Pagina 1 van 1

Problemen met afleveren emails

Geplaatst: 16 sep 2010, 10:02
door Astralon
Vandaag kreeg ik onderstaande reply terug nadat ik een email verstuurd had naar [email protected] (om privacy reden heb ik hier niet de echte naam gepubliceerd).

Even mijn opstelling duiden. Ik heb een eigen domeinnaam en een pop3 account bij een hosting bedrijf en uitgaande emails verstuur ik via relay.skynet.be.

Als ik onderstaande boodschap goed begrijp krijg ik die boodschap omdat ik mijn emails verstuur via relay.skynet.be en niet via mijn eigen SMTP server.

Alhoewel ik een SMTP server heb draaien bij mijn hosting bedrijf wens ik die (voorlopig?) om allerlei redenen niet te gebruiken.
Herkent iemand onderstaand probleem en zijn er andere oplossingen?
The following message to <[email protected]> was undeliverable.
The reason for the problem:
5.1.0 - Unknown address error 550-'5.7.1 <[email protected]>: Recipient address rejected: Mail appeared to be SPAM or forged. Ask your Mail/DNS-Administrator to correct HELO and DNS MX settings or to get removed from DNSBLs; please relay via your ISP (cortex.nu)'

Re: Problemen met afleveren emails

Geplaatst: 16 sep 2010, 11:03
door Dave_S
best contact nemen met Hostbasket. Waarschijnlijk zit hun server ergens geblacklist.

Re: Problemen met afleveren emails

Geplaatst: 16 sep 2010, 11:52
door Astralon
Afleveren gebeurt toch door de relay server (Skynet) en niet door pop3 server (Hostbasket) of mis ik iets?

Re: Problemen met afleveren emails

Geplaatst: 16 sep 2010, 12:44
door Sinna
Je geeft (voor mij) net iets te weinig informatie.
Welke server meldt dit probleem?
Afgaande op wat je wel meldt zou ik veronderstellen dat relay.skynet.be geblacklist staat, maar da's niet het geval.
Het is natuurlijk ook mogelijk dat de mailserver van zeelandnet zelf in de problemen zit, maar da's ook niet het geval.
Heel vreemd...

Ben je zeker dat je mail via relay.skynet.be verstuurd is?

Re: Problemen met afleveren emails

Geplaatst: 16 sep 2010, 12:54
door Astralon

Code: Selecteer alles

Received: from mailrelay001.isp.belgacom.be ([195.238.6.51])
  by avas-i-01.hostbasket.com with ESMTP; 31 Aug 2010 16:15:32 +0200
Message-Id: <[email protected]>
Received: from localhost by mailrelay001.isp.belgacom.be;
  31 Aug 2010 16:15:32 +0200
Date: 31 Aug 2010 16:15:32 +0200
To: [email protected]
From: "Mail Delivery System" <[email protected]>
Subject: Delivery Status Notification (Failure)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/report; report-type=delivery-status; boundary="8rClT.4Znysleex.6+1VC.5zPmiKX"

Re: Problemen met afleveren emails

Geplaatst: 16 sep 2010, 13:19
door ubremoved_539
Zet je afzender bij wijze van test eens op je BGC adres ipv. je eigen domain.

Ik heb zo'n vermoeden dat hij kijkt naar de MX records van je eigen domain (cortex.nu), en merkt dat dit niet matched met het IP-adres dat de mail heeft verzonden (relay.skynet.be). Nu op zich is zoiets niet abnormaal, dus het lijkt me raar moest men dergelijke controle doen (je hebt toch geen SPF op je cortex.nu staan ?).

Re: Problemen met afleveren emails

Geplaatst: 16 sep 2010, 13:30
door on4bam
Kan je je mail niet versturen via je host i.p.v. Skynet? Bij gebruik van SSL op poort 465 zou dat toch moeten lukken.

Re: Problemen met afleveren emails

Geplaatst: 16 sep 2010, 13:35
door Astralon
@on4bam,
Astralon schreef:Alhoewel ik een SMTP server heb draaien bij mijn hosting bedrijf wens ik die (voorlopig?) om allerlei redenen niet te gebruiken.

Re: Problemen met afleveren emails

Geplaatst: 16 sep 2010, 14:07
door on4bam
Astralon schreef:@on4bam,
Astralon schreef:Alhoewel ik een SMTP server heb draaien bij mijn hosting bedrijf wens ik die (voorlopig?) om allerlei redenen niet te gebruiken.
OK, maar het helpt toch om het probleem te onderzoeken en uit te sluiten of het probleem bij Skynet of de ontvanger zit.

Re: Problemen met afleveren emails

Geplaatst: 16 sep 2010, 18:37
door Astralon
Het probleem doet zich niet meer voor, dus verder testen kan en hoeft niet meer.