Pagina 1 van 1

Overgang naar FN nog steeds niet opgelost

Geplaatst: 03 feb 2011, 11:46
door polram
Op 17 jan gevraagd om over te stappen van TurboXL op FN60. Omdat ik de modem zelf wilde plaatsen om de 50€ die ze toen nog vroegen te ontlopen heeft iemand op de helpdesk blijkbaar een fout gemaakt. Dat ging binnen de TWEE uur opgelost zijn! Sindsdien zie ik op mijn telenet dat ik geen internet product meer heb en kan ik de telemeter niet meer zien. Ik heb nog steeds 30Mbt profiel. Na enkele keren reclameren (ze werken er erg hard aan!) vraag ik mij af of er nog mensen zijn in mijn geval? Dit kan toch niet meer! Ik vroeg om mij dan maar terug op TurboXL te zetten maar dat blijkt ook niet te lukken!
Meer als drie weken wachten en nog geen vooruitzichten?
Wat kan ik hieraan doen?

Paul.

Re: Overgang naar FN nog steeds niet opgelost

Geplaatst: 03 feb 2011, 12:30
door aceke
bellen naar klantendienst en zeggen dat ze NU naar BOSS moeten bellen om het op te lossen of opzegdienst vragen

Re: Overgang naar FN nog steeds niet opgelost

Geplaatst: 03 feb 2011, 15:31
door k_dejonge
Heb net hetzelfde probleem.
Onder het motto de eersten zullen de laatsten zijn ... om 17 jan om 8u aangevraagd en dan mijn modem afgehaald als deze binnen was


In het telenetcenter geraakten ze niet ingelogd, om de modemactivatie te starten. Geen probleem meneer ga maar naar huis en sluit die modem aan, 't zal wel werken. Die activatie is gewoon om onze stock te laten kloppen (ja, 't was echt een blondje)

thuisgekomen, niks dus, nopes, nada modemprovisioning lukte niet.

De eerste medewerker zei, reken maar op 2 weken, de 2de zei 3dagen, de 3de dacht 5 dagen en de 4de zei dat voor "morgen" zou zijn ... Maar ondertussen zijn hun 2 weken toch al ferm verlopen. Een geluk dat ik mijn oude modem niet ingeleverd heb.

Ik heb een nu online fibernet aangevraagd zonder me nog iets aan te trekken van het lopende dossier. De installateur komt volgende week.
Dat ik al een nieuwe modem liggen hebben die ze niet geactiveerd krijgen ga ik hem ferm niet zeggen of hij hangt er die terug aan en 't spelletje herbegint.

Re: Overgang naar FN nog steeds niet opgelost

Geplaatst: 03 feb 2011, 16:36
door ubremoved_539
k_dejonge schreef:Dat ik al een nieuwe modem liggen hebben die ze niet geactiveerd krijgen ga ik hem ferm niet zeggen of hij hangt er die terug aan en 't spelletje herbegint.
En enkele dagen nadien slaagt men er bij TN toch in je afgehaalde modem te activeren en werkt die van de technieker misschien niet meer :lol:

Re: Overgang naar FN nog steeds niet opgelost

Geplaatst: 03 feb 2011, 16:52
door k_dejonge
dan haal ik die andere modem van de zolder en we zijn weer vertrokken hé

Re: Overgang naar FN nog steeds niet opgelost

Geplaatst: 03 feb 2011, 17:24
door Patje
Denk wel dat ze gaan kunnen zien in het systeem dat je al een modem meegekregen hebt zenne! :cop:

Re: Overgang naar FN nog steeds niet opgelost

Geplaatst: 03 feb 2011, 17:50
door Joopie
k_dejonge schreef:dan haal ik die andere modem van de zolder en we zijn weer vertrokken hé
Dan zie ik jou de eerste maand niet meer internetten met die zolderse modem.
Laat het toch maar aan Telenet over.

Re: Overgang naar FN nog steeds niet opgelost

Geplaatst: 04 feb 2011, 09:56
door k_dejonge
Als ik zie hoe amaturistisch ze afgelopen maand (in mijn geval toch) te werk zijn gegaan zou ik denken dat ze geen systeem hebben, dat ze nog met een notitieboekje werken :bang:

Re: Overgang naar FN nog steeds niet opgelost

Geplaatst: 04 feb 2011, 14:29
door ubremoved_539
k_dejonge schreef:dat ze nog met een notitieboekje werken :bang:
Hoe... wist je dat dan niet... trouwens ze verliezen dat boekje regelmatig (en dan kan je wederom alles gaan uitleggen).

Re: Overgang naar FN nog steeds niet opgelost

Geplaatst: 04 feb 2011, 14:52
door krisken
Je weet toch dat telenetpersoneel continue op één plaats verzameld om te "werken" : het c@fe :D

Re: Overgang naar FN nog steeds niet opgelost

Geplaatst: 04 feb 2011, 15:00
door k_dejonge
onder het motto "met Telenet kan je meer .... vloeken".

