Pagina 1 van 2
Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 07 sep 2010, 09:40
door Blade
Hallo allemaal,
Ik ben benieuwd, ik heb migratie aangevraagd van Scarlet internet naar Scarlet internet + telefonie.
Ik heb momenteel een 12 mbit lijn (ADSL2), VDSL 2 is beschikbaar op mijn adres.
Ze hebben beloofd dat ik op VDSL 2 gezet wordt, hopelijk is dit zo.
Of heeft er iemand slechte ervaringen mee?
En dat ze toch van die nieuwe abonnementen op een ADSL2 lijn zetten?
Groetjes,
Jan
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 07 sep 2010, 13:38
door driesve
Bij mij hebben ze het ook beloofd. Ik kwam van 6 Mbps (ADSL1) bij Full Adsl.
Ik heb ondertussen een afspraak met de firma die de modem komt plaatsen en aan de telefoon spraken die ook van VDSL2, dus ik heb er goede hoop op.
Nog wachten tot 21 september totdat ik het kan bevestigen.
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 08 sep 2010, 11:10
door kweezie wabbit
Ik ben ook onlangs overgestapt van DXAdsl 6Mb naar Scarlet tf + internet op vdsl.
De installateru was er op de afgesproken dag en de ganse installatie + configuratie van de scarletbox heeft amper een uurtje geduurd.
Ik kon direkt het web op aan 20Mb.
De omschakeling van de telefoon heeft enkele dagen geduurd maar is ook zonder problemen verlopen.
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 20 sep 2010, 08:16
door Blade
Vandaag is de grote dag, ik ben benieuwd. Ik laat straks weten aan welke snelheid ik surf.
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 20 sep 2010, 11:09
door osieke
Blade schreef:Vandaag is de grote dag, ik ben benieuwd. Ik laat straks weten aan welke snelheid ik surf.
Kon jij de afspraak die je gemaakt hebt, zien op
www.scarlet.be/afspraak?
Ikzelf heb Scarlet One besteld en contact opgenomen voor een installatiedatum. Die is vastgelegd op 29 september, maar ik zie ze niet staan via de website...als dat maar goed komt.
Hier en daar lees ik niet veel goeds over de planningsdienst, maar ik geef ze graag het voordeel van de twijfel.
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 20 sep 2010, 15:02
door dr.trimble
ja, de planningsdienst, daar loopt volgens mij ook iets spaak.
De morgen dat ik mijn abo heb laten veranderen kreeg ik van scarlet onmiddelijk een telefoontje om een afspraak te maken op 21/09. Dezelfde dag nog 3 sms'es ontvangen met de melding om een nummer op te bellen ivm een afspraak.
De week erop nogmaals dezelfde dame aan de lijn gehad om een afspraak te maken. ik zei dat ze me al opgebeld had, maar ze vond de afspraak niet terug.
Vorige week kreeg ik nu een telefoontje van scarlet om me te melden dat de afspraak niet kon doorgaan omdat de lassers van belgacom nog moeten komen. Afspraak is nu verplaatst naar 11 oktober.
Hopelijk gaat deze wel door
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 20 sep 2010, 15:50
door driesve
Morgenvroeg komt normaal de technieken ook langs bij mij om mij aan te sluiten op Scarlet Internet+Telefonie.
Als ik mijn klantennummer invul op
http://www.scarlet.be/nl/afspraak/, dan krijg ik inderdaad dat die morgen komt, dus dat ziet er al goed uit.
Ik hoop in ieder geval dat het "snel" gaat, want ik moet voor 30 september mijn aangetekende brief verzenden om belgacom op te zeggen. Anders hangt er een boete boven het hoofd...
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 20 sep 2010, 16:29
door Blade
De technieker is geweest zoals afgesproken, lijn is overgezet op VDSL2 zoals beloofd. En hij heeft de Scartlet box geïnstalleerd.
Ik download nu aan 16 mbit en upload rond de 2 mbit.
Profiel is dus 16/2 en downstream/upstream linerate geeft de router : 21628 kbps / 2860 kbps.
