miserie met Immo Rosseel

Plaats reactie
toettoet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 20 aug 2007, 18:20

Ik ben samen met mijn vriendin en een vriend gaan wonen in een pand dat te huur stond via Rosseel te Gent op 01/10/2009.
Nu ging het niet goed tussen mijn vriendin en die vriend waardoor we beslisten te verhuizen.
Hebben hierover verschillende keren gesproken met iemand van Rosseel (vaak kregen we verschillende info).
Die vriend blijft daar wonen en zoekt iemand om er bij te komen wonen.
Nu oktober 2010 heb ik samen met mijn vriendin een stopzetting binnengestoken bij Rosseel.
En heeft een mogelijke kandidaat huurder zijn kandidaatstelling binnengestoken.
Toen we hiervoor informeerden in oktober zeiden ze dat dit in orde ging zijn tegen november.

Nu heb ik 2 weken geleden via hun contactformulier gevraagd hoever ze stonden met dit dossier.
Waarop ik geen antwoord kreeg en dus vandaag weer een mail gestuurd heb.

Ik ben er van op de hoogte dat er kosten zijn, maar wil toch wel eens duidelijk te horen krijgen wat er nu nog moet gedaan worden en wat niet...

Volgens de laatste man die we gehoord hebben hebben we alle papieren binnengestoken en is het wachten op nieuws maar dat was in oktober nog.

Ik zou graag weten wanneer ik eindelijk de waarborg terug krijg en die dan uiteindelijk door die vriend opnieuw zal moeten betaald worden aan Rosseel.

Telefoneren naar hun doe ik niet meer aangezien ze niet echt klantvriendelijk en onbeleefd zijn.

Nu dacht ik om naar de huurdersbond te stappen om meer advies te kunnen krijgen. Maar je moet eerst betalen voor je advies krijgt en dat remt me af.

Nog iemand die zo'n rompslomp meegemaakt heeft met IMMO Rosseel?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik zie niet in wat dit met een IMMO kantoor te maken heeft... dit is puur een regeling tussen jij en je vriend.
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

toettoet schreef:...een stopzetting binnengestoken bij Rosseel.....huurder zijn kandidaatstelling binnengestoken.

't Zal daar druk zijn als daar van alles wordt "binnengestoken". :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

r2504 schreef:Ik zie niet in wat dit met een IMMO kantoor te maken heeft... dit is puur een regeling tussen jij en je vriend.

Dat betwijfel ik: onderverhuur is meestal verboden! Dan is het logisch dat je het met de huurder moet regelen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Als je echt klaarheid wil hebben in die zaken moet je langs gaan op kantoor nooit via internet
Rosseel is niet zo gemakkelijk kantoor en staat op zijn strepen enkel persoonlijk contact geeft de snelste oplossing
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

kan er iemand berekenen hoe groot de kans is dat er iemand op een telecom forum ervaring heeft met 1 van de miljoenen immo-kantoren in belgië?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
toettoet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 20 aug 2007, 18:20

selder schreef:kan er iemand berekenen hoe groot de kans is dat er iemand op een telecom forum ervaring heeft met 1 van de miljoenen immo-kantoren in belgië?

en wat hebben banken er dan mee te maken?

tis niet dat er een speciaal forum is voor immokantoren he, tenzij je er eentje weet: be my guest en dan bedoel ik buiten userbase.

Ik wou gewoon weten of er andere oplossingen zijn of dat er mensen in gelijkaardige scenarios gezeten hebben wat me niet zo moeilijk lijkt als meeste ub'ers tussen de 20 en 30 zijn (gok ik)

@r2504: onderverhuur is verboden

@lion: we zijn al 4x langsgeweest en iedere keer krijgen we een ander verhaal. Ik wil gewoon duidelijkheid en zie niet echt in hoe je dit kan krijgen als je iedere keer een nieuwe medewerker voor uw neus krijgt. Maar ik zal zaterdag nog eens langsgaan, tzal weer plezant zijn.

Ze zeiden dat dit een loutere aanpassing van het contract ging zijn en dat het 90 EUR ging kosten.

Tis gewoon rot omdat ik nu ergens anders huur samen met vriendin en nog steeds als medehuurder sta op die andere woning van rosseel. En ik nog steeds die waarborg niet terug heb.
We zijn dit al vanaf september aan het proberen regelen en pas in oktober kon eindelijk iemand zeggen wat we moesten doen.

Nu huur ik via Immoganda en moet zeggen dat het toch stukken beter is alleen wat betreft klantvriendelijkheid. antipathieke mensen moet ik niet
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

toettoet schreef:als meeste ub'ers tussen de 20 en 30 zijn (gok ik)

Daar zou je nu eens serieus naast kunnen zitten :wink:
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

toettoet schreef:en wat hebben banken er dan mee te maken?


Banken?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
gedeco
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 sep 2005, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

selder schreef:kan er iemand berekenen hoe groot de kans is dat er iemand op een telecom forum ervaring heeft met 1 van de miljoenen immo-kantoren in belgië?


+1 :angel:

Een 18 jaar geleden toen ik nog in Gent woonde, heb ik ook via Rosseel gehuurd.

Mijn ervaring is niet meer relevant.
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
Cabbymaster
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2009, 21:14
Contacteer:

quistnix schreef:
toettoet schreef:als meeste ub'ers tussen de 20 en 30 zijn (gok ik)

Daar zou je nu eens serieus naast kunnen zitten :wink:


Ik ben in elk geval niet tussen 20 en 30 :-)
Afbeelding
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

quistnix schreef:
toettoet schreef:als meeste ub'ers tussen de 20 en 30 zijn (gok ik)

Daar zou je nu eens serieus naast kunnen zitten :wink:

Lol, ja :P. Misschien moet meon nog eens een query op de database loslaten zodat we wat statistiek hebben.

@toettoet, wie heeft het huurcontract ondertekend. Kan je dat niet gewoon aangetekend opzeggen?
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”