Pagina 1 van 1
Dommel opgezegd: mailboxprobleem
Geplaatst: 12 okt 2010, 16:56
door ctgilles
Ik ben sinds 1 oktober een tevreden klant van EDPnet en sinds mijn account bij Dommel op "terminated" staat zijn die mailproblemen bezig. Als ik me niet vergis moeten ze toch uw mailboxen een 6-tal maanden open houden? (
http://www.zdnet.be/news/112685/e-maila ... derwissel/) Want na 4 jaar Dommel staan al mijn abo's op dat adres, en ik kan niet meteen uit het hoofd al die mailadressen gaan veranderen.
Momenteel moet ik elke dag opnieuw die mailboxen aanmaken en de aliassen ingeven, dat is toch geen doen... Van mij mogen ze gerust een forward zetten naar mijn EDPnet adres, een echte mailbox moet ik niet hebben. Maar wat er nu gebeurt kan toch niet de bedoeling zijn?
Ik heb alvast een ticket geopend door te bellen naar hun klantendienst. Die vriendelijke mens aan de telefoon kon me helaas niet verder helpen maar hij ging me terugbellen of mailen als hij meer wist.
Zouden deze problemen aanhouden, bij welke ombuds moet ik dan gaan klagen?
Re: Dommel opgezegd: mailboxprobleem
Geplaatst: 12 okt 2010, 17:57
door xenne
toen ik indertijd bij telenet opzegde waren de mailboxen 's anderdaags al dood, maar da's jaren geleden...
bij dommel opgezegd in april 2010 en de mailboxen zijn begin september een stille dood gestorven
mijn website werkt wel nog
Re: Dommel opgezegd: mailboxprobleem
Geplaatst: 12 okt 2010, 18:40
door on4bam
Ter info, ik kan nog steeds in mijn Easynetmaibox niettegenstaande ik daar weg ben sinds mei 2006. Er zit wel alleen spam in.
Re: Dommel opgezegd: mailboxprobleem
Geplaatst: 12 okt 2010, 23:28
door ketter
Hier hetzelfde,Maandag was abbo afgesloten en Maandag ook alle mailboxen weg.
Tzal van pette zijn zeker.
Re: Dommel opgezegd: mailboxprobleem
Geplaatst: 13 okt 2010, 10:11
door ctgilles
Vandaag mailbox wéér weg en het grootste ***wijf ooit op de helpdesk. Die keren ben ik wel blij dat ik er van weg ben.
edit:
Heb dan maar een case geopend bij de ombudsdienst en in tussentijd maak ik nieuwe mailboxen aan. Hopelijk raakt dit opgelost want sommige mensen weten mijn nieuw adres niet en ik kan niet weten hoe door een format enkele weken geleden
Re: Dommel opgezegd: mailboxprobleem
Geplaatst: 14 okt 2010, 12:25
door ctgilles
Een nieuwe dag, en weer mailboxen weg
Soms hebde zo eens zin om de apparatuur te hebben die een DDoS aankan
Re: Dommel opgezegd: mailboxprobleem
Geplaatst: 14 okt 2010, 15:28
door Trojan
google: low orbit ion canon (LOIC)
Re: Dommel opgezegd: mailboxprobleem
Geplaatst: 14 okt 2010, 17:10
door ctgilles
Ik zit morgen op een Belnet lijn, IMMA CHARGIN MAH LAZOR
Zalig lol
Re: Dommel opgezegd: mailboxprobleem
Geplaatst: 14 okt 2010, 17:19
door honda4life
ctgilles schreef:Ik zit morgen op een Belnet lijn, IMMA CHARGIN MAH LAZOR
Zalig lol
Wahaa ik doe mee vanop de hogeschool op Belnet.
Wa gaan we plat gooien
Re: Dommel opgezegd: mailboxprobleem
Geplaatst: 02 nov 2010, 22:29
door Petervanakelyen
De mensen die onder Linux werken moeten zeker eens Slowloris proberen. Heel wat effectievere tool dan LOIC
Re: Dommel opgezegd: mailboxprobleem
Geplaatst: 03 nov 2010, 14:33
door manu
het behoud van de mailboxen is nog maar een wetsvoorstel, dus eigenlijk dode letter. Iedereen weet toch al langer dat als je een contract met een ISP opzegt, dat je dan je mailboxen kwijt bent.
