Pagina 1 van 2

To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 03 feb 2011, 21:14
door Need4Speed
Ik ben aan het overwegen om over te stappen naar Scarlet.
Ongelimiteerd internet aan 12 Mbps voor 30 € incl raw copper lijkt me een goede deal.
Op 't internet lees ik nu niet veel goeds over hun klantendienst.

Dus is mijn vraag.. zou ik?

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 03 feb 2011, 21:21
door honda4life
Even vermelden, dat die 12 Mbit theoretisch is dus de kans is bestaande dat je maar op 4 Mbit uitkomt.
Enig idee wat ze in de buurt halen qua snelheid op adsl?

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 03 feb 2011, 21:51
door Devilzown
Need4Speed schreef:Ik ben aan het overwegen om over te stappen naar Scarlet.
Ongelimiteerd internet aan 12 Mbps voor 30 € incl raw copper lijkt me een goede deal.
Op 't internet lees ik nu niet veel goeds over hun klantendienst.

Dus is mijn vraag.. zou ik?
Ben je beter af met het vdsl2 aanbod, 35 euro, unlimited en 16,5 tot 25 mbit.

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 03 feb 2011, 22:09
door Need4Speed
honda4life schreef:Even vermelden, dat die 12 Mbit theoretisch is dus de kans is bestaande dat je maar op 4 Mbit uitkomt.
Enig idee wat ze in de buurt halen qua snelheid op adsl?
Ik woon niet te ver van de telefooncentrale, dus dat valt nog goed mee.

Het is mij vooral te doen over of ik wel een contract zou aangaan met Scarlet ?
Hetgeen dat ik online erover lees, is op z'n zachts negatief.

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 03 feb 2011, 22:32
door honda4life
Wat je leest is vooral planning die in de mist loopt wat betreft aansluitingen VDSL2 :wink:

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 03 feb 2011, 22:34
door krisken
Als je de KD niet nodig hebt, en je redelijk je plan kan trekken, valt scarlet zeer goed mee!

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 03 feb 2011, 22:56
door Need4Speed
krisken schreef:Als je de KD niet nodig hebt, en je redelijk je plan kan trekken, valt scarlet zeer goed mee!
Voor technische hulp, heb ik de klantendienst niet nodig.

Maar het moet wel zo zijn dat ik geen foutieve facturen ontvang, of aansluitingsproblemen ondervind, of het internet dat uitvalt enz.. Hoe groot is de kans daarop?

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 03 feb 2011, 23:01
door krisken
Qua internetuitval en installatie is de kans even groot als bij om het even welke andere provider. Betreffende facturatie : no idea.

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 03 feb 2011, 23:11
door Devilzown
Voor facturatie goed kijken of je ze digitaal krijgt of via papier (kan je kiezen dacht ik).
Als je dit vergeet kan het zijn dat je ineens een herinnering krijgt omdat je de contact email niet hebt gecheckt.

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 03 feb 2011, 23:25
door blidi
Ik ben gisteren overgezet van adsl naar vdsl bij scarlet.
De eerste afspraak is niet doorgegaan zonder verwittigen.
De tweede afspraak met de technieker is heel vlot verlopen.
Het zwakke punt van scarlet is inderdaad hun planning.
Daarom heb ik de dag voor aansluiting scarlet opgebeld met de vraag of de afspraak wel doorging.
Voor mij is scarlet niet beter of slechter dan mijn vorige providers. (telenet, belgacom, dommel)

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 03 feb 2011, 23:46
door driesve
Devilzown schreef:Voor facturatie goed kijken of je ze digitaal krijgt of via papier (kan je kiezen dacht ik).
Als je dit vergeet kan het zijn dat je ineens een herinnering krijgt omdat je de contact email niet hebt gecheckt.
KIopt. Standaard krijg je enkel een digitale factuur. Je kan eenvoudig via mijn.scarlet.be een papieren factuur aanvragen.
Het contact-emailadres is ook het emailadres dat je bij de bestelling op opgegeven, dus normaal gezien moet je deze wel ontvangen. Hij is bij mij ook nog nooit in de spam blijven steken.

