Pagina 1 van 1

Gratis iPod Shuffle

Geplaatst: 17 dec 2010, 14:03
door Gent32m
Hoi,

Ik heb een klacht (of mooier verwoord "verzoek tot bemiddeling" :wink:) ingediend bij de ombudsdienstvoor telecommunicatie.

Begin november heb ik mijn bestelling van "Internet Favorite" (zonder vaste lijn) geplaatst.
Ik heb hierbij recht op een gratis iPod Shuffle (omdat ik mijn bestelling online heb geplaatst).

Nu 6 weken en 6 telefoontjes naar de klantendienst later, sta ik nog altijd nergens... :-(

Het relaas met de klantendienst in het kort:
- De eerste keer werd een project dossier aangemaakt en ging de iPod Shuffle me binnen de 14 dagen opgestuurd worden.
- Na 14 dagen belde ik terug. Het dossier bleek nog lopende (nog even geduld, maar komt volgende week zeker in orde).
- Een week later nog eens gebeld, de iPod Shuffle is gisteren met de post verzonden.
- Een week later nog steeds niets in de brievenbus ontvangen. Teruggebeld naar de klantendienst.
- De verkoper vertelde me dat ik dit via een Belgacom Boetiek diende te regelen. De Belgacom klantendienst in Brussel stuurt geen iPod Shuffles op.
- Naar de Belgacom boetiek (Gent - Kouter) gebeld. Zij zijn hier niet vanop de hoogte. Dit wordt niet via hen geregeld.

Houdt Belgacom hier bewust zijn klanten aan het lijntje ?
Totdat die klanten het opgeven, zodat ze hun beloftes niet moeten nakomen, die ze op hun website beloven ?

Die iPod Shuffle is nu niet het belangrijkste onderdeel in mijn bestelling. Liever een goed werkend internet dan een iPod Shuffle. Echter, wat men belooft (en nog steeds op de website reklame over maakt), dient men ook na te komen (vind ik).

Zoniet, zet het er dan gewoon niet meer op. (of haal het van de website af).

De klantendienst van Belgacom is gratis en (redelijk) bereikbaar. Een pluspunt. Maar de kwaliteit van de gekregen antwoorden is maar ondermaats, vind ik. Er is veel meer kennis op Userbase (onder de leden hier) aanwezig, dan in zo een heel contact center.

Dit gezegd zijnde, post ik dit hier nu neer. Omdat ik me afvraag, of ik de enige ben met deze problemen ?

Wie van jullie die online bij Belgacom besteld heeft, heeft (al dan niet) een gratis iPod Shuffle ontvangen ?
- Wanneer was dit ?
- Hoe lang heb je (na het plaatsen van je bestelling) hierop moeten wachten ?

Gent32m

Re: Gratis iPod Shuffle

Geplaatst: 17 dec 2010, 14:37
door jan28
't Is wel niet hetzelfde product maarik heb ik juli online de MTV generation 10 besteld met toen de ipod er bij, 3x. Netjes geleverd in de week nadien, doosje met simkaart + ipod. Op 1 hebben we even meoten wachten maar dat was toen een probleem met nummer overdracht en Base zijn schuld.

Re: Gratis iPod Shuffle

Geplaatst: 17 dec 2010, 18:33
door philippe_d
Gent32m schreef:Ik heb een klacht (of mooier verwoord "verzoek tot bemiddeling" :wink:) ingediend bij de ombudsdienstvoor telecommunicatie.
a) wel jammer dat een Ombudsman zich met zo'n onbenulligheden moet bezighouden. Dat heeft eigenlijk weinig met telecommunicatie te zien (meer iets voor een economische inspectie die zich bezighoudt met handelspraktijken ??)

b) een verzoek tot bemiddeling is eigenlijk een soort laatste instantie, als je er met de provider absoluut niet meer uitgeraakt. Met andere woorden: je moet eerst alles geprobeerd hebben (= vb aangetekende ingebrekestelling).
Nu wordt de ombudsman al ingezet bij iedere (telefonische) frustratie :???:

Philippe.