Ik zit op een 700 meter van de centrale. Ik had gevraagd voor 30 / 3.5 maar dat is voor mensen die op minder dan 400 meter van de centrale zitten.
Telefonie werkt voorlopig nog niet, dat zou een paar dagen duren.
Groeten,
Jan
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 20 sep 2010, 16:34
door Blade
osieke schreef:Blade schreef:Vandaag is de grote dag, ik ben benieuwd. Ik laat straks weten aan welke snelheid ik surf.
Ja hoor dat stond op die website, de afspraak.
Kon jij de afspraak die je gemaakt hebt, zien op
http://www.scarlet.be/afspraak?
Ikzelf heb Scarlet One besteld en contact opgenomen voor een installatiedatum. Die is vastgelegd op 29 september, maar ik zie ze niet staan via de website...als dat maar goed komt.
Hier en daar lees ik niet veel goeds over de planningsdienst, maar ik geef ze graag het voordeel van de twijfel.
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 20 sep 2010, 16:36
door Blade
kweezie wabbit schreef:Ik ben ook onlangs overgestapt van DXAdsl 6Mb naar Scarlet tf + internet op vdsl.
De installateru was er op de afgesproken dag en de ganse installatie + configuratie van de scarletbox heeft amper een uurtje geduurd.
Ik kon direkt het web op aan 20Mb.
De omschakeling van de telefoon heeft enkele dagen geduurd maar is ook zonder problemen verlopen.
Ik heb dezelfde snelheid als u inderdaad, telefonie moet ik nu nog enkele dagen geduld hebben.
Groeten,
Jan
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 20 sep 2010, 17:47
door driesve
kweezie wabbit schreef:De omschakeling van de telefoon heeft enkele dagen geduurd maar is ook zonder problemen verlopen.
Wat zijn enkele dagen? Een week? Of 2 dagen?
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 20 sep 2010, 18:10
door dietervanb
Heb vandaag ook mijnaanvraag gedaan. Kreeg een uur later al telefoontje : op 8 oktober komt de installateur langs.
Zie het wel nog niet op myscarlet, maar veronderstel dat die niet in real time ge-update wordt.
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 21 sep 2010, 10:56
door kweezie wabbit
driesve schreef:kweezie wabbit schreef:De omschakeling van de telefoon heeft enkele dagen geduurd maar is ook zonder problemen verlopen.
Wat zijn enkele dagen? Een week? Of 2 dagen?
Als je de toestand van je bestelling bekijkt op mijn scarlet staat daar dat het omschakelen van de tf tot 4 dagen kan duren.
Maandag de installatie van de scarletbox en aansluiting op vdsl en de vrijdag was de telefoon ook omgeschakeld.
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 21 sep 2010, 13:31
door driesve
Deze morgen is de installateur langsgekomen. Heel vriendelijke installateur.
Telefonie werkt nog niet, maar zou vrijdag of maandag moeten werken volgens hem.
Internet werkte wel direct.
Als telefonie nu nog binnen de week werkt, dan heb ik heel tevreden.
Alleen dacht ik dat die ook op straat (=in ROP) vanalles moest aanpassen, maar blijkbaar niet. Want 5 minuten voor hij toekwam zat ik nog op ADSL1, en als hij er dan was en op zijn computer van alles deed, dan had ik ineens VDSL2.
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 21 sep 2010, 17:48
door cptKangaroo
Je krijgt normaal gezien een mailtje wanneer de telefoon volledig werkt (de eerste 2 à 3 dagen zijn enkel uitgaande gesprekken mogelijk).
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 21 sep 2010, 18:49
door driesve
UItgaand bellen lukt nu ook nog niet. Als ik de telefoon opneem, hoor ik niets. (dus alsof de telefoon niet is aangesloten)
Ik ben natuurlijk pas sinds 12u vandaag aangesloten via Scarlet, dus misschien is het nog te vroeg.
In de bijlage zitten mijn instellingen van de telefoon.
Alles lijkt mij correct, alleen vraag ik mij af of ik als telefoonnummer 03324xxxx moet invullen (zoals de technieken heeft gedaan) of 323324xxxx (staat op mijn brief van Scarlet).
