Pagina 1 van 1

Kritiek van klanten op Fibernet-aankondigingen Telenet

Geplaatst: 19 jan 2011, 16:00
door ubremoved_539
De vereniging voor internet- en telecomklanten Tik vat drie grote punten van kritiek samen op de lancering van de nieuwe Fibernet-abonnementen van Telenet.

Fibernet 40 staat voor een downloadsnelheid van 40 Mbps en een datavolume van 100 gigabyte. Bij Fibernet 60 wordt dat 60 Mbps en een onbeperkt volume. Ook het gebruik van de tv-dienst Yelo valt binnen dat datavolume. De twee nieuwe abonnementsformules hangen samen met de grote upgrade van het kabelnetwerk van Telenet die de afgelopen jaren heeft plaatsgevonden.

Maar bij Telenet-klanten duiken nu verschillende punten van ergernis en kritiek op, na de, aldus Tik, "grote spektakelachtige lancering". Tik verdeelt die in drie grote groepen.

Bron: http://datanews.rnews.be/nl/ict/nieuws/ ... 900825.htm

Re: Kritiek van klanten op Fibernet-aankondigingen Telenet

Geplaatst: 19 jan 2011, 18:08
door mailracer
Daar mag je dan ook een vierde punt aan toevoegen, en dat is dat enkel de snelheid gewaarborgd word, maar niet de extra optie's zoals webspace en andere.
Deze abonementen zijn net zo snel en ondoordacht gelanceerd als in de periode dat FN100 is gelanceerd. Je kon nog niet over alle optie's beschikken (en nu nog altijd niet). Je betaald ervoor, maar je kan het niet gebruiken. Ik wacht nog een dag of 5 voor respons van de ombudsdienst, en zal indien mogelijk overstappen naar een andere provider. Kinderziektes alom bij Telenet. "Mijn telenet", het configuratiescherm voor telenetinstellingen is een grote puinhoop geworden.
Een raad, begin er niet aan. Want het stopt nergens. Mochten er nieuwe klanten naar telenet willen overstappen. Bezin eer je begint. :cop:. Ze mogen dan wel goedkoper geworden zijn, ze kunnen de toevloed van veranderingen en mogelijk nieuwe klanten niet aan.

Re: Kritiek van klanten op Fibernet-aankondigingen Telenet

Geplaatst: 19 jan 2011, 18:32
door dasmewat
...Troll of hoe een of ander nerd het ook mag noemen,ik blijf erbij dat indien je een FN (60of 100) abonnement afsluit bij Telenet,je besodemieterd wordt ! Zo lang je niet kunt doen wat je wilt ermee zal ik ,en hopelijk veel meer mensen,hierop blijven hameren,,,en ja, ook bij Telenet zelf ! Kan best negatief overkomen op een paar moderatoren maar ik kan niet snappen dat telenet er mee wegkomt

Re: Kritiek van klanten op Fibernet-aankondigingen Telenet

Geplaatst: 19 jan 2011, 20:09
door ubremoved_539
mailracer schreef:Daar mag je dan ook een vierde punt aan toevoegen, en dat is dat enkel de snelheid gewaarborgd word
Woehaahaha... lees dan m'n thread "Netwerk door de knieen maar eens" :!:

Re: Kritiek van klanten op Fibernet-aankondigingen Telenet

Geplaatst: 19 jan 2011, 20:19
door simon1205
Heb ook al veel reacties gehoord van mensen die niet aansluitbaar zijn, zijn er dan echt zoveel???? Ze krijgen wat kuren van Belgacom

Re: Kritiek van klanten op Fibernet-aankondigingen Telenet

Geplaatst: 19 jan 2011, 20:20
door mailracer
r2504 schreef:
mailracer schreef:Daar mag je dan ook een vierde punt aan toevoegen, en dat is dat enkel de snelheid gewaarborgd word
Woehaahaha... lees dan m'n thread "Netwerk door de knieen maar eens" :!:
ja, daar heb je gelijk in, maar ik wil eigenlijk bedoelen dat telenet enkel de snelheid aanbied, en niet de (gratis) optie's zoals webruimte en dergelijke meer.

