Pagina 1 van 1

Probleem met telefonie

Geplaatst: 22 jan 2011, 16:04
door Jp
Ik heb een klein probleem met mijn telefonie bij Scarlet.

Soms krijgen mensen die mij proberen te bereiken op mijn telefoonnummer te horen dat deze nummer niet in gebruik is.
Maar als ze dan even later proberen, het wel terug gaat.

Met uitgaande gesprekken heb ik nog geen problemen gehad. Werkt altijd als ik het probeer.

Iemand anders die dit ook al heeft voorgehad of weet wat het probleem is?

Mvg,

Jp

Re: Probleem met telefonie

Geplaatst: 22 jan 2011, 16:49
door philippe_d
Op het eerste zicht lijkt dit een typisch probleem met de 36-u PPPoE disconnect:
Gedurende een korte periode nĂ  zo'n disconnect (10-30min) ben je niet bereikbaar op je nieuwe IP (gezien de registrar nog niet op de hoogte is van de IP wissel), maar kan je wel uitbellen.

Maar .... gezien Scarlet VoIP - voor zover ik weet - VLAN20 gebruikt, zou de 36-u disconnect geen invloed mogen hebben.
Ik zou eens in de BBox2 kijken of de VOiP VLAN actief is. Misschien gebruikt uw VOiP de PPPoE verbinding ?
Of anders uw probleem eens voorleggen aan de Scarlet Helpdesk, daarvoor zijn ze er ...

Philippe.

Re: Probleem met telefonie

Geplaatst: 23 jan 2011, 00:39
door chabi2010
ik had ook het zelefde probleem maar nu niet meer. U moet naar scarlet techniek dienst bellen en vertel alles.