Pagina 1 van 1

Mijn telenet wireless modem foutmelding

Geplaatst: 29 jan 2011, 11:34
door Invidia
Hoi,

Bij het begin van de lancering overgestapt naar fibernet 60 met natuurlijk de befaamde wireless modem. Ik dacht misschien wel handig.
Liep allemaal perfect, goede wifi ontvangst. Mijn telenet goed bereikbaar.

Tot gisteren, bij de instellingen in mijn telenet krijg ik geen toegang meer tot de instellingen van de wireless modem.
De fameuse: Foutmelding

Je aanvraag kan momenteel niet automatisch verwerkt worden, waarvoor onze excuses. Probeer het later nog even opnieuw.
Indien het probleem blijft aanhouden, neem je gerust contact op met onze klantendienst, dan kunnen we deze aanvraag zo snel mogelijk uitvoeren.

Dus zo gezegd zo gedaan, de klantendienst gecontacteerd.
Ik krijg een vriendelijke dame aan de lijn. Ze zegt ik zie het probleem niet, alles is perfect geinstalleerd, u hebt internet. Waarom moeten er nog wijzigingen worden gemaakt. Ik zeg mevrouw dat doet er niet toe, ik moet een apparaat instellen en heb daarvoor toegang nodig tot de router. Waarom bestaat anders de mogelijkheid in mijn telenet om dit aan te klikken. Ja meneer ik heb daar geen zicht over, gelieve de mensen van de software dienst te contacteren.
Daar vertellen ze mij dat het een algemeen probleem is die binnen enkele uren wordt opgelost. Ik zeg ok ik wacht nog even af.

Gisterenavond nog maar eens teruggebeld, ja meneer ik weet het. Het is een zeer ernstige storing, we hebben het nog maar zelden meegemaakt. Vanaf morgen zal dit weer werken, als iedereen hier weg is worden de systemen heropgestart vannacht en zal het probleem opgelost zijn. Ik vraag toch maar of het mogelijk is om te wisselen van modem, ja dat is geen probleem. Contacteert u een telenet center om te ruilen. Dichtsbijzijnde telenet center gebeld, de modem only hebben we niet meer in voorraad, maar komt terug binnen.

Deze morgen nog altijd geen toegang tot de instellingen. Lichtjes gefrustreerd nog maar eens naar telenet gebeld met de boodschap dat ik wil wisselen van modem. Dat is niet mogelijk meneer, alleen maar mocht toestel defect zijn of indien wij hinder ondervinden op ONS netwerk. Trouwens die modem is eigendom van TELENET. Ik zeg proficiat en in het westvlaams zeg ik boos ik wil hem nog naar mechelen smijten ook dat stuk *******. Waarop hij zegt, excuseer ik heb u niet begrepen. Ik herhaal het nog maals in het Algemeen Vlaams. Aja zegt hij smijten.

Ik zeg ja als dat zo moeilijk is zal ik mij verplicht voelen om over te stappen naar een andere provider. Dat is geen probleem zegt hij, u bent klant sedert het jaar 2000 (ja idd 11 jaar klant). Wat dat jaar ermee te maken heeft weet ik ook niet. Waarschijnlijk hoe langer je klant bent hoe liever dat ze van je af zijn.
Ik verbind u door zegt hij met een dienst die de papieren zal opmaken. U wenst waarschijnlijk alles op te zeggen internet - tv - telefonie. Ja zeg ik. Weeral geen probleem zegt hij. Ik zeg hem ja u moet mij niet doorverbinden ik zal u wel aangetekend schrijven.

Van klantenservice gesproken.

Telenet is nog niet van mij af, eerlijk gezegd zie ik het niet zitten om over te stappen naar Belgacom. Met andere woorden ik ben na 11 jaar klant te zijn gegijzeld door Telenet. Kan geen enkele poort forwarden laat staan een eigen router gebruiken.

Alsook een telenet center gebeld, waar die persoon mij melde dat er problemen zouden zijn met het activeren van de modem only versie.

Sedert die lancering van fibernet 40-60 kan je toch echt het bos door de bomen niet meer zien.

Re: Mijn telenet wireless modem foutmelding

Geplaatst: 29 jan 2011, 12:30
door helmuteke
En daar maakte je enn foutje , je had je moeten doorverbinden . Dan zou je op kwaliteitsopvolging komen en die mensen kunnen meer dan de pipo's die je eerst aan de lijn krijgt. In de meeste gevallen lossen zij alle problemen op of ompenseren ze

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Mijn telenet wireless modem foutmelding