Re: Kritiek van klanten op Fibernet-aankondigingen Telenet

Geplaatst: 19 jan 2011, 21:10
door TiTanium
Ik ga ze ieder geval van de maand es goed test en zien hoe ver ik mag gaan met men download. Wel 's nachts natuurlijk usenet gaat hier met de volledige speed lopen en krijg ik men vrouwke op men dak dat haar wow niet goed werkt:p

Re: Kritiek van klanten op Fibernet-aankondigingen Telenet

Geplaatst: 19 jan 2011, 21:13
door mailracer
Zelf als je in het groen download kom je op smalband. Wel niet zo snel, maar dat je niet op smalband komt als je in het groen download is een illusie.

Re: Kritiek van klanten op Fibernet-aankondigingen Telenet

Geplaatst: 19 jan 2011, 23:19
door TiTanium
Ik download altijd in het groen en ben nog ni verder geweest dan arrow 7

Re: Kritiek van klanten op Fibernet-aankondigingen Telenet

Geplaatst: 19 jan 2011, 23:26
door fieldoxide
Sinds ik fibernet twee dagen geleden geinstalleerd heb werkt mijn telenet meter niet meer . Zijn er nog mensen met dit probleem ?
Ben vandaag niet binnengeraakt op de helpdesk . Zou wel willen weten hoeveel ik reeds gedownload heb deze maand ;
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Re: Kritiek van klanten op Fibernet-aankondigingen Telenet

Geplaatst: 20 jan 2011, 07:47
door AnD
Ik ben eens benieuwd wat de reactie is van telenet op het artikel van datanews, datanews ging het toch voorleggen aan telenet.

Re: Kritiek van klanten op Fibernet-aankondigingen Telenet

Geplaatst: 20 jan 2011, 08:00
door iceke
Dat kan je toch zelf invullen :
1. Dat ze de info zullen aanpassen op hun site
2. Dat residentiële klanten geen geavanceerd netwerk nodig hebben gevolgd reclame voor hun Bussiness pakketten.
3. Dat je geen shake hoeft te kopen en dat alle mogelijkheden ook apart te koop zijn.

4. Netwerk door de knieën ? Dat Telenet inspanningen blijft leveren & blijvend investeert in hun netwerk .
5. Vrij downloaden ? Dat slechts 2%/3%/4% (schappen wat niet past) last heeft van dit gegeven en de overige 96%/97%/98% baat heeft bij deze maatregel.

Re: Kritiek van klanten op Fibernet-aankondigingen Telenet

Geplaatst: 20 jan 2011, 11:08
door Akuma
Dus in feite zou ik evenzeer kunnen zagen achter die motorola modem,als de technieker de 1ste langskomt,en dat hij ùe die dus niet mag weigeren?

Re: Kritiek van klanten op Fibernet-aankondigingen Telenet

Geplaatst: 20 jan 2011, 12:16
door deej
Het antwoord van Telenet staat ondertussen op datanews en het was te verwachten: niet echt to the point en veel mist.

Re: Kritiek van klanten op Fibernet-aankondigingen Telenet

Geplaatst: 20 jan 2011, 12:44
door meon
Voor de voledigheid linkje naar bewuste DN-artikel: http://datanews.rnews.be/nl/ict/nieuws/ ... um=twitter

Re: Kritiek van klanten op Fibernet-aankondigingen Telenet

Geplaatst: 20 jan 2011, 12:48
door ubremoved_539
Weer de typische "f*** the customer" mentaliteit... men weet het altijd wel beter in Mechelen. Naar klanten LUISTEREN is blijkbaar zéér moeilijk daar.

