Pagina 1 van 2
Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 17 dec 2010, 18:27
door riji
Wat gebeurt er met bestaande klanten die in een nieuwe formule willen stappen:
- nieuw contract?
- toch geen kost voor activering zeker (vb. particulier VDSL-home naar Newer&Fasster)?
- hoe praktisch handelen?
- FUP of ongelimiteerd?
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 17 dec 2010, 18:45
door Lord Utopia
- ?
- ?
- online kan je van formule wijzigen;
- ongelimiteerd. Geen FUP op hoeveelheid data.
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 17 dec 2010, 19:40
door Génicus
Kan er mij iemand vertellen wat er met mijn domein gebeurt? Daarover vind ik niets terug, en ik vrees dat ik het zal moeten opgeven. Iemand een idee?
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 17 dec 2010, 22:47
door Jack Daniels
De huidige abonnementen worden niet automatisch overgeschakeld, aangezien er nog een jaarlijks moet afgesloten worden. Maar het zal kunnen om zelf het abonnement aan te passen via myEDPnet.
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 19 dec 2010, 15:24
door GHX73
Het domein (en inhoud) gaat volgens mij gewoon mee naar het nieuwe abonnement. Dat was toch zo met mijn website toen ik van Max6Dyn naar ADSL Home overschakelde, zat toen nog achter users.edpnet.be/... maar dat werd door dezelfde server gehost.
Facturen eens nagekeken en ik heb bij de vorige overschakeling geen activatiekost betaald. Verwacht ik ook nu niet, zeker zolang je bij hetzelfde abo blijft. Zodra het mogelijk is stap ik over naar Enough Internet.
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 19 dec 2010, 18:10
door Génicus
Nja, maar dan zal ik waarschijnlijk het pack van 2.5 euro voor website moeten nemen waarschijnlijk?
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 20 dec 2010, 05:45
door GHX73
Oops, had ik nog niet eens gezien. "Forse prijsverlagingen" in de kop, ja dan kijk je vooral daar naar.
De gratis extra's lijken allemaal weg te vallen, zelfs de mailboxen worden een optie. Als je toekomt met 100GB en gebruik maakt van de gratis domeinnaam/webruimte/meer dan 1 mailbox heb je dus eigenlijk niks te winnen, integendeel.
Bestaande klanten behouden hun huidige formule hé, je bent tenslotte niet verplicht om over te schakelen. Zelf kan ik de opleg van 5 euro voor onbeperkt laten vallen dus blijft het misschien interessant, nu toch maar even afwachten tot het allemaal netjes op de site staat...
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 20 dec 2010, 10:27
door Génicus
mja nee he, tis nu 30 euro, het wordt 25 dus met die 2 packs blijft het 30 euro met onbeperkt ipv 30 euro met 100 gigabyte he
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 20 dec 2010, 10:35
door koekie
Jack Daniels schreef:De huidige abonnementen worden niet automatisch overgeschakeld, aangezien er nog een jaarlijks moet afgesloten worden. Maar het zal kunnen om zelf het abonnement aan te passen via myEDPnet.
Vanaf wanneer is dat mogelijk?
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 20 dec 2010, 10:35
door honda4life
Ik dacht dat vandaag de nieuwe formule's bekend werden.
Niks te zien... of ben ik mis?
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 20 dec 2010, 11:23
door Avenger 2.0
honda4life schreef:Ik dacht dat vandaag de nieuwe formule's bekend werden.
Niks te zien... of ben ik mis?
Had ook zoiets gelezen, maar de dag is natuurlijk nog niet om he
Hoelang duurt overschakelen naar vdsl van edpnet eigenlijk? Iemand enige ervaring mee?
Zit nu trouwens met bc discovery en scarlet internet, vraag me af of ik niet beter eerst edpnet vdsl aanvraag op men discovery lijn en nadien pas overschakel op hun raw copper + voip telefonie oplossing. Heb zo het gevoel dat als ik tegelijk doe dat het helemaal in het honderd gaat lopen
Iemand daar ervaring mee?
