Pagina 1 van 3

Install technieker

Geplaatst: 29 okt 2010, 08:45
door robke
Hallo iedereen,

Een dikke week geleden toch het risico(?) genomen om een abo te bestellen bij Scarlet.
Enkele uurtjes na mijn bestelling kreeg ik een smsje om te bellen naar de planningdienst om een afspraak te maken. Ik kreeg een boerin aan de lijn... :-) maar ok afspraak was gemaakt : 22/11/2010.

Nu ging ik kijken op scarlet.be/afspraak en daar zie ik 12/11 staan. Voor ik conclusies trek wil ik hier toch even vragen of iemand ervaring heeft met installaties van Scarlet. Ik had al ergens opgenomen dat dit een bgc tech kan zijn die gewoon in de straat iets komt aansluiten, of gaat het hier echt om een vergissing?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Grtz,
Robke

Re: Install technieker

Geplaatst: 29 okt 2010, 09:37
door dr.trimble
tja, de techniekers van scarlet zijn gewoon techniekers die werken bij het bedrijf jansens uit antwerpen. Dit bedrijf werkt in onderaanneming voor scarlet en belgacom.
Als je geluk hebt, dan komt de technieker op de afgesproken datum.
Als je geen geluk hebt, dan zit je gewoon thuis te wachten op een technieker en komt er gewoon doodleuk niemand af. Compensatie voor je halve dag verlof mag je vergeten.
Bij mij is zo een afspraak 2x "uitgesteld" . De derde keer kwam er echter wel iemand opdagen.
Het spijtige van de zaak is dat ook de techniekers de dupe zijn van het slecht werken van jansens en scarlet, waardoor zij dat de boter mogen vreten als ze uiteindelijk bij de klant komen.

Ik lees hier dat eens dat alles aangesloten is het meestal heel goed blijft werken, ik kan dit nog niet helemaal be-amen want na een paar dagen was mijn account weer afgesloten. Nu is ondertussen alles weer ok, dus we zien wel :?

Als alles volgens plan verloopt, dan krijg je de daar voordien een SMS met een herinnering voor de afspraak. Een half uurtje voor dat de technieker bij mij zou zijn kreeg ik van hem ook nog een telefoontje.

Re: Install technieker

Geplaatst: 29 okt 2010, 09:42
door robke
Hey trimble,

thanks voor je reactie maar heb jij ook 2 verschillende data gezien/gekregen voor 2 verschillende techs?

Re: Install technieker

Geplaatst: 29 okt 2010, 09:46
door dr.trimble
robke schreef:[Edit Mod: onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels]
eerst stond de correcte datum op de site, dan werd die uitgesteld naar een andere datum. Ook deze stond eerst correct op de site. Plots werd deze vervangen door 30/12/2010. Dit is omdat ze me blijkbaar geen definitieve datum konden geven omdat belgacom "zogezegd" eerst de lassers moesten sturen.
Telefonisch kreeg ik toen een andere datum maar op de site bleef gewoon 30/12/2010 staan.
Dus best voor de zekerheid bellen naar het nummer in Antwerpen. Dan kom je uit bij de planningsdienst.
Mocht je de dag voordat ze komen geen sms ontvangen hebben, dan zou ik zeker nog eens bellen voordat je effectief verlof neemt

Re: Install technieker

Geplaatst: 29 okt 2010, 09:48
door robke
Allright bedankt

Re: Install technieker

Geplaatst: 29 okt 2010, 11:58
door robke
Ok blijkbaar gaat het enkel om de bgc technieker die komt op 12/11.
Normaal gezien moet er niemand thuis zjin daarvoor, klopt dit?

Re: Install technieker

Geplaatst: 29 okt 2010, 11:59
door Argon
Waar zien jullie eigenlijk juist die datum staan? Ik zie hem niet ofwel kijk ik er over :)

Re: Install technieker

Geplaatst: 29 okt 2010, 12:01
door robke
Als je naar http://www.scarlet.be/nl/afspraak gaat kan je inloggen en zie je een tekstje met datum :-)

Re: Install technieker

Geplaatst: 29 okt 2010, 12:07
door Argon
aha, ik leer bij!

Daarnet nog naar de helpdesk gebeld om te vragen als ze weldegelijk om 2 november komen (zoals afgesproken) en toen werd mij gezegd dat dit zo ook doorgaat.

Ik kijk net echter op de site die je mij gaf:

Beste klant,

De technieker komt langs op 2010-12-30 voor de installatie van uw Scarlet abonnement. Wenst u deze installatie-afspraak te wijzigen, dan kan u elke werkdag tijdens de kantooruren bellen naar 03 271 10 01.