Geplaatst: 29 jan 2011, 17:07
door ubremoved_539
Invidia schreef:Gisterenavond nog maar eens teruggebeld, ja meneer ik weet het. Het is een zeer ernstige storing, we hebben het nog maar zelden meegemaakt. Vanaf morgen zal dit weer werken, als iedereen hier weg is worden de systemen heropgestart vannacht en zal het probleem opgelost zijn.
Woehahaha... zelden meegemaakt... je kan al beter de dagen tellen dat Mijn Telenet werkt dan wanneer het niet werkt.
Invidia schreef:Ik zeg ja als dat zo moeilijk is zal ik mij verplicht voelen om over te stappen naar een andere provider. Dat is geen probleem zegt hij, u bent klant sedert het jaar 2000 (ja idd 11 jaar klant). Wat dat jaar ermee te maken heeft weet ik ook niet. Waarschijnlijk hoe langer je klant bent hoe liever dat ze van je af zijn.
Respect voor een klant is de laatste tijd ver zoek... dat men voor een provider hopper iets minder wil doen tot daar toe, maar voor klanten die al vele jaren bij Telenet zitten zegt dit veel over het bedrijf. Nu ja, de vakbond voorziet ook acties bij Telenet, maar dan wegens gebrek aan respect voor het personeel... is dus duidelijk een algemeen probleem in Mechelen.
Invidia schreef:Sedert die lancering van fibernet 40-60 kan je toch echt het bos door de bomen niet meer zien.
Het imago gaat er met de dag op achteruit... maar het ergste is dat men er duidelijk niet wakker van ligt, laat staan er iets aan wil doen.

Re: Mijn telenet wireless modem foutmelding

Geplaatst: 29 jan 2011, 18:07
door Invidia
helmuteke schreef:En daar maakte je enn foutje , je had je moeten doorverbinden . Dan zou je op kwaliteitsopvolging komen en die mensen kunnen meer dan de pipo's die je eerst aan de lijn krijgt. In de meeste gevallen lossen zij alle problemen op of ompenseren ze

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ja daar heb je gelijk in ? Heb geen zin meer om nog terug te bellen om te smeken. Wacht nog even af hoe het zich verder evolueert.

Zijn er hier trouwens nog mensen, die de foutmelding krijgen bij de instellingen van de nieuwe modem in mijn telenet. Ze zeiden me bij telenet dat ik niet de enige was, maar lees hier nergens iets over dit probleem op het moment.

Re: Mijn telenet wireless modem foutmelding

Geplaatst: 29 jan 2011, 18:33
door dejavu
Probleem is al van gisterenmiddag rond 14 uur...

Op 18/2 overgeschakeld naar FN40, wat gelukkig onmiddellijk werkte bij mij thuis. Maar wireless modem niet te zien. xx keren gebeld wanneer het in orde zou komen en ook bijna gesmeekt voor zo'n modem only. Niks, de laatste keer zei de persoon me dat het kon maar dat het me zeker 200 euro zou kosten. Als je 10 keer belt voor die modem only, krijg je 10 verschillende antwoorden.

Enfin, gisteren dus rond 11 uur werd ik opgebeld door iemand van TN om te zeggen dat mijn modem verkeerd stond geconfigureerd en dat het binnen 10 minuten in orde zou zijn, zodat ik wireless modem zou zien staan in Mijn Internet. Dat was dan ook zo... Maar nog geen 3 uur later kreeg ik al die foutmelding en nu nog altijd. Ik heb er al geen hoop meer in dat het dit weekend zal opgelost worden... Ach, hoe langer en hoe meer foutmeldingen, des te meer klachten aan de helpdesk.

Re: Mijn telenet wireless modem foutmelding

Geplaatst: 30 jan 2011, 17:39
door dcsx
Ik heb al 3x naar de klantendienst gebeld en 3 emails gestuurd. (al van dinsdag)
In het begin kon ik nog de modem instellingen zien bij "mijn telenet" maar er werd geen enkele aanpassing doorgestuurd.
Enkel de reset werkte, zelfs wireless uitschakelen gaat niet.

Er werd een dossier opgemaakt en ze gingen dit zo snel mogelijk bekijken. (wat heet snel bij telenet)

Nu staat van gisteren de melding dat de aanvraag kan momenteel niet automatisch verwerkt worden.

Ik ben business klant en ga maandag een modem only eisen.
Want zelfs wanneer de instellingen via mijn telenet zouden werken, ik wil geen wireless router, ik gebruik liever
mijn eigen hardware (firewall & router)

Re: Mijn telenet wireless modem foutmelding

Geplaatst: 30 jan 2011, 17:54
door ubremoved_539
dcsx schreef:Ik ben business klant en ga maandag een modem only eisen.
Dan verbaast het me een beetje dat men dergelijke modem heeft geplaatst ?

Re: Mijn telenet wireless modem foutmelding

Geplaatst: 31 jan 2011, 12:52
door dcsx
Ik heb die modem gekregen bij het Telenet center.
Dat was de 2e dag dat fibernet beschikbaar was en ik wist toen jammer genoeg niet
dat er 2 types bestaan.

Blijkbaar kunnen vanaf deze morgen de modem/router instellingen terug aangepast worden,
maar er zijn veel te weinig instellingen beschikbaar.
Een toestel connecteren met een vast IP adres werkt blijkbaar ook niet.

Ik heb een Telenet center gevonden met de modem only op voorraad en ga deze installeren ipv
niet gebruiksvriendelijke modem/router.

Re: Mijn telenet wireless modem foutmelding

Geplaatst: 31 jan 2011, 14:58
door Invidia
Heb er ook een gevonden op 20 km van mijn huis. Bij telenet wisten ze mij te vertellen dat ze niet meer binnenkomen binnen het halfjaar. Alsook een eigen router aansluiten is op eigen risico. Ik word bang dat de telenetgestapo hier plots voor de deur staat. Het is aan te raden de modem/router van telenet te gebruiken. Hoe zou dat toch komen ?