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 20 dec 2010, 11:36
door Jippe
De nieuwe website komt er vanaf maandagnamiddag, nog geduld hebben dus.
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 20 dec 2010, 11:38
door riji
In tegenstelling tot de titel (forse prijsverlaging) kom ik tot de conclusie dat voor mij (VDSL-home particulier),
er weinig baat is aan een overstap naar "Newer and Faster".
Nu kan ik OCCASIONEEL voor 5 euro gedurende een maand "onbegrensd" gebruiken, mocht ik dit eens nodig hebben.
Ik heb nu echter wel 5 email-adressen in gebruik en als ik die wil behouden moet ik ALTIJD
2,5 euro per maand meer betalen. Van een ongelimiteerd aantal mailboxen naar 1 mailbox dit is toch wel
heel drastisch...
Komt daar bij dat ik een nieuw contract van minimum 1-jaar moet aangaan en er nog onduidelijkheid is
over de activatiekost.
Het gaat overigens niet enkel over aanbod vermindering van email-boxen;
newsgroepenen, domeinnaam, website zijn allemaal extra te betalen...
Het is altijd hetzelfde liedje: ronkende advertentie, maar als je de details leest...
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 20 dec 2010, 12:22
door honda4life
Dat ze hun mailboxen afbouwen verwondert me niet, tegenwoordig zijn er zo veel betere alternatieven.
En een emailadres van de provider is nooit slim indien je wenst te veranderen.
Misschien kan je vanaf nu je mailbox bij hun blijven behouden als je verandert van provider.
Gewoon de rekening betalen en klaar
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 20 dec 2010, 12:32
door koekie
Je persoonlijk e-mail adres via je provider. Wie dit anno 2010 nog gebruikt, is echt wel niet goed bezig. Bij verandering van provider (en hoe groot is de kans niet dat dit ooit eens gebeurt?) mag je aan iedereen een mailtje sturen dat je e-mail adres verandert.
Neem gewoon een GMail, Hotmail, of eigen domeinnaam account. In dat laatste geval bv voor Dhr Tom Peeters:
[email protected] kost dat zo'n 5 euro per jaar. En dat domein heb je voor de rest van je leven. Kan je ook nog een website mee maken
http://www.peeters.be.
Maar we weten allemaal wel waarom Skynet en Telenet zo graag een e-mailadres aan de klant opdringen. Is een serieuze reden te meer dat ze niet verlopen naar een andere provider. Stel dat je je gsm-nr zou verliezen bij overstap naar een andere GSM operator. Hoeveel zouden er overstappen? Héél weinig mensen.
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 20 dec 2010, 12:56
door MKhan
Volgende reactie kreeg ik van een commercieel medewerker van EDPnet over hun aanbiedingen en "over EDPnet" op hun website:
"U gelooft toch ook niet al de reclame die U ziet op tv?"
Ik vermoed dat hij daarmee insinueerde dat ik niet alles moet geloven wat EDPnet beweert.
Een helpdesk medewerker verwoordde het als "manoeuvreren op een klein vierkantje".
Nochtans staat er "Laat niet met u sollen en kom gewoon bij EDPnet", "een no-nonsense aanpak : wij zeggen waar het op staat" op hun website te lezen.
Ze hebben me dus verteld dat ik niet al de reclame moet geloven.
Wel moet je zelf de reclame mails lezen of kijken op hun site om te weten of er een nieuw product is dat voordeliger is, maar ze zeggen zelf dat je de reclame niet moet geloven...
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 20 dec 2010, 13:30
door Goztow
Het komt er toch gewoon op neer dat voor de meerderheid van hun klant de formules goedkoper worden...
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 20 dec 2010, 13:47
door riji
koekie schreef:Je persoonlijk e-mail adres via je provider. Wie dit anno 2010 nog gebruikt, is echt wel niet goed bezig. .
Heeft u of iemand anders daar cijfers over?
Ik denk dat de meeste mensen wel nog hun persoonlijk e-mailadres bij hen provider hebben,
of vergis ik me?
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 20 dec 2010, 13:50
door riji
honda4life schreef:
Misschien kan je vanaf nu je mailbox bij hun blijven behouden als je verandert van provider.
