Pagina 1 van 1

OPGELOST: syncro en data problemen

Geplaatst: 24 jan 2011, 17:24
door axs
Het heeft sinds 10 december geduurd, maar uiteindelijk kan ik melden dat de problemen die ik had zijn opgelost.

Na de verhuis van de lijn liep hier vanalles mis. Blokjes in beeld, syncronisatie die meerdere malen per dag wegviel, stilstaande beelden, geen geluid...

Er zijn hier verschillende techniekers met diverse specialisaties over de vloer geweest en diverse stappen zijn ondernomen om tot een oplossing te komen.
Gaande van het vervangen van de hele apparatuur (BBOX2, aansluitpunten), graven van diverse putten hier in straat, openen van lassen, switchen van koperparen, close monitoren van mijn lijn, plaatsen van testmodems, ... kortom een enorme inzet van de Belgacommensen over een periode van meer dan een maand.

Ik kan alleen maar zeggen: Ondanks dat het ellendig lang heeft geduurd... een dikke merci aan alle BGC medewerkers die zich hier hebben ingezet!

klantendienst
first / second en third level support
techniekers
lassers
expert teams
coaches
En een bijzondere vermelding hier voor Quistnix!

Het bleek uiteindelijk om een kabel/connectieprobleem te gaan in de ROP zelf (Quistnix, correct me if I'm wrong!). Het heeft een hele tijd geduurd (soms tot grote ergernis van mezelf) maar Belgacom heeft er alles aan gedaan om het probleem op te lossen. Misschien een opsteker voor mensen met (zelfs met kleinere en eenvoudigere) problemen!

Een (terug) tevreden klant

Re: OPGELOST: syncro en data problemen

Geplaatst: 24 jan 2011, 17:42
door meon
Kan me voorstellen dat bij een dergelijk complex en uitgebreid netwerk het niet altijd even eenvoudig is om de ware schuldige van problemen te vinden... (en ik beperk met in die uitspraak niet tot enkel Belgacom).
Blij dat het opgelost is geraakt :)

Re: OPGELOST: syncro en data problemen

Geplaatst: 24 jan 2011, 18:05
door quistnix
Ben blij dat je terug een tevreden klant bent en bedankt om hier uitvoerig de velen te bedanken die met een enorme inzet aan je probleem hebben gewerkt. Klant is koning :beerchug:

Re: OPGELOST: syncro en data problemen

Geplaatst: 24 jan 2011, 18:40
door Goztow
ik wed dat je nu de beste lijn van belgie hebt :D

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: OPGELOST: syncro en data problemen

Geplaatst: 24 jan 2011, 20:45
door axs
Goztow schreef:ik wed dat je nu de beste lijn van belgie hebt :D
Daarvoor zou die minstens een 11Mbps omhoog moeten ;) Maar ik ben tevreden met mijn stabiele 20Mbps!
Upload mocht natuurlijk wat hoger omwille van home-office, maar zullen daar nog wel even op wachten.

Re: OPGELOST: syncro en data problemen

Geplaatst: 24 jan 2011, 23:12
door krisken
Misschien die speciale vermelding even naar BGC zelf sturen...leren ze ook wat bij :)

Re: OPGELOST: syncro en data problemen

Geplaatst: 26 jan 2011, 08:31
door teaser
Lijkt me toch dat ze beter eerst die ROP gechecked hadden vooraleer te beginnen met graven :lol:

Re: OPGELOST: syncro en data problemen

Geplaatst: 26 jan 2011, 12:53
door axs
teaser schreef:Lijkt me toch dat ze beter eerst die ROP gechecked hadden vooraleer te beginnen met graven :lol:
Ze hadden me reeds in het begin op een andere poort geplaatst... (maar dus op dezelfde 'module') en verder had niemand op de dezelfde ROP issues. Daarmee was toen een ROP probleem zo goed als uitgesloten.