Hoi,
kzou mijn intern netwerk weer eens willen upgraden, en nu vroeg ik me twee zaken af:
1. Is cat6 kabel echt de moeite, of kan ik met cat 5e kabels ook een deftige snelheid krijgen op een 1gbit netwerk. Lengte normaal niet langer dan 1m.
2. Kan ik beter ergens de kabels kopen, zonder boe of ba, of ze gewoon zelf maken? En zo ja, in welke webshop kan je bv een rol van 10/30/50m kopen aan zeer deftige prijzen?
Ik ga ook wat stekkerdozen en andere prullaria kopen, en liefst blijf ik dan in dezelfde webshop, bv conrad.be/nl.
Netwerkkabels kopen?
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Voor zo korte afstanden zou ik gewoon cat5e voorgemonteerd kopen, om dit in de toekomst te vernieuwen zal dan ook wel de kost niet zijn voor zulke afstanden.
Als je nog kabel, krimptangen,... moet kopen ben je meer kwijt hoor
Als je nog kabel, krimptangen,... moet kopen ben je meer kwijt hoor

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Teebee
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
Krimptang en een stuk of 7 plugjes heb ik nog, maar dat is ook geen drama om er 50 bij te bestellen 
Maar ik zit zonder kabel, en heb geen zin om naar de winkel te rijden hier 5km verder, kost me 1 uur aan tijd en een hoop naft, terwijl ik toch een hoop kleine prutskes online ga bestellen

Maar ik zit zonder kabel, en heb geen zin om naar de winkel te rijden hier 5km verder, kost me 1 uur aan tijd en een hoop naft, terwijl ik toch een hoop kleine prutskes online ga bestellen

-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
1 gig is perfect haalbaar op een Cat5e
http://www.netwerkproducten.com/cat5-ka ... 6_7_9.html
voorgemonteerde kabeltjes kosten de wereld niet en zijn natuurlijk altijd dat ietsje beter.
Indien losse kabel is het altijd beter om af te monteren op een stopcontact en niet rechtstreeks een connector op te knijpen.
http://www.netwerkproducten.com/cat5-ka ... 6_7_9.html
voorgemonteerde kabeltjes kosten de wereld niet en zijn natuurlijk altijd dat ietsje beter.
Indien losse kabel is het altijd beter om af te monteren op een stopcontact en niet rechtstreeks een connector op te knijpen.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
ebay.be (op co.uk winkels): gratis verzending en spotgoedkoop.Teebee schreef:Krimptang en een stuk of 7 plugjes heb ik nog, maar dat is ook geen drama om er 50 bij te bestellen
2eur17 betaald voor een kabel van 5m (met connectors gemonteerd geleverd) incl. gratis verzending
Meestal op 3d geleverd.