Re: Dommel opgezegd: mailboxprobleem
Geplaatst: 03 nov 2010, 15:53
door spookie2005
manu schreef:het behoud van de mailboxen is nog maar een wetsvoorstel, dus eigenlijk dode letter. Iedereen weet toch al langer dat als je een contract met een ISP opzegt, dat je dan je mailboxen kwijt bent.
Ja,absoluut,ik heb dat ook gemerkt bij Scarlet:Abonnement gedaan,mailbox gedaan!
Re: Dommel opgezegd: mailboxprobleem
Geplaatst: 03 nov 2010, 15:55
door Goztow
Wat een stuk beter is dan: abo gedaan, mailbox nog 6 maanden actief maar je kan er niet aan!
Re: Dommel opgezegd: mailboxprobleem
Geplaatst: 11 nov 2010, 19:48
door q-tec
hoe snel moet je erbij zijn om je telnr over te dragen naar weepee?
dommel
Re: Dommel opgezegd: mailboxprobleem
Geplaatst: 11 nov 2010, 23:06
door krisken
@TS : je probleem oplossen kan ik _helaas_ niet, maar ik zou je aanraden om ofwel een gmail/hotmail adres aan te maken, ofwel bij een hoster een goedkoop hostingpakketje te nemen (heb je voor een paar euro per maand al) met daar een domeinnaam aangekoppeld. Bvb je familienaam. Zo kan je e-mailadressen maken als
[email protected]. En de zoon piet geef je dan maar meteen
[email protected]. Het enige dat je moet doen als je van provider wisselt is de uitgaande mailserver aanpassen naar die van je nieuwe provider. Zo ben je altijd zeker dat je mail nog gaat werken!
Kleine tip overigens bij eigen domeinnamen : kies voor IMAP ipv POP3 voor je mails! Zo kan je na een format, crash of nieuwe pc gewoon opnieuw de gegevens ingeven en haalt deze onmiddellijk alles op van bij de server
Re: Dommel opgezegd: mailboxprobleem
Geplaatst: 12 nov 2010, 21:11
door BasVDSL
Onzin, registreer gewoon een eigen domain-naam, kost amper 10~15 euro.
Dan kan je altijd een domain-forward zetten naar eender waar, zonder dat je email verandert.
Hotmail en GMail zijn aardig, maar wat als ze ermee stoppen?
Als je wenst dat je email altijd blijft bestaan, registreer je eigen domein, en doe dat bij een provider die mail-forward aanbied.
Een provider die bij Inforbussiness.com zit, die kan dat gratis, alsook bedrijven.
Ikzelf laat gewoon mijn eigen domain forwarden naar mijn Dommel boxen, was vroeger Evonet / eigen hosting.
Gewoon je eigen ding doen, ik kan je wel registeren als je wilt, maar meer dan doorsturen kan ik niet (op dit moment).
Verder heeft een domain niets met Imap of Pop te maken, dat is maar net wat je hoster aanbied.
Dommel bied geen Imap, dus kan je nooit Imap aan je domain hangen bij ze.
Re: Dommel opgezegd: mailboxprobleem
Geplaatst: 12 nov 2010, 21:12
door BasVDSL
q-tec schreef:hoe snel moet je erbij zijn om je telnr over te dragen naar weepee?
Moet je doen VOOR je opzegt!
Re: Dommel opgezegd: mailboxprobleem
Geplaatst: 12 nov 2010, 22:45
door krisken
BasVDSL schreef:Onzin, registreer gewoon een eigen domain-naam, kost amper 10~15 euro.
Dan kan je altijd een domain-forward zetten naar eender waar, zonder dat je email verandert.
Hotmail en GMail zijn aardig, maar wat als ze ermee stoppen?
Als je wenst dat je email altijd blijft bestaan, registreer je eigen domein, en doe dat bij een provider die mail-forward aanbied.
Een provider die bij Inforbussiness.com zit, die kan dat gratis, alsook bedrijven.
Ikzelf laat gewoon mijn eigen domain forwarden naar mijn Dommel boxen, was vroeger Evonet / eigen hosting.
Gewoon je eigen ding doen, ik kan je wel registeren als je wilt, maar meer dan doorsturen kan ik niet (op dit moment).
Verder heeft een domain niets met Imap of Pop te maken, dat is maar net wat je hoster aanbied.
Dommel bied geen Imap, dus kan je nooit Imap aan je domain hangen bij ze.