Re: Overgang naar FN nog steeds niet opgelost

Geplaatst: 04 feb 2011, 16:28
door siamsquare
Zit in hetzelfde geval:
Op 17 januari mijn account geswitched van Turbo XL naar Fiber 60, een router modem gaan halen maar die konden ze ook niet activeren!
Tot verleden week geen modem gehad in Mijn Telenet en toen hij er vrijdag in stond was het nog de verkeerde!
Maandag teruggebeld (voor de zoveelste keer) en bleek dat mijn dossier al gesloten was dus hebben ze hem maar weer geopend!
Vandaag teruggebeld en nog steeds niet in orde!

Wat spoken ze daar infeite uit?

Re: Overgang naar FN nog steeds niet opgelost

Geplaatst: 07 feb 2011, 08:13
door k_dejonge
EN 't wordt er alleen maar erger op...
Ik had vorige week een installatie ter plaatse laten inplannen. Normaal krijg je daar een bevestigingsmail van. Na 2 dagen nog niet gehad, dan maar even gebeld. "Ja geen probleem, de interventie staat hier ingepland, de technieker komt zeker langs". Na 2 dagen nog geen bevestigingsmail, ook bij mijntelenet was er geen afspraak te zien ... dus maar opnieuw gebeld. "Inverventie? Niet gepland meneer! Technieker ? Die kan bij u nietske komen doen, uw activatie is compleet fout gelopen en zit muurvast. Wanneer het opgelost zal zijn? Kan ik u echt niet vertellen ..." Enfin dat was dan toch de eerste die me de waarheid zei en niet een potje zat te liegen om van mij vanaf te zijn ...
Volgens hem was ik één de enige die nog problemen had. Bij deze, siamsquare, zijn we nu met 2 ...

Wordt vervolgd ... door een aangetekend schrijven. :bang:

en terug en ontgoocheling rijker ...
De technieker waarvan ik dacht dat het den eerste was die eens geen leugens zat vertellen om me te sussen had me beloofd het probleem te escaleren, een term om door te geven dat het stillekes aan dringend begint te worden om 't probleem toch eens te bekijken. Ik zou dan zeker de dag erna gecontacteerd worden. Dus gisteren opnieuw gebeld naar Telenet, terug iemand van de technische dienst gehad. Die stelt met voor om een technieker te sturen terwijl haar collega voor 't weekend zei dat het geen zin had om een technieker te sturen, kon niets komen doen. Ze stelde voor om het probleem te escaleren. Toen ik zei dat haar voorganger dat al gedaan had bleek daar niets van terug te vinden te zijn in mijn dossier. Vandaag zou ik zeker tussen 8u en 17u gebeld worden.
Alweer een stap dichter naar de concurrentie. Goe bezig Telenet.
Een jaar gratis fibernet winnen? 'k zal al blij zijn dat ik een jaar betalend fibernet gewonnen heb!

Gisteren nog maar eens gebeld. Same questions, same story.
Als ik dan uiteindelijk zeg dat er maar 2 mogelijkheden zijn, wachten tot het opgelost is of veranderen van provider, dan is het antwoord gewoon droog: "inderdaad dat zijn de 2 enige mogelijkheden ..."
Moest ik weten waar mijn analoge lijn ergens binnen komt, en ik geen 4 mailboxen hebben bij Telenet dan had ik al lang voor de 2 de oplossing gekozen.

Mod edit: dridubbele post samengevoegd

Re: Overgang naar FN nog steeds niet opgelost

Geplaatst: 14 feb 2011, 07:51
door k_dejonge
daar scheelt toch echt iets op de helpdesk. Na 1 maand aanvraag fibernet, 10-tallen telefoons, een aangetekend schrijven en een dossier dat ze 3 keer laten escaleren hebben, heb ik zelfs nog geen telefoontje gehad van Telenet. Als ik dan vraag wat er eigenlijk zo fout aan het lopen is, is het antwoord: "ik mag er niet meer over zeggen".
Hallo Telenet???
Iemand enig iedee over hoe ik nog aan fibernet kan geraken? 'k heb al gedacht om heel mijn boeltje op te zeggen en opnieuw aan te vragen, maar dan zal ik allicht in de problemen komen met mijn bestaande emailadressen.

Re: Overgang naar FN nog steeds niet opgelost

Geplaatst: 14 feb 2011, 08:31
door Goztow
Probeer misschien eens een PB naar Charlotte te sturen, dat is de officiële helpdesk van Telenet op dit forum. Maar ik weet niet of ze heel actief is. Ik heb drie van je achtereenvolgende posts samengevoegd.

Re: Overgang naar FN nog steeds niet opgelost

Geplaatst: 14 feb 2011, 10:48
door proximusboyke
jullie hebben allemaal veel geduld :-D

Re: Overgang naar FN nog steeds niet opgelost

Geplaatst: 14 feb 2011, 10:50
door k_dejonge
Een must als je bij Telenet in de shit zit...