WTF :bang:

Re: Install technieker

Geplaatst: 29 okt 2010, 12:11
door robke
Wel... ik heb ongeveer hetzelfde voor buiten dat de datum op die website vroeger is dan de datum die ik telefonisch gekregen heb... :?
Had je al internet op de locatie waar je nu scarlet aangevraagd hebt? Ik ben dus nog steeds aan het vermoeden dat er dus eerst een bgc tech moet langskomen maar niemand kan dit zo meteen bevestigen :-)

Maar ik ben toch al blij dat er nog iemand is met 2 data... :twisted: sorry :-)

Re: Install technieker

Geplaatst: 29 okt 2010, 12:13
door Argon
is een huurhuis waarvan we morgen de sleutel krijgen. De vorige bewoners hadden Belgacom internet en TV, dit zou dus niet zozeer een probleem mogen vormen denk ik.

Re: Install technieker

Geplaatst: 29 okt 2010, 12:14
door robke
Mja misschien dat ze toch sowieso moeten langskomen voor aan aanpassing in de straatkast voor vdsl

Re: Install technieker

Geplaatst: 29 okt 2010, 12:24
door Argon
Ze mogen doen wat ze willen zolang ik dinsdagavond tv en internet heb.

Ik bel straks nog eens om hen te vragen wat die twee data willen zeggen en hoe het nu zit :)

Re: Install technieker

Geplaatst: 29 okt 2010, 12:26
door robke
Laat je weten wat ze gezegd hebben straks? :-)

Re: Install technieker

Geplaatst: 29 okt 2010, 12:27
door Argon
zal ik doen :)

Re: Install technieker

Geplaatst: 29 okt 2010, 12:47
door robke
Ik heb dus ook nog maar eens even gebeld naar de planningsdienst om zeker te zijn... (zeer vriendelijke dame aan de lijn deze keer!)
Het zou dus waarschijnlijk gaan om een bgc technieker die eerst moet langskomen. Ze kon mij wel niet zeggen of er iemand thuis moest zijn die dag.

Als ze thuis moeten komen kijken dan bellen ze normaal gezien. Maar het gebeurt vaak dat ze niet bellen en als het dan niet ok is dan zal u heel lang moeten wachten voor een nieuwe installatiedatum :|

pff het probleem is dus dat ik alles voorzien heb op 22/11 (afspraak die telefonisch gemaakt werd) en niet op 12/11 en verlof kan ik dan niet nemen... DUS hopelijk moeten ze niet binnen zijn op 12/11 want anders ben ik dus '''gejost''' :bang:

2 bijkomende vragen : Weet er dus iemand of je wel degelijk thuis moet zijn voor de bgc technieker of niet? + Kennen jullie een bgc nummer waarop ik eventueel kan bellen om mijn eerste vraag aan hun te stellen? 0800nr klantendienst daar ben ik niets mee :-) net getest vandaar :-)

Re: Install technieker

Geplaatst: 29 okt 2010, 14:15
door Argon
In de voormiddag gebeld naar de planningsdienst en de aansluiting staat op 2 november. Doordat op hun site een datum stond van 30 december heb ik daarnet nog eens gebeld naar hen voor de zekerheid.

Plots was er een probleem... rarara de datum werd verschoven naar 15 november. Ik vroeg haar waarom, en daar kon ze niet echt op antwoorden. Ik zeg tegen haar dat dit wel eens kan gebeuren maar dat ik op het Userbase forum meerdere meldingen zie en dat dit zeker niet een alleenstaand geval is. Ze kon hier niet meer op zeggen dan "het is een feit dat er wel eens iets misloopt hier".

Ik heb een eindje van mijn tak gemaakt tegen haar (met verontschuldigingen dat die persoon in kwestie zelf niet verantwoordelijk is natuurlijk voor die problemen) maar dat dit geen manier is van werken als de klant een leveringsdatum krijgt en men zelf continue moet bellen en vragen van "is er nog niets gewijzigd..."

