Hoe goed sta ik in mijn recht (dommel VDSL problemen)?
Geplaatst: 13 okt 2010, 17:46
Beste UB'ers
Ik heb thuis 2 telefonie (PSTN) lijnen liggen : laten we deze voor het gemak lijn 1 en 2 noemen.
Ik had destijds op lijn 1 scarlet gezet (scarlet internet + belgacom tv via VDSL2) en op lijn 2 een dommel VDSL account (speedconnect plus). Dit dommelaccount is actief sinds begin september (ik dacht 11 of 12 september).
Door de misérie met Scarlet (verkeerde facturatie etc) heb ik daar alles overgezet, en via internet bij Belgacom een pack aangevraagd : PSTN lijn + belgacom TV comfort + Belgacom Internet Favorite. Dit alles op het nummer van lijn 1.
Plots blijkt echter dat iemand de inleiding voor deze BGC producten op lijn 2 had gedaan, waardoor mijn VDSL lijn van Dommel uitviel. Helaas kwam dit slechts na 2/3 dagen naar boven dat dit de reden was. Ondertussen (daar ik zelf BGC technieker ben) had ik links en rechts al een paar mailtjes verstuurd, en had ik mensen gevonden binnen BGC die zo vriendelijk waren om alles terug recht te zetten. Uiteindelijk, vorige donderdag werkte alles weer zoals het hoorde : alles van Belgacom op lijn 1, alles van Dommel op lijn 2.
Echter...De vreugde was van korte duur : toen ik maandagmorgen op internet wou bleek dat de PPPOE connectie met dommel terug down was. Opnieuw telefoontje gedaan en ik kreeg hetzelfde verhaal te horen : uw lijn is wegens administratieve redenen opgezegd. Een andere provider heeft dus uw lijn overgenomen mijnheer. Wij kunnen daar niks aan doen...
Opnieuw (ik had toch de nummers van de eerste keer dat het fout ging) naar de mensen binnen BGC gebeld en deze keer hoor ik wel overal hetzelfde : binnen belgacom staat alles goed gedocumenteerd, en er zijn geen inleidingen gedaan op uw lijn. Ze hebben mij de mails doorgestuurd met de screens die ze kregen en die stonden zoals het hoorde...
Dus weer naar Dommel gebeld en hun hiermee geconfronteerd : nu plots vragen ze van mij de volgende bedragen eer ze mij terug op actief willen zetten:
- €450 wegens contractbreuk (ik was nog geen maand klant) - dit is de factuur van de verkeerde inleiding van Belgacom vorige week, ook al kan ik hier niks aan doen en was dit buiten mijn wil om, ik moet dit betalen!
- €75 heractivatiekost omdat ze mij voor de tweede keer in een maand moesten helpen, en zij 100% zeker zijn dat dit alles komt omdat ik met het telefoonnnummer dat hoort op lijn 2 een internetlijn had aangevraagd bij een andere operator, en dat ik aldus vroeg of laat toch weg zou gaan.
- Uiteraard heb ik vorige zondag mijn factuur van €45 ook reeds betaald, zodat ik in oktober toch internet zou hebben...helaas pindakaas, dat geld zie je niet terug!
Uiteindelijk willen ze dus bijna €600 om mij opnieuw aan te sluiten door iets dat geheel buiten mijn wil om is gebeurd! Ik kan daar helaas bitter weinig aan doen dat iemand mijn Belgacom Internet+Belgacom TV aanvraag op de verkeerde lijn zet...
Inmiddels is de uitgebreide mail vertrokken naar de ombudsdienst, doch ik vrees dat ze hier (zoals gewoonlijk als ik de andere zaken rond dommel lees) eens goed gaan mee lachen en deze vertikaal klasseren...
Wat is jullie mening/opinie/idee?
Kris
PS : reden dat ik dommel had gekozen was omdat je voor een vrij kleine prijs een vast IP had.
Ik heb thuis 2 telefonie (PSTN) lijnen liggen : laten we deze voor het gemak lijn 1 en 2 noemen.
Ik had destijds op lijn 1 scarlet gezet (scarlet internet + belgacom tv via VDSL2) en op lijn 2 een dommel VDSL account (speedconnect plus). Dit dommelaccount is actief sinds begin september (ik dacht 11 of 12 september).
Door de misérie met Scarlet (verkeerde facturatie etc) heb ik daar alles overgezet, en via internet bij Belgacom een pack aangevraagd : PSTN lijn + belgacom TV comfort + Belgacom Internet Favorite. Dit alles op het nummer van lijn 1.
Plots blijkt echter dat iemand de inleiding voor deze BGC producten op lijn 2 had gedaan, waardoor mijn VDSL lijn van Dommel uitviel. Helaas kwam dit slechts na 2/3 dagen naar boven dat dit de reden was. Ondertussen (daar ik zelf BGC technieker ben) had ik links en rechts al een paar mailtjes verstuurd, en had ik mensen gevonden binnen BGC die zo vriendelijk waren om alles terug recht te zetten. Uiteindelijk, vorige donderdag werkte alles weer zoals het hoorde : alles van Belgacom op lijn 1, alles van Dommel op lijn 2.
Echter...De vreugde was van korte duur : toen ik maandagmorgen op internet wou bleek dat de PPPOE connectie met dommel terug down was. Opnieuw telefoontje gedaan en ik kreeg hetzelfde verhaal te horen : uw lijn is wegens administratieve redenen opgezegd. Een andere provider heeft dus uw lijn overgenomen mijnheer. Wij kunnen daar niks aan doen...
Opnieuw (ik had toch de nummers van de eerste keer dat het fout ging) naar de mensen binnen BGC gebeld en deze keer hoor ik wel overal hetzelfde : binnen belgacom staat alles goed gedocumenteerd, en er zijn geen inleidingen gedaan op uw lijn. Ze hebben mij de mails doorgestuurd met de screens die ze kregen en die stonden zoals het hoorde...
Dus weer naar Dommel gebeld en hun hiermee geconfronteerd : nu plots vragen ze van mij de volgende bedragen eer ze mij terug op actief willen zetten:
- €450 wegens contractbreuk (ik was nog geen maand klant) - dit is de factuur van de verkeerde inleiding van Belgacom vorige week, ook al kan ik hier niks aan doen en was dit buiten mijn wil om, ik moet dit betalen!
- €75 heractivatiekost omdat ze mij voor de tweede keer in een maand moesten helpen, en zij 100% zeker zijn dat dit alles komt omdat ik met het telefoonnnummer dat hoort op lijn 2 een internetlijn had aangevraagd bij een andere operator, en dat ik aldus vroeg of laat toch weg zou gaan.
- Uiteraard heb ik vorige zondag mijn factuur van €45 ook reeds betaald, zodat ik in oktober toch internet zou hebben...helaas pindakaas, dat geld zie je niet terug!
Uiteindelijk willen ze dus bijna €600 om mij opnieuw aan te sluiten door iets dat geheel buiten mijn wil om is gebeurd! Ik kan daar helaas bitter weinig aan doen dat iemand mijn Belgacom Internet+Belgacom TV aanvraag op de verkeerde lijn zet...
Inmiddels is de uitgebreide mail vertrokken naar de ombudsdienst, doch ik vrees dat ze hier (zoals gewoonlijk als ik de andere zaken rond dommel lees) eens goed gaan mee lachen en deze vertikaal klasseren...
Wat is jullie mening/opinie/idee?
Kris
PS : reden dat ik dommel had gekozen was omdat je voor een vrij kleine prijs een vast IP had.