Linksys WAG320n "niet ondersteund"
Geplaatst: 30 sep 2010, 15:08
Hoi iedereen,
Ik ben al negen maanden een tevreden klant van dommel cityconnect plus,
maar een week geleden kreeg ik geen connectie meer.
Ik gebruikte een sitecom router (beetje aan het budget gedacht) en deze werkte perfect,
tot een week geleden, toen kreeg ik plots geen ip adres meer toegewezen.
Dsl connectie bleek er wel nog te zijn,
in de log klaagde hij dat de DHCP deamon niet meer kon gevonden worden.
Dan naar de helpdesk gemaild, die zeiden eens modem naar fabrieksinstellingen en weer herconfigureren,
maar geen geluk.
Ik wilde al een tijdje een gigabit router,
dus ik dacht perfecte moment om een nieuwe te kopen,
dus kocht ik een linksys WAG320n,
denkende dat deze onmogelijk niet zou ondersteund worden,
aangezien deze mss 100 verschillende ADSL2/2+ instellingen heeft
Maar thuisgekomen bleek ook geen enkele van deze instellingen te werken,
dus weer naar de helpdesk,
daar vertelden ze mij dat ze een diagnose hadden laten runnen,
en blijkbaar zou de linksys niet ondersteund worden,
en moet ik hun crappy d-link model kopen om weer verbinding te kunnen maken.
Nu heb ik een probleem,
namelijk dat ik er bijna rotsvast van overtuigd ben dat,
als ik hun d-link koop, ik hetzelfde probleem zal hebben,
omdat het volgens mij helemaal niet aan de modem ligt.
Jammergenoeg, omdat ik geen "officiele" dommel modem heb,
kan/wil de helpdesk mij niet verder helpen.
Iemand een mening over wat ik het beste zou doen?
Bedankt,
Thomas
Ik ben al negen maanden een tevreden klant van dommel cityconnect plus,
maar een week geleden kreeg ik geen connectie meer.
Ik gebruikte een sitecom router (beetje aan het budget gedacht) en deze werkte perfect,
tot een week geleden, toen kreeg ik plots geen ip adres meer toegewezen.
Dsl connectie bleek er wel nog te zijn,
in de log klaagde hij dat de DHCP deamon niet meer kon gevonden worden.
Dan naar de helpdesk gemaild, die zeiden eens modem naar fabrieksinstellingen en weer herconfigureren,
maar geen geluk.
Ik wilde al een tijdje een gigabit router,
dus ik dacht perfecte moment om een nieuwe te kopen,
dus kocht ik een linksys WAG320n,
denkende dat deze onmogelijk niet zou ondersteund worden,
aangezien deze mss 100 verschillende ADSL2/2+ instellingen heeft
Maar thuisgekomen bleek ook geen enkele van deze instellingen te werken,
dus weer naar de helpdesk,
daar vertelden ze mij dat ze een diagnose hadden laten runnen,
en blijkbaar zou de linksys niet ondersteund worden,
en moet ik hun crappy d-link model kopen om weer verbinding te kunnen maken.
Nu heb ik een probleem,
namelijk dat ik er bijna rotsvast van overtuigd ben dat,
als ik hun d-link koop, ik hetzelfde probleem zal hebben,
omdat het volgens mij helemaal niet aan de modem ligt.
Jammergenoeg, omdat ik geen "officiele" dommel modem heb,
kan/wil de helpdesk mij niet verder helpen.
Iemand een mening over wat ik het beste zou doen?
Bedankt,
Thomas