In eind juni stuur ik een aangetekend schrijven naar Dommel om hun services op te zeggen.
Op 24 juni krijg ik deze mail:
Geachte,
Het spijt ons te vernemen dat u besloten heeft uw abonnement bij dommel.com te willen opzeggen met inachtneming van de vooropgestelde opzegtermijn van 1 maand.
Uiteraard respecteren we uw beslissing. We hebben hiertoe dan ook het nodige ondernomen in ons klantenbestand. Uw abonnement zal op vervaldatum worden stopgezet. Indien u alsnog uw opzeg wenst ongedaan te maken, dan vragen we u ons hierover zo snel mogelijk op de hoogte te brengen via een reply op deze e-mail.
We hopen u hiermee van dienst te zijn geweest en kijken er alvast naar uit u in de toekomst mogelijk opnieuw als klant te kunnen verwelkomen!
Ik betaalde telkens per 6 maand en verwachtte dus nog een credit nota van Dommel.
Nu krijg ik dit in m'n mail :
Geachte,
Bij nazicht van uw dossier zien we dat uw internetverbinding actief is geweest tot 10/11/2010. Bij betaling van uw halfjaarlijkse factuur in mei 2010 ging u expliciet akkoord met een verlenging van uw contract voor 6 maanden.
Met vriendelijke groeten,
servicedesk dommel.com
Mag dit zo maar ? efin, ze zijn daar bij Dommel nog niet klaar met mij, maar zijn er hier gebruikers met dezelfde ervaringen ?
Opzegtermijn Dommel ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Ach, sommige "Internet Service Providers" blijken telkens toch maar weer te proberen....
Idem hier bij een opzegging van een SmartShake+ nadat Telenet haar Algemene Voorwaarden eenzijdig wijzigde.
Normaliter kan je dan kosteloos opzeggen.
Ik heb dit dan ook gedaan eind november jongstleden.
Wat blijkt bij de volgende aanrekening:
Effe telefoneren.
't Ja, men diende vast te stellen dat mijn aangetekend schrijven inderdaad wel heel duidelijk was.
"We zullen alles crediteren mijnheer".
Volgende aanrekening nog steeds 36,71 euro te betalen wegens deelse creditering van de bovenstaande onterecht aangerekende bedragen.
"Hallo Telenet?"
Men probeert vooreerst toch nog de deelse creditering goed te praten. Wat uiteraard niet kan!
Uiteindelijke resultaat is dat Telenet mij nog 0.97 euro verschuldigd is.
Awel ja, dat minuscule bedragje mogen ze mij nu terugstorten en mij een nieuwe aanrekening sturen.
Net even geïnformeerd en ze zouden het bedragje vorige week reeds overgeschreven hebben.
Ik ben benieuwd.
Conclusie: van een eerste "eindafrekening" van 226,71 euro te betalen aan Telenet naar 0.97 euro te betalen aan mij.
Ik moet wel zeggen dat de opzeg van dit abonnement beduidend vlotter ging dan een opzeg enkele maanden eerder.
Zou dit het "Peeters en Pichal effect" geweest zijn?
(*) Een SmartShake+ bestaat uit een "ComfortNet XL" twv 50.00 euro, een "Telenet FreePhone Europe" twv 20.00 euro en 25.00 euro korting. Dit brengt het Totaal op 45.00 euro. Na opzeggen van het telefonie deel zou men als klant achterblijven met een "ComfortNet XL" twv 50.00 euro. Typisch Telenet ....![Evil of Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Idem hier bij een opzegging van een SmartShake+ nadat Telenet haar Algemene Voorwaarden eenzijdig wijzigde.
Normaliter kan je dan kosteloos opzeggen.
Ik heb dit dan ook gedaan eind november jongstleden.
Wat blijkt bij de volgende aanrekening:
- Opzegvergoeding basispakket telefonie: 177.68 euro
- Internet Comfortnet XL wordt "gewoon" aangerekend aan liefst 50.00 euro(*)
Effe telefoneren.
't Ja, men diende vast te stellen dat mijn aangetekend schrijven inderdaad wel heel duidelijk was.
"We zullen alles crediteren mijnheer".
Volgende aanrekening nog steeds 36,71 euro te betalen wegens deelse creditering van de bovenstaande onterecht aangerekende bedragen.