Voor de zekerheid heb ik wel alle mails naar [email protected] automatisch laten doormailen. Maar als snel was duidelijk dat dat emailadres niet werd gebruikt.

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 04 feb 2011, 00:25
door punk
Ik heb op 30december "scarlet one" bestelt, en ik heb die avond nog telefoon gekregen voor de installatie in te plannen. Ik heb toen bewust pas 26 januari gevraagd. Tussen die twee data heb ik al een drietal telefoontjes ontvangen dat er een plaatsje voor installatie was vrijgekomen. Heb toen ook vermeld dat het echt niet vroeger hoefde. Dat was duidelijk geen probleem. De dag voor de installatie had ik niets gehoord of die effectief ging doorgaan. Ik heb toen een telefoontje gedaan of het toch nog doorging, de boodschap was dat er ergens iets mis moest gegaan zijn want ik had een sms'je moeten ontvangen. De dag erna is alles perfect geïnstalleerd (alleen de vaste telefoon nog niet aangezien telenet mijn nummer nog niet heeft vrijgegeven), een uurtje en hij was terug buiten. Ondertussen een factuur (online) aangekregen voor de eerste maand.

Ik heb misschien geluk gehad ofzo, maar ik vind dit een bijna perfect verloop. Ik heb ook nooit meer dan 4minuten moeten wachten aan de telefoon (wat ik niet altijd van telenet heb kunnen zeggen). Ik vind het overzicht van je facturen veeel beter dan bij telenet. En zeker niet onbelangrijk: ik heb een betere snelheid dan hiervoor en een stabielere verbinding

Ik ben een tot nu toe tevreden klant!

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 04 feb 2011, 01:05
door duizend
Alle providers zijn ok en alle providers maken soms fouten.
Dit is m.i. echt geen reden om een provider niet te kiezen.

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 04 feb 2011, 09:32
door Need4Speed
punk schreef:Ik heb ook nooit meer dan 4minuten moeten wachten aan de telefoon (wat ik niet altijd van telenet heb kunnen zeggen). Ik vind het overzicht van je facturen veeel beter dan bij telenet.
Als ik de online reviews mag geloven, mag je lang wachten voor dat je onbehulpzaam personeel aan de lijn krijgt. Een ander ervaring dan?

Hoe zit het trouwens met de kwaliteit van de verbinding?
Geen fouten in de facturatie?

Ik las ergens online : "Als je geen problemen voorhebt is het een aanrader.. maar verwacht geen hulp van de klantendienst".
Herkenbaar?

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 04 feb 2011, 11:55
door solid-killer
ach ja , ik ben nu ook nog in overschakeling naar scarlet. eind februari komen ze alles installeren ( zo gezegd ? ).
Het enige wat mij wel opvalt is dat er mensen met een beetje dyslexie op de klantendienst zitten, er waren een aantal dingen verkeerd geschreven op de formulieren :P . achja er staat gelukkig dat indien de gegevens niet juist zijn ze te schrappen en aan te passen.

ik hou jullie op de hoogte over de overschakeling, m'n scarlet e-mail en webspace zijn al beschikbaar wat ik al een mooi pluspunt vindt.

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 04 feb 2011, 12:17
door joke34
Blijkbaar is de klantendienst van Scarlet niet de enige die last heeft van dyslexie... :roll:

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 04 feb 2011, 12:55
door solid-killer
Leuk blijkbaar is mijn scarlet lijn al actief, ik denk dat ik m'n datalimiet bij mijn oude provider ga plattrekken en dan verder surf op scarlet :twisted:

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 04 feb 2011, 18:09
door Joe de Mannen
Al bijna 15 jaar klant bij scarlet en z'n voorgangers, nooit noemenswaardige problemen gekend. Ik blijf ze aanraden.
Overschakelingsprobemen ken je bij elke provider en als alles goed gaat zeet je het meestal niet op het internet.

J.

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 04 feb 2011, 18:33
door honda4life
solid-killer schreef:Leuk blijkbaar is mijn scarlet lijn al actief, ik denk dat ik m'n datalimiet bij mijn oude provider ga plattrekken en dan verder surf op scarlet :twisted:
Heb je dan nog zelfde sync?