Kan iemand kijken met een werkende telefoonverbinding wat die heeft? Dan probeer ik dat eens te wijzigen...
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 21 sep 2010, 20:12
door Callum_
@ driesve , gewoon 03
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 21 sep 2010, 20:27
door Blade
Beste zoals al vele malen gezegd, geduld is een schone zege. 4 à 5 dagen wachten vooraleer de telefoon werkt en tegen mij heeft de technieker gezegd, niet aan de instellingen op de router onder rubriek telefoon te komen. Het zou normaal tegen die tijd automatisch moeten werken.
groeten,
Jan
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 24 sep 2010, 12:41
door Blade
Maandag 20/9 was VDSL lijn geïnstalleerd. En op 24/9 is telefonie nu aktief bij mij. . Men moet wel bij quickstart (configuratie router) nog even telefoon terug activeren en dan bij advanced settings telefoon line 0 gebruikersnaam enz ingeven. Werkt perfect nu.
Groeten,
Jan
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 24 sep 2010, 15:31
door driesve
@Blade: Heb je dat gewoon opnieuw geconfigureerd om te testen?
@Blade: Enkel uitgaand, of ook al inkomend?
Bij mij werd mijn VDSL geactiveerd op 21/09, en op 24/09 nog geen telefoon. Ik heb zonet ontdekt dat ik niet meer voor 30/09 Belgacom moet opzeggen, want ze hebben hun tarieven vanaf 01/10 terug verhoogd, dus ik kan nog kosteloos opzeggen tot eind december. (werd bevestigd door iemand van Belgacom)
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 24 sep 2010, 16:02
door Blade
driesve schreef:@Blade: Heb je dat gewoon opnieuw geconfigureerd om te testen?
@Blade: Enkel uitgaand, of ook al inkomend?
Normaal zal het bij u dan mmandag 27/9 werken vermoed ik. Je kan de status van uw bestelling raadplegen bij "mijn abonnement" tabblad status bestellingen, als dit staat op afgehandeld, dan kan je het telefoongedeelte activeren. Inkomend en uitgaand daar moet je niet aankomen hoor.
Groeten,
Bij mij werd mijn VDSL geactiveerd op 21/09, en op 24/09 nog geen telefoon. Ik heb zonet ontdekt dat ik niet meer voor 30/09 Belgacom moet opzeggen, want ze hebben hun tarieven vanaf 01/10 terug verhoogd, dus ik kan nog kosteloos opzeggen tot eind december. (werd bevestigd door iemand van Belgacom)
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 24 sep 2010, 16:31
door driesve
Nee, maar ik bedoelde:
werkt enkel uitgaand of ook inkomend?
Want als ik mijn.scarlet.be geloof, dan moet je na uitgaand nog 4 dagen wachten voordat inkomend werkt?
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 24 sep 2010, 17:57
door Blade
Ja zowel uitgaand als inkomend werkt hoor.
driesve schreef:Nee, maar ik bedoelde:
werkt enkel uitgaand of ook inkomend?
Want als ik mijn.scarlet.be geloof, dan moet je na uitgaand nog 4 dagen wachten voordat inkomend werkt?
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 29 sep 2010, 13:16
door osieke
De afspraak verscheen niet op de website, maar is toch netjes nagekomen.
Ben inmiddels aangesloten, nu maar hopen dat de telefonie+nummeroverdracht in orde komt.
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 29 sep 2010, 14:06
door driesve
osieke schreef:De afspraak verscheen niet op de website, maar is toch netjes nagekomen.
Ben inmiddels aangesloten, nu maar hopen dat de telefonie+nummeroverdracht in orde komt.
Bij mij heeft het een week geduurd (5 werkdagen)
Dinsdag 21 september was ik rond 12u30 aangesloten.
Dinsdag 28 september werkte uitgaande telefonie rond 10 uur en inkomende 2 uur later.
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 29 sep 2010, 14:18
door osieke
driesve schreef:Dinsdag 21 september was ik rond 12u30 aangesloten.
