Pagina 1 van 1

VoiP-telefooncentrale

Geplaatst: 03 jan 2011, 23:03
door gilbertnijs
Beste UB'ers,

volgende situatie:
wij hebben een tien-nummerreeks (laten we deze voorstellen door 089/1 tot en met 089/10) afgenomen bij Weepee en bellen bijgevolg ook via Weepee. Wij hebben twee SNOM300 in gebruik, een toestel te Genk (met de 089/1 en 089/2) en een toestel te Hasselt (met de 089/1 en 089/3). Verder wordt er regelmatig vanuit onderweg met een softphone (089/4) gebeld. (de resterend enummers wordne nog niet gebruikt of zijn fax-to-mail-accounts)

wat willen wij bereiken:
als er binnen de 20sec bij een inkomende oproep deze niet beantwoord wordt via de SNOM's of de softphone, dan dient deze oproep doorgeschakeld te worden naar een nummer buiten het Weepee-netwerk (laten we dit 011/1 noemen) waar een secretariaatsdienst de telefoon beantwoord. Deze doorschakeling mag echter enkel op werkdagen en tussen bepaalde uren. Dus wordt een inkomende oproep niet binnen de 20sec beantwoord en is het secretariaat niet bereikbaar, dan moet de voicemail geactiveerd worden.

de vraag:
hoe kunnen we het voorgaande realiseren? Wij hebben namelijk geen interesse en ook niet de kennis om ergens een VPS-server te huren en Asterisk te installeren en te configureren. We zijn dus op zoek naar een soort "hosted voip-telefooncentrale" of eenvoudige hardware waarbij wij toch nog via Weepee kunnen blijven bellen. De software van de hosted telefooncentrale zou ook makkelijk begrijpbaar en te configureren zijn.
Andere optie is dat we een professionele firma onder de arm nemen die de telefooncentrale voor ons opzet op hun servers. Kan iemand ons bedrijven aanbevelen?

Re: VoiP-telefooncentrale

Geplaatst: 03 jan 2011, 23:05
door philippe_d
Heb je de vraag al aan WeePee zelf gesteld ?
Misschien weten zij wel een oplossing, of kunnen je aan een oplossing helpen ?
Philippe.

Re: VoiP-telefooncentrale

Geplaatst: 03 jan 2011, 23:06
door jorgo

Re: VoiP-telefooncentrale

Geplaatst: 03 jan 2011, 23:07
door Sasuke
Beste,

Ik heb zelf een goeie ervaring met NextNet ... zij bieden een goeie oplossing en hebben zeker de nodige kennis in huis. Heb deze ook reeds bij enkele klanten draaien en het is geen probleem het zelf te onderhouden.

Grtz,
Sasuke

Re: VoiP-telefooncentrale

Geplaatst: 03 jan 2011, 23:17
door gilbertnijs
philippe_d schreef:Heb je de vraag al aan WeePee zelf gesteld ?
Misschien weten zij wel een oplossing, of kunnen je aan een oplossing helpen ?
Philippe.
Vraag al meerdere malen aan Weepee gesteld. Kreeg drie keer reactie à la "We beschikken over een eigen PBX systeem". Heb dus gereageerd dat ik graag meer info erover wil ontvangen, maar niets meer ervan gehoord, helaas.

Nextnet heb ik net eens bekeken, lijkt interessant maar is dan ook alles behalve goedkoop. Moet ik eens nader onderzoeken.

Re: VoiP-telefooncentrale

Geplaatst: 27 jan 2011, 23:16
door krisken
Heeft u hier al meer info over?

Re: VoiP-telefooncentrale

Geplaatst: 28 jan 2011, 00:09
door peewee_power
Beste,

Graag per PM uw ticketnummer bij ons en u krijgt morgen alle info over de hosted PBX

MVG

Het Weepee team

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: VoiP-telefooncentrale

Geplaatst: 28 jan 2011, 14:10
door skynetbbs
U mag gerust ook hier meer vertellen over "hosted pbx"?
ik zie in jullie shop geen pbx toestellen...
onder partners gaat het vnl over jullie hardware & colocaties
en onder business gaat het vnl over implementatoren?

