Pagina 1 van 1

WeePee outage?

Geplaatst: 31 jan 2011, 11:27
door Jelly
Hier kan geen WeePee verbinding meer tot stand gebracht worden. Inkomende oproepen worden omgeleid naar alternatief nummer.
Helpdesk (0800) nummer lijkt ook niet bereikbaar te zijn.

Nog mensen met problemen?

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 31 jan 2011, 11:30
door Goofie
Inderdaad bij mij ook niet bereikbaar :bang:

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 31 jan 2011, 11:34
door johcla
Hier ook problemen sinds 11.27

Net in de log gezien dat er sinds gisterenavond problemen waren met Poivy, die geduurd hebben tot 9.32 vanmorgen. En nu dus problemen met weepee.

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 31 jan 2011, 13:06
door Jelly
Hier terug alles actief.

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 31 jan 2011, 13:17
door Goofie
heb zelfs een voicemail ontvangen van iemand die mij probeerde te bellen op dat moment.

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 31 jan 2011, 13:18
door fryelectro
oef:) het lag dus niet aan mijn installatie....

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 31 jan 2011, 13:26
door silencer
Vreemd, heb 2 accounts bij WeePee, de ene lag er op een ander moment al uit (vroeger al).

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 31 jan 2011, 14:36
door Jelly
Service is terug down

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 31 jan 2011, 15:06
door ubremoved_15739
Al mijn WeePee nummers zijn gewoon bereikbaar.

@Jelly:
Zou het kunnen dat jij rechtstreeks op een specifieke server inlogt?
  • ssw0.brussels.weepee.org
  • ...
  • ssw9.brussels.weepee.org
  • ...
Ik gebruik "sip.weepee.org". Hier zal allicht de workload verdeeld worden over de achterliggende servers ...
Als men dan tijdelijk aan een server wil werken, hoeft men enkel die even uit de pool te halen.
Probleempje voor diegene die rechtstreeks één specifieke server gebruiken?

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 31 jan 2011, 15:37
door VOiD
Hier geen problemen. Via welke internetprovider werken jullie ?

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 31 jan 2011, 15:38
door Kitt
hmhm goeie tip .. ik heb er vandaag niet echt iets van gemerkt .. ( stond op brussels 3 of 4 ) .

Heb nu ook sip.weepee.org ingesteld ... en dat werkt inderdaad ..

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 31 jan 2011, 15:47
door Jelly
Ik gebruik steeds ssw4

Was er niet van op de hoogte dat je sip.weepee kon gebruiken.
Bedankt voor de tip!

ISP: Telenet
Ondertussen terug bereikbaar.

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 31 jan 2011, 16:11
door peewee_power
Besten,

Wij hadden tijdelijk last van een denial of service op onze IAX switchen die problemen creeerden op onze database. Na een switch van databases was alles weer in orde en konden we aan de DOS attack werken!

MVG

Weepee

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 31 jan 2011, 16:13
door silencer
Blijkbaar waren sommige servers down (op diverse tijdstippen), gebruik nu ook sip.weepee

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 31 jan 2011, 16:15
door Jelly
peewee_power
Bedankt voor deze mededeling.

In een geval als vandaag helpt het om sip.weepee.org te configureren i.p.v ssw4.brussels.xx?

Mvg

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 31 jan 2011, 16:56
door peewee_power
Niet bepaals, deze is de ssw8

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 31 jan 2011, 17:01
door ubremoved_15739
Wat dus betekent dat als de server waarop je ingelogd bent, uitvalt, er geen fail-over voorzien is?

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 31 jan 2011, 17:38
door peewee_power
Op al onze trunks is een backup voorzien op ons datacenter in Brugge.

Op onze gewone SIP accounts kunt u altijd een andere SSW in brussel proberen. Maar bij dit probleem had dat ook niet geholpen.