De datum staat dus op 15 november in de voormiddag. Toen nog wat kwaad gereageerd en ze beloofde mij als er in mijn regio een plaats vrij komt door iemand die had afgezegd dat ik toen voorrang ging krijgen (men zegt natuurlijk wat men wilt he). Ze verzekerde mij dat mijn dossier op haar bureau ging blijven liggen en dat ze het ging opvolgen (er zit kans in dat daar misschien wel al een stapel van 50 dossiers liggen ;-) ) Vanaf volgende week bel ik dagelijks/twee dagelijks naar haar (heb haar naam gevraagd) en blijf ik "ambetant" doen tot alles in orde is!
:bang:

Re: Install technieker

Geplaatst: 29 okt 2010, 14:19
door robke
In welke regio woon jij want euh... :nono: :-D :-D

Hou ons op de hoogte van je telefoontjes volgende week zou ik zeggen :-)

Re: Install technieker

Geplaatst: 29 okt 2010, 15:07
door Argon
Wevelgem

Re: Install technieker

Geplaatst: 29 okt 2010, 15:26
door dr.trimble
Het helpt wel eens als je meteen hun naam vraagt. Eventueel vragen naar de Team-leider helpt ook. Dit heb ik ten laatste ook steeds gedaan.

Het draait er zelfs zodanig vierkant dat ze zelfs hun eigen techniekers niet verwittigen dat een afspraak niet doorgaat.
Voor mijn tweede afspraak belde ik de dag zelf om te vragen hoe laat de technieker zou komen. Ze zeiden dat me dat er geen ging komen omdat belgacom eerst moest langs komen. Zij zelf konden de dag zelf dus niets doen. Om 16u30 belde hun technieker echter dat hij op weg was naar mij :bang:
Nu, ik zei dat het dan ook niet meer nodig was aangezien belgacom nog moest komen.
Een paar dagen later bleek dat belgacom eigenlijk niet moest komen omdat er reeds meer dan 25 jaar een lijn aanwezig was.

Dus begrijpen wie begrijpen kan.

Re: Install technieker

Geplaatst: 29 okt 2010, 15:42
door Argon
Hier wat hetzelfde, ze was aan het ratelen over de belgacom lassers die nog hun werk moesten doen. Maar de mensen die op dit moment in het huis zitten kijken en surfen nog altijd via een actieve Belgacom... De lijn zou dus geen probleem mogen zijn he

Re: Install technieker

Geplaatst: 02 nov 2010, 13:24
door robke
Modbreak:
onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels
...
waarschijnlijk zitten die mensen dan nog niet op vdsl?

Re: Install technieker

Geplaatst: 02 nov 2010, 19:00
door technieker
Omdat je op de retour staat of geen direct paar meer beschikbaar gaan ze het retourpaar direct lassen. (vdsl mag nooit op een retourpaar gezet worden.)

Re: Install technieker

Geplaatst: 09 nov 2010, 09:46
door Argon
Daarnet nog eens naar de helpdesk gebeld. De afspraak blijft op dit moment nog altijd staan voor komende maandag. Spannend ! :-)

Re: Install technieker

Geplaatst: 10 nov 2010, 09:51
door robke
wel ik ben ook benieuwd... :)

nu vrijdag zou bij mij de bgc tech moeten langskomen in de straat en hopelijk niet thuis want ik ben er niet... :) achja

Re: Install technieker

Geplaatst: 15 nov 2010, 13:30
door Argon
Vandaag tussen 8.00 - 12.30 ging scarlet afkomen om de installatie te doen. Ik kreeg gisteren nog een SMS ter bevestiging.
We zijn ondertussen 13.30 en ik heb daarnet naar hen gebeld...

RARARARA, weer iets fout gelopen en ze komen niet af... De technieker heeft mijn adresgegevens niet ontvangen. Tina (de helpdeskmedewerker die ik altijd vraag) ging nu naar haar chef gaan om te bespreken en ze belt mij straks terug. Ze zei iets ivm een technieker langs te sturen op zaterdag. Hopelijk is dit nu zaterdag, want toen praatte ze plots over 16 december... te zot voor woorden!

Blijft het zo verder gaan ga ik naar de ombudsdienst en dien ik een klacht ik. Dit zijn ondertussen 2 congedagen die opgenomen werden voor niets + in ons huis geen telefoon, TV of internet...

Leuk is anders !

Edit: daarnet zelf nog eens teruggebeld en nogmaals mijn beklag gedaan. Men heeft een technieker opgebeld en deze zou deze namiddag nog langskomen (laat ons nogmaals hopen!). Ik hou jullie op de hoogte van deze "lijdensweg" :bang:

Re: Install technieker

Geplaatst: 15 nov 2010, 14:16
door robke
krijg je sowieso een sms voor de afspraak?

Re: Install technieker

Geplaatst: 15 nov 2010, 14:27
door dr.trimble
Hmmm, ben ik blij dat ik geen alleenstaand geval ben :-D

Tis toch wel schrijnend dat ze er telkens in slagen een afspraak te verneuken.

Jammer voor wie het mee maakt natuurlijk. En klagen bij de helpdesk dat je 2 dagen verlof kwijt bent door hun fout helpt niet hoor. Dat probeerde ik ook en ze konder er niets aan doen. Ze geven daar geen compensatie voor.

