Userbase: onaangepast gedrag bezoekers
Geplaatst: 19 nov 2010, 21:49
Beste userbase leden,
Het is de crew, en waarschijnlijk de regelmatige user, niet ontgaan dat er de laatste tijd een wat negatievere, soms minder constructieve sfeer is ontstaan in enkele artikelen. We kregen hierover trouwens verschillende rapporten van verschillende users, waarvoor onze dank. Als crew is het niet eenvoudig om hiermee om te gaan. Het gaat immers meestal niet om regelrechte inbreuken tegen onze gedragsregels, maar eerder een opeenstapeling van soms onschuldig lijkende berichten en storend gedrag.
Het lijkt misschien alsof het moderatieteam hier niet ingrijpt, maar al onze acties zijn niet altijd even zichtbaar en al zeker niet die vele interne discussies dat deze situaties genereren. Deze keer liep het echter de spuitgaten uit en voelen we ons genoodzaakt om daar ook publiek over te communiceren.
Zo werden er vandaag enkele bans uitgedeeld omdat de community primeert. We kunnen onze duizenden bezoekers per dag niet negeren en willen hen zeker niet confronteren onnodige discussies en flames veroorzaakt door enkele van onze bezoekers. Soms hebben ze gelijk en tonen ze nieuwe inzichten, maar vaak zijn ze hardleers of vervallen ze in oude gewoonten.
Op dat moment moet je de keuze maken of je hen de vrijheid geeft om verder hun hun mening te kunnen etaleren of dat je hen monddood maakt op dit forum om zo de kalmte en "de goede geest" te bewaren. We zijn op UB al behoorlijk tolerant (té tolerant volgens velen), maar laat dat ook net de kracht zijn van UB: de vele aanwezige bezoekers met écht veel kennis (ik verbaas me dagelijks nog over de collectieve kennis die hier aanwezig is) die ook die eenmalige bezoeker een goed antwoord te geven en beter geholpen wordt dan eender welke helpdesk van eender welke provider, waarvoor dank, beste userbasers!
Het mes snijdt echter langs twee kanten, want ook gaan soms sommige van onze "high profile"-bezoekers (ISP-medewerkers en anciens) soms uit de bocht; vaak omwille van bovenstaande situatie. Mijn oproep is: ga er niet op in, rapporteer onaangepast gedrag en gebruik eventueel de vijanden-functie van dit forum om de nagels in jullie doodskist onzichtbaar te maken.
Oproep aan iedereen: speel op het onderwerp, onderbouw deze, breng inzichten aan, maar speel niet op de man.
Ik hoop jullie hier nog veel terug te zien, Userbase groeit nog elke dag en dat kan alleen maar als iedereen zich op deze community thuis voelt.
Groeten,
--Christophe
Voorzitter userbase vzw
Het is de crew, en waarschijnlijk de regelmatige user, niet ontgaan dat er de laatste tijd een wat negatievere, soms minder constructieve sfeer is ontstaan in enkele artikelen. We kregen hierover trouwens verschillende rapporten van verschillende users, waarvoor onze dank. Als crew is het niet eenvoudig om hiermee om te gaan. Het gaat immers meestal niet om regelrechte inbreuken tegen onze gedragsregels, maar eerder een opeenstapeling van soms onschuldig lijkende berichten en storend gedrag.
Het lijkt misschien alsof het moderatieteam hier niet ingrijpt, maar al onze acties zijn niet altijd even zichtbaar en al zeker niet die vele interne discussies dat deze situaties genereren. Deze keer liep het echter de spuitgaten uit en voelen we ons genoodzaakt om daar ook publiek over te communiceren.
Zo werden er vandaag enkele bans uitgedeeld omdat de community primeert. We kunnen onze duizenden bezoekers per dag niet negeren en willen hen zeker niet confronteren onnodige discussies en flames veroorzaakt door enkele van onze bezoekers. Soms hebben ze gelijk en tonen ze nieuwe inzichten, maar vaak zijn ze hardleers of vervallen ze in oude gewoonten.
Op dat moment moet je de keuze maken of je hen de vrijheid geeft om verder hun hun mening te kunnen etaleren of dat je hen monddood maakt op dit forum om zo de kalmte en "de goede geest" te bewaren. We zijn op UB al behoorlijk tolerant (té tolerant volgens velen), maar laat dat ook net de kracht zijn van UB: de vele aanwezige bezoekers met écht veel kennis (ik verbaas me dagelijks nog over de collectieve kennis die hier aanwezig is) die ook die eenmalige bezoeker een goed antwoord te geven en beter geholpen wordt dan eender welke helpdesk van eender welke provider, waarvoor dank, beste userbasers!
Het mes snijdt echter langs twee kanten, want ook gaan soms sommige van onze "high profile"-bezoekers (ISP-medewerkers en anciens) soms uit de bocht; vaak omwille van bovenstaande situatie. Mijn oproep is: ga er niet op in, rapporteer onaangepast gedrag en gebruik eventueel de vijanden-functie van dit forum om de nagels in jullie doodskist onzichtbaar te maken.
Oproep aan iedereen: speel op het onderwerp, onderbouw deze, breng inzichten aan, maar speel niet op de man.
Ik hoop jullie hier nog veel terug te zien, Userbase groeit nog elke dag en dat kan alleen maar als iedereen zich op deze community thuis voelt.
Groeten,
--Christophe
Voorzitter userbase vzw