MVG

Weepee

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 31 jan 2011, 21:31
door satsurfer
peewee_power schreef:WatOp al onze trunks is een backup voorzien op ons datacenter in Brugge.?
mss. muggeziften
ligt dat datacenter niet op grondgebied Oostkamp :P (vlak achter mijn deur)

http://www.dcoostkamp.be/home.aspx

http://maps.google.be/maps?f=q&source=s ... t&t=h&z=16

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 31 jan 2011, 22:09
door Kitt
hmh ja .. wel nogal lange route naar WeePee via Belgacom precies .. ( de helft minder hops via Telenet )


Traceren van de route naar ssw8.weepee.org [91.208.12.138]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms 1 ms DD-WRT [192.168.1.1]
2 20 ms 20 ms 21 ms 1.200-182-91.adsl-dyn.isp.belgacom.be [91.182.200.1]
3 2488 ms 2981 ms 3127 ms 8.241-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be [91.183.241.8]
4 22 ms 22 ms 21 ms 36.247-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be [91.183.247.36]
5 * 83 ms 64 ms xe-3-4.r01.frnkge04.de.bb.gin.ntt.net [213.198.82.189]
6 28 ms 28 ms 28 ms ae-3.r20.frnkge03.de.bb.gin.ntt.net [129.250.2.16]
7 28 ms 28 ms 28 ms po-2.r01.frnkge03.de.bb.gin.ntt.net [129.250.5.230]
8 30 ms 63 ms 30 ms xe-0.level3.frnkge03.de.bb.gin.ntt.net [129.250.8.202]
9 36 ms 36 ms 35 ms vlan79.csw2.Frankfurt1.Level3.net [4.68.23.126]
10 30 ms 30 ms 30 ms ae-72-72.ebr2.Frankfurt1.Level3.net [4.69.140.21]
11 34 ms 34 ms 33 ms ae-46-46.ebr1.Dusseldorf1.Level3.net [4.69.143.169]
12 34 ms 34 ms 34 ms ae-1-100.ebr2.Dusseldorf1.Level3.net [4.69.141.150]
13 37 ms 36 ms 37 ms ae-45-45.ebr1.Amsterdam1.Level3.net [4.69.143.197]
14 35 ms 35 ms 35 ms ae-4-4.car2.Brussels1.Level3.net [4.69.136.253]
15 36 ms 35 ms 35 ms level3.weepee.org [212.3.234.162]
16 35 ms 35 ms 35 ms ssw8.brussels.weepee.org [91.208.12.138]

De trace is voltooid.

Via Telenet :

Traceren van de route naar ssw8.weepee.org [91.208.12.138]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.10
2 5 ms 5 ms 7 ms d51535801.access.telenet.be [81.83.88.1]
3 8 ms 10 ms 7 ms dD5E0C161.access.telenet.be [213.224.193.97]
4 7 ms 7 ms 7 ms dD5E0FD4D.access.telenet.be [213.224.253.77]
5 10 ms 9 ms 11 ms dD5E0FDD5.access.telenet.be [213.224.253.213]
6 28 ms 169 ms 11 ms 212.3.237.53
7 10 ms 11 ms 11 ms cogent.brussels.weepee.org [149.6.134.206]
8 10 ms 9 ms 9 ms ssw8.brussels.weepee.org [91.208.12.138]

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 31 jan 2011, 23:26
door Tomsworld
@Kitt

Alleen zal de kwaliteit van het verkeer in piekperiodes via ntt / level3 stukken beter zijn dan van de buget transit van cogent.

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 31 jan 2011, 23:40
door Kitt
dat zou best kunnen daar spreek ik me niet over uit ..

Trouwen was maar vast stelling hoor , het werkt tot nu toe pefect , ben tevreden weepee klant sinds enkele weken ..
En VDSL2 klant ..bij Belgacom .

