Pagina 1 van 1

Wie zit er aan de telenet helpdesk ?

Geplaatst: 07 feb 2011, 16:43
door LanceLaw
Sinds enige tijd vraag ik me toch af... wie ze aan de helpdesk van Telenet zetten. Het klinken allemaal hollanders... Enfin dat maakt niet uit, maar ik vraag me wel af wat ze daar doen behalve opnemen en doorsturen ?

Ik kreeg een http - status 500 error en kon hierdoor niet meer connecteren op internet. Ik bel op een zondag naar het relatief dure 070 nummer voor technische ondersteuning. Ik zat al sinds za avond zonder internet. Die "slimme" mensen van de telenet helpdesk stellen vast dat er een probleem is (WAAW, dat had ik nog niet door!!:-))), maar dat ze niets kunnen doen omdat diegene die het kunnen oplossen alleen maar in de week werken. Ik bel maandag terug, de medewerker ziet dat er een probleem is, belt zijn collega die het kan oplossen en boem 5 min later is het opgelost... Ik ben 2 keer telefoonkosten kwijt en zat 2 dagen zonder internet. Mja, als ze bij iedereen ergens iets zullen desactiveren zodat iedereen met http -status 500 belt en 5 minuten aan de lijn hangt... dan kunnen ze daar ook nog een aardig centje aan verdienen hé... Bedenkelijke praktijken welliswaar.

Lance

Re: Wie zit er aan de telenet helpdesk ?

Geplaatst: 07 feb 2011, 17:09
door honda4life
Euh als ik vakantiewerk deed... jobstudenten :p
Waarschijnlijk wel voor te verkopen maar dat durf ik niet met zekerheid zeggen :wink:

Re: Wie zit er aan de telenet helpdesk ?

Geplaatst: 07 feb 2011, 19:27
door StarWing
LanceLaw schreef:Sinds enige tijd vraag ik me toch af... wie wat ze aan de helpdesk van Telenet zetten.
/offtopic...

Re: Wie zit er aan de telenet helpdesk ?

Geplaatst: 07 feb 2011, 19:50
door Lord Utopia
Nederlanders die studeren in Mechelen die dan bij Telenet hun studentenjob doen.

Probleem met de medewerkers op de eerstelijnshelpdesk, is dat die ook maar aflezen van wat op hun scherm staat. Die kennen vaak weinig van hun producten of 't zijn de grote punten.

Re: Wie zit er aan de telenet helpdesk ?

Geplaatst: 07 feb 2011, 20:22
door skipper
Heb hier bij mijn omschakeling van Expressnet naar FiberNet40 ook een nederlander aan de lijn gehad. Héél beleefd, vriendelijk en gedienstig. Omschakeling was gebeurd op 15 minuten. Scheer dus alsjeblieft niet iedereen over dezelfde kam!
Heb al andere sujets aan de lijn gehad, toen ik destijds nog bij Scarlet was.
Bij iedere helpdesk zal je wel medewerkers vinden, die misschien beter een andere roeping hadden gevolgd............... :roll:

Re: Wie zit er aan de telenet helpdesk ?

Geplaatst: 07 feb 2011, 20:49
door Kitt
Ik heb vorige week ook gebeld naar Telenet .. en had idd een nederlander aan de lijn ..
En in de achtergrond hoorde ik ook niet anders dan nederlandse stemmen ..

Had een expressnet naar fibernet40 via mijn telenet omgezet en er hoefde geen technieker te komen .. ( snelheid gemeten was ok )
Toch nog even gebeld en men verzekerde mij daar dat er een Docsis 3.0 modem stond bij die klant en er geen technieker moest komen .
Sinds wanneer een SB5xxx van Motorola docis 3 is ..geen idee ..

Toen ik hetzelfde nog eens deed voor het privé adres van die klant .. moest er plots wel een technieker komen voor een wifi modem.. ( ook FN40 )

Nu weet ik ook wel dat FN40 werkt op een 2.0 modem ( is hier ub meermaals gezegd ) .

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat telenet een deel uitbesteed aan een callcenter in Nederland en dat die daar inderdaad niet zo goed op de hoogte zijn ..

Doet me denken aan bellen naar HP Support .. kom je soms in Indië uit ....

Re: Wie zit er aan de telenet helpdesk ?

Geplaatst: 07 feb 2011, 22:20
door krisken
Laat de big chief van Telenet nu ook juist een nederlander zijn (Duco Sickinghe).
Grote kans dat zijn familie en vrienden daar werken misschien? :D

Re: Wie zit er aan de telenet helpdesk ?

Geplaatst: 07 feb 2011, 22:24
door Kitt
ja die bedenking ook al gemaakt hoor ..

Maar het viel me teveel op aan het achtergrond lawaai ( hollands gebrabbel ) .. ofwel zitten ze daar volgens nationaliteit bij telenet ..

Re: Wie zit er aan de telenet helpdesk ?

Geplaatst: 07 feb 2011, 22:48
door Joopie
Dan heb ik geluk.Ik ben ook Nederlander en woon in Achel net over de grens.

Re: Wie zit er aan de telenet helpdesk ?

