Belgacom en klanten oriëntatie
Geplaatst: 16 aug 2010, 10:27
Hallo,
Zelf ben ik een ex-telenet klant, waar ik een shake had met digitale TV en internet. Omwille van technische problemen is het niet mogelijk om kabel distributie te verkrijgen in mijn nieuwe woonst, vandaar de overstap naar één van de packs van belgacom (TV + internet).
Bij het aanvragen van mijn abonnement had ik vermeld dat mijn werkgever een vast bedrag maandelijks betaald als deel van mijn loon, dit was allemaal geen probleem en een paar weken later had ik internet en digitale tv. Twee maand na mijn contract afsluiting kreeg ik een telefoontje met als boodschap; Meneer er is een probleem met uw facturatie, op dat moment kon ik niet aan de lijn blijven omwille van mijn dagtaak en vroeg ik om mij later terug te bellen. Dit was geen probleem en een paar dagen later werd ik weer opgebeld.
Ik beschrijf even in grote lijnen het facturatie probleem:
- 3 maanden gratis internet promotie was niet doorgerekend
- bijdrage van de werkgever was niet doorgerekend
- een pack kan je niet nemen indien je werkgever een bijdrage doet, waardoor ik een korting misloop
Ik zei aan deze mevrouw dat dit mij niet was gezegd bij het aanvragen vh abonnement dat mijn werkgever een stukje betaald , maar dat ik in principe daar geen probleem mee had aangezien het niet aan mij is om het proces van belgacom te bepalen. Het geen waar ik wel op stond was die 3 maanden gratis internet, omwille van het feit dat ik nieuwe klant ben en dat deze promotie los staat van het pack.
Mevrouw X kwam met het volgende voorstel:
De eerste drie maanden van mijn abonnement zou ik een pack blijven hebben, waardoor ik die promotie had maar mijn werkgever zou die 3 maanden niets betalen en dus mijn volledig loon niet betalen, na die 3 maanden zou split billing in werking worden gestoken.
Hierop reageerde ik dat de split billing al vanaf dag 1 in werking moet worden gezet, om geen problemen te verkrijgen bij mijn werkgever.
Telkens greep mevrouw X terug op haar voorstel, waarop ik weer negatief antwoordde en op de duur begon de conversatie agressiever te worden en werd ik zelfs op speaker geplaatst en moest ik opnieuw het verhaal doen maar telkens werd ik onderbroken. Op dat moment werd ikzelf zeer kort en vervolgens was het gesprek vrij snel gedaan.
Het besluit van mevrouw X was dat de split billing werd gestart van dag 1, en dat ik geen 3 maanden gratis internet verkreeg.
Hierop heb ik een aangetekende brief gestuurd met daarin mijn kant van het verhaal, ik hoop dat het hierna afgesloten zal zijn.
Nu wil ik even vragen, het voorstel van mevrouw X is zeer gunstig voor mijn werkgever maar aangezien het abonnement op mijn naam staat en niet op die van mijn werkgever ben ik de klant en is de promotie toch voor mij?
Met vriendelijke groet,
een iets of wat gefrustreerde nieuwe klant van Belgacom.
Zelf ben ik een ex-telenet klant, waar ik een shake had met digitale TV en internet. Omwille van technische problemen is het niet mogelijk om kabel distributie te verkrijgen in mijn nieuwe woonst, vandaar de overstap naar één van de packs van belgacom (TV + internet).
Bij het aanvragen van mijn abonnement had ik vermeld dat mijn werkgever een vast bedrag maandelijks betaald als deel van mijn loon, dit was allemaal geen probleem en een paar weken later had ik internet en digitale tv. Twee maand na mijn contract afsluiting kreeg ik een telefoontje met als boodschap; Meneer er is een probleem met uw facturatie, op dat moment kon ik niet aan de lijn blijven omwille van mijn dagtaak en vroeg ik om mij later terug te bellen. Dit was geen probleem en een paar dagen later werd ik weer opgebeld.
Ik beschrijf even in grote lijnen het facturatie probleem:
- 3 maanden gratis internet promotie was niet doorgerekend
- bijdrage van de werkgever was niet doorgerekend
- een pack kan je niet nemen indien je werkgever een bijdrage doet, waardoor ik een korting misloop
Ik zei aan deze mevrouw dat dit mij niet was gezegd bij het aanvragen vh abonnement dat mijn werkgever een stukje betaald , maar dat ik in principe daar geen probleem mee had aangezien het niet aan mij is om het proces van belgacom te bepalen. Het geen waar ik wel op stond was die 3 maanden gratis internet, omwille van het feit dat ik nieuwe klant ben en dat deze promotie los staat van het pack.
Mevrouw X kwam met het volgende voorstel:
De eerste drie maanden van mijn abonnement zou ik een pack blijven hebben, waardoor ik die promotie had maar mijn werkgever zou die 3 maanden niets betalen en dus mijn volledig loon niet betalen, na die 3 maanden zou split billing in werking worden gestoken.
Hierop reageerde ik dat de split billing al vanaf dag 1 in werking moet worden gezet, om geen problemen te verkrijgen bij mijn werkgever.
Telkens greep mevrouw X terug op haar voorstel, waarop ik weer negatief antwoordde en op de duur begon de conversatie agressiever te worden en werd ik zelfs op speaker geplaatst en moest ik opnieuw het verhaal doen maar telkens werd ik onderbroken. Op dat moment werd ikzelf zeer kort en vervolgens was het gesprek vrij snel gedaan.
Het besluit van mevrouw X was dat de split billing werd gestart van dag 1, en dat ik geen 3 maanden gratis internet verkreeg.
Hierop heb ik een aangetekende brief gestuurd met daarin mijn kant van het verhaal, ik hoop dat het hierna afgesloten zal zijn.
Nu wil ik even vragen, het voorstel van mevrouw X is zeer gunstig voor mijn werkgever maar aangezien het abonnement op mijn naam staat en niet op die van mijn werkgever ben ik de klant en is de promotie toch voor mij?
Met vriendelijke groet,
een iets of wat gefrustreerde nieuwe klant van Belgacom.