Zoals ik reeds in een andere thread heb geschreven... indien Telenet gewoon via Mijn Telenet "MAC passthroughh" toelaat (wat echt een kleine ingreep is voor hen, niet meer dan een extra veld op de interface) dan zijn al deze problemen meteen opgelost en is iedereen blij.

Waarom, waarom moet dit zo moeilijk zijn :bang:

Re: Kritiek van klanten op Fibernet-aankondigingen Telenet

Geplaatst: 20 jan 2011, 12:54
door honda4life
Deze modems zijn zeker geavanceerd genoeg om ook veeleisende klanten een uitstekende service te geven
Wie toch graag een eigen router achter de Telenet Home Gateway wil plaatsen, kan eventuele conflicten vermijden door de IP-range op zijn eigen router te wijzigen.
Een geavanceerde modem waar je je range niet kan wijzigen, hier klopt iets niet hoor :roll:

Re: Kritiek van klanten op Fibernet-aankondigingen Telenet

Geplaatst: 20 jan 2011, 13:25
door ubremoved_2964
telenet wil gewoon meer controle over de end-user, als ze nu ook al toegang hebben tot de router die bij de klant staan is voor hen alles mogelijk

dus ik ga mijn turbonet -> fibernet 60 plan niet uitvoeren
ze kunnen hun rommel houden als er geen layer 2 modems meer worden uitgedeeld aan niet-business klanten

Re: Kritiek van klanten op Fibernet-aankondigingen Telenet

Geplaatst: 20 jan 2011, 13:30
door ubremoved_539
Gewoon het idee dat Telenet mijn WPA paswoord heeft, en forwarding rules kan aanpassen is onvoorstelbaar ! Welke garantie heb je als klant dat je eigen gegevens nog veilig zijn... morgen ligt misschien hun ganse database op straat (het zou niet de eerste zijn).

Re: Kritiek van klanten op Fibernet-aankondigingen Telenet

Geplaatst: 20 jan 2011, 13:40
door Roygenz
Voor iets meer bandbreedte ga ik momenteel toch ook geen telenet "modemrouter" in huis halen. Nog even expressnet op docsis 2 dan maar. Als ze 't niet veranderen i/d toekomst wordt het VDSL (downloadbandbreedte heb ik met expressnet toch genoeg nu, enkel die 1mbit upload is te weinig om goed te zijn)

Re: Kritiek van klanten op Fibernet-aankondigingen Telenet

Geplaatst: 20 jan 2011, 14:20
door honda4life
r2504 schreef:Gewoon het idee dat Telenet mijn WPA paswoord heeft, en forwarding rules kan aanpassen is onvoorstelbaar ! Welke garantie heb je als klant dat je eigen gegevens nog veilig zijn... morgen ligt misschien hun ganse database op straat (het zou niet de eerste zijn).
Dit is bij de BBOX niet veel beter hoor, maar hier kan je ten minste een stokje voor steken :lol:

Re: Kritiek van klanten op Fibernet-aankondigingen Telenet

Geplaatst: 20 jan 2011, 14:45
door Tomby
r2504 schreef:Gewoon het idee dat Telenet mijn WPA paswoord heeft, en forwarding rules kan aanpassen is onvoorstelbaar ! Welke garantie heb je als klant dat je eigen gegevens nog veilig zijn... morgen ligt misschien hun ganse database op straat (het zou niet de eerste zijn).
Het is niet noodzakelijk dat ze die in een database zitten hebben he. Kan even goed zijn dat ze die on-demand uit je modem opvragen. Kan men natuurlijk rap testen door gewoon eens de coax uit de modem te trekken en dan via Mijn Telenet te zien of je nog aan de config kan en die kunt wijzigen.

Re: Kritiek van klanten op Fibernet-aankondigingen Telenet

Geplaatst: 20 jan 2011, 15:10
door ubremoved_539
Kan, kan, kan... ik voel me er niet goed bij dat ik niet zelf kan instaan voor m'n veiligheid.

