Belgacom TV via Scarlet, tweede TV
Geplaatst: 09 nov 2010, 21:35
Sinds enige tijd heb ik Belgacom TV via Scarlet, tot hier toe zonder veel problemen (technisch dan, over de facturatie en klantendienst kan ik ondertussen een boek schrijven). Ik heb pas een televisietoestel geïnstalleerd op de logeerkamer, waar ik ook digitaal op wil kijken. Technisch gezien kan ik twee televisies aansluiten, Downstream line rate is 25008 kbps en Upstream 3104 kbps.
Scarlet verkoopt zelf geen decoders, dus schafte ik me bij Belgacom een Tilgin aan. Bij het aansluiten voerde deze eerst een disk maintenance uit, om vervolgens te blijven steken op een lichtblauw scherm met de melding '250' in de linkerbovenhoek. Ik koppel de werkende decoder in de woonkamer af, en sluit de Tilgin aan via dezelfde kabels en netwerkaansluiting, en reset voor de zekerheid ook de router, maar het probleem blijft dus neem ik contact op met de helpdesk van Scarlet. Officieel mag deze blijkbaar geen support geven op toestellen die niet via Scarlet gehuurd werden, maar de helpdesker tracht me toch verder te helpen en raadde me aan om de modem te resetten door de resetknop achteraan in te drukken, twintig seconden te wachten en vervolgens ook de voedingsstekker in te pluggen. Sindsdien geeft het toestel na het opstarten helemaal geen beeld meer. De andere decoder werkt wel perfect op dezelfde lijn wanneer ik hem terug aansluit.
Terug naar de Belgacomshop dus om het toestel om te ruilen. Resultaat: exact hetzelfde probleem. Zie ik iets over het hoofd, of heb ik gewoon de pech gehad tweemaal een defecte decoder mee te krijgen? Of is het gewoon niet mogelijk om een gekochte decoder te gebruiken voor Belgacom TV via Scarlet? Lijkt me onlogisch, want het is hetzelfde product, enkel gebeurt de facturatie via een dochtermaatschappij...
Alle hulp is welkom![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Scarlet verkoopt zelf geen decoders, dus schafte ik me bij Belgacom een Tilgin aan. Bij het aansluiten voerde deze eerst een disk maintenance uit, om vervolgens te blijven steken op een lichtblauw scherm met de melding '250' in de linkerbovenhoek. Ik koppel de werkende decoder in de woonkamer af, en sluit de Tilgin aan via dezelfde kabels en netwerkaansluiting, en reset voor de zekerheid ook de router, maar het probleem blijft dus neem ik contact op met de helpdesk van Scarlet. Officieel mag deze blijkbaar geen support geven op toestellen die niet via Scarlet gehuurd werden, maar de helpdesker tracht me toch verder te helpen en raadde me aan om de modem te resetten door de resetknop achteraan in te drukken, twintig seconden te wachten en vervolgens ook de voedingsstekker in te pluggen. Sindsdien geeft het toestel na het opstarten helemaal geen beeld meer. De andere decoder werkt wel perfect op dezelfde lijn wanneer ik hem terug aansluit.
Terug naar de Belgacomshop dus om het toestel om te ruilen. Resultaat: exact hetzelfde probleem. Zie ik iets over het hoofd, of heb ik gewoon de pech gehad tweemaal een defecte decoder mee te krijgen? Of is het gewoon niet mogelijk om een gekochte decoder te gebruiken voor Belgacom TV via Scarlet? Lijkt me onlogisch, want het is hetzelfde product, enkel gebeurt de facturatie via een dochtermaatschappij...
Alle hulp is welkom
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)