port forwarding (professional dienst)
Geplaatst: 09 nov 2010, 11:01
Wou dit toch even vermelden.
Een klant van ons heeft een Belgacom fixed IP alsook een thomson router van BGC.
Er stond reeds een portforwarding ingesteld : inkomend 3389 naar Server X
We wouden een tweede portforwarding instellen: inkomend op 3390 naar server Y op poort 3389
Mail naar [email protected]
Wat zeggen ze bij BGC(zie mail van hen):
Ik heb voor alle zekerheid de naam van de werkneemster weggelaten (Ja, het was een vrouw).
Ik stuur terug :
Na ongeveer 10min (snelle service!) zenden ze mij:
En ja hoor, werkte ! Hah... toch wel straf. Eerst zeggen dat het technisch niet gaat... maar na een kleine howto met screenshot lukt het wel.
Professional dienst? Humm... stel mij toch vragen bij de kennis van die dienst.
Nu ja... het is opgelost en redelijk snel. Maar beetje jammer van hun kennis.
Een klant van ons heeft een Belgacom fixed IP alsook een thomson router van BGC.
Er stond reeds een portforwarding ingesteld : inkomend 3389 naar Server X
We wouden een tweede portforwarding instellen: inkomend op 3390 naar server Y op poort 3389
Mail naar [email protected]
Code: Selecteer alles
Beste,
Graag hadden wij een aanpassing van de router bij ... aangevraagd.
Is het mogelijk een port forward in te stellen :
Inkomend verkeer op poort 3390 doorsturen naar 10.10.0.101 op poort 3389
Bijkomende gegevens zijn:
Code: Selecteer alles
Beste klant
De gevraagde poort staat al open naar ip adres.100.
Elke poort kan maar 1 maal geopend worden naar 1 bepaald intern ip adres.
Met de meeste hoogachting,
Ik stuur terug :
Code: Selecteer alles
Beste,
Graag had ik vernomen waarom dit niet gaat.
Deze optie is tegenwoordig in bijna alle routers in te stellen.
Misschien heeft u mij verkeerd begrepen:
Verkeer dat binnenkomt op poort 3390 moet naar "server Y" doorgestuurd worden maar wel op poort 3389.
(een vb is toegevoegd (zie attachment), komt van een linksys router)
Na ongeveer 10min (snelle service!) zenden ze mij:
Code: Selecteer alles
Beste klant
Kan u even testen of het werkt?
Professional dienst? Humm... stel mij toch vragen bij de kennis van die dienst.
Nu ja... het is opgelost en redelijk snel. Maar beetje jammer van hun kennis.