Wat wel beetje vreemd is weepee is lid van BNIX .. http://www.bnix.net/participants , en daar is niks van de merken in de trace :)

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 31 jan 2011, 23:47
door Tomsworld
@Kitt

Volgens mij zitten ze nog maar recent op de bnix en zoals je ziet bij ripe (als ze het up to date houden) hebben ze nog maar weinig peerings op bnix, waarschijnlijk peeren ze weldra wel met belgacom want die zijn vrij open, telenet daarentegen ligt moeilijker.

http://www.db.ripe.net/whois?form_type= ... rch=Search

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 31 jan 2011, 23:51
door Kitt
Yep dat zou idd wel veel verklaren ..

weepee.bnix.net 194.53.172.85 is nog niet bereikbaar ( ofwel staat ping uit kan ook )

Maar zijn zo nog rariteiten .. speedtest.net gebruikt rack66 voor speedtest .. en dat is ook een vrij lange route via Belgacom ( is hier ook al op UB gepost ) En die zitten ook op Bnix precies ...

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 01 feb 2011, 08:35
door krisken
satsurfer schreef:
peewee_power schreef:WatOp al onze trunks is een backup voorzien op ons datacenter in Brugge.?
mss. muggeziften
ligt dat datacenter niet op grondgebied Oostkamp :P (vlak achter mijn deur)
Ligt inderdaad te Oostkamp, vlak naast de spoorlijn. Maar Brugge kennen mensen beter dan Oostkamp :D

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 03 feb 2011, 22:06
Ff aanvullen voor jullie allen ;)

Wij zitten al een aantal jaar op bnix,

194.53.172.85 kan je enkel bereiken vanuit een gepeered netwerk, bnix routeert hun ranges niet buiten de peering relaties,

Skynet/Belgacom/Belbone hebben geen zin om te peeren met ons, zij zien het nut hiervan niet in en antwoorden doodweg niet eens op onze requests
niet via email en zelfs niet via post.

Alle relevante operatoren hebben we gevraagd te peeren, degene die positief geantwoord hebben zitten in een peering relatie met ons, en dit reeds voor enkel jaren ;)

Ook is het vreemd hoe Skynet routeerd ... bij pro klanten zijn het minder hops ... dit is reeds voor enkele jaren al zo,

Cogent is geen budget transit ... wie dat beweert zit goed fout ... en bij eventuele issues (die er tot heden nog niet geweest zijn met cogent) kunnen we nog altijd prutsen met bgp routing,

Cogent en Level3 zijn volgens ons zeer complementair ... (zie maar naar telnet enzo...) maar 1 transit partij hebben dat is budget in onze ogen ;)

Ons netwerk zit iets complexer in elkaar dan enkel Brugge en Brussel .... vandaag de dag zitten we op 3 datacenters allen carrier neutral,
zijnde ... Level3 brussel ... Easynet Amsterdam ... en DCO in Oostkamp

In Nederland hebben we transit op Easynet en zijn we bezig aan interconnect op Amsix

Tussen alle datacenters is het de bedoeling Layer2 te hebben ... tussen Level3 en Easynet is dit reeds het geval,
naar Oostkamp word er momenteel gegraven om een lijn richting Brussel te hebben, en eentje richting Amsterdam over Londen,

De servers waarover jullie het hebben zijn allemaal cloud gebaseerd ... dus uitvallen is redelijk rekbaar begrip in die context ...
een DOS kan je afwenden ... vandaar we een complementaire service hebben in brugge voor trunk klanten, die geen hinder hebben,
vandaag de dag is er geen enkel voip toestel dat een goede oplossing heeft voor redundancy ...

Op sip.weepee.org registreren heeft geen zin ... het beste is de switch te gebruiken die word aangegeven ... vandaag kan men overal op registreren,
maar in de toekomst zouden we dat kunnen beperken tot geisoleerde registraties per switch.