Re: VoiP-telefooncentrale

Geplaatst: 28 jan 2011, 21:43
door Benbits
stomme vraag mischien,
maar als ge een inkiesreeks van 10 hebt , krijgt ge dan 10 x login en paswoord?
of moet dit ingesteld worden in de voip centrale?
hoeveel uitgaande gesprekken kunt ge doen mee weepee tegelijk?

b.

Re: VoiP-telefooncentrale

Geplaatst: 28 jan 2011, 22:49
door Sasuke
gilbertnijs schreef:Nextnet heb ik net eens bekeken, lijkt interessant maar is dan ook alles behalve goedkoop. Moet ik eens nader onderzoeken.
Niet om verdoken reclame te doen, maar als je NextNet hun IP PBX al "allesbehalve goedkoop" vind dan vraag ik me af wat je verwacht. Als je veel eisen hebt aan gemak en service moet je toch begrijpen dat je dit niet voor 5 eur / maand gaat krijgen hoop ik ? En een eenmalige, af te schrijven, aankoop van ICT materiaal zou toch ook geen probleem mogen zijn ?

Enfin, dat gezegd zijnde, succes met de zoektocht en laat ons iets weten wat je uiteindelijke oplossing geworden is.

Grtz,
Sasuke

Re: VoiP-telefooncentrale

Geplaatst: 28 jan 2011, 23:06
door skynetbbs
Benbits schreef:stomme vraag mischien,
maar als ge een inkiesreeks van 10 hebt , krijgt ge dan 10 x login en paswoord?
of moet dit ingesteld worden in de voip centrale?
hoeveel uitgaande gesprekken kunt ge doen mee weepee tegelijk?
b.
ik vermoed dat een inkiesreeks van 10 onder 1 account zit...met dan 10 echte telefoonnr's...
je zal dan idd dat 1ne sip account in je pbx moeten steken en verdelen onder je sip clients ?

Re: VoiP-telefooncentrale

Geplaatst: 28 jan 2011, 23:09
door skynetbbs
Sasuke schreef:
gilbertnijs schreef:Nextnet heb ik net eens bekeken, lijkt interessant maar is dan ook alles behalve goedkoop. Moet ik eens nader onderzoeken.
Niet om verdoken reclame te doen, maar als je NextNet hun IP PBX al "allesbehalve goedkoop" vind dan vraag ik me af wat je verwacht. Als je veel eisen hebt aan gemak en service moet je toch begrijpen dat je dit niet voor 5 eur / maand gaat krijgen hoop ik ? En een eenmalige, af te schrijven, aankoop van ICT materiaal zou toch ook geen probleem mogen zijn ?
Enfin, dat gezegd zijnde, succes met de zoektocht en laat ons iets weten wat je uiteindelijke oplossing geworden is.
Grtz,
Sasuke
idd pbxes.org vraagt al gauw 9,99euro/maand als je meer dan 5tal extensies/trunks gaat en mag je voipbuster toestanden al praktisch vergeten...de laatste tijd zou het weer zeer lastig zijn en de support is er niet op verbeterd de laatste jaren...

699euro is leuk als ze idd geen aldi desktop met een asterisk livecd willen doen...

die nextnet's trekken beetje op een soekris?
https://kd85.com/soekris.html

Re: VoiP-telefooncentrale

Geplaatst: 29 jan 2011, 02:21
door krisken
Benbits schreef:stomme vraag mischien,
maar als ge een inkiesreeks van 10 hebt , krijgt ge dan 10 x login en paswoord?
of moet dit ingesteld worden in de voip centrale?
hoeveel uitgaande gesprekken kunt ge doen mee weepee tegelijk?

b.
Je krijgt dan een sip trunk waar je centrale mee kan inloggen (1 wachtwoord, 1 username) waarbij je dan zelf extensies (met eigen login/wachtwoord) aanmaakt voor jouw sipklanten en eventueel je voicemail etc kan instellen.

Re: VoiP-telefooncentrale

Geplaatst: 11 feb 2011, 20:39
door Nighttrain