Dinsdag 28 september werkte uitgaande telefonie rond 10 uur en inkomende 2 uur later.
En was er bij jou nummeroverdracht van een andere provider nodig?
Hier is er telefonie van Telenet, maar ik heb intussen gemerkt dat die het niet meer doet. Kort na de installatie werkte het nog wel, maar de technieker zei dat hij een VoIP trigger uitstuurde voor de activatie van telefonie. Misschien heeft het daar iets mee te maken dat Telenet het nu niet meer doet.
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 29 sep 2010, 14:34
door driesve
Ik zat bij Belgacom.
Uw telefonie bij Telenet zal nog actief zijn, alleen zijn uw toestellen er niet op aangesloten. Zo was dat bij mij ook.
Maandagavond 27/09 : telefonie bij Belgacom nog steeds actief, dus als ik wou kon ik daar een toestel op aansluiten.
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 30 sep 2010, 08:32
door osieke
Hmm...de technieker had nog 1 toestel op Telenet aangesloten, maar ik zie op de Telenet-modem dat het Telephone lampje niet meer brandt.
Mijn bestelling bij Scarlet staat ondertussen op volledig afgehandeld, dus dan zou ik verwachten dat het werkt. Straks eens kijken op de configuratiepagina's van de modem.
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 30 sep 2010, 10:04
door driesve
Als het op volledig afgehandeld staat, dan lijkt mij dat alles zou moeten werken.
Ik zou sowieso nog een (halve) dag wachten. Uw nummer is miss al gedeactiveerd bij Telenet, maar dan duurt het soms nog enkele uren voordat het bij Scarlet geactiveerd is.
Anders kan je altijd heet volgende doen?
- Bel eens (met een gsm) naar je eigen nummer? Wat hoor je?
- Wat staat er bij status onder line 0 (192.168.1.1 > telephony > line0)
Zijn line1 en line2 disabled? (dat zei de support tegen mij om dat te controleren)?
Vul dan eens uw gegevens opnieuw in onder line0? (enkel telefoonnummer (bestaande uit 9 cijfers, zonder landcode), gebruikersnaam en wachtwoord
Vervolgens moet je je router rebooten.
Ik weet niet of het iets zou helpen, maar dat zei de support tegen mij dat je altijd kan doen.
Anders bel je eens naar 02/275.27.27 en dan de technische support. Ik heb daar nog niet lang moeten wachten (ook al zegt dat bandje dat) en ben er altijd al vriendelijk geholpen. (tot nu toe altijd met succes)
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 01 okt 2010, 19:12
door osieke
Het werkt!
Bedankt voor de tips...bij nazicht van de instellingen bleek dat alle telefooninstellingen om een of andere reden verdwenen waren (alle lijnen stonden disabled, er stond geen telefoonnummer en nergens stond er een username/paswoord). Na aanpassing via de quick wizard werkte dit onmiddellijk.
Al bij al ben ik dus zeer tevreden over de omschakeling:
- Installatie volgens afspraak
- Nummeroverdracht correct verlopen
- ...
Nu maar hopen dat het wat stabiel blijft werken!
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 07 okt 2010, 16:50
door dietervanb
Bij mij komen ze morgen alles installeren.
Ik veronderstel dat er niemand de technieker laat vertrekken voordat jullie de internetverbinding hebben getest.
EDIT : begint al goed met scarlet. Ga voor alle zekerheid nog even op "afspraken" kijken en zie plots 30/12/2010 staan (zonder mij ook naar iets te laten weten). Contact opgenomen met klantendienst, die zei me dat ze nog geen nummer van Belgacom hadden en dat daarom de afspraak geannuleerd was. Op de vraag waarom ik van niets wist kreeg ik als antwoord dat ze ook maar een onder aanneming waren en ze me gingen doorverbinden met de technische dienst. Na 15 minuten hoorde ik enkele keren "hallo" en vervolgens werd er neergelegd. Voor een telefoonmaatschappij een erbarmelijk kwaliteit van de lijnen. Is nu al te laat : weet morgen wat te doen
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 07 okt 2010, 17:43
door xming
Vandaag zijn ze gekomen voor de installatie van Scarlet internet en telefonie. Installatie verliep vlot, maar ik ben niet echt 100% tevreden met vdsl2 t.o.z van mijn Scarlet internet (ADSL2+).