"Hallo Telenet?"
Men probeert vooreerst toch nog de deelse creditering goed te praten. Wat uiteraard niet kan!
Uiteindelijke resultaat is dat Telenet mij nog 0.97 euro verschuldigd is.
Awel ja, dat minuscule bedragje mogen ze mij nu terugstorten en mij een nieuwe aanrekening sturen.
Net even geïnformeerd en ze zouden het bedragje vorige week reeds overgeschreven hebben.
Ik ben benieuwd.
Conclusie: van een eerste "eindafrekening" van 226,71 euro te betalen aan Telenet naar 0.97 euro te betalen aan mij.
Ik moet wel zeggen dat de opzeg van dit abonnement beduidend vlotter ging dan een opzeg enkele maanden eerder.
Zou dit het "Peeters en Pichal effect" geweest zijn?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
(*) Een SmartShake+ bestaat uit een "ComfortNet XL" twv 50.00 euro, een "Telenet FreePhone Europe" twv 20.00 euro en 25.00 euro korting. Dit brengt het Totaal op 45.00 euro. Na opzeggen van het telefonie deel zou men als klant achterblijven met een "ComfortNet XL" twv 50.00 euro. Typisch Telenet ....
![Evil of Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13622
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Dan zou ik de algemene voorwaarden dan maar eens gaan doornemen...iceke schreef:ik zeg op (na +5 jaar) op 24 juni, ik verwacht stopzetting op 24 juli, ik had reeds betaald tot oktober dus verwacht een credit nota 25juli->oktober.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Ondertussen al een mail terug ontvangen, wat een snelle opvolging ! toen ik er klant was moest ik tekens weken wachten...
Straks dus maar weer eens de kleine letterjes lezen, 5 maand teveel betaald...
Geachte,
U heeft op 24 juni inderdaad onderstaande mail ontvangen:
"Geachte,
Het spijt ons te vernemen dat u besloten heeft uw abonnement bij dommel.com te willen opzeggen met inachtneming van de vooropgestelde opzegtermijn van 1 maand.
Uiteraard respecteren we uw beslissing. We hebben hiertoe dan ook het nodige ondernomen in ons klantenbestand. Uw abonnement zal op vervaldatum worden stopgezet. Indien u alsnog uw opzeg wenst ongedaan te maken, dan vragen we u ons hierover zo snel mogelijk op de hoogte te brengen via een reply op deze e-mail.
We hopen u hiermee van dienst te zijn geweest en kijken er alvast naar uit u in de toekomst mogelijk opnieuw als klant te kunnen verwelkomen!"
Wij bevestigen dus dat uw abonnement op vervaldatum (in dit geval: 10.11.2010) zal worden stopgezet, uw had uw opzegtermijn van een maand meer dan voldoende gerespecteerd. Bij een halfjaarlijkse betaling gaat u expliciet akkoord met een verlenging van onze dienstverlening gedurende een half jaar.
Met vriendelijke groeten,
servicedesk dommel.com
Straks dus maar weer eens de kleine letterjes lezen, 5 maand teveel betaald...
Geachte,
U heeft op 24 juni inderdaad onderstaande mail ontvangen:
"Geachte,
Het spijt ons te vernemen dat u besloten heeft uw abonnement bij dommel.com te willen opzeggen met inachtneming van de vooropgestelde opzegtermijn van 1 maand.
Uiteraard respecteren we uw beslissing. We hebben hiertoe dan ook het nodige ondernomen in ons klantenbestand. Uw abonnement zal op vervaldatum worden stopgezet. Indien u alsnog uw opzeg wenst ongedaan te maken, dan vragen we u ons hierover zo snel mogelijk op de hoogte te brengen via een reply op deze e-mail.
We hopen u hiermee van dienst te zijn geweest en kijken er alvast naar uit u in de toekomst mogelijk opnieuw als klant te kunnen verwelkomen!"
Wij bevestigen dus dat uw abonnement op vervaldatum (in dit geval: 10.11.2010) zal worden stopgezet, uw had uw opzegtermijn van een maand meer dan voldoende gerespecteerd. Bij een halfjaarlijkse betaling gaat u expliciet akkoord met een verlenging van onze dienstverlening gedurende een half jaar.
Met vriendelijke groeten,
servicedesk dommel.com