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 03 feb 2011, 22:30
door Tomsworld
[email protected] schreef:Ff aanvullen voor jullie allen ;)

Cogent is geen budget transit ... wie dat beweert zit goed fout ... en bij eventuele issues (die er tot heden nog niet geweest zijn met cogent) kunnen we nog altijd prutsen met bgp routing,

Cogent en Level3 zijn volgens ons zeer complementair ... (zie maar naar telnet enzo...) maar 1 transit partij hebben dat is budget in onze ogen ;)
Die opmerking was waarschijnlijk naar mij bedoeld ;-) , mijn ervaringen dateren uit de tijd van lambdanet / cogent we spreken een heel aantal jaren terug, toen was dit regelmatig een ramp, een aantal grote nederlandse providers konden bursten tot 100 Mbit op piekmomenten ging dit mis, aangezien het onderliggende transport maar 155 MBit was.

Het is idd waar dat sinds de merge enz veel minder negatieve commentaar krijgen.

Voor de rest leuk dat julie zo open zijn, ik vind dat jullie super bezig zijn, een voip provider die open en duidelijk communiceert, dat kan van andere collega's / concurenten amper gezegd worden.

Succes !!!

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 03 feb 2011, 22:33
door krisken
Is inderdaad wat ik min of meer had gehoord van Joeri, maar wist niet of dit algeheel bekend mocht gemaakt worden :-)
En als je vind dat skynet vreemde routes heeft, dan moet je eens 2 racks huren in DCO! Een traceroute gaat van het ene rack naar het andere via ... Brussel! En dan maar zeggen dat alle verkeer binnen DCO gratis is. Tja als je alle verkeer naar buiten gooit ... Nuja, dat is dan wel het interoute netwerk hé, heb begrepen dat jullie daar geen traffic van nemen. Misschien toch maar eens ergens een wat ip's geraken en eigen AS om dan met jullie transit te doen :D

@tomsworld : heb lambdanet ook nog gekend, was inderdaad een ramp! Echter cogent heeft het wel goed aangepakt en werkt nu vrijwel probeemloos. Heb al diverse malen als ik aan het werk was op mijn eigen servers te DCO joeri tegengekomen en toch altijd een fijn gesprek mee gehad. Ook wat onthullingen naar de toekomst toe krijg je wel te horen zonder aan te dringen. Ook het feit dat ze zeer duidelijk zijn in bvb welke telefoonnummers er nog beschikbaar zijn in een bepaalde zone, zegt veel over weepee! Dergelijke zaken waren simpelweg niet aan te vragen bij bvb 3stars! Om eerlijk te zijn : heb er spijt van dat ik weepee niet eerder heb leren kennen (voor 3stars)!

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 03 feb 2011, 23:10
door Tomsworld
@ Krisken : transparantie & *** net is soms moeilijk ja ;-)
Alhoewel Belgacom speelt hetzelfde spelletje, 3 maand geleden vdsl mogelijk nu alleen adsl :( en ik zie echt op tegen telenet.

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 04 feb 2011, 00:30
we sturen alles ip encapsulated over ip in dco over bics en over interoute @ dco ... dit om de miserie die ze daar regelmatig hebben zelf te kunnen opvangen ...
tis behelpen momenteel ... en we zullen zo blij zijn als onze layer2 kaar is voor gebruik ... ;) als die er licht gaan we zeker nog eens bekijken of we niet het een of andere kunnen uitwerken op dco kwa hosting ... we hebben vragen gekregen van verscheidene partijen die daar gehost zijn ...

kwa openheid ... we hebben niets te verbergen ... shit happens nu eenmaal ... en daar is op zich niets mis mee zolang je maar communiceert ...