Gewoon de rekening betalen en klaar
Dit staat toch vermeld als een optie bij een abonnement, dus einde abonnement=einde optie,
of vergis ik me?
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 20 dec 2010, 13:57
door khsw
Jippe schreef:De nieuwe website komt er vanaf maandagnamiddag, nog geduld hebben dus.
Hij staat er...
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 20 dec 2010, 14:22
door Jack Daniels
Vanavond meteen kijken hoe ik naar een andere formule kan overstappen; heb nu adsl home; wordt de "enough internet" formule. Voor mij is het een daling van 5 euro per maand, ondanks het gezeur van sommigen dat er niks verandert voor hen of zelfs duurder wordt. Ik ben al jaren een tevreden EDPnet klant maar met de nieuwe formules ben ik nog meer happy.
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 20 dec 2010, 14:37
door svermassen
De discussie is al begonnen voor de EDP-lijn bij mijn schoonmoeder.
Ik wil downgraden naar "Just-in-case", maar ook niet.
De Enough Internet zou ik wil willen nemen daar, maar de lijn kan het niet aan.
De lijn was al verschillende malen gedowngrade van 6 tot nu uiteindelijk 3,3.
En nu hebben we daar een iets of wat stabiele lijn.
Bijna was het zelfs maar 2 geweest.
En dit ligt niet aan de binneninstallatie of modem of router want dat allemaal vervangen en de modem hangt op het inkomende punt.
De upgrade destijds was enkel voor de limiet.
En aangezien die nu wegvalt kan ik beter downgraden.
Downgraden kost 25,00 EUR
Zucht ...
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 20 dec 2010, 14:50
door MKhan
Vraag nog eens of je die 25 Euro echt wel moet betalen?
Het zou niet de eerste keer zijn dat ze het eerst aanrekenen en als je er om vraagt het niet nodig blijkt.
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 20 dec 2010, 15:11
door rds
riji schreef:In tegenstelling tot de titel (forse prijsverlaging) kom ik tot de conclusie dat voor mij (VDSL-home particulier),
er weinig baat is aan een overstap naar "Newer and Faster".
Klopt, ik zou mijn 10GB nieuwsgroep verliezen en mijn dommeinnaam, in ruil voor ongelimiteerd. Ik kom toch niet aan de 100GB dus ik wijzig niks!
Ik krijg het trouwens op mijn heupen van die beloofde 30Mbit. 95% van de klanten haalt dat. Laat me niet lachen. Zullen we eens een poll houden? Eigenlijk zou je minder moeten betalen als je dat niet haalt. Of vindt jij het ook normaal als uw krant voor dezelfde prijs 10 pagina's minder zou bevatten omdat Belgacom vindt dat jij maar uw huis op een andere plaats had moeten bouwen?
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 20 dec 2010, 15:31
door honda4life
Shit waarom heb ik mijn contract laten aanpassen bij Scarlet, anders kon ik daar ADSL voor dezelfde prijs en een veel betere service krijgen
Spijtig dat er een paar zaken die ik gebruik bij de opties terecht zijn gekomen, wat het dus wat duurder maakt.
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 20 dec 2010, 15:32
door dendemen2004
Volgens mij is net een nieuwe website van EDPnet online gegaan met de nieuwe abonnementen:
http://www.edpnet.be/nl_be/Thuis
Of misschien gewoon een andere thema over de vorige website, zou ook kunnen.
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 20 dec 2010, 15:40
door riji
rds schreef:riji schreef:In tegenstelling tot de titel (forse prijsverlaging) kom ik tot de conclusie dat voor mij (VDSL-home particulier),
er weinig baat is aan een overstap naar "Newer and Faster".
Ik krijg het trouwens op mijn heupen van die beloofde 30Mbit. 95% van de klanten haalt dat. Laat me niet lachen. Zullen we eens een poll houden?
Ik denk dat dit een flagrante leugen is. Had ik van EDPnet niet verwacht.
