikken om het keypad open te klappen, ik denk op de call knop en dan show keypad of zoiets. Het kan zelfs zijn dat je gewoon je keyboard kan gebruiken, maar ik ben hier niet zeker van. Ik heb hier momenteel geen x-lite geïnstalleerd om het even te testen.
Afbeelding
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Ik kan je jammer genoeg geen antwoord bieden op je vraag, maar heb wel een vraag ivm dit onderwerp.

Als je poivy laat registreren via SIP, en je daarna inlogt via de poivy-software, dan zal deze laatste zich om de x-aantal seconden zich uitloggen (verbinding verbreken).
Doet hetzelfde probleem zich voor met X-lite 4?

Alvast bedankt!
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

jorgo schreef:Volgende wat werkt bij de softphone van o.a. Poivy wil ik graag ook met X-lite voor elkaar krijgen:
Je belt naar een nummer en er je krijgt een keuzelijst met verschillende doorverwijzingen. ('Druk 1 voor nederlands')
Geen idee wat betreft X-Lite 4, maar ik heb X-Lite 3 (version 3.0 build 29712) en DTMF werkt perfect.
2Flip schreef:Als je poivy laat registreren via SIP, en je daarna inlogt via de poivy-software, dan zal deze laatste zich om de x-aantal seconden zich uitloggen (verbinding verbreken). Doet hetzelfde probleem zich voor met X-lite 4?
"om de x-aantal seconden" is een beetje overdreven ? De Poivy Client vliegt eruit iedere keer dat jouw SIP device zich registreert (afhankelijk van de hardware en/of de provider kan dit om de 10 minuten zijn, of om de 30 minuten ...

X-Lite zal daar geen last van hebben, wat een SIP client is niet "ingelogd" (in tegenstelling tot de PoiVy client die een soort messenger is waarmee je met je contacten kan chatten). Een SIP client (zoals X-Lite) registreert zich, en herhaalt dit om de x minuten, om te melden dat hij er nog steeds is.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Als ik bel hem ik na +- 30seconden toch steeds een disconnect (ik kan natuurlijk enkele keren net pech hebben gehad). Maar iig is de betamax-software dus niet echt een oplossing als je reeds een SIP-phone hebt die zich registreerd.
X-lite eens uittesten dus. Bedankt!
Afbeelding
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

Koerskemel schreef:Tijdens een gesprek moet je ergens op klikken om het keypad open te klappen, ik denk op de call knop en dan show keypad of zoiets. Het kan zelfs zijn dat je gewoon je keyboard kan gebruiken, maar ik ben hier niet zeker van. Ik heb hier momenteel geen x-lite geïnstalleerd om het even te testen.
Dat was inderdaad de oplossing. Stom dat ik daar overgekeken heb :oops:

Bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”