- ik zit zo'n 400~500 van de ROP, volgens de lijn meeting die de technieker had gedaan kan mijn lijn 40~50 Mbit/s halen. Ik zit nu op 16/2 profiel
- Er is geen fast (non interleaving) profiel bij vdsl2, mijn ping naar de eerste hop is van 18ms naar 29ms verhoogd
- met een 16/22 profiel haal ik +/- down 10mbits/s up 1,8mbit/s, d/l is amper 20% meer dan mijn Scarlet internet (ADSL2+)
- voip werkt nog niet, maar bon nog 3-tal dagen wachten, niet echt erg.
- die sagem is toch wel een pruts box (of de gestripte fw belgacom zuigt), nadat ik mijn server PPPoE laten termineren en tr98 gekilld, is de snelheid beter and latency lager (3~4ms minder). Wifi is niet te gebruiken (geen wpa2).
- upload is 4x hoger, dat is wel de enige wat beter is dan vroeger.
Eens VoIP in order is ga ik mijn softpbx registreren bij de sip server van Scarlet en de 2 fxo op sagem registeren op mijn softpbx, BTW heeft iemand dit al gedaan?
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 07 okt 2010, 17:44
door Muziekbos
dietervanb schreef:Bij mij komen ze morgen alles installeren.
Ik veronderstel dat er niemand de technieker laat vertrekken voordat jullie de internetverbinding hebben getest.
EDIT : begint al goed met scarlet. Ga voor alle zekerheid nog even op "afspraken" kijken en zie plots 30/12/2010 staan (zonder mij ook naar iets te laten weten). Contact opgenomen met klantendienst, die zei me dat ze nog geen nummer van Belgacom hadden en dat daarom de afspraak geannuleerd was. Op de vraag waarom ik van niets wist kreeg ik als antwoord dat ze ook maar een onder aanneming waren en ze me gingen doorverbinden met de technische dienst. Na 15 minuten hoorde ik enkele keren "hallo" en vervolgens werd er neergelegd. Voor een telefoonmaatschappij een erbarmelijk kwaliteit van de lijnen. Is nu al te laat : weet morgen wat te doen
Succes gewenst morgen.
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 23 dec 2010, 20:21
door flt
Zonet de upgrade naar internet+tel besteld, wat komt er op mijn.scarlet.be: Hoe ver staan we met uw bestelling van: 23 december 2010: Scarlet One Classic and Mobile 3G en De installatiedatum is vastgelegd. U krijgt binnenkort bezoek van een installateur.
Scarlet toch... Altijd al tevreden geweest van de verbinding zelf maar de site en administratie zijn toch om van te huilen.
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 03 jan 2011, 21:37
door maurice
Hoi,
ik heb op 31/12 ook internet & telefonie besteld en in mijn data staat hetzelfde:
Hoe ver staan we met uw bestelling van: 31 december 2010: Scarlet One Classic and Mobile 3G
toch maar even gaan bellen met scarlet morgen.
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 03 jan 2011, 21:44
door driesve
@maurice: dat lijkt mij nog normaal?
31/12 besteld, 03/11 is de eerste werkdag nadien.
Bij mij bleef dat de eerste dagen na de bestelling ook gewoon staan...
Natuurlijk: bellen kan nooit kwaad!
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 03 jan 2011, 21:50
door maurice
@driesve
in heb enkel internet & telefonie besteld maar er staat one.
ik wil geen digitale tv.
vandaar ffkes bellen
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 03 jan 2011, 21:55
door Devilzown
Scarlet internet & telefonie is ook gewoon Scarlet One.
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 03 jan 2011, 22:04
door maurice
One is toch alles in een: inet/tel/digi tv?
Re: Scarlet internet + telefonie
Geplaatst: 03 jan 2011, 22:53
door flt
Is nogal verwarrend idd maar Scarlet ONE classic is gewoon inet+tel.