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 20 dec 2010, 15:49
door MKhan
Minder betalen omdat je niet krijgt waarmee ze adverteren? Dat zal niet rap gebeuren. Als je niet goed oplet zal je misschien wel te veel betalen. Dat is geen probleem.
Zoals ik al zei hebben ze me verteld dat ik de reclame niet moet geloven. Hoe je dan volgens hun tot een deftige beslissing kan komen weet ik nog niet, misschien kan de EDPnet medewerker op het forum hier verduidelijking in brengen?
"Gezever? Zoek het zelf maar uit"
@honda4life, mijn ervaring met de service van EDPnet is niet zo positief, ik heb geen ervaring met scarlet dus kan het niet vergelijken.
Wat ik wel kan zeggen is dat ik via de helpdesk onjuiste informatie heb gekregen i.v.m. de toen nog van toepassing FUP en de snelheid van de verbinding die mogelijk zou zijn. Niet enkel onjuiste info doorgeven maar ook effectief foute informatie bevestigen totdat ik vroeg het op papier te bevestigen. De helpdesk heeft ook via een ticket beweert dat ik bepaalde zaken zou hebben gezegd tijdens een gesprek die helemaal niet waar zijn.
We hebben ook 15 dagen gewacht op antwoord, of een teken dat ze er mee bezig zijn, dat we pas kregen nadat ik op deze site een topic heb gestart.
Ik heb al veel verhalen gelezen over lang wachten maar 15 dagen?
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 20 dec 2010, 15:52
door riji
Toen ik een tijd terug meldde dat het Scarlet One abonnement met Internet-telefonie-televisie voor 50 euro toch wel heel veel goedkoper was dan mijn huidig VDSL-home + BelgacomVasteLijnTelefoon + Tv_Vlaanderen-Basic+, werd hier gereageerd met het argument dat Scarlet een no-nonsense provider was, terwijl EDPnet een full service bood.
Dit laatste gaat nu, ondanks dezelfde prijs (34,95 euro) niet meer op, daar alles extra te betalen is geworden.
Het lijkt weer zo'n manager's truc: een forse verbetering aankondigen om in werkelijkheid minder te geven.
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 20 dec 2010, 16:23
door koekie
Wat is het nu eigenlijk?
Iemand die al jaren klant is en zijn abo wenst aan te passen aan de nieuwe formules moet 25,00 euro activatiekost betalen???
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 20 dec 2010, 16:51
door MKhan
Bij mijn ouders (8jaar klant) hebben ze het aangerekend in de offerte. Nadat ik dit in twijfel trok(mede door een topic met dezelfde situatie op dit forum) is mij verteld dat er geen technische ingreep noodzakelijk is en ze de offerte gingen aanpassen.
Volgens mijn ervaring en verhalen van andere is het regelmatig zo. Dus als je het weet of vraagt moet je blijkbaar niet betalen.
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 20 dec 2010, 20:18
door Bucky
Als je als bestaande klant overschakelt zul je hoogst waarschijnlijk terug aan een nieuw jaarabonnement vast hangen.
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 20 dec 2010, 20:26
door CronoS
Ik zat even te kijken naar de nieuwe formule "Just in Case", ik heb nu toch maximaal 4 mbit, dus voor mij veranderd er dan eigenlijk niets.
Een ding snap ik niet, en dat is dat er staat: "VPN Mogelijk: Nee". Betekent dit dat ik geen VPN tunnel naar mijn eigen IP kan opzetten of dat ik zelf geen VPN tunnels kan opzetten naar andere ip's? Als het laatste het geval is dan heb ik er niet veel aan
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 21 dec 2010, 14:54
door Chris_147
Weet iemand hoe het zit met die opties?
Als ik namelijk via de website enough Internet wil bestellen zijn de enige beschikbare opties: telephony en onbeperkt aantal mailboxen.
Hoe zit het met nieuwsgroepen?
Die link bij lees meer bij Nieuwsgroepen bij de opties werkt ook niet.
Er staat namelijk wel 5€ voor 50GB/maand nieuwsgroepen. Da's dus wel 5x zoveel als nu.