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 04 feb 2011, 00:36
@tomsworld & @krisken moest het jullie interesseren, hier zie je hoe complementair level3 en cogent zijn,

http://www.robtex.com/as/as47537.html#graph

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 04 feb 2011, 13:26
door krisken
[email protected] schreef:we sturen alles ip encapsulated over ip in dco over bics en over interoute @ dco ... dit om de miserie die ze daar regelmatig hebben zelf te kunnen opvangen ...
tis behelpen momenteel ... en we zullen zo blij zijn als onze layer2 kaar is voor gebruik ... ;) als die er licht gaan we zeker nog eens bekijken of we niet het een of andere kunnen uitwerken op dco kwa hosting ... we hebben vragen gekregen van verscheidene partijen die daar gehost zijn ...

kwa openheid ... we hebben niets te verbergen ... shit happens nu eenmaal ... en daar is op zich niets mis mee zolang je maar communiceert ...
Beter kan je het niet omschrijven : shit happens! Qua communicatie zou het handig zijn mocht er een mail vertrokken zijn naar alle weepee gebruikers toe, dit als tipje. Betreffende DCO : ik zit daar momenteel in een budgetrack en tjah zoals je zegt : ze hebben daar dikwijls genoeg misérie! Voor mij persoonlijk speelt dit zo geen rol...gelukkig! 't Is in elk geval een pak beter dan Scarlet DC! En één van de partijen waar je vraag van gekregen hebt zal van mij/fusa (Tim Bracquez) zijn, en waarschijnlijk ook AIO? :-)

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 06 sep 2011, 00:10
door satsurfer
misschien 'oud' nieuws, maar had het hier nog niet gelezen & toch interessant.....

http://nl.weepeetelecom.be/2011/06/23/v ... ntwerp-dc/

Op 23 juni 2011, in Netwerk, door WeePee
Door aanhoudende problemen op het datacenter in Oostkamp en het uitblijven van alternatieve carriers hebben we besloten om te verhuizen naar Antwerp DC.

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 07 sep 2011, 11:00
door openaf
Geen oproep mogelik naar zone 09 ?
Ik probeerde deze ochtend een nummer in de zone 09 te bereiken en kreeg steeds de bezettoon met Weepee, totdat ik eindelijk met de gsm probeerde en kwam onmidelijk bij mijn correspondent. Ik proberde toen ook eens met Poivy en hier marcheert het ook.
In event log krijg ik deze:
Met Weepee: 07.09.11 10:21:51 Error in Internet telephony during connection with 00329239xxxx over ssw8.brussels.weepee.org. Reason for error: Service Unavailable (503)
Met Poivy: 07.09.11 10:22:33 Error in Internet telephony during connection with 00329239xxxx over sip.poivy.com. Reason for error: Request terminated (487)
Iemand een verklaring of een oplossing ?

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 07 sep 2011, 11:09
door philippe_d
Enige verklaring die ik heb is de user-agent block.
Door een recent ingevoerde wijziging (reden: security) blokkeert WeePee uitgaande gesprekken als de user-agent wijzigt. De user agent verandert als je:
  • 1. een andere hardware gebruikt (vb dezelfde WeePee account op een andere locatie ook gebruiken).
    2. de firmware van je huidige hardware wijzigt (vb Bbox2 FW, FritzBox FW).
Oplossing: in de WeePee user tool moet je de user agent resetten.

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 07 sep 2011, 13:58
door openaf
Dus ieder keer dat er op hardware gebied iets verandert, en nù gebeurt dat vaak bv van gsm sip app naar huistelefoon, User-agent resetten ?
Nù na het resetten zijn beide hardware te zien:
Useragent (cached): Sipdroid/2.3 beta/ZTE-BLADE Useragent (lastcall): AVM FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Annex A
Bedankt voor het uitleg.

Re: WeePee outage?

Geplaatst: 07 sep 2011, 14:03
door philippe_d
Ik zou je aanraden om gewoon een tweede account aan te maken bij WeePee, zodat je op ieder toestel een eigen account hebt. Bij WeePee kan je vragen om beide accounts aan hetzelfde telefoonnummer te linken, zodat ze hetzelfde nummer uitsturen (screening).
Dan kan je ook met het mobiele toestel naar huis bellen en omgekeerd (bel 3299090xxxxx)