Geplaatst: 07 feb 2011, 22:50
door Kitt
héhé Joopie heb niks tegen Nederlanders hoor :)

In tegendeel heb zelfs enkele Nederlandse vrienden .... en ik kom er ook nog af en toe :)

Re: Wie zit er aan de telenet helpdesk ?

Geplaatst: 07 feb 2011, 22:50
door krisken
Over de NL grens, en toch telenet kunnen krijgen? Straf!!!

Re: Wie zit er aan de telenet helpdesk ?

Geplaatst: 07 feb 2011, 22:56
door Joopie
Op het Belgisch gedeelte welteverstaan.

Re: Wie zit er aan de telenet helpdesk ?

Geplaatst: 07 feb 2011, 22:57
door Kitt
lol ik veronderstel over de NL grens = Belgie ( van uit NL gezien toch ? )

Re: Wie zit er aan de telenet helpdesk ?

Geplaatst: 07 feb 2011, 23:05
door q-tec
Ik zou dan lieven een upc verbinding hebben zenne!

Re: Wie zit er aan de telenet helpdesk ?

Geplaatst: 07 feb 2011, 23:28
door dasmewat
ik geloof dat de Nederlandse mensen van het helpdesk gewoon net over de grens in Holland zitten.Zo is mij verteld

Andere bedrijven hebben een helpdesk in f,,,,,,, Mumbai ,een kwestie van kosten zeker

Re: Wie zit er aan de telenet helpdesk ?

Geplaatst: 08 feb 2011, 00:10
door jan28
en in Suriname spreken ze bijna allemaal nederlands, werken ze ook goedkoop en is het helpdesk gebeuren big business

Re: Wie zit er aan de telenet helpdesk ?

Geplaatst: 08 feb 2011, 09:33
door coolsmoe
LanceLaw schreef:Ik kreeg een http - status 500 error en kon hierdoor niet meer connecteren op internet.
Iemand een idee of je bij F60 deze HTTP redirects kan afzetten en zo ja, waar?

Re: Wie zit er aan de telenet helpdesk ?

Geplaatst: 24 feb 2011, 18:54
door SamuelDebruyn
Over die HTTP 500 errors:

je krijgt deze als je voldoet aan deze voorwaarden:
  • over wil schakelen naar een nieuw product van Telenet, maar men nog niet is langs geweest om dit te activeren
  • je maandelijks volume hebt opgebruikt
Normaal zou je dan de vraag moeten krijgen of je volume wil bijkopen of of je trager wil surfen. Er is een groot probleem voor klanten die "tijdens een overschakeling" zitten en daarom krijg je die 'internal server error'

Re: Wie zit er aan de telenet helpdesk ?

Geplaatst: 22 maa 2011, 23:28
door Legoboy
Telenet heeft verschillende callcenters in België, zowel enkele interne als externe. Eén van de externe centers zit net over de grens, al werken er in België ook redelijk wat Nederlanders op de klantendienst.

Re: Wie zit er aan de telenet helpdesk ?

Geplaatst: 24 apr 2018, 21:45
door tektiger
telenet huurt callcenter bedrijf in voor klantendienst. en die hebben ook nederlandse vestigingen die de telefoon aan nemen. vandaar veel hollandse tongvallen aan de lijn

Liever UPC? Telenet is onderdeel van upc. vanwaar de verschillen tussen landen prijs kwaliteit is met die kennis nog erger, niet?

Re: Wie zit er aan de telenet helpdesk ?

Geplaatst: 25 apr 2018, 12:11
door svenska
Een 7 jaar oud topic bumpen met een nieuwe user? :beerchug:

Re: Wie zit er aan de telenet helpdesk ?

Geplaatst: 04 mei 2018, 23:51
door f0ns
Nu we toch bezig zijn. Had vorige week ook een Nederlander aan de lijn. Geen klachten hierover trouwens. In Amerika krijgen ze Indiërs aan de lijn. :D

Re: Wie zit er aan de telenet helpdesk ?

Geplaatst: 05 mei 2018, 08:46
door axs
Telenet werkt voor het commerciele gedeelte voornamelijk met callexcel (Sint Truiden)
www.callexcell.be

Ik weet niet of ze ook de technische helpdesk voor hun rekening nemen.

Re: Wie zit er aan de telenet helpdesk ?

Geplaatst: 05 mei 2018, 11:59
door novie
Technische Telenet Helpdesk opereert vanuit Weert/Nederland, vlak over de Belgische grens van Belgisch Noord-Limburg.

Re: Wie zit er aan de telenet helpdesk ?

Geplaatst: 05 mei 2018, 12:05
door mailracer
mijn vrouw heeft er gewerkt als schoolverlater. Ze had een diploma communicatiewetenschappen en totaal geen verstand van IT. Het is intussen meer dan 15 jaar geleden. Een job dat ze niet graag deed. Het was toen nog in Mechelen. Nadien heeft ze er zich opgewerkt, maar heeft wijselijk besloten om korter bij huis te gaan werken. Het enige voordeel was dat ons internet thuis altijd gratis was en we alle TV-zenders konden zien.