Re: Install technieker

Geplaatst: 15 nov 2010, 15:01
door Argon
Net telefoon gehad van de techieker dat deze binnen 15 minuten aanwezig zal zijn voor de installatie.
Sluiten we dan toch nog de dag postief af... ? ;-)

Re: Install technieker

Geplaatst: 15 nov 2010, 15:06
door dr.trimble
check wel dat de instellingen bij telefoon ingevuld zijn, hé.
Dat was bij mij en mijn collega niet gedaan met als resultaat dat na een week de telefoon het nog steeds niet deed :?

Re: Install technieker

Geplaatst: 15 nov 2010, 15:16
door Argon
Modbreak:
onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels
...
dr.trimble schreef:check wel dat de instellingen bij telefoon ingevuld zijn, hé.
Dat was bij mij en mijn collega niet gedaan met als resultaat dat na een week de telefoon het nog steeds niet deed :?
...
Ikzelf ben niet thuis, mijn vriendin wel (en heeft hier geen kennis van). Het is perfect mogelijk dat ik ze dan nog invul later zeker?

Re: Install technieker

Geplaatst: 15 nov 2010, 16:09
door Argon
Net vriendin aan de telefoon gehad: Internet, Telefoon en TV werken allemaal.

Bij eerste lijntest via speedtest.telenet.be kreeg ik volgende resultaten:
Last Result:
Download Speed: 10057 kbps (1257.1 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1785 kbps (223.1 KB/sec transfer rate)
Latency: 25 ms
maandag 15 november 2010 16:02:24

Ik ken de gegevens nog niet die de modem geeft, maar ben beetje teleurgesteld in het download gedeelte. De 25Mbps haal ik dus zeker niet blijkbaar :-(

Re: Install technieker

Geplaatst: 15 nov 2010, 16:16
door robke
in elk geval ben je al aangesloten :-)

Re: Install technieker

Geplaatst: 15 nov 2010, 16:26
door Argon
Ja inderdaad, daar ben ik al blij om :-)

Vind het nu alleen vreemd dat mijn download 15 Mbps te weinig is (theoretisch gezien). Ik kan er in komen dat ik de volle 25Mbps niet zou halen, maar het scheelt toch wel veel. Vanavond eens zien op wat de modem Sync't

Re: Install technieker

Geplaatst: 15 nov 2010, 16:30
door FunkStar
Modbreak:
onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels
...
Argon schreef:
robke schreef:in elk geval ben je al aangesloten :-)
Ja inderdaad, daar ben ik al blij om :-)

Vind het nu alleen vreemd dat mijn download 15 Mbps te weinig is (theoretisch gezien). Ik kan er in komen dat ik de volle 25Mbps niet zou halen, maar het scheelt toch wel veel. Vanavond eens zien op wat de modem Sync't
...
Gebruik je het draadloze gedeelte?

Re: Install technieker

Geplaatst: 15 nov 2010, 16:31
door Argon
Vriendin heeft het idd gemeten met de draadloze connectie. Zou het bekabeld zoveel vlotter lopen? (vanavond kan ik het uittesten :))

Re: Install technieker

Geplaatst: 15 nov 2010, 16:38
door Goztow
Hangt er ook van af hoeveel wireless connecties en op welke channel er bij jou in de buurt zijn, je muren, ... Altijd wired testen ;).

Re: Install technieker

Geplaatst: 15 nov 2010, 16:39
door FunkStar
Argon schreef:
FunkStar schreef:Gebruik je het draadloze gedeelte?
Vriendin heeft het idd gemeten met de draadloze connectie. Zou het bekabeld zoveel vlotter lopen? (vanavond kan ik het uittesten :))
Ja echt veel beter, die draadloze connectie is echt s**** zelf al zit je naast je Sagem...

Re: Install technieker

Geplaatst: 15 nov 2010, 19:33
door Argon
Nieuwe meting (bekabeld):
Download Speed: 18623 kbps (2327.9 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1815 kbps (226.9 KB/sec transfer rate)

Met als lijnwaarden:
VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 24.8 dB
Downstream line rate : 20056 kbps
Upstream line rate : 2040 kbps
TX total power : -26.1 dbm
Downstream delay : 7.6 ms
Upstream delay : 3.5 ms

Re: Install technieker

Geplaatst: 15 nov 2010, 19:35
door Devilzown
Bij mij valt het best mee qua wireless, haal overal in appartement max. snelheid.
Maar sowieso ben je beter af met een router te plaatsen achter de Sagem.