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 04 feb 2011, 18:46
door Stef82
Wat is de wachttijd (ongeveer) vanaf het bestellen tot je kan worden aangesloten bij Scarlet? Zou begin maart een aansluiting nodig hebben maar we zijn er nog niet 100% over eens wat we gaan nemen.

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 04 feb 2011, 18:49
door Ken
Hier was het 12 dagen, maar telkens moeten uitstellen want ik woon er nog niet en ik ben nu en dan weg naar 't buitenland.

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 04 feb 2011, 21:38
door punk
Need4Speed schreef:
punk schreef:.
Als ik de online reviews mag geloven, mag je lang wachten voor dat je onbehulpzaam personeel aan de lijn krijgt. Een ander ervaring dan?

Hoe zit het trouwens met de kwaliteit van de verbinding?
Geen fouten in de facturatie?

Ik las ergens online : "Als je geen problemen voorhebt is het een aanrader.. maar verwacht geen hulp van de klantendienst".
Herkenbaar?

Zoals ik zei: ik heb niet meer dan 4minuten gewacht. En qua niveau van de mensen die je aan de lijn krijgt, ik heb niet het gevoel dat dit heel verschillend is met andere operatoren.

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 05 feb 2011, 00:49
door ReLoad
Hier ook scarlet one besteld op (19 of) 20 januari* gisteren hebben ze het komen installeren (3 feb) ==> +/- 14 dagen.

edit: inderdaad 19/20 januari @solid-killer :-D

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 05 feb 2011, 11:23
door solid-killer
ReLoad schreef:Hier ook scarlet one besteld op (19 of) 20 februari gisteren hebben ze het komen installeren (3 feb) ==> +/- 14 dagen.
januari zeker ?

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 05 feb 2011, 11:37
door DIBO
- 18 dagen na bestelling, op de dag van de eerste en enige afspraak stond de technieker 2 uur te vroeg voor de deur
- vriendelijke JFS mens, die goed zijn best deed. Nadien als hij weg was, wel gezien dat hij RJ11 naar interne telefoniebekabeling was vergeten; vermits ik zelf alle kabels, fiches en knijptang heb, dit natuurlijk zelf snel rechtgezet. Maar had ik hiervoor teruggebeld, hadden ze dit waarschijnlijk zelf wel snel komen fixen. Ik had het misschien ook beter moeten checken voor de techniker wegging, maar was dan al volop met al mijn pc's bezig en de 4x snellere internetsnelheid!! :-D
- eerste factuur rekende de 15m kabel aan (terwijl 25m. ingebrepen is in de installatie); 1 telefoon naar Klantendienst zonder lange wachttijd (minuutje of 2) professioneel afgehandeld en wordt op volgende factuur (moet ik nog wel krijgen) rechtgezet
- 4 weken zonder telefonie; alle telefoons naar KD / HD zonder overdreven wachttijden (max. 3 à 4 min), redelijk to the point antwoorden, weliswaar telkens met een variatie op de oorzaak (die zogezegd bij de 'andere' lag).
- uiteindelijk na meer dan 4 weken is telefonie in orde gekomen; wie/wat echte oorzaak was, (BC of Sc) zal ik nooit weten. Toevallig of niet, 2 dagen nadat ik lastige vragen aan Eva begon te stellen (want nog 73 andere klanten zaten met zelfde nummeroverdracht probleem), was alles opgelost...
- na 1 telefoontje naar Sc KD en een paar minuten intern overleg met de supervisor, een meer dan correcte geste ter compensatie van de 4 weken zonder telefoon. Moet nog wel zien verschijnen op volgende factuur.
- en dan nog een klein puntje, meer een princiepskwestie dan een echt probleem, maar daar ga ik hier nu niet meer verder over uitweiden (en stilletjes verderwerken met mensen die wel verstand hebben van handels- en consumentenrecht)

Samengevat : Scarlet zeker niet 'Beste van de klas' maar wél de Beste Koop*
(*=strikt persoonlijke mening)

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 05 feb 2011, 12:25
door tonym
Toch even er op wijzen dat het topic over ADSL(2+) werd gestart en de meeste antwoorden
over (vrij tevreden) VDSL2 aansluitingen gaan.