Ik bedoelde dan ook om een domein te registreren bij een onafhankelijke partij, niet via de ISP zelf. En ook het hostingpakket af te nemen bij een derde partij. Zoals je zegt : kost amper iets en de problemen zijn opgelost. Betreffende hotmail/gmail geef ik je 100% gelijk, doch ben ik 100% zeker dat deze services nooit van vandaag op morgen zullen stoppen. Daarvoor zijn er teveel klanten en diensten aan gekoppeld. Mailforwarding naar je dommelboxen is in mijn ogen geen oplossing : als je computer crasht of als je een nieuwe computer koopt ben je meteen al je mails kwijt. Zeker in het eerste geval! In het tweede geval mag je nog allerlei bestandjes kopieren van de ene pc naar de andere om je mails te blijven houden.
Mijn standpunt blijft dat je best IMAP boxen op je domeinnaam zet en je deze gewoon zo leest. En als uitgaande mailserver gebruik je gewoon de provider zijn servers.
't Is niet omdat dommel deze service niet aanbied dat je dat niet kan doen via een andere hostingpartij hé. Ikzelf heb dommel en belgacom vdsl liggen overigens en dit werkt perfect met de meerdere domeinnamen die ik gebruik. En deze komen toe op een eigen server met daar directadmin op (dat meteen IMAP ondersteund). inkomende mailserver is gewoon mail.domein.ext, uitgaande is gewoon relay.skynet.be. Zo staan mijn mails op mijn netbook, laptop en desktop gesynct continue, alsook op mijn GSM! Daar het IMAP is kan dit perfect want de mails blijven gewoon op mijn server staan. En als je een beetje goed bent voorbereid met een eigen server neem je op een ander netwerk een VPS waar je secondairy DNS op plaatst, backup MX en natuurlijk elke nacht een volledige backup naartoe stuurt van je primaire server. Op die manier ben je maximaal de mails kwijt van 24u.
Re: Dommel opgezegd: mailboxprobleem
Geplaatst: 12 nov 2010, 23:09
door BasVDSL
Je snapt het niet!
Mailforwarding kan je doen bij diverse registrars.
Dit houd in bv:
[email protected] ->
[email protected]
Ergo, de mail wordt gewoon doorgestuurd, niks meer niks minder.
Imap is iets anders, als de mail-provider ermee stopt ben je alle e-mails kwijt!
Pop heeft het nadeel dat je het ophaalt.
Maar zelfs dit is te simpel om uit te leggen.
Het punt is dat je het niet snapt, pop kan heel goed zijn, Imap ook...maar de een is niet beter dan de ander.
Je moet zelf backups maken, welk systeem je ook pakt.
Doe je het niet ben je altijd de lul als het fout gaat, waar dan ook.
Als je eigen server wilt spelen, doe dan Vast-IP met ISPCP
Oh en, SMTP is geen POP/IMAP, na 4 dagen geven ze het op!
Re: Dommel opgezegd: mailboxprobleem
Geplaatst: 12 nov 2010, 23:34
door krisken
En als gebeurd wat gebeurd is bij de TS? Dan mag je nog een mailforward hebben, als je ISP jouw mailboxen sluit/verwijderd ben je ook al je nieuwe mails kwijt. Moet je snel snel die mailforwards naar een ander ISP adres zetten om terug een werkend e-mailadres te hebben.
Wat je zegt klopt : als je mailprovider ermee stopt ben je al je mails kwijt. Neem je echter een gevestigde waarde in de hostingwereld (zoek even op google en je hebt tal van resultaten) dan mag je er *vrij* zeker van zijn dat deze niet gauw failliet zal gaan. En als het echt slecht slecht slecht gaat dan zal het desbetreffende bedrijf wel overgenomen worden hoor. Kijk maar hoeveel bedrijven bvb Combell niet heeft over genomen...
Zelf backups nemen is natuurlijk een extra veiligheid, zal je mij nooit horen ontkennen, doch een beetje hostingprovider neemt ook elke nacht zelf backups waar de klanten aan kunnen indien dit gewenst is (nuja...ik doe dat dus)...
SMTP geeft op na 4 dagen, daarom dat ik juist zei dat _nogmaals_ een beetje hostingprovider ook een backup mx server heeft waar SMTP de mails tijdelijk op kan afleveren, en deze de mails bijhoud tot de primaire mx server terug online is. In elk geval, zo werkt het bij mij.
PS : Heb een 6-tal servers staan in datacentra en één thuis op een vast ip. 2 van de 6 dienen als backupserver, de 4 anderen als mainserver. Dus ik speel niet bepaald met servers