Technische staat lijn: Upstream Noise Margin
Geplaatst: 03 feb 2011, 18:05
De upgrades naar het 30Mbit profiel zijn wel al enige tijd afgerond, ik probeer de upgrade echter wel nog te verkrijgen.. Toen de upgrades bijna afgerond waren en wij waren nog steeds niets overgeschakeld heb ik EDPnet hiervoor gecontacteerd omdat ik het raar vond aangezien we in Gent wonen en hier vlakbij is een centrale dus afstand kon al zeker geen probleem zijn. EDPnet vond dit eerst ook raar en hebben belgacom hieromtrent gecontacteerd, toen bleek dat belgacom weigerde ons over te schakelen omdat de technische staat van de lijn dit niet toeliet, moesten ze de upgrade doorvoeren zou de lijn onbruikbaar kunnen worden klonk het, ze zeiden dat het aan de binnenbekabeling lag.
Het gaat dus over de "Upstream Noise Margin" (=SNR (Signal to Noise Ratio) ?), we hebben iets van een 13 a 14 dB.. Ik weet dat de SNR bij een upgrade verminderd en aangezien deze waarde (upstream) als zo laag is.. Aan wat kan dit allemaal nog liggen?
Aangezien het aan de binnenbekabeling zou gelegen hebben vroeg EDPnet om de modem rechtstreekt met een korte kabel op het contactpunt aan te sluiten (aangezien onze modem boven staat en er dus een kabel vanaf het contactpunt naar de verdieping hoger loopt), de waarde steeg echter maar een heel klein beetje en was de moeite niet, dan heeft EDPnet een reset van de lijn aangevraagd bij belgacom, dit gaf echter ook geen verschil. Aan de binnenbekabeling ligt het dus NIET.. Dan vroegen ze foto's van het contactpunt te nemen en door te mailen zodat de technische dienst kon kijken of er hier niets mis was, dit heb ik gedaan maar wacht echter nog altijd op antwoord..
Hier de uitgemeten waarden van EDPnet:
Het gaat dus over de "Upstream Noise Margin" (=SNR (Signal to Noise Ratio) ?), we hebben iets van een 13 a 14 dB.. Ik weet dat de SNR bij een upgrade verminderd en aangezien deze waarde (upstream) als zo laag is.. Aan wat kan dit allemaal nog liggen?
Aangezien het aan de binnenbekabeling zou gelegen hebben vroeg EDPnet om de modem rechtstreekt met een korte kabel op het contactpunt aan te sluiten (aangezien onze modem boven staat en er dus een kabel vanaf het contactpunt naar de verdieping hoger loopt), de waarde steeg echter maar een heel klein beetje en was de moeite niet, dan heeft EDPnet een reset van de lijn aangevraagd bij belgacom, dit gaf echter ook geen verschil. Aan de binnenbekabeling ligt het dus NIET.. Dan vroegen ze foto's van het contactpunt te nemen en door te mailen zodat de technische dienst kon kijken of er hier niets mis was, dit heb ik gedaan maar wacht echter nog altijd op antwoord..
Hier de uitgemeten waarden van EDPnet:
Code: Selecteer alles
SynchroState: synchro
PortState: unlock
DownstreamBitRate: 20056.0 Kbps
UpstreamBitRate: 2040.0 Kbps
DownstreamNoiseMargin: 22.5 dB
UpstreamNoiseMargin: 14.2 dB
DownstreamAttenuation: 10.0 dB
UpstreamAttenuation: 22.1 dB
LineProfile: vdsl2_20000_2000_IL8242_v1