Om op ADSL2+ bij scarlet terug te komen is dit toch wel een heel ander verhaal.
Daar zijn sedert meer dan een jaar bijna alleen maar verhalen over ontevreden klanten geweest.
En bijna altijd ging het erover dat de aansluitingen systematisch gebeurden op ADSL@6Mbps.
Ik heb het zelf voorgehad en had voordien bij dxadsl ADSL2+@12Mbps. Doch Scarlet wou hier
absoluut niet in tegemoet komen. Degenen die er niet konden mee leven hebben toen de
ombudsdienst moeten inschakelen om hun abbo vroegtijdig te beeindigen.

Ik zou dus ten stelligste andere formules dan VDSL2 bij Scarlet afraden.

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 05 feb 2011, 14:48
door DIBO
Need4Speed schreef:Ongelimiteerd internet aan 12 Mbps voor 30 € incl raw copper lijkt me een goede deal.
Zoals Tonym ook al aangaf, dan lijkt me 35€ voor VDSL een veel betere deal. Tenzij je een pechvogel bent en geen VDSL kunt krijgen...

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 05 feb 2011, 18:15
door Joe de Mannen
Hier ADSL2+ aan 12Mbit/s zonder problemen. Alleen af en toe zelf eens op de site kijken en dan bellen voor een lagere maandkost, dit houdt wel een verlenging van een jaar in maar dat zeggen ze je ook netjes. We zijn zo begonnen aan 35 € en zitten nu aan 25€ met een halfjaar promo van 19,95 ertussen.

J.

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 05 feb 2011, 18:36
door honda4life
Het is inderdaad leven van promo naar promo bij Scarlet :p
Zo zit je praktisch wel steeds vast aan een jaarcontract, maar als je "tevreden genoeg" bent, vind ik dit geen probleem
Momenteel 22,5€ per maand omdat ik student ben, en een maand gratis als compensatie voor het wachten gekregen.

Best benieuwd of ze nog goedkoper kunnen met hun ADSL (hoop op een lagere prijs dan TN hun basicnet) :lol:
Achja 4,6 Mbit, krijg toch alles door m'n lijntje wat ik wil dus je hoort me zeker niet klagen :wink:

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 05 feb 2011, 19:29
door MarkDM
Need4Speed schreef:Ongelimiteerd internet aan 12 Mbps voor 30 € incl raw copper lijkt me een goede deal.
Heb je al nagevraagd of je wel ADSL2+ kan krijgen ? Hier is het ADSL1 of VDSL2. Er is geen ADSL2 mogelijk.

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 05 feb 2011, 20:43
door Nick
Hoi NeedForSpeed,

Zelf ben ik altijd tevreden geweest van hun uptime, snelheid,... maar eenmaal je ze echt nodig hebt en hun klantendienst moet bellen of via contact formulier iets stuurt... dan begint de miserie.
Mijn ervaring kun je hier vinden: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 1&start=40

Ik moet echter wel zeggen dat dit bij heel wat bedrijven is, eigenlijk schandalig dat er daar niks tegen gedaan wordt door bv wetgeving want soms vraag ik me af als ze u voor 20/30-+ min aan lijntje houden met bericht 'al onze lijnen zijn momenteel in gesprek, gelieve...'; hoeveel medewerkers zitten er dan effectiefop die klantendienst? Hoeveel zijn er in gesprek?
Als je al minimum 10-15minuten aan de telefoon hangt om binnen te geraken bij een telecommunicatiebedrijf, dan wil dat toch zeggen dat ze misschien eens moeten denken aan het aantal medewerkers uit te breiden??? Maar dat kost weer teveel geld zeker???