Re: Overgang naar FN nog steeds niet opgelost

Geplaatst: 17 feb 2011, 14:15
door k_dejonge
Eindelijk opgelost, 1 maand na aanvraag fibernet kan ik er eindelijk ook gebruik van maken.
Via helpdeskt kwaliteitszorg-dienst gevraagd. De eerste medewerker kon of wou die niet doorschakelen, de volgende medewerker wel ...
Daar heel mijn verhaal gedaan, technisch konden ze me niet helpen maar ze konden me toch vertellen waar het fout liep, waarom en dat de technische dienst hoopte om eind februari alle problemen van de baan te hebben.
De dag erna kreeg ik telefoon van Telenet met de melding dat mijn oude modem zou uitvallen en ik dan mijn nieuwe mocht inschakelen en alles zou moeten werken.
Zo gezegd zo gedaan, oude modem eraf, nieuwe modem er aan en je raadt het al, niets meer, geen internet, geen telefonie, alleen een modem die stond te knipperen.
Terug naar de helpdesk gebeld en die medewerker wist me al gauw te vertellen dat eerst mijn versterker nog moest vervangen worden. Hadden ze dat een maand eerder ook al niet kunnen zien???
Enfin, de dag erna een heel vriendelijke technieker gehad, de NUI vervangen, pctjes geconfigureerd e.d. en nu kunnen we eindelijk fiberen.
Ze hebben me toch 2 maand gratis gegeven als compensatie.

Re: Overgang naar FN nog steeds niet opgelost

Geplaatst: 17 feb 2011, 17:31
door Patje
Alee blij dat het eindelijk in orde is gekomen, raar dat er van sommigen zoveel tijd/problemen/dagen zijn en dat sommige na een half uur geactiveerd zijn.
Welke Fiber heb je nu ? 40 - 60 - 100 ?

Re: Overgang naar FN nog steeds niet opgelost

Geplaatst: 18 feb 2011, 14:58
door k_dejonge
De Fibernet40 met Freephone toplijn.
Ik haal wired 38.5 / 1.9
Ik ging oorspronkelijk voor de modem-only gaan, maar gezien alle miserie had ik geen zin meer om de wireless modem die al geprovisioneerd was nog eens te laten vervangen.
Ik heb er nog 2 wireless routers achter staan in bridgemode en DHCP uitgeschakeld en met portforwarding op de Telentmodem blijkt het perfect te werken.
Juist 1 ding krijg ik niet aan de praat: vroeger kon ik van buitenuit op mijn router inloggen via poort 8080, om één of andere reden lukt dat niet, ook niet na forwarding 8080 naar ipadres router. Ook deze router in de DMZ steken lost dit probleem niet op.
Geen onoverkomelijk probleem, maar vroeger gebruikte ik dit soms om vanaf de router een wakeup on lan te sturen naar één van pc's als ik remote op mijn pc wou en deze niet aan stond.
Mijn hoofdpc staat eigenlijk toch altijd aan en kan ik bereiken via teamviewer of RDP en vandaar kan ik dan nog inloggen op de router om een wake on lan te sturen naar een andere pc in mijn netwerk.

Re: Overgang naar FN nog steeds niet opgelost

Geplaatst: 18 feb 2011, 21:41
door starsailor
Ik kan iedereen die een probleem heeft met telenet aanraden dit te posten op de twitter van telenet. Binnen het half uur wordt je opgebeld en wordt je probleem met voorrang opgelost.

Re: Overgang naar FN nog steeds niet opgelost

Geplaatst: 22 feb 2011, 10:06
door roo
Ik had wat problemen met overschakelen van turbonet XL naar FN60, internet werkte maar tv en telefoon niet + tijd verloren met rondrijden voor een modem.
Vandaag een brief gekregen met excuses en 1 maand gratis....mooie geste :)

Re: Overgang naar FN nog steeds niet opgelost

Geplaatst: 05 apr 2011, 15:37
door Rrel
Hallo allen ,heb t'zelfde probleem denk ik !!Zit nu al twee maanden zonder internet ,ben het ook beu aan't worden .Heb nog maar eens vraag gesteld aan hun waarom en hoelang nog.Snelle respons binnen twee minuten dit gekregen,
''Uw vraag is belangrijk voor ons, we zullen ze met de nodige zorg behandelen.. Binnen vijf werkdagen krijgt u een antwoord van een van onze medewerkers.

Met vriendelijke groeten,

Telenet Klantendienst


Heel nieuwsgierig wat dat binnen vijf dagen gaat zijn(Geduld is een deugd zeggen ze weleens hé)

Re: Overgang naar FN nog steeds niet opgelost

Geplaatst: 05 apr 2011, 15:42
door Goztow
Op die mail zal je wsl geen deftig antwoord krijgen, neem je telefoon en bel hen.

Re: Overgang naar FN nog steeds niet opgelost

Geplaatst: 05 apr 2011, 15:43
door proximusboyke
dat is standaardmeil die je krijgt !
Idereen krijgt dit !
Snelste manier om op te lossen is bellen 015 66 66 66 optie 1 en dan opzeggen.
Ze zullen u doorverbinden met kwaliteitsopvolging en het zal geen 5 werkdage n duren vooraleer het opgelost is !