Re: Gratis iPod Shuffle

Geplaatst: 17 dec 2010, 18:44
door iceke
Ik heb m'n ipod 14dagen voor m'n aansluiting gekregen via de post, niet aangetekend in een simpele bruine enveloppe, die zeer makkelijk zoek kan gaan bij Bpost dus....

Maw, uwe shuffle is 9/10 bij Bpost blijven plakken.

Re: Gratis iPod Shuffle

Geplaatst: 18 dec 2010, 22:05
door rtl
ik heb de mijne ook nooit gekregen en men houdt mij ook aan het lijntje bij de klantendienst
de modem heb redelijk snel gekregen maar die ipod dus niet

Re: Gratis iPod Shuffle

Geplaatst: 23 dec 2010, 13:29
door Gent32m
De ombudsdienst heeft mijn verzoek tot bemiddeling aanvaard.
Volgend jaar (eind januari) weet ik meer :wink:

Gent32m

Re: Gratis iPod Shuffle

Geplaatst: 23 dec 2010, 13:48
door proximusboyke
daar zou ik nog niet zo zeker van zijn

Re: Gratis iPod Shuffle

Geplaatst: 23 dec 2010, 14:44
door krisken
iceke schreef:Ik heb m'n ipod 14dagen voor m'n aansluiting gekregen via de post, niet aangetekend in een simpele bruine enveloppe, die zeer makkelijk zoek kan gaan bij Bpost dus....

Maw, uwe shuffle is 9/10 bij Bpost blijven plakken.
Nicht heeft hem ook netjes ontvangen, 2 weken na de aanvraag en 1 week voor ze komen installeren. Op dezelfde manier.

Re: Gratis iPod Shuffle

Geplaatst: 07 jan 2011, 12:22
door Gent32m
Deze morgen heb ik (via een aangetekende zending) de iPod Shuffle 2 Go ontvangen.

Doordat ik (ten einde raad) de ombudsdienst heb ingeschakeld, zal Belgacom dit waarschijnlijk aangetekend verzonden hebben.

2 maanden (na mijn bestelling) kan ik dit geschenk nu eindelijk ontvangen.
Waarvoor dank :-)

Het heeft me alvast heel wat energie en telefoons (gelukkig gratis) gekost.

Gent32m

Re: Gratis iPod Shuffle

Geplaatst: 09 jan 2011, 13:48
door TL@
De mijne hadden ze ook ni opgestuurd. Even gebeld, vriendelijk mevrouw (NOT) aan de telefoon gehad en 3 dagen later kwam de facteur ermee bellen (aangetekend) en het ding doet wat het moet doen.

Dit is overigens de enige manier om aan Apple producten te komen, ergens gratis bij krijgen (cfr.: Moss uit "The IT crowd" over een iPhone :-D )

Re: Gratis iPod Shuffle

Geplaatst: 10 jan 2011, 14:01
door Gent32m
Die iPod Shuffle 2 Go is verkrijgbaar in de winkel.
Bv in de mediamarkt, staat hij aan 55 euro geprijsd.

Edit: Het artikel is momenteel uitverkocht. Maar in de google cache, vind je de oude link wel nog terug.

Gent32m

Re: Gratis iPod Shuffle

Geplaatst: 10 jan 2011, 16:55
door quistnix
Toch een mooi cadeau uiteindelijk. Ik kan me niet inbeelden dat Belgacom doelbewust dit cadeau niet opstuurt, ik denk zoals eerder opgemerkt dat er een paar bij de post blijven "plakken".

Re: Gratis iPod Shuffle

Geplaatst: 11 jan 2011, 09:10
door Gent32m
Klopt quistnix.

Maar hier kan Belgacom zelf iets aan doen:
- Ofwel door de iPod altijd aangetekend te verzenden.
- Ofwel door de iPod te laten afhalen door de consument in een Belgacom Shop in zijn buurt.

Dit is een punt waarop hun service nog verbeterd kan worden.

Voor de rest heb ik niets te klagen en zijn ze goed bezig.
Mag ook eens gezegd :-)

Gent32m