Laatst moest ik voor mijn ouders naar Telenet bellen, ik heb 20 minuten aan de lijn gehangen met wachttoon en heb uiteindelijk opgegegeven. :-(
Basta was een prachtige actie om hen eens terug te pakken :-)

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 07 feb 2011, 11:42
door Need4Speed
tonym schreef:Om op ADSL2+ bij scarlet terug te komen is dit toch wel een heel ander verhaal.
Daar zijn sedert meer dan een jaar bijna alleen maar verhalen over ontevreden klanten geweest.
En bijna altijd ging het erover dat de aansluitingen systematisch gebeurden op ADSL@6Mbps.
Ik heb het zelf voorgehad en had voordien bij dxadsl ADSL2+@12Mbps. Doch Scarlet wou hier
absoluut niet in tegemoet komen. Degenen die er niet konden mee leven hebben toen de
ombudsdienst moeten inschakelen om hun abbo vroegtijdig te beeindigen.
Is dat een issue dat ondertussen rechtgetrokken is of blijft dat een probleem bij Scarlet?

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 07 feb 2011, 12:29
door tonym
Is dat een issue dat ondertussen rechtgetrokken is of blijft dat een probleem bij Scarlet?
Voor zover ik weet blijft dit een issue bij Scarlet sedert ze overgenomen zijn door BGC.
Vermoed dat zij met ADSL gewoon de vrijgekomen capaciteit op oude infrastructuur vullen.
De klanten die sedertdien op ADSL aangesloten werden moesten het met ADSL1@6Mbps doen.
Vergeet ook niet dat Scarlet de LOW-cost provider van Belgacom is met minimale service.

Ikzelf heb via de ombudsdienst (zoals de meeste ontevredenen) Scarlet voortijdig opgezegd.

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 11 feb 2011, 10:51
door Need4Speed
'k heb dan toch beslist om ervoor te gaan.

Mijn bevindingen tot hier toe:
- je wacht maximaal 5 min aan de lijn wat niet dramatisch is
- de mensen zijn wel vriendelijk
- 'k had uitdrukkelijk gevraagd en bevestigd dat ik op 1/3 een aansluiting wou, krijgt ik bericht dat ze het op 15/2 gaan doen > te vroeg

De rest weet ik volgende week te zeggen..

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 16 feb 2011, 09:12
door Ontheronix
honda4life schreef: Momenteel 22,5€ per maand omdat ik student ben,
Zou die studentenkorting niet te krijgen zijn op een VDSL2 formule ook (officieel alleszins niet) ?

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 16 feb 2011, 09:30
door weske
Ben nu al jaren trouwe klant van Scarlet en zijn voorgangers,
1 keer een klein probleempje gehad wanneer we verhuisde
ivm facturatie.
Maar voor de rest ben ik er zeer tevreden van.

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 16 feb 2011, 09:36
door Ken
Ik ben alleszins tevreden van Scarlet One, VDSL2 + BTV, wanneer ik BTV aan heb staan kan ik nog altijd downloaden aan full speed. Alleen niet tevreden dat ik een v3 decoder kreeg ipv een v4. Maar het werkt toch nog redelijk vlotjes...
Heb gisterenavond nog wat tests gedaan met kabel, 2,8 MB/s download wat neerkomt op een 23,49 Mbit. Upload, nog niet getest, maar het streamen van m'n 2MP IP camera's gaat 'vlotjes'.

Sync en andere details zal ik later eens posten want ik moet naar 't buitenland :'(

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 16 feb 2011, 18:25
door PumbaaH
Need4Speed:

effe bellen naar de 02. Ze passen daar gewoon je installatie datum aan indien er dan ergens een technieker is met een gaatje. Heb dat van mij kunnen vervroegen nog niet zolang geleden en de persoon die ik kreeg was zelfs een heel sympathiek iemand die zonder omwegen antwoorde op al m'n vragen zonder om de pot te draaien.

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 17 feb 2011, 18:30
door ReLoad
De optie "Bestel uw eigen domein " op mijn scarlet, hoe zit die eigenlijk in elkaar?
Betaalde domeinnaam of zou het gratis zijn (dat zal wel niet), heb er nog niet wille op klikken aangezien er 'bestellen' staat. Ik ga het toch een keer moeten proberen, op het vraagteken klikken kom je ook niets meer te weten.

Re: To Scarlet or not to Scarlet

Geplaatst: 17 feb 2011, 19:39
door solid-killer
achja das zo wat hetzelfde met hun support pages, " spijtig, maar deze pagina bestaat niet"
ik vraag me af of scarlet ook via mail customer support geeft en wat dat adres is