Mobiel internet wordt goedkoper - Prijsverlaging deze zomer
Geplaatst: 14 jan 2011, 11:12
De prijzen voor mobiel internet in België zijn bij de hoogste van heel Europa. Maar volgens de krant De Morgen komt daar midden 2011 verandering in. Door het stijgend aantal gebruikers worden de kosten gedeeld en kunnen de prijzen omlaag.
Proximus meldt aan De Morgen dat een kwart van de mobiele telefoons die de grootste mobiele operator vorig jaar verkocht smartphones waren en dat het aantal klanten met een mobiel internetabonnement verdubbelde. Ook Mobistar en Base geven aan die trend op te merken.
Pas rendabel bij grote vraag
Volgens Frank Bekkers van Mobile Vikings, een operator die zich met goedkoop mobiel internet op smartphone- en tabletgebruikers richt, wordt het omslagpunt binnenkort bereikt. “Pas als een hele grote groep naar mobiel internet vraagt, wordt het rendabel om de tarieven te verlagen.”
Een tariefverlaging veroorzaakt bovendien een sneeuwbaleffect. Meer mensen tekenen in, waardoor de prijzen weer kunnen zakken. “Dit gaat door tot er een evenwicht is bereikt”, aldus Bekkers aan De Morgen.
Woordvoerster Frederique Verbiest van Proximus beaamt dit: “Het spreekt voor zich dat we onze tarieven zullen aanpassen aan de vraag van de consument.”
bron: De Morgen
Proximus meldt aan De Morgen dat een kwart van de mobiele telefoons die de grootste mobiele operator vorig jaar verkocht smartphones waren en dat het aantal klanten met een mobiel internetabonnement verdubbelde. Ook Mobistar en Base geven aan die trend op te merken.
Pas rendabel bij grote vraag
Volgens Frank Bekkers van Mobile Vikings, een operator die zich met goedkoop mobiel internet op smartphone- en tabletgebruikers richt, wordt het omslagpunt binnenkort bereikt. “Pas als een hele grote groep naar mobiel internet vraagt, wordt het rendabel om de tarieven te verlagen.”
Een tariefverlaging veroorzaakt bovendien een sneeuwbaleffect. Meer mensen tekenen in, waardoor de prijzen weer kunnen zakken. “Dit gaat door tot er een evenwicht is bereikt”, aldus Bekkers aan De Morgen.
Woordvoerster Frederique Verbiest van Proximus beaamt dit: “Het spreekt voor zich dat we onze tarieven zullen aanpassen aan de vraag van de consument.”
bron: De Morgen