Pagina 1 van 1

Kiestoon

Geplaatst: 08 dec 2010, 19:35
door robke
Allen,

Gisteren werd scarlet One geïnstalleerd bij me thuis.
Alles werkt, internet, tv en telefonie.

Vandaag wil ik even bellen, geen kiestoon meer... en dit op beide toestellen. Voor de rest werkt alles nog.
Iemand een idee aan wat dit zou kunnen liggen? Of bel ik het best naar de helpdesk :nono:

Als jullie meer info nodig hebben hoor ik het wel, ik heb er zelf niet enorm veel verstand van vandaar...

grtz en alvast bedankt

Re: Kiestoon

Geplaatst: 08 dec 2010, 19:49
door driesve
Een week wachten. Uw telefoniegedeelte is nog niet actief!
Als je op mijn.scarlet.be kijkt (status bestelling) zal je zien dat nog niet alles is afgerond!

Of heeft het al goed gewerkt? En staat er een andere status?

Re: Kiestoon

Geplaatst: 08 dec 2010, 21:39
door robke
Jep inderdaad... ik had hier al vernomen dat telefonie soms even kon duren maar de technieker zei dat dit niet het geval is bij volledig nieuwe nummers.
Nu, op het moment dat de technieker hier was hebben we getest en waren er geen problemen. Nu heb ik plots geen kiestoon meer :|

Re: Kiestoon

Geplaatst: 08 dec 2010, 22:20
door filipi
Volg de uitleg van dr. Trimble in de draad van 'Install technieker' toen ik vorige week ook ff sukkelde met de foon.
(zeker als er op die plek bij jou ook 'error' staat)

http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 60#p354260

Re: Kiestoon

Geplaatst: 09 dec 2010, 17:34
door robke
Net even getest zonder succes :-(

in elk geval bedankt voor de info

moet er bij interface eth1.20 staan?

Dit is de algemene config :

Afbeelding

En dit staat bij Line 0 :

Afbeelding

+

ledje brandt op de modem.

Als er iemand een idee heeft hoor ik het graag... anders bel ik wel naar de helpdesk, zucht :wink:

Re: Kiestoon

Geplaatst: 09 dec 2010, 19:59
door Obs3rv3r
Steekt de kabel in phone1 of is de interne bekabeling aangesloten op phone1 ?

Probeer is een ander telefoontoestel?

UP and IDLE betekent dat hij toch moet werken normaal gezien..

Ook als je binnen belt, kan je naar sip call history gaan en kijken of de inkomende oproepen op de modem toekomen...

Re: Kiestoon

Geplaatst: 19 dec 2010, 13:14
door robke
Lijkt nu wel te werken. Niets aan gewijzigd eigenlijk maar ja!