Pagina 1 van 1

Help Sagem (opgelost)

Geplaatst: 06 feb 2011, 12:38
door Hjalmar
Ik heb gister wat instellingen gewijzigd van mijn sagem maar nu heb ik een probleem... hij geeft geen ip adressen meer uit, ik zit nu op een169 ip adres ipv 192.168.1.1 ik kreeg deze storing nadat ik een vinkje had aangezet bij een connectie firewall. Dus ik vermoed dat de firewall iets blokkeert. Als ik een reset uitvoer blijft het probleem aanwezig.. kan helaas niets meer met dat ding. Heb scarlet ook gebeld en hebben een ticket geopend, ik zou gebeld worden. Weet iemand hoe lang zoiets duurt voordat :| ik weer een nieuwe modem krijg? :cry:

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Help :(

Geplaatst: 06 feb 2011, 13:04
door DIBO
Gezien uw andere post Scarlet modem (sagem) ben je toch zeker dat er niet nog vanalles aan uw netwerk hangt en er een eventueel toch geen tweede DHCP actief is. Want da's het beste recept voor miserie, tenzij voor specialisten. 'k Zou voorstellen, alles van Sagem halen, resetten, nadien 1 kabel naar 1 PC en nog eens testen.
Als het dan nog niet lukt, wachten op Scarlet of nog beter op de specialisten van dit forum :beerchug:

Re: Help :(

Geplaatst: 06 feb 2011, 13:10
door pufpufpuf
da 169 ip is gewoon een automatisch ip da windows geeft als GEEN ip krijgt van ergens anders. Dus der is toch iets mis met ofwel de kabel? of de instellingen van de poorten op uw sagem?

Re: Help :(

Geplaatst: 06 feb 2011, 13:11
door Hjalmar
Ik heb hem al gereset maar hij wil niet werken.. hetis 10 sec op hetrode knopje blijven drukken he?

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Help :(

Geplaatst: 06 feb 2011, 13:13
door Hjalmar
Hij geeft dus niets uit.. want als ik een laptop pak en die koppel aan de segem doet die dus ook niets.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Help :(

Geplaatst: 06 feb 2011, 13:31
door pufpufpuf
Werkt het draadloze deel nog?

Re: Help :(

Geplaatst: 06 feb 2011, 13:34
door on4bam
Probeer eens met je PC een vast IP te geven, b.v. 192.168.1.100 , subnet 255.255.255.0 en gateway 192.168.1.1

Re: Help :(

Geplaatst: 06 feb 2011, 15:02
door Hjalmar
Het is opgelost. Dank voor de reacties.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Help :(

Geplaatst: 06 feb 2011, 17:54
door on4bam
Het helpt misschien anderen als je ook nog zegt hoe het opgelost is :wink:

Re: Help :(

Geplaatst: 06 feb 2011, 21:52
door krisken
Heb vermoeden dat TS de DHCP server heeft uitgezet. Zoals gezegd : manueel IP ingeven.

Re: Help :(

Geplaatst: 06 feb 2011, 22:26
door Hjalmar
Nee, het resetten heeft geholpen, alles was weer naar default gezet, en nu werkt me internet weer ;)

[Edit Mod] gezien probleem opgelost: slotje