Website en email gebruik ik toch niet bij ADSL Home abonnement, dus voor dezelfde prijs zou ik onbeperkt kunnen downloaden en 5x zoveel via nieuwsgroepen.
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 21 dec 2010, 15:59
door riji
Modbreak:
Gelieve niet te full quoten, cf gedragsregels
Weet iemand hoe het zit met die opties?
Als ik namelijk via de website enough Internet wil bestellen zijn de enige beschikbare opties: telephony en onbeperkt aantal mailboxen.
Hoe zit het met nieuwsgroepen?
Die link bij lees meer bij Nieuwsgroepen bij de opties werkt ook niet.
Er staat namelijk wel 5€ voor 50GB/maand nieuwsgroepen. Da's dus wel 5x zoveel als nu.
Website en email gebruik ik toch niet bij ADSL Home abonnement, dus voor dezelfde prijs zou ik onbeperkt kunnen downloaden en 5x zoveel via nieuwsgroepen.
Voor nieuwsgroepen kun je misschien beter eens kijken bij bedrijven die hierin gespecialiseerd zijn; een zogenaamde "payserver".
Er is bijvoorbeeld Eweka in Nederland die je onbeperkt van usenet laat downloaden tegen de hoogste snelheid en met het maximum aantal verbindingen. Je heb geen vaste verbintenis; je betaalt gewoon 7,5 euro per periode van 30 dagen. Maar er zijn er nog andere, wellicht ook goedkopere, zeker als je snelheid niet al te hoog is.
Er is overigens ook nog geen antwoord van EDPnet of je de activatiekost moest betalen bij een het wisselen van abo.
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 21 dec 2010, 17:00
door Jack Daniels
De nieuwsgroepen zijn eigenlijk een extraatje, inbegrepen in het abonnement. EDPnet heeft namelijk een overeenkomst met een grote Amerikaanse usenet provider (de naam ontsnapt mij even). Je krijgt maar 10 gigabytes download van op hun servers wat volgens sommigen niet veel is. Als je het anderzijds vergelijkt met bv. Telenet, daar heb je helemaal niks van aanbod qua nieuwsgroepen. Dat is de reden waarom ik jaren geleden internet via de kabel bij Telenet heb opgezegd. Ik had eigenlijk beter moeten weten want telkens ik de vraag stelde over nieuwsgroepen kreeg ik een ontwijkend antwoord. Bij Belgacom ben je al niet beter af aangezien ze daar sinds een hele tijd alle binaries groepen uit hun aanbod filteren. Bij Belgacom kan je dus uitsluitend nog terecht om wat te discussiëren over een of ander onderwerp maar downloaden is er al lang niet meer bij. Verder zijn er een stapel payservers, voornamelijk in de USA. Eweka in NL is ook een uitstekende keuze.
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 21 dec 2010, 17:40
door riji
De nieuwsgroepen zijn eigenlijk een extraatje, inbegrepen in het abonnement.
Maar niet meer in de nieuwe abonnementen van EDPnet.
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 21 dec 2010, 17:46
door koekie
Deze namiddag gebeld met EDPnet.
Voor klanten die al hele tijd klant zijn en willen overstappen van de oude formule naar de sinds deze week bekend gemaakte nieuwe formules, maakt men een speciale offerte aan zonder setupkost van 25,00 euro.
Als dank voor deze geste blijft het abonnement bij EDPnet
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 21 dec 2010, 17:56
door honda4life
ze gebruiken giganews.
Ik denk toch dat een gemiddelde usenet gebruiker niet toekomt met 10 Gb/maand, eerder een free rapidshare/megaupload user ofzo
Voor 2,5€ per maand denk ik toch dat er betere aanbiedingen zijn, zeker als je geen 850+ dagen retentie wil
Maar euhm mij grote vraag, Die speciale geste, is dat via contact of automatisch via my edpnet?
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 21 dec 2010, 18:43
door dejean
als je online nieuwe formule besteld betaal je wel degelijk 25.00 € setup
om principiële reden blijf ik bij ADSL home
Ps, er is een online fout voor telefonie prijs ( 8.26 btw inb !!! )