Pagina 1 van 1

info

Geplaatst: 28 nov 2010, 18:47
door zaiko2000
Waar kan ik mijn maandelijks volume checken ? Ben sinds gisteren een belgacomklant.

Ook het volgende probleem :Nu heb ik twee e-mail adressen : één geinstalleerd door de technieker wat eerst niet werkte maar nu wel ,werkt met met IMAP instelling.

het tweede heb ik zelf gemaakt met POP instelling ,wat ook werkt.

Nu als ik inlog op belgacomsupport en manage the e-mail addresses wordt mijn e-mail address gedeleet!(tweede adres pop) Dat snap ik niet.het eerste adres geinstalleerd door de technieker zie ik er niet bij staan.



nu vraag ik me af wat het verschil is tussen imap en pop en of ik die twee adressen naast mekaar kan laten staan zonder problemen te veroorzaken.

Re: info

Geplaatst: 28 nov 2010, 19:09
door quistnix
Je kan je volume checken op e-Services, klik hier

Wat je mails betreft: de installateur zal zich vergist hebben. Gooi die IMAP instelling er af. Normaal gebruikt Skynet POP3 mail. Incoming: pop3.skynet.be en Outgoing: relay.skynet.be

Re: info

Geplaatst: 28 nov 2010, 19:14
door Devilzown
Tegenwoordig gebruiken ze imap, dacht ik.
Zijn ze paar maand terug mee begonnen.

Re: info

Geplaatst: 28 nov 2010, 19:36
door redman
inderdaad

Re: info

Geplaatst: 28 nov 2010, 20:33
door Trojan
zaiko2000 schreef:nu vraag ik me af wat het verschil is tussen imap en pop en of ik die twee adressen naast mekaar kan laten staan zonder problemen te veroorzaken.

Bij imap blijven de berichten altijd op de server staan terwijl bij pop3 de berichten naar je email client gedownload worden.

Re: info

Geplaatst: 28 nov 2010, 21:17
door krisken
Imap gebruiken ze inderdaad ook reeds een paar maand. Mag dus perfect blijven staan.
Overigens dacht ik dat het inkomende adres voor POP3 mail pop.skynet.be was, niet pop3.skynet.be (tenzij beiden werken).

Re: info

Geplaatst: 28 nov 2010, 21:40
door gedeco
krisken schreef:Imap gebruiken ze inderdaad ook reeds een paar maand. Mag dus perfect blijven staan.
Overigens dacht ik dat het inkomende adres voor POP3 mail pop.skynet.be was, niet pop3.skynet.be (tenzij beiden werken).

Code: Selecteer alles

gedeco@gedeco-laptop:~$ ping pop.skynet.be
PING pop3pool001.isp.belgacom.be (195.238.5.116) 56(84) bytes of data.
^C
--- pop3pool001.isp.belgacom.be ping statistics ---
6 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 5039ms

gedeco@gedeco-laptop:~$ ping pop3.skynet.be
PING pop3pool001.isp.belgacom.be (195.238.5.116) 56(84) bytes of data.
^C
--- pop3pool001.isp.belgacom.be ping statistics ---
3 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 2016ms



Afgezien dat er geen ping reply is bezit pop3.skynet.be hetzelfde ip adres als pop.skynet.be

:-)

Re: info

Geplaatst: 28 nov 2010, 22:49
door quistnix
Devilzown schreef:Tegenwoordig gebruiken ze imap, dacht ik. Zijn ze paar maand terug mee begonnen.

Ah, dat wist ik niet, weer iets bijgeleerd.

Trojan schreef:Bij imap blijven de berichten altijd op de server staan terwijl bij pop3 de berichten naar je email client gedownload worden.

Bij POP3 kan je de berichten ook laten staan op de server, dat geef je aan in je email client. Verder ken ik IMAP eigenlijk niet, iemand iets meer uitleg ?

krisken schreef:Imap gebruiken ze inderdaad ook reeds een paar maand. Mag dus perfect blijven staan.
Overigens dacht ik dat het inkomende adres voor POP3 mail pop.skynet.be was, niet pop3.skynet.be (tenzij beiden werken).

Je hebt volledig gelijk, het is inderdaad pop.skynet.be

Re: info

Geplaatst: 28 nov 2010, 22:55
door krisken
quistnix schreef:-Verder ken ik IMAP eigenlijk niet, iemand iets meer uitleg ?


http://nl.wikipedia.org/wiki/Internet_M ... s_Protocol