Re: Kritiek van klanten op Fibernet-aankondigingen Telenet

Geplaatst: 20 jan 2011, 16:02
door Sasuke
r2504 schreef:Kan, kan, kan... ik voel me er niet goed bij dat ik niet zelf kan instaan voor m'n veiligheid.
Ik snap de zever niet, je kan achter de nieuwe telenet modems perfect je eigen router hangen (DMZ of gewoon dubbele NAT) en de wireless van de modem uitschakelen zodat je je eigen wireless gebruikt.

Grtz,
Sasuke

Re: Kritiek van klanten op Fibernet-aankondigingen Telenet

Geplaatst: 20 jan 2011, 16:04
door Jelly
Alleen blijkt die DMZ geen 'echte' DMZ te zijn. Of momenteel toch niet.
Outbound VoIP heeft nog steeds problemen.

Re: Kritiek van klanten op Fibernet-aankondigingen Telenet

Geplaatst: 20 jan 2011, 16:21
door Trojan
r2504 schreef:Gewoon het idee dat Telenet mijn WPA paswoord heeft, en forwarding rules kan aanpassen is onvoorstelbaar !
En welke baat heeft telenet er bij dat ze uw forwarding rules kunnen aanpassen? Ze zullen wel strenge regels hebben die misbruik door hun personeel moeten voorkomen.
Welke garantie heb je als klant dat je eigen gegevens nog veilig zijn... morgen ligt misschien hun ganse database op straat (het zou niet de eerste zijn).
Gezien het groot aantal lekken tegenwoordig is er geen enkele garantie meer dat uw gegevens ergens veilig zijn. Leer er mee leven of ga weg van het internet.
honda4life schreef:Dit is bij de BBOX niet veel beter hoor, maar hier kan je ten minste een stokje voor steken :lol:
Bij de bbox staat de WPA enkel in de modem zelf, niet in een database van belgacom.

Re: Kritiek van klanten op Fibernet-aankondigingen Telenet

Geplaatst: 20 jan 2011, 16:25
door honda4life
Sorry Trojan, dan heb ik een slechte bron :oops:

Re: Kritiek van klanten op Fibernet-aankondigingen Telenet

Geplaatst: 20 jan 2011, 17:26
door Trojan
Standaard komen alle modem van belgacom, waaronder de bbox en bbox2 zonder beveiliging voor wifi. De klant of technieker moet deze manueel instellen.

Re: Kritiek van klanten op Fibernet-aankondigingen Telenet

Geplaatst: 20 jan 2011, 17:26
door ubremoved_539
Sasuke schreef:Ik snap de zever niet, je kan achter de nieuwe telenet modems perfect je eigen router hangen (DMZ of gewoon dubbele NAT) en de wireless van de modem uitschakelen zodat je je eigen wireless gebruikt.
Ik denk dat al meermaals is aangegeven dat dubbele NAT niet altijd werkt. Trouwens je hebt gewoon geen access meer tot meerdere publieke adressen (wat eveneens een probleem is wanneer je applicaties gebruikt die vast connecteren op een bepaalde poort).
Trojan schreef:En welke baat heeft telenet er bij dat ze uw forwarding rules kunnen aanpassen? Ze zullen wel strenge regels hebben die misbruik door hun personeel moeten voorkomen.
Baat... geen enkele, het gaat er gewoon over dat de mogelijkheid bestaat en je er zelf geen enkele kijk op hebt wat er precies mogelijk is. Garantie heb je nooit, maar ik sla me dan wel zelf liever tegen m'n kop dan dat ik op Telenet moet betrouwen... grote bedrijven hebben al meermaals domme dingen gedaan op dat punt.

Re: Kritiek van klanten op Fibernet-aankondigingen Telenet

Geplaatst: 20 jan 2011, 18:12
door AnD
Telenet wil te veel controle, waardoor veel